To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Ogrzewanie ??

Spyder2001 - 2012-02-12, 15:10
Temat postu: Ogrzewanie ??
Siemka mam pytanko.. Oco tu kurnia chodzi , gdy mam rozgrzany silnik i włącze ogrzewanie oczywiscie ciepłe to po stronie pasażera leci ciepło a po mojej stronie cholernie zimno ? WTF mam kilmatyzacje zamontowaną manualną jak by ktoś się pytał ale to chyba nie od niej leci te zimne powietrze z mojej strony :/
Yaro - 2012-02-14, 15:55

A jak wszedzie leci zimne czyli klima co sie dzieje ?
Spyder2001 - 2012-02-14, 17:17

Nie chodzi mi o klime tylko ogrzewanie ciepło. po mojej str leci zimno a po str pasażera ciepło
PiotrekKRK - 2012-02-14, 17:26

Nie wiem czy w 3g te "klapki", które zamykają i otwierają dopływ powietrza do nawiewu są sterowane silniczkami czy poprzez linki.
Jeśli przez linki to jedna z nich mogła spaść lub się przerwać i np. nie domyka dopływu zimnego powietrza.
Ewentualnie część nagrzewnicy jest zatkana kamieniem i pozostaje zimna (ale to mniej prawdopodobne).
Wydaje mi się, że jedynym sposobem na sprawdzenie tego co mu dolega jest zdjęcie deski rozdzielczej.

pornus69 - 2012-02-14, 17:42

Spyder2001, sorry że Ci się podepnę do tematu, ale u mnie też coś nie halo z ogrzewaniem. Podczas jazdy daję pokrętło na max i oczywiście grzeje porządnie, gdy stanę np na skrzyżowaniu po 30sec zaczyna leciec zimne powietrze zamiast ciepłego, dodam gazu i znów zaczyna grzać ? o co mu chodzi ? :wtf: pompa wody wymieniana jakoś rok temu z rozrządem na nową więc to raczej nie jej wina... Dodam że na postoju jak dodaje gazu to słyszę przepływ wody pod deską rozdzielczą jakby z nagrzewnicy ? mogła się ona jakoś zapowietrzyć? Czyli jaśniej - podczas jazdy grzeje, na postoju leci zimne po kilku sekundach... z góry dzięki za szybką odpowiedź i jeszcze raz sorry Spyder2001, że się wcisnąłem w temat :amen:
PiotrekKRK - 2012-02-14, 17:45

pornus, pierwsza rzecz, którą bym sprawdził w Twoim przypadku to poziom płynu chłodniczego. Może się to wydać śmieszne ale już się spotkałem z przypadkiem, że ktoś pojechał do mechanika bo auto mu nie grzeje a okazało się, że jest za mało płynu.
pornus69 - 2012-02-14, 21:32

PiotrekKRK, to juz sprawdzone na początku było, poziom jest bez zmian czyli OK... dziwne to ogrzewanie
Spyder2001 - 2012-02-14, 22:57

pornus69, Spoko luzik wkońcu musimy sobie pomagać :ok: z tą klapką coPiotrekKRK, co pisałes to chyba w tym tkwi problem też mi znajomi mówili ze to musi być to ale wolałem się zapytac Expertów :jezyk: Pogrzebie z tą deską jak się ciepło zrobi bo teraz to ja sam zamarzne do tej deski :hahaha:
darek181289 - 2012-02-15, 00:17

pornus69,
wygląda to jakbyś miał zapowietrzony układ

a druga kwestia to taka, ze jak jedziesz, to masz mały obieg, jak się zatrzymujesz, to silnik się nagrzewa bo nie owiewa go zimne powietrze i puszcza przez chłodnice, a płyn momentalnie stygnie...

