WARSZTAT OGÓLNY - ECU ?
Sebter - 2007-08-06, 11:53 Temat postu: ECU ? Witam wszystkich, mam problem ze swoim miskiem ;/ sprawa wyglada tak :
wczesniej jak przekrecalem zaplon to ECU od razu cyka?o, dawalo znac ze sie odpala ;P a teraz przekrecam kluczyk i cisza ;| po jakims czasie cyknie dopiero ;/ odpalam samochod, czekam az sie rozgrzeje i gasnie, przy tym slychac jak ECU cyka, odcina wtrysk ii samochod gasnie ... tak mi sie przynajmniej wydaje ;/ na starym forum bylo o tym nie raz ... chcialem to sprawdzic ale nie ma zadnego posta na starym forum ... (Admin help plx) podejrzewam kondensatory w komputerze ;> zdjelem wczoraj tapicerke od strony pasazera, tam pod radiem i pojawil sie problem ;P tam tego troche jest, gdzie dokladnie znajduje sie ECU ? prosze o pomoc, pilnie musze miec samochod a on nie chche je?dzic ;|
dzieki z g?ry
Anonymous - 2007-08-06, 12:31
ecu znajduej sie za radiem... powinienes juz go widziec...
na MM ktos zalaczyl taki obrazek:
ale w tym miejscu to tylko z ecu spotkalem sie w 1 galancie... ale nie w eclipse
Sebter - 2007-08-06, 12:56
o.O
hmmmm, no cos ja tam widze ale kilka takich puszek tam siedzi a nie mam kiedy zdjac calej deski zeby wszystko dokladnie widac ;/ jakiej wielkosci jest ECU ? jak wyglada ? obudowa jaka ;> wyciagnac go mozna bez problemu ? odlaczyc tyulko klemy i moze odkrecac ? nic sie nie rozkoduje ? nic sie nie pozmienia ?
Paulus - 2007-08-06, 13:40
ECU to taka puszka troche wi?ksza od twardego dysku do komputera.
W 1G nie musisz rozmontowywa? ca?ej deski. Zdejmujesz obydwa dywaniki wok?? tunelu ?rodkowego i jeszcze taki ma?y dywanik po prawej stronie peda?u gazu. odkr?casz 3 ?ruby trzymaj?ce ECU, przechylasz go w prawo, odpinasz kable i wyci?gasz w praw? stron?. Spowrotem czynno?ci wykonujesz odwrotnie, tylko najpierw podpinasz kompa, a potem wk?adasz go na miejsce z prawej strony. Najtrudniej jest to zrobi? 1 raz, potem ju? idzie g?adko.
Sebter - 2007-08-06, 14:00
Paulus napisał/a: | ECU to taka puszka troche wi?ksza od twardego dysku do komputera.
W 1G nie musisz rozmontowywa? ca?ej deski. Zdejmujesz obydwa dywaniki wok?? tunelu ?rodkowego i jeszcze taki ma?y dywanik po prawej stronie peda?u gazu. odkr?casz 3 ?ruby trzymaj?ce ECU, przechylasz go w prawo, odpinasz kable i wyci?gasz w praw? stron?. Spowrotem czynno?ci wykonujesz odwrotnie, tylko najpierw podpinasz kompa, a potem wk?adasz go na miejsce z prawej strony. Najtrudniej jest to zrobi? 1 raz, potem ju? idzie g?adko. |
hmmmmm ;P no to juz wiem wiecej bede po robocie pewnie probowal cos wymodzic ;\ i jak odlacze to nic sie nie stanie ? nic sie nie rozprogramuje ? ;/ mam nadzieje ze to kondensatory na ECU i ze jeszcze nie wyla?y hrhrh
thx i pozdro
Anonymous - 2007-08-06, 14:37
odlacz klemy z aku!!!
Sebter - 2007-08-06, 16:26
GOLDI napisał/a: | odlacz klemy z aku!!! |
to to wiem ;P ale nic pozatmy ;> nic nie padnie wiecej ? ;D
elinwar - 2007-08-06, 16:32
Nie wiem jak w 1g, ale w 2g mo?na wy?ancza? akumulator tylko wa?ne ?eby potem w??czy? auto i nie je?dzi? nim... tylko poczeka? oko?o 10 minut do w??czenia si? wentylatora. Aby komp nauczy? si? Eclipse z powrotem = reset kompa.
Anonymous - 2007-08-06, 17:30
elinwar napisał/a: | Nie wiem jak w 1g, ale w 2g mo?na wy?ancza? akumulator tylko wa?ne ?eby potem w??czy? auto i nie je?dzi? nim... tylko poczeka? oko?o 10 minut do w??czenia si? wentylatora. Aby komp nauczy? si? Eclipse z powrotem = reset kompa. |
w 1G r?wniez trzeba uczy? kompa, a je?li chodzi o ECU, to jest napewno za radiem du?a metalowa puszka. Ja przelutowa?em kondziory w serwisie RTV (koszt 50pln), mia?em ju? wylane, i upali?a si? jedna ?cie?ka, ponadto posz?o jakie? przebicie i spali?o sonde lambda i TPS, w?a?nie przez t? ?cie?k?. Ponadto pewnym jest ?e ECU nie cyka, jedyne co cyka to wtryski i krokowy po przekr?ceniu kluczyka w pozycje zap?onu. Zacznij od ECU, je?li tego nie robi?e?, polecam zrobi? to zapobiegawczo.
