4G63/4G63T (2.0l) - Wydech tłumik
sajmon1100 - 2008-04-02, 13:10 Temat postu: Wydech tłumik wiec tak -znalazlem na alledrogo wydech z kwas?wki 3 cale do gsx`a 2g ,wydech sklada sie z pocz?tkowej plecionki ,pozniej jest odrazu tlumik srodkowy , i do konca leci rura+ ostatnia nak?adka na t? rure (tzn :niema w tym wydechu kata, oraz ostatniego t?umika) -.Jeszcze nie znalaz?em miejsca na druga sonde w tym wydechu - gosciu chce 450+ wysy?ke
- czy na takim setupie w seryjnym tsi cos zyskam?
-czy b?dzie bardzo g?osno jesli jest tylko jeden tlumik srodkowy i 3 cale?
- jesli nie wepne drugiej sondy to pierwsza bedzie dzialac? czy walnie czekiem i ogolnie sie zmienni sklad mieszanki?
-czy warte to jest tych pieni?dzy
dzi?ki za odpowiedzi
ps.talonik od 2 tygodni sie nie psuje
SAMAEL - 2008-04-02, 13:41
3" w serii to troch? du?o zalezy co planujesz.... u mnie bez ?adnego t?umika da si? ?y? zalezy jak czu?e masz uszy dziwny patent ?e jest ?rodkowy a nie ma ko?cowego... zazwyczaj jest na odwr?t... jak nie podepniesz drugiej sondy to nic sie nie stanie poza regularnym czekiem, cho? ja mam sond? po za wydechem i zero czek?w z tego powodu.
450z? to taniocha, jak za sam materia?.
cyberluk - 2008-04-02, 14:02
A czy przy 3'' nie b?dzie creep'a? Zale?y to te? od downpipe'u i WG, ale wydaje mi si? troch? za lu?ny...
sajmon1100 - 2008-04-02, 14:22
cyberluk napisał/a: | A czy przy 3'' nie b?dzie creep'a? Zale?y to te? od downpipe'u i WG, ale wydaje mi si? troch? za lu?ny... |
a co to creep jest i co moze sie dziac jak sie za bardzo wydech odpr?zy
cyberluk - 2008-04-02, 14:27
Jak ci si? zacznie otwiera? WG przy do?adowaniu, to spaliny ?atwiej b?dzie przepchn?? przez WG ni? przez ?opatki turbiny. Efekt b?dzie taki patrz?c po przyk?adowym do?adowaniu:
4, 5, 6, 7, 8 (otwiera si? WG), 7, 6, 6, 6, 7, 8, 8, 8
Mniej wi?cej co? takiego
Anonymous - 2008-04-02, 14:27
Jesli to ten sam "creep" co mysle to moze spowodowac zla prace turbo i wiazac sie z cofanien spalin czy jakos tak co w rezultacie moze powodowac uszkodzenie turbiny/silnika. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
cyberluk - 2008-04-02, 14:34
To co m?wisz, to boost surge. Wirnik turbiny zaczyna si? kr?ci? w drug? stron?. Najlepszy przyk?ad, to zbyt du?a turbina do silnika
Edit: Co? mi si? z tymi spalinami pokopa?o ;P
Anonymous - 2008-04-02, 14:36
Dzieki za korekte... nie moglem przypasowac slowa do zdarzenia...
Ryfi - 2008-04-02, 18:57
1.czy na takim setupie w seryjnym tsi cos zyskam?
napewno odczujesz roznice, u mnie po zamontowaniu przelotowki 2,5" efektem bylo spalone sprzeglo seyjnie (ktore sie juz troche slizgalo) w drodze powrtonej do domu
2.czy b?dzie bardzo g?osno jesli jest tylko jeden tlumik srodkowy i 3 cale?
to tez zalezy jaki tlumik koncowy zamontujesz, nie polecam jakis polskich podrobek, glosniej bedzie
3.jesli nie wepne drugiej sondy to pierwsza bedzie dzialac? czy walnie czekiem i ogolnie sie zmienni sklad mieszanki?
wystarczy odsunac jak troche od wydechu i zostawic w tym samym miejscu
4.czy warte to jest tych pieni?dzy
tak
2,5 cala starczo chyba do 350KM
Anonymous - 2008-04-02, 19:45
3. Jest znany fix na to zeby nie palilo sie CE przy zdemontowanych kacie. Wystarczy jesli kupisz plug fouler (nie znam tlumaczenia) i je rozwiercic i montujac 2 sztuki oddali to sonde od kata i bedzie dzialalo jak nalezy.