Nikon - 2012-03-09, 21:12

mam dokladnie ten sam problem co pornus69 z tym ze u mnie zaczęła sie cała histaria od momentu gdy założyłem gaz i szczelila mi chłodnica. Pytanie mam moze banalne ale czy uklad w eclipsie sie sam odpowietrzy przy otwartym korku czy trzeba jakies srubki albo weze popuszczac bo juz mi na moje auto sil brak dodam ze wymienilem termostat korek od chlodnicy i zastanawiam sie czy nie zalozyc elektrycznej pompki na nagrzewnicę:(
Yaro - 2012-03-10, 18:05

Powinien sie sam odpowietrzy przy otwartym korku. No chyba ze cos ci nie dziala tam.
Nikon - 2012-03-10, 19:17

Nie wiem juz sam ale jeszcze troche się z tym pomecze z tym ze ostatnio mi wyskakuje blad P0125 cos z niedogrzanym ETC czy jakos tak i nie wiem co z tym zrobic? Ostatnio same bledy mi leca czy to wplyw zimy czy zlego stanu auta:P
Yaro - 2012-03-10, 21:09

To chyba cos z tem. plynu albo czujnikiem tem. plynu.
Nikon - 2012-03-10, 22:55

Powiem szczerze ze juz sam nie wiem przejzalem cala dokumentacje eclipse i nie znalazlem tam takiego bledu aby go w jakis sposob naprawic ale chyba udalo mi sie z kompa wywalic obsluge ECT i zobacze z czasem jak sie bedzie wszystko zachowywac:)
Yaro - 2012-03-10, 23:20

P0125 Insufficient coolant temperature for closed loop fuel control

Jak nie znalazles jak jest opisane dokladnie co i jak na 114 stronie.

Nikon - 2012-03-10, 23:37

To chyba mam innego manuala bo ja mam podzielone na rozdzialy i nie bardzo mam mozliwosc znalezienia 114 strony:P
Yaro - 2012-03-11, 17:21

Tu masz do pobrania http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=9541
jagos - 2012-03-12, 18:25

Spyder2001, jest tak jak pisze PiotrekKRK, jeśli masz manualną (pokrętła) klimę to spadła linka bądź pękło mocowanie tej linki. Natomiast jeśli masz Climatronic to pewnie silniczek sterujący klapką od owego nawiewu bądź gdzieś po drodze traci prąd i nie dostaje jego :)

pornus69, zapowietrzony albo termostat nie otwiera się do końca. Teraz gdy jest chłodno to jeszcze tego nie widać a jak będzie cieplej to zwróć uwagę czy Ci się nie zagrzewa silnik zbytnio i sprawdź chłodnicę czy Ci się równomiernie nagrzewa :) Obieg wody pewnie jest, ale zbyt mały i to co jest w chłodnicy ogrzewania się schładza.

artur111 - 2012-07-07, 22:40

widze że sporo osób ma podobny problem z tym ogrzewaniem,posiadam klime manualno(na pokretła) u mnie jak włoncze ciepło to grzeje tylko ta połowa od pasażera a od kierowcy daje zimnym powietrzem.jakos dałem rade przejezdzic zime ale teraz chciał bym się za to zabrac. chłodne powietrze działa tak samo na dwie strony tylko to ciepłe jest zwalone. mam pytnaie bo tu kazdy pisze że linka spadła lub mocowanie linki walneło .czy musze zdiąc całą deskę żebo to naprawic a jesli tak to czy jest to łatwe???????????????????????????
gordan - 2012-10-29, 20:17

Witam, miałem ten sam problem, a mianowicie na wolnych obrotach nie ogrzewał mi samochodu. Okazało się, że przeważnie instalacje gazowe montowane są na zasadzie przecinania obydwu przewodów biegnących do nagrzewnicy, co powoduje iż czynnik płynie po najmniejszej linii oporu, czyli w większości przez reduktor gazu. Zmieniłem to równoległe wpięcie w szeregowe (na jednym przewodzie usunąłem jeden trójnik przywracając stan pierwotny przed montażem lpg, natomiast zamiast drugiego trójnika końce rurki podłączyłem pod reduktor). To rozwiązało problem. Teraz nawet na wolnych obrotach mam cieplutko, a i na gaz samochodzik zaczął się szybciej przełączać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group