To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Rozrusznik a zmodyfikowany silnik

jagos - 2015-02-15, 09:41
Temat postu: Rozrusznik a zmodyfikowany silnik
Siema. Opadaja mi juz rece. Mam 5 rozrusznikow i kazdy przepuszcza (bendiks). Wczoraj bendiks dalem do regeneracji, zlozylem rozrusznik i dupa. Jak przepuszczal tak przepuszcza. Znalazlem jeszcze 5-ty rozrusznik, wyjalem z niego bendiks i wpakowalem w najsprawniejszy rozrusznik. Efekt... auto odpala, kreci silnikiem,ale bendiks potrafi przepuszczac. Najgorzej gdy silnik jest zimny i wtedy jest ciezej krecic rozrusznikowi. I tu moje pytanie. Czy podpasuje rozrusznik z, ktoregos diesla? Idac tokiem myslenia...diesel ma wyzszy stopien sprezania wiec i rozrusznik mocniejszy musi byc. U mnie ostre walki, mocniejsze sprezyny zaworow, przestawiony zaplon.
rosomak1983 - 2015-02-15, 12:12

Jaki silnik jaka skrzynia ? Raczej cos jest nie tak, moze wyrobiony wieniec koła zamachowego. Co dokładnie masz na mysli ze bendix przepuszcza ? kreci sie rozrusznik a silnik nie ?
jagos - 2015-02-15, 12:47

rosomak1983 napisał/a:
Jaki silnik jaka skrzynia

proszę Cię a jaki moge miec w Eclipsie?
rosomak1983 napisał/a:
moze wyrobiony wieniec koła zamachowego

sprawdzony organoleptycznie. Zębnik rozrusznika pomalowałem lakierem i zamontowałem by sprawdzi jak sie zazębia z kołem zamachowym. Jest idealnie.
rosomak1983 napisał/a:
Co dokładnie masz na mysli ze bendix przepuszcza

Bendiks działa na zasadzie takiej, że fabrycznie działa do oporów rzędu 150-170Nm. Jesli się zużywa przepuszcza przy np. 120Nm. Tak jak ze sprzęgłem. Zaczyna się ślizgać i zamiast obracać zębnikiem, ktory napędzi zamach -zębnik stoi w miejscu a silnik rozrusznika sie obraca.

Generalnie wiem co jest na rzeczy. Padło pytanie czy jest jakiś rozrusznik z diesla, który podpasuje do 4G63 o mocy np 2,2Kv a nie 1,2Kv jak ma miejsce przy benzyniakach

Horacjusz - 2015-02-15, 13:47

A nie prościej dac do regeneracji zeby ci go przewineli na większy moment?
jagos - 2015-02-15, 14:25

Horacjusz, juz dałem bendiks do regeneracji i tak zregenerował, że przepuszcza
rosomak1983 - 2015-02-15, 16:20

jagos napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Jaki silnik jaka skrzynia

proszę Cię a jaki moge miec w Eclipsie?

To w eclipse jest jeden rodzaj silnika i skrzyni ??? Masz tez colta nie wiem na jakim etapie i co kombinujesz w jakiej konfiguracji co i jak załozyłes wiec nie kaz nam wrózyc... Byly w eclipse rózne silniki i skrzynie np do 6bolt 7 bolt...do fwd 4x4... :roll:

A kreciłes wałem ,,recznie'' jak to chodzi ciezko nic nie blokuje ?

A moze masz po prostu słaby prad na rozruszniku, gdzie mase gubi etc. Moznaby łatwo sprawdzic to na kablach rozruchowych podłaczajac od aku do rozrusznika.

jagos - 2015-02-16, 08:05

rosomak1983 napisał/a:
To w eclipse jest jeden rodzaj silnika i skrzyni ??? Masz tez colta nie wiem na jakim etapie i co kombinujesz w jakiej konfiguracji co i jak załozyłes wiec nie kaz nam wrózyc... Byly w eclipse rózne silniki i skrzynie np do 6bolt 7 bolt...do fwd 4x4...

A kreciłes wałem ,,recznie'' jak to chodzi ciezko nic nie blokuje ?

A moze masz po prostu słaby prad na rozruszniku, gdzie mase gubi etc. Moznaby łatwo sprawdzic to na kablach rozruchowych podłaczajac od aku do rozrusznika.


Ja pitole... czytasz co napisałem? Znalazłem 5 rozrusznik i z niego wyjałem bendiks i z 5-ciu poskładałem jeden, który jak na razie kręci i auto odpala. Prąd dostaje, wieniec na zamachu cały.
Jeśli nie wiesz jaki rozrusznik mozna wpakować do 4G63 i to nie wazne czy FWD,AWD, 6 czy 7 bolt. (Rozrusznik mam z kazdego z tych i kazdy pasuje) to zbędne sa Twoje odpowiedzi i czepianie się tego co robię. I jeśli nie znasz odpowiedzi na moje pytanie to proszę nie zaśmiecaj.