Sebter - 2007-08-06, 23:01
no i uda?o sie ... troche roboty bylo ale juz po wszystkim ;P komp wyjety, rozkrecilem go i nie widac zeby ktorys kondensator wyla? ;D ale mam nadzieje ze to kompa wina ze samochod gasnie po rozgrzaniu ... jutro bede kombinowal cos z tymi kondensatorami, mam nadzieje ze to pomoze ;|
Anonymous - 2007-08-07, 11:01
Sebter napisał/a: | i nie widac zeby ktorys kondensator wyla? |
... nie wida?, bo kondziory wylewaj? od spodu. Jak nie wylutujesz to nie zobaczysz, je?li ju? wytarga?e? kompa to wymie? kondziory zapobiegawczo na nowe, bedziesz mia? ?w. spok?j.
Paulus - 2007-08-07, 13:14
Adaho_krak napisał/a: | ... nie wida?, bo kondziory wylewaj? od spodu. Jak nie wylutujesz to nie zobaczysz, je?li ju? wytarga?e? kompa to wymie? kondziory zapobiegawczo na nowe, bedziesz mia? ?w. spok?j. |
?wi?te s?owa! U mnie tez z zewn?cz wygl?da?y O.K. a od spodu wywalone. Na szcz??cie nie zd??y?y jeszcze narobi? wi?kszego ba?aganu.
Co do od??czan ia klem, to mnie si? nawet niespecjalnie chcia?o to robi? prze dwyj?ciem kompa i te? si? nic nie sta?o. Zreszt? co mia?o si? sta?? Przy??cza s? w kostkach, wi?c zwarcia nie ma jak zrobi?. Potem uczenie obrot?w i wszystko dzia?a jak nale?y.
Sebter - 2007-08-07, 16:01
no ja mam nadzieje ze to wlasnie te kondensatory w kompie robia faze, bo jak to nie przez to to nie wi9em co juz mu zrobie ... nie mam juz mocy na niego ;/
Anonymous - 2007-08-08, 18:36
ja mialem podobna sytuacje, tyle ze u mnie gasl praktycznie zaraz po odpaleniu auta. Niestety w moim przypadku okazalo sie ze to nie kondensatory ( te juz byly kiedys wymienione ) ale cala listwa, wymiana ( naprawa ) kosztowala mnie 400 pln u wg mnie najlepszego elektronika w trojmiescie od komputerow ( Sopot ul Boczna )
Sebter - 2007-08-09, 09:35
Komp jest sprawny ... nie mam mocy ... nie wiem co mu juz ku*** jest ... mam dosc tego samochodu !!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Zrobilem ... zalana olejem kostka od czujnika na pierwszym garze na wtryskiwaczu ... samochod sie rozgrzewa i nie gasnie ... jezdzilem i zdaje sie ze ok ... jutro dam znac jeszcze po kursie do roboty i spowrotem ... komp byl ok ...
piotr - 2007-08-09, 17:30
Jak narazie to nikt ci jeszcze nie doradzi? ?eby zacz?? od podstawowej sprawy .t.j .od sprawdzenia kod?w ecu w gnie?dzie diagnostycznym , a do tego nie musisz odpala? samochodu .je?li co? ci wy?uci nie tak to bedziesz wiedzia? od czego zacz?? ewentualne szukanie przyczy.
Sebter - 2007-08-10, 09:05
wlasnie nie pomyslalem o tym ... ;/ zeby sprawdzic bledy kompa, ale myslalem ze mi kondensatory padly to dlatego nie sprawdzalem bo i tak za duzo bym tam nie sprawdzil ;P ale terz wsadze kompa i sprawdze kody bledow ... i takie jeszcze jedno pytanie : czy przeplywomierz moglby miec cos z tym wspolnego ;> ale raczej wydaje mi sie ze nie bo dlaczego odcinal by wtryski ;> a moze to jakis przekaznik ;> bylo duzo o tym na starym forum ... to dlaczego teraz nie ma tam zadnego posta ? toz to byla kopalnia wiedzy ... mialy byc tam stare posty ... to w takim razie gdzie one ? Admin zrob cos z tym ;> po co tutaj to od nowa poruszac jak tam o tym bylo ...
Anonymous - 2007-08-10, 10:18
Sebter, a masz gazownie w autku ?? Za odci?cie wtrysk?w, mo?e by? te? odpowiedzialny uszkodzony Emulgator LPG. Ewentualnie czujnik zamkni?cia przepustnicy. By? mo?e r?wnie? TPS.
Anonymous - 2007-08-10, 14:06
a co do kodow ECU ma ktos ta liste z oznaczeniami co byla keidys na forum?? bo tu nie widze...
viader - 2007-08-10, 14:38
Tu masz adres do strony krzy?aka gdzie jest tabela z b??dami:
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html
|
|
|