To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - podłączenie licznika

IREK - 2014-03-24, 09:38
Temat postu: podłączenie licznika
witam po zmianie skrzyni z automatu na manual chce podpiąć liczik ale wtyczki są inne i niewiem jak to ze soba połaczyć może ktoś juz to robił to prosze bardzo o pomoć,z góry dziękuje.
GOLDI - 2014-03-24, 11:14

to nie jest proste. w autoamcie speed sensor leci przez tcu i rozbija sie na 2 wtyczki, w manualu trzeba ciagnac zupelnie nową wiazke od ecu do speed sensora do licznika.
IREK - 2014-03-24, 11:24

ulala ale będzie zabawy

[ Dodano: 2014-03-24, 11:32 ]
właśnie widziałem te wtyczki dwie czerwone kazda po dwa piny a z manuala wychodzi z czujnika 3 przewody ale kaszana jak sie za to zabrać

Zuberek - 2014-03-24, 21:39

IREK, a spadają Ci mocno obroty przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania??
Ja mam taki sam problem jak i Ty też nie wiedziałem i nie wiem jak się z tym uporać dlatego oddaję do elektryka by mi to podłączył. Chyba że jak Ci się uda podasz ładnie napisany opis czynności to może i ja się pobawię ;)

IREK - 2014-03-25, 07:46

spróbuje z tym powalczyć tylko musze mieć konkretny schemat no i do tego pogoda,z odpaleniem po przekladce tez był problem ale pobawiłem sie pare dni na spokojnie i się udało,jak będzie schemat to jestem dobrej myśli bo szukanie w tym całym makaronie kabli troche potrwa,goldi dziekuje za podpowiedz.
GOLDI - 2014-03-25, 11:13

macie ecu z automatu czy rowniez ze skrzynia przeszczepione z manuala?
IREK - 2014-03-25, 11:23

ja mam z automatu
GOLDI - 2014-03-25, 11:32

da sie to podpiac ale bedzie ciezej. z tego co kiedys wgłebialem sie w tmeat ecu z automatu przyjmuje inny sygnal niz ecu manuala. pozatym mapy zaplonu i paliwa sa inne dla skrzyn automatycznych a inne manualanych wiec na dluzsza mete mozecie sobie silniki porozwalac badz tylko nie wykorzystywac pelenej mocy...
IREK - 2014-03-25, 13:48

czyli poddać się czy założyć od manuala ecu bo mam taki na strychu ale nie próbowałem odpalić na nim auto
GOLDI - 2014-03-25, 14:05

to nie bedzie takie hop siup :) moze nie do konca juz pamietam ale tam trzeba przekladac cala wiazke z manuala, wyjebac tcu i pomostkowac wiazke po nim ;) zreszta przy odpalaniu po przekladzce widziales ze starter relay leci przez tcu np ;) komputerow do manuala 420a bylo 3 rodzaje, 3 rodzaje byly do automata i 3 rodzajce tcu, tylez samo kombinacji wiazek :) trafic wlasciwe to prawie jak wygrac w lotto :)
IREK - 2014-03-25, 14:11

w lotto to je nie wygrałem także potrzeba mi szczęścia

[ Dodano: 2014-03-25, 14:19 ]
a swoja drogą ciekawe jak chłopaki z ProjectXs to robili

Zuberek - 2014-03-25, 22:21

Ja kupiłem już po przeróbce i szczerze mówiąc to nie wiem sam. Ale wiem że poprzedni elektryk spalił komputer i jest wsadzony podobno z Neona. Wiązkę pod maską mam jeszcze z automatu i jakieś luźne kości są od TCU którego już nie ma.
GOLDI - 2014-03-25, 23:03

Zuberek napisał/a:
jakieś luźne kości są od TCU którego już nie ma.
pod maska?
Zuberek - 2014-03-25, 23:24

tak pod maską. Od komputera automatu. Miałem obok komputer automatu i obok ECU na szerokie kości. teraz mam jeden komputer i jedną wolną szeroką kość. Wygląda to tak:


GOLDI - 2014-03-25, 23:48

zapomnialem ze masz 95 :) od 96 tcu jest za radiem ;) swoja droga... ale masz burdel w kablach :lol2:
Zuberek - 2014-03-26, 08:36

GOLDI, stare zdjęcie, a burdel już został uporządkowany :) od czasu tego zdjęcia mam już nawet podłączony wsteczny, usunięte zostało zwarcie (przetopione kable od rurki do wody) :lol2: teraz zostało podłączyć licznik. Tylko gdybym wiedział jak bo 150zł piechotą nie chodzi jeżeli to drobnostka w moim przypadku...
IREK - 2014-03-26, 10:00

wczoraj studiowałem schemat i myśle że to nie jest problem ,z ecu wychodzi żółto biały przewód który ma 5 volt do kostki B29 numer pinu 69 dalej idzie do czujnika prędkości numer pinu 3 pin numer 2 czujnika idzie do masy a numer 1 o kolorze czarno białym do kości B77 numer pinu 17 i dalej do licznika.nie widzę związku z mapami zaplonu i paliwa bo jeżeli dobrze jarze to mamy dostarczyć 5volt do czujnika bo sama budowa jego ustala sygnał który trzeba podać do licznika,oglądałem go i jest plastikowy czyli separowany jedna część w nim jest nie ruchoma a druga się obraca, mozę sie myle ale jak będzie czas to sróbuje to ogarnąć i poszukac kości w najgorszym przypadku szukac przewodów,jesli sie myle to poprawiajcie śmiało.

[ Dodano: 2014-03-26, 10:33 ]
zuberek jak podłączyłeś wstecznego ?? opisz dokładniej

[ Dodano: 2015-03-07, 19:18 ]
tu jest opis

http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=16563



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group