Piotrekmm - 2015-02-16, 08:53

jagos napisał/a:
pytanie czy jest jakiś rozrusznik z diesla, który podpasuje do 4G63

nie pasuje, jest zupełnie inny

Pablo1o - 2015-02-16, 09:48

Jagos,

Może moja odpowiedź Cię trochę zadowoli. Na pradze jest firma ElektroStart która zajmuje się alternatorami i rozrusznikami. Jak kiedyś padł mi mój alternator to podjechałem do nich i mieli od ręki 3 szt takich alternatorów jakie potrzebowałem. Ale powiedzieli mi, że mają też 2 mocniejsze Alternatory które są niby trochę większe ale będą pasować. Wybrałem większy. Do tej pory działa super. Wiem , że mają olbrzymi magazyn z alternatorami i rozrusznikami. Może najlepiej byłby do nich podjechać z twoim i niech ci coś dobiorą. Jeśli istnieje jakiś mozniejszy rozrusznik który będzie pasował do Eclipsa to jest szansa , że będą go mieli.

Link do strony: http://elektrostart.pl/galeria/

Tam w galerii jest zdjęcie kawałka ich magazynu ale w rzeczywistości ten magazyn jest olbrzymi :) Wiem bo byłem u nich w Sobotę :)

P.S. Muszą być dobrzy bo Mitcar ASO Mistsubishi jeździ do nich od lat z alternatorami i rozrusznikami.

MATi - 2015-02-16, 10:01

A akumulator masz ok, skoro każdy rozrusznik klęka?
Pablo1o - 2015-02-16, 10:37

MATi napisał/a:
A akumulator masz ok, skoro każdy rozrusznik klęka?


Myślę, że te rozruszniki pochodzą z różnych aut. Pewnie ma też zapas wielu części nie tylko do Eclipsa :) Jagos, mam rację ?

rosomak1983 - 2015-02-16, 11:38

jagos napisał/a:
Jeśli nie wiesz jaki rozrusznik mozna wpakować do 4G63 i to nie wazne czy FWD,AWD, 6 czy 7 bolt. (Rozrusznik mam z kazdego z tych i kazdy pasuje)

oczywiscie gadzasz bzdury. Np gdy załozysz do silnika 6 bolta turbo zamach 4x4 skrzynie z 6 bolta gst to nie zazebia. Albo to była inna podobna konfiguracja (nie pamietam) znam takie przypadki. I o to chodziło na poczatku. Tak ciezko zrozumiec? :roll:

Pozatym ciekawy sposób rozumowania 5 rozruszników nie kreci silnikiem i dalej szukasz przyczyny w rozruszniku a nie gdzie indziej... Brawo. :ok: Gdzie w silniku turbo masz nizsza kompresje ale w sumie przyspieszony zapłon to pewnie dlatego rozrusznik nie kreci... :amen:

[ Dodano: 2015-02-16, 12:15 ]
jagos napisał/a:
U mnie ostre walki


równie absurdalny argument próbujacy wyjasnic twoj problem jak przyspieszony zapłon. Na ostrych wałkach rozrusznik bedzie miał własnie lzej.

jagos - 2015-02-16, 12:30

rozruszniki z GS, GSX, 6bolt i 7bolt są zamienne. Jeśli o zamach nie sięga to kwestia dzwonu skrzyni i koła zamachowego. Stąd problemy z zazębianiem. Rosomak. Powtarzam! Każdy rozrusznik, który mam- zamontowałem do Eclipsa i kręcił. Jeden pokręcił dzień, drugi tydzień a trzeci w ogóle. NA koncu ze wszystkich złożyłem jeden i na razie nie ma problemu. To ja siedzę przy nim codziennie a Ty go nawet na oczy nie widziałeś i wciskasz mi, ze to nie wina rozrusznika. Musisz postawić na swoim i tyle. W rozrusznik, który nie obracał zamachem przełożyłem identyczny bendyks z innego-ostatniego, który znalazłem w garażu i auto zapala. I nadal chcesz mi wciskać, że to nie wina rozrucznika? Proszę Cię. Ja dostałęm już odpowiedź od Piotrekmm, i takiej odpowiedzi oczekiwałem a nie wywodzeń, że jestem w błędzie itp. I spróbuj przekręcić wałek w głowicy w, której są tytanowe sprężynki i ostre wałki.
Pablo1o, Rozruszniki to pozostałości po silnikach z Coltów2x 4G67 i 4x4g63. 6 jak i 7bolt.

