Nasze wyniki - mondeo2003 vs eclipse1992
Grzeslaw - 2008-03-23, 16:17 Temat postu: mondeo2003 vs eclipse1992 By?em dzi? z kumplem sprawdzi? kt?ra furka bardziej da rade na odcinku oko?o 400m.
ja: mitsubishi eclipse 1992: (2.0, 150km,175Nm) vs
on:ford mondeo DTCI 2003 (2,0 130km 320Nm)
obie furki zalane do pe?na. Moja wiadomo l?ejsza prawie 500kg, jednak znacznie mniejszy moment obrotowy. No i w sumie jego by?a ciut szybsza. No i si? teraz zastanawiam, co tutaj odgrywa decyduj?c? rol?, czy moment obrotowy, czy tez rsam silnik?
Szakal - 2008-03-23, 16:51
Decyduje kondycja silnika ,stosunek masa-moc (nie pami?tam czy ile kg przypada na 1KM czy odwrotnie) no i wa?niejsze s? Nm
trucky - 2008-03-23, 16:53
wk?adka mi?sna jak to kto? okre?li? te? jest wa?na
Grzeslaw - 2008-03-23, 17:23
To wsumei ma?y moment ma misiek ;/ Jak patrza?em, to polonez ma oko?o 120
Ale i tak dobrze mysie fura z 92'go prawia taka jak fura z 03
Brian - 2008-03-23, 18:04
100Kg = 1KM tak gdzies kiedys czytalem .Glownie przyspiesza sie momentem
James - 2008-03-23, 18:08
Totalnie te auta nie s? do por?wnania. Mondeo to fajny w?zek, ale o nim za 10 lat nikt nie b?dzie pami?ta?. No chyba, ?e tjunerzy ze stodo?y. Ecli to w?zek, kt?ry ma 15 lat i dalej zachwyca. Z ca?ego serca ?ycz? Mondeo, ?eby tak na niego patrzyli u?ytkownicy za 10 lat, jak teraz na Ecli 1G, ale to jest najzwyczajniej nierealne. Wyj?tek mo?e tylko stanowi? ST220.
Anonymous - 2008-03-23, 18:58
Grzeslaw, a ty myslisz ze twoj mitsubishi eclipse 1992: (2.0, 150km,175Nm) vs ma nadal tyle kucy pod maska bo mi sie wydaje ze pare napewno juz zdech?o
dodaj jeszcze jedno ze najwa?niejsze to sa umiejestnosci kierowcy
MikeR - 2008-03-23, 19:34
sk?d Ty wzio?e? te dane o 500kg r??nicy ?
Brian 100kg=1km policz sobie ten stosunek masy do mocy i prze??? na swojego misia je?li ju? to ilo?? km na 1kg i ka?dy samoch?d ma inny
Moment obrotowy to si?a z jak? silnik przekazuje moc na asfalt. Im wi?kszy moment obrotowy tym autko efektywniej przyspiesza. Je?li jednak nie ma odpowiedniej mocy czyli koni mechanicznych to guzik z przyspieszenia i taki silnik jednak puchnie. Nadrabia si? to prze?o?eniami w skrzyni bieg?w np.
Ecli 1g to max 1350kg , Mondeo 2003 to max 1430kg, zanim kto? zacznie wypisywa? bzdury o masie auta prosz? niech to sprawdzi w necie gdzie mo?na znale?? wszystkie info jakie mo?na sobie wymarzy?
Brian - 2008-03-23, 20:03
Spoko Miker kazdy wie swoje mi to powiedzial ktos bardzo madry ktory bardzo mocno dzialal w sporcie w czasach kiedy my robilismy w pieluchy ...
