To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje Eclipse - Eclipse 1G - Damian_Eclipse

GOLDI - 2017-05-08, 19:52

Damian_Eclipse napisał/a:
turbina zregenerowana
i tu jest problem... nie znam firmy w Polsce ktora zrobi to dobrze jesli nie jest to popularne turbo z Vaga... a z wieloma mialem stycznosc...


ten 300v to jakie parametry ma? to jest dobry olej do palowania.. ale czy na codzien ?

a co sie stalo sprezarce? rownie dobrze mogla sie przekrecic od nieszczelnosci...

Damian_Eclipse - 2017-05-08, 20:36

Firma Hermes turbosprężarki. Oni nie tylko regenerują ale tez robią takie projekty ze głowa mała, hybrydy, wyczynowe turbiny itd. Wg mojego mechanika to silnik był przelany bo palił jak smok ponad 20 l, No i przy wymianie oleju było czuć zapach benzyny. Ile powinien palić? Jakis powód tego musi być i aby ruszyć krok dalej, musze znać przyczynę, bo inaczej za każdym razem bedzie ten sam skutek. Nieszczelności na dolocie nie było, jakieś minimalne moze. A jak uszczelka jakas puściła to zaraz to było naprawione. Rozumiem jakby robic jakieś przebiegi z nieszczelnosciami ale ja ostatniego roku zrobiłem 900 km.. co do oleju No to jak nie motul to juz nie wiem co. Na co dzien to eclipse stał w garażu :jezyk:
GOLDI - 2017-05-08, 22:47

Damian_Eclipse napisał/a:
Wg mojego mechanika to silnik był przelany bo palił jak smok ponad 20 l, No i przy wymianie oleju było czuć zapach benzyny. Ile powinien palić? Jakis powód tego musi być i aby ruszyć krok dalej, musze znać przyczynę, bo inaczej za każdym razem bedzie ten sam skutek. Nieszczelności na dolocie nie było

Damianie...


przecież rozmawialismy na ten temat.
Rozmawiałem też z tunerem o czym Ci pisałem..
Przecież dobrze znasz przyczynę...


Fragment naszej rozmowy?

Godli napisał/a:

rozmawialem z Damianem.
raczej tam jest tryb swini nie fit.
ogolnie ty wiesz ze te samochod nie jest wystrojony do konca. miales ogarnac wszystkie problemy i dopiero wrocic na kompleksowe strojenie.
dlatego ten samochod Ci duzo pali etc....

Damian_Eclipse napisał/a:

Tak było. stroiliśmy auto na szybko, bo była już noc i zaczynało padać, poza tym co chwile trafialiśmy na jakąś nieszczelność i wracaliśmy na warsztat. No ale ostatecznie udało się wystroić i z tego co Damian mówił to mogę bez stresu jeździć i jest bezpiecznie. Mam nadzieję, że tak jest. Nie winię Damiana, tylko stwierdzam, że samochód nie jest wystrojony. Rzeczywiście Damian też mówił, żebym przyjechał jeszcze raz jak wszystko będzie ok i taki też mam plan, ale to jest po prostu jakiś żart z tym samochodem. Średnio co 50 km mam jakąś awarię, (...)



Damian_Eclipse napisał/a:
co do oleju No to jak nie motul to juz nie wiem co
to ty w ogole wiesz jaki ten motul tam wlany miales :) ?
Damian_Eclipse - 2017-05-09, 08:54

