WARSZTAT OGÓLNY - podłączenie licznika
IREK - 2014-03-24, 09:38 Temat postu: podłączenie licznika witam po zmianie skrzyni z automatu na manual chce podpiąć liczik ale wtyczki są inne i niewiem jak to ze soba połaczyć może ktoś juz to robił to prosze bardzo o pomoć,z góry dziękuje.
GOLDI - 2014-03-24, 11:14
to nie jest proste. w autoamcie speed sensor leci przez tcu i rozbija sie na 2 wtyczki, w manualu trzeba ciagnac zupelnie nową wiazke od ecu do speed sensora do licznika.
IREK - 2014-03-24, 11:24
ulala ale będzie zabawy
[ Dodano: 2014-03-24, 11:32 ]
właśnie widziałem te wtyczki dwie czerwone kazda po dwa piny a z manuala wychodzi z czujnika 3 przewody ale kaszana jak sie za to zabrać
Zuberek - 2014-03-24, 21:39
IREK, a spadają Ci mocno obroty przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania??
Ja mam taki sam problem jak i Ty też nie wiedziałem i nie wiem jak się z tym uporać dlatego oddaję do elektryka by mi to podłączył. Chyba że jak Ci się uda podasz ładnie napisany opis czynności to może i ja się pobawię
IREK - 2014-03-25, 07:46
spróbuje z tym powalczyć tylko musze mieć konkretny schemat no i do tego pogoda,z odpaleniem po przekladce tez był problem ale pobawiłem sie pare dni na spokojnie i się udało,jak będzie schemat to jestem dobrej myśli bo szukanie w tym całym makaronie kabli troche potrwa,goldi dziekuje za podpowiedz.
GOLDI - 2014-03-25, 11:13
macie ecu z automatu czy rowniez ze skrzynia przeszczepione z manuala?
IREK - 2014-03-25, 11:23
ja mam z automatu
GOLDI - 2014-03-25, 11:32
da sie to podpiac ale bedzie ciezej. z tego co kiedys wgłebialem sie w tmeat ecu z automatu przyjmuje inny sygnal niz ecu manuala. pozatym mapy zaplonu i paliwa sa inne dla skrzyn automatycznych a inne manualanych wiec na dluzsza mete mozecie sobie silniki porozwalac badz tylko nie wykorzystywac pelenej mocy...
IREK - 2014-03-25, 13:48
czyli poddać się czy założyć od manuala ecu bo mam taki na strychu ale nie próbowałem odpalić na nim auto
GOLDI - 2014-03-25, 14:05
to nie bedzie takie hop siup moze nie do konca juz pamietam ale tam trzeba przekladac cala wiazke z manuala, wyjebac tcu i pomostkowac wiazke po nim zreszta przy odpalaniu po przekladzce widziales ze starter relay leci przez tcu np komputerow do manuala 420a bylo 3 rodzaje, 3 rodzaje byly do automata i 3 rodzajce tcu, tylez samo kombinacji wiazek trafic wlasciwe to prawie jak wygrac w lotto
IREK - 2014-03-25, 14:11
w lotto to je nie wygrałem także potrzeba mi szczęścia
[ Dodano: 2014-03-25, 14:19 ]
a swoja drogą ciekawe jak chłopaki z ProjectXs to robili
Zuberek - 2014-03-25, 22:21
Ja kupiłem już po przeróbce i szczerze mówiąc to nie wiem sam. Ale wiem że poprzedni elektryk spalił komputer i jest wsadzony podobno z Neona. Wiązkę pod maską mam jeszcze z automatu i jakieś luźne kości są od TCU którego już nie ma.
GOLDI - 2014-03-25, 23:03
Zuberek napisał/a: | jakieś luźne kości są od TCU którego już nie ma. | pod maska?
Zuberek - 2014-03-25, 23:24
tak pod maską. Od komputera automatu. Miałem obok komputer automatu i obok ECU na szerokie kości. teraz mam jeden komputer i jedną wolną szeroką kość. Wygląda to tak:
GOLDI - 2014-03-25, 23:48
zapomnialem ze masz 95 od 96 tcu jest za radiem swoja droga... ale masz burdel w kablach
Zuberek - 2014-03-26, 08:36
GOLDI, stare zdjęcie, a burdel już został uporządkowany od czasu tego zdjęcia mam już nawet podłączony wsteczny, usunięte zostało zwarcie (przetopione kable od rurki do wody) teraz zostało podłączyć licznik. Tylko gdybym wiedział jak bo 150zł piechotą nie chodzi jeżeli to drobnostka w moim przypadku...
IREK - 2014-03-26, 10:00
wczoraj studiowałem schemat i myśle że to nie jest problem ,z ecu wychodzi żółto biały przewód który ma 5 volt do kostki B29 numer pinu 69 dalej idzie do czujnika prędkości numer pinu 3 pin numer 2 czujnika idzie do masy a numer 1 o kolorze czarno białym do kości B77 numer pinu 17 i dalej do licznika.nie widzę związku z mapami zaplonu i paliwa bo jeżeli dobrze jarze to mamy dostarczyć 5volt do czujnika bo sama budowa jego ustala sygnał który trzeba podać do licznika,oglądałem go i jest plastikowy czyli separowany jedna część w nim jest nie ruchoma a druga się obraca, mozę sie myle ale jak będzie czas to sróbuje to ogarnąć i poszukac kości w najgorszym przypadku szukac przewodów,jesli sie myle to poprawiajcie śmiało.
[ Dodano: 2014-03-26, 10:33 ]
zuberek jak podłączyłeś wstecznego ?? opisz dokładniej
[ Dodano: 2015-03-07, 19:18 ]
tu jest opis
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=16563
|
|
|