MikeR - 2008-03-23, 20:06
Czaje Brian wychodzi prawie na to samo kwestia przelicznika
Brian - 2008-03-23, 20:09
Spoko opowiem Wam o tym Panie na spocie
Grzeslaw - 2008-03-24, 02:10
ralph napisał/a: | Grzeslaw, a ty myslisz ze twoj mitsubishi eclipse 1992: (2.0, 150km,175Nm) vs ma nadal tyle kucy pod maska bo mi sie wydaje ze pare napewno juz zdech?o
dodaj jeszcze jedno ze najwa?niejsze to sa umiejestnosci kierowcy |
ok mog?o p?j?? par? kucy nie powiem, ale autko przesz?o generalny przegl?d w moitsubishi motors w niemczech tak?e my?le i? wszystko jest w jak najlepszym porz?dku i dobrze porobione.
MikeR napisał/a: | sk?d Ty wzio?e? te dane o 500kg r??nicy ?
|
z googl?w na szybko, sor mo?e ?le spojrza?em, tylko to jest kombi, i wygl?da na znacznei ci??sze.
ale i tak fordzik nie dorasta do pi?t misiowi, ten samoch?d ma po prostu to co?
Anonymous - 2008-03-24, 12:18
Grzeslaw napisał/a: | ok mog?o p?j?? par? kucy nie powiem, ale autko przesz?o generalny przegl?d w moitsubishi motors w niemczech tak?e my?le i? wszystko jest w jak najlepszym porz?dku i dobrze porobione. | a co ma przeglad do mocy ?
Anonymous - 2008-03-24, 13:53
GOLDI napisał/a: | a co ma przeglad do mocy ? |
Goldi bo na serwisie wszystkie konie po?apali co spierda***y
SAMAEL - 2008-03-25, 09:54
jak tw?j misiek ma za 130 to wszystko. pozdrawiam.
Anonymous - 2008-03-25, 13:12
Fresh69 napisał/a: | Goldi bo na serwisie wszystkie konie po?apali co spierda***y |
hahaha rozwali?e? mnie tym tekstem
EOT
Pablo1o - 2008-03-26, 14:36
130 Km to troch? zprzy ma?o...
My?l? , ?e je?li nie jest w z?ym stanie to ko?o 148 mo?e nawet mie?. Pami?taj? wszyscy pomiary z hamowni w Wawie... Ale fakt 150 KM to jest tylko warto?? katalogowa. Przypuszczam ?e mog?a si? r??ni? nawet po wyjechaniu z salonu...
A fakt... Wa?ny jest te? dobry kierowca i troch? techniki:)
Anonymous - 2008-04-17, 10:23
ludzie.... z do?wiadczenia wiem, ?e moment obrotowy jest najwa?niejszy! dobre opony ?eby mie? przyczepno??, nie raz stawa?em na kresce z jakim? np audi a3 co mia?o silnik 2.0 tdi, fabrycznie 130KM, 170NM chip tuning i moc wzrasta mo?e o 10KM, ale moment za 170 na 300NM i ju? z czym? takim s? ogromne problemy,
najlepszym przyk?adem jest ostatni wy?cig audi 80 2.2 turbo (quatro) z subaru sti, w subaru to wiadomo ?e siedzi potw?r (nie wiem ile ale pewnie z 300km, ale moment obrotowy pewnie z 370NM, audi cyka na 1.4 bara, moc 230KM moment obrotowy ponad 400NM i sti nawet startu nie mia?o o innych autach nawet nie wspomne
Anonymous - 2008-04-17, 11:44
z bazowych 170Nm zrobi? 300Nm z 2.0 samym programem ?
To prawie 100% wiecej
Bez herezji kolego.
Anonymous - 2008-04-17, 12:17
Many napisał/a: | z bazowych 170Nm zrobi? 300Nm z 2.0 samym programem ?
To prawie 100% wiecej
Bez herezji kolego. |
Na dieslach z VW to nie jest problem zeby uzyskac duzy przyrost... moze ten tu jest za duzy ale na kilku silnikach mozna spoko uzyskac do 260-280Nm bez problemu z tym ze bazowy moment nie jest 170 tylko ponad 230Nm.
Przyklad: http://www.revotechnik.co...t.aspx?pvID=602
HP 140 ---> 185
Nm 237 ----> 290.
|
|
|