Na warsztacie przed strojeniem trafialiśmy na nieszczelności jak sprawdzany był dolot. Na łączeniach puszczał, a łączeń mam sporo. Ale w końcu sie udało wszystko uszczelnić. Potem pierdzial miedzy kolektorem wydechowym a głowicą. Następnie na drodze usłyszeliśmy uszczelkę miedzy kolektorem a turbo. Wróciliśmy, Uszczelka została wymieniona. Strojenie. Informacja była taka ze wypadałoby to pozniej jesCze dopracować ale mogę ze spokojem jeździć i jest bezpiecznie dla silnika. Chciałem wrócić i zrobić idealne strojenie ale jak widac nie udało sie. Olej motul 300v 5w30 skonsultowane ze specem z Motula. Kiedy u mnie padła jakas uszczelka to zaraz na warsztat, planowanie powierzchni i dobra uszczelka, także nie było jakiegoś zaniedbania.. No i przypomnę ze mówimy o jakimś śmiesznym przebiegu. Niektórzy tyle co ja zrobiłem od momentu strojenia, robią w drodze na strojenie i z powrotem.
wojtas - 2017-05-09, 11:11

ja na motulu 300V na codzień jezdze i nic nadzwyczajnego sie nie dzieje
tylko mój to 15w50 competition o zapachu landrynek

Damian_Eclipse - 2017-05-18, 07:44

Zakładał ktos turbo wraz z kolektorem z evo IV do 1g? Podejdzie to?
Tofik - 2017-05-18, 07:58

Kolektor chyba nie siada na głowę z Ecli, ale mozliwe ze samo turbo siada na kolektor z ecli, nie pamietam jaka tem jest flansza. Koletor z ecli jest nawet dobry ogolnie, chyba oem z 2g jeet troche lepszy niz z 1g bo nie pęka.
Damian_Eclipse - 2017-05-18, 08:26

Mam kolektor z 2 g ale tez nie wiem czy turbo evo IV tam podejdzie.
GOLDI - 2017-05-18, 09:10

evo4 twin scroll.. nie siadzie PnP.

[ Dodano: 2017-05-18, 09:11 ]
samo turbo jest też skierowane w inna strone.

Damian_Eclipse - 2017-05-18, 10:57

Tak myślałem, że PnP nie podejdzie, ale pytanie czy jest to do zrobienia i jakie przeróbki by były niezbędne.
jan - 2017-05-18, 11:08

Damian_Eclipse napisał/a:
jakie przeróbki by były niezbędne

Worek takich http://www.dsmtuners.com/...6e4-jpg.252846/ + spawarka (trochę skill'a pewnie też) :)

GOLDI napisał/a:
evo4 twin scroll

Jak wiadomo ja się marnie na motoryzacji znam ale myślałem, że te twinscroll'e to jakiś bardziej współczesny wynalazek :o

Damian_Eclipse - 2017-05-18, 11:22

a sam wydech by przypasował? Dopływy i spływy oleju i wody to chyba by trzeba było, tak jak już było wcześniej wspomniane, z elastycznych węży dorobić.
hmmm miałbym taką turbinę i kolektor z evo IV, ale chodzi o to czy w ogóle się da..

Tofik - 2017-05-18, 13:32

Wydech pewnie pierwsza czesc trzeba by bylo przerobić pod to turbo. Jesli sprezarka jest pod twinscrolla to wyspawać nowy kolektor. Ogolnie twinscroll fajnjewstaje ireaguje także dobre efekty po wstawieniu, mozna sie pobawić. Majstra dobrze oganiajacego tig'a i materiały i lecisz z tematem :)
GOLDI - 2017-05-18, 22:56

jan napisał/a:


GOLDI napisał/a:
evo4 twin scroll

Jak wiadomo ja się marnie na motoryzacji znam ale myślałem, że te twinscroll'e to jakiś bardziej współczesny wynalazek :o

toyota juz w latach 80tych pchala twicrolla do sprezarek ;)


wracajac do tematu:
1) zupelnie nowy kolektor,
2) trzeba odwrocic turbo a wiec i przerobka acutatora,
3) dren
4) smarowanie,
5) chlodzenie,
6) downpipe...

ogolnie wszystko a i zmiescic to bedzie "problem"

a kolektory spawane maja to do siebie ze lubia pekac jak sie nie umiejetnie je wykona bez odpowiedniej podpory etc..