Zaraz poszukam posta ze zdjeciami tyle ze bedzie po angielsku.
http://www.eclipseforums.org/ftopict-194547.html
SAMAEL - 2008-04-02, 21:30
mylicie poj?cia panowie...
boost creep to za ma?a wydajno?? wg, je?eli damy za lu?ny wydech to spaliny zamiast lecie? przez wg b?d? wola?y lecie? przez turbo co b?dzie je nap?dza? i tym sposobem nie zejdziemy poni?ej pewnego do?adowania mimo ?e chcemy ni?sze.
boost surge to sytuacja kiedy wychodzimy poza surge line, czytaj w obroty turbiny przy kt?rych zaczyna by? niestabilna i prowadzi to do jej zniszczenia. po to stosuje sie anti surge cover zwane tak?e "ported shroud" w wi?kszych turbinach.
ale tobie nic nie grozi. znaj?c ?ycie to wydech od downpipe albo od o2 housing, najlepiej daj linka to ci powiem czy mo?e by? co? nie tak.
co do ha?asu to za?o?ysz i si? oka??, w razie czego mo?na zawsze wspawa? nowy t?umik ko?cowy poza ?rokowym
sajmon1100 - 2008-04-02, 22:41
to ten wydech-gosciu mi teraz napisal ze polowa jest w 3 cale a polowa w 2,5 -wiec powiedzmy ze to wydech 2,5 cala
to ta aukcja - i jak Samael? co mozesz jeszcze powiedzie? o tym wydechu?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=335425641
cyberluk - 2008-04-03, 00:38
SAMAEL napisał/a: | mylicie poj?cia panowie...
boost creep to za ma?a wydajno?? wg, je?eli damy za lu?ny wydech to spaliny zamiast lecie? przez wg b?d? wola?y lecie? przez turbo co b?dzie je nap?dza? i tym sposobem nie zejdziemy poni?ej pewnego do?adowania mimo ?e chcemy ni?sze.
boost surge to sytuacja kiedy wychodzimy poza surge line, czytaj w obroty turbiny przy kt?rych zaczyna by? niestabilna i prowadzi to do jej zniszczenia. po to stosuje sie anti surge cover zwane tak?e "ported shroud" w wi?kszych turbinach.
ale tobie nic nie grozi. znaj?c ?ycie to wydech od downpipe albo od o2 housing, najlepiej daj linka to ci powiem czy mo?e by? co? nie tak.
co do ha?asu to za?o?ysz i si? oka??, w razie czego mo?na zawsze wspawa? nowy t?umik ko?cowy poza ?rokowym |
Cytat: | A common problem with modded engines is a combination of spiking AND boost creep. That's where you're set for 13 psi, and when you floor if it overshoots to 16 psi, *begins* to drop back down, but as the rpm's rise it goes up again!
* Normal boost rise when set to 13 psi = shoots up to 14, then 13, 13, 13...
* Spiking = shoots up to 16, then 15, 14, 13, 13, 13...
* Boost creep = shoots up to 14, then 13, 13, 14, 15, 16, 17...
* Spiking and boost creep = shoots up to 16, then 15, 14, 13, 14, 15, 16,17... |
Boost surge - nie chce mi si? teraz szuka? Sko?czy?em w?a?nie z kumplem 5l beczu?k? Heinekena i chyba id? spa? ;P
sajmon1100 - 2008-04-03, 09:41
no kumam mniej wiecej ,a jak z tym wydechem ? pakowac sie w to?
Anonymous - 2008-04-03, 10:04
3" od silnika i 2.5" to reszat... jak dla mnie to kiepska kombinacja...
sajmon1100 - 2008-04-03, 11:33
allias napisał/a: | 3" od silnika i 2.5" to reszat... jak dla mnie to kiepska kombinacja... |
no tez mi sie tak wydaje ale jesli mialo by to poprawic odpychanie sie autka to jestem sk?onny to wzi??? tylko boje sie ?e to bedzie bardzo g?o?ne a nie chce juz mie? g?o?no w aucie
SAMAEL - 2008-04-03, 11:55
beznadzieny wydech... na zagi?ciach to on mo?e mie? z 2" ... mo?e sprzeda sam? cz??? 3"
sajmon1100 - 2008-04-03, 12:16
SAMAEL napisał/a: | beznadzieny wydech... na zagi?ciach to on mo?e mie? z 2" ... mo?e sprzeda sam? cz??? 3" |
czyli raczej lipa -calosc chce sprzedac
kiepuczi - 2008-04-03, 12:37
no dowpipe tylko mozna uzyc praktycznie, wyglada na solidny, reszta widac ma rury giete tzw. press bent
Ryfi - 2008-04-03, 15:43
downpipe 3" a reszta 2,5" to bardzo dobre po?aczenie
|
|
|