taniej wyjdzie kupic nowa 16g dedydkowana do evo3

wojtas - 2017-05-19, 09:17

GOLDI napisał/a:
a i zmiescic to bedzie "problem"

czyli: 7) cieńsza chłodnica

pozostaje to potem oddać do jakiegoś konkretnego zakładu, który to w całości ogarnie ze strojeniem włącznie, bo z doświadczenia wiem, że każda inna droga/półśrodki prowadzą donikąd...
Tylko nie wiem, czy skoro i tak wszystko do przeróbki to nie lepiej pchać się w jakieś nowsze turbo np z e8, e9? (jezeli chodzi o używki)
mi po głowie chodzi taki pomysł co jakiś czas :jezyk:

Damian_Eclipse - 2017-05-19, 11:59

Pobawiłbym się chętnie, fajne wyzwanie by było, ale koszty mnie przerażają. Strojenie i lawetę trzeba jeszcze doliczyć, także zliczając wszystko to znowu grube tysiące.

[ Dodano: 2018-02-05, 14:54 ]
Zrobiłem przymiarkę kolektora i turbo z Evo 4. Żeby to tam upchnąć potrzeba naprawdę dużych zmian. Po pierwsze kolektor nie siedzi, ale to jeszcze by było do zrobienia ( wystarczy z jednej strony podpiłować i pasuje ). Po drugie, turbo koliduje z rurą wody, która idzie przy głowicy. Po trzecie zimna strona turbo jest skierowana wprost na alternator, także żadnej rury z filtrem powietrza nie można zmieścić. Do tego byłaby jeszcze potrzebna przebudowa wydechu (pierwsza część), no i oczywiście dolot, wszystkie rurki wody i oleju itd. Jak dla mnie gra nie warta świeczki, odpuszczam. Szukam dalej αdmuchawki z Evo 3.

Pehdesign - 2018-04-07, 20:08

@up :ok:
Damian_Eclipse - 2018-04-07, 23:08

[ Dodano: 2018-04-07, 17:49 ]

Od jakiegoś czasu próbuję poskładać samochód w całość, bo wreszcie dostałem oryginalne big16g. Wprowadzam pewne ulepszenia, tzn. będzie regulator ciśnienia paliwa (ze względu na to, że ciągle zalewało silnik paliwem)

Ciśnienie paliwa kiedyś sprawdziłem i było takie

poprawiłem najwęższy element dolotu czyli ten aluminiowy króciec przy przepustnicy. Była tam poważna zwężka, a teraz wygląda tak

teraz ważne pytanie. Czy tak powinien wyglądać przewód olejowy do turbo? Dlaczego z jednej strony jest spory otwór a z drugiej taki malutki? Może przez to mi się te turbiny zacierały?


Tym razem nie chcę popełnić żadnego błędu, którego mógłbym później żałować, także jeśli ktoś chce wspomóc jakąś radą, to będę wdzięczny :ok:

Tofik - 2018-04-08, 00:37

to rurka od razu z restryktorem, tak ma być, na turbo musi być podawana odpowiednia ilość oleju z odpowiednim ciśnieniem dlatego są stosowane restryktory, czasami jest to oddzielny element w postaci jakby "dyszy" wkręconej w turbo i do niego się dokręca przewód olejowy a czasem tak jak tu jest to już w przewodzie.

Ale teraz przyszła mi do głowy inna rzecz. Czy przewody zasilające olejowe to były oryginalne przewody od tych sprężarek które były zamontowane ??

Damian_Eclipse - 2018-04-08, 09:18

No właśnie, dobre pytanie.. nie wiem. Może to przewód od 14b a 16g mają inne przewody?
Właśnie te przewody są mocowane do turbo za pomocą śrub z otworami przez które przepływa olej. No i te otwory nie są tak małe jak ten widoczny na zdjęciu. Coś tu chyba nie gra.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group