Admina proszę o usunięcie tematu. Bo krew mnie zaleje zaraz.

rosomak1983 - 2015-02-16, 13:57

jagos napisał/a:
rozruszniki z GS, GSX, 6bolt i 7bolt są zamienne. Jeśli o zamach nie sięga to kwestia dzwonu skrzyni i koła zamachowego. Stąd problemy z zazębianiem

No ja nie pytałem jaki masz rozrusznik tylko jaki silnik/zamach i skrzynia. No własnie przeciez w pierwszym moim poscie chciałem wykluczyc taka mozliwosc.


jagos napisał/a:
To ja siedzę przy nim codziennie a Ty go nawet na oczy nie widziałeś

no to własnie to nie wymagaj odemnie zebym wszystko wiedział. Po to zadaje pytania dodatkowe zeby wykluczyc pewne mozliwosci.

jagos napisał/a:
wciskasz mi, ze to nie wina rozrusznika.

niekoniecznie to musi byc jego wina. własnie tak.

jagos napisał/a:
który znalazłem w garażu i auto zapala. I nadal chcesz mi wciskać, że to nie wina rozrucznika?

oczywiscie ze moze to nadal nie byc wina rozrusznika. Mogłes przy montarzu poruszac mase kablami etc. i lepiej łapie prad a pózniej znów sniedzieje. taka mozliwosc istnieje. Ja tego nie wiedze i nie wiem ale tak moze byc. Rozrusznik potrzebuje sporo pradu a jesli dostaje go za mało odbija sie to na jego mocy.
To za jakis prad dochodzi nie znaczy ze dochodzi odpowiedni prad.
jagos napisał/a:
I spróbuj przekręcić wałek w głowicy w, której są tytanowe sprężynki i ostre wałki.

Przeciez Ci tłumacze ostre wałki na wolnych obrotach obnizaja kompresje i łatwiej jest rozrusznikowi krecic. A sprezynki z czego by nie były czy taki opor az wiekszy beda stawiac nie sadze.

simongs1 - 2015-02-22, 22:46

Proponuje spróbować z outlander albo galand :-)
jagos - 2015-03-01, 19:09

Juz mi ręce opadają z tym rozruchem samochodu.
2 tygodnie było super. Kręcił w kazdej chwili i nawet nie dał oznaki, że coś jest nie tak. Wczoraj gdy się spieszyłem wsiadam do auta i :ass: I koniec :glaszcze:
Zamach ma zęby całe, nie wyszczerbione, rozrusznik ma nowy bendyks, elektromagnes, szczotko trzymacz. Na sucho (czyli podlączony pod instalację w aucie, ale nie wkręcony w obudowe skrzyni) kręci, wybija ogólnie miód malina. Zamontowany odstawia takie cyrki :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

GOLDI - 2015-03-01, 23:15

Albo cos zjebane w mapie wtartowej albo stacyjka sie jebie...
jagos - 2015-03-01, 23:32

GOLDI napisał/a:
Albo cos zjebane w mapie wtartowej albo stacyjka sie jebie...

mapa startowa? :roll:
Stacyjka odpada bo na krótko podałem + z aku. pod wtyczkę od stacyjki i to samo.
Raz załapał na krótko. Kręcił i wydawał te swoje jęki i nagle kręci. Przecież to nie możliwe żeby w 5 rozrusznikach był walnięty bendiks ;/

Czepie się jeszcze elektromagnesu bo w kazdym rozruszniku, który mam jest tak samo.
rozrusznik poskładany i na krótko sprawdzam.
- z akumulatora na obudowe rozrusznika
gdy dam + do:
1 zero reakcji
2 obraca wirnik, ale nie wybija bendiksu/a i mocno iskrzy
3 wybija bendiks
jednoczesne podanie + do 1i3 kręci i wybija bendyks.

Przypomniałem sobie, że kiedyś w innych autach jak dawałem + do 2 to jednoczesnie wybijał i kręcił.

djmil - 2015-03-02, 00:03

jagos napisał/a:
1 zero reakcji


Normalka bo dopiero po "wybiciu bendiksu" zwiera styki robocze zasilające silnik elektryczny

jagos napisał/a:
2 obraca wirnik, ale nie wybija bendiksu/a i mocno iskrzy


Nie jest zasilana cewka dlatego nie wybija a iskrzy bo pobiera w .uj prądu

jagos, rozbierałeś na drobne ten rozrusznik? Wygląda mi to tak jakby były "wyślizgane zęby"(zużyte) na ośce w miejscu gdzie wchodzi zębatka po wybiciu bendiksu.
Trudno to wytłumaczyć pisząc ale być może zrozumiesz o co mi chodzi.

Albo po prostu zużyta tuleja.

Skoro silnik elektryczny się kręci ale nie obraca kołem zamachowym...

jagos - 2015-03-02, 08:04

Zebatke bendiksa pomalowalem nawet lakierem do paznokci i zamontowalem rozrusznik zeby sprawdzic jak zazebia. Zazebia idealnie.
Tak. Rozrusznik rozbieralem wielokrotnie, podmienialem bendiksy, elektromagnesy i co tylko sie dalo.
djmil napisał/a:
Wygląda mi to tak jakby były "wyślizgane zęby"(zużyte) na ośce w miejscu gdzie wchodzi zębatka po wybiciu bendiksu

Chodzi Ci o zeby kola zamachowego w tym miejscu?
Jesli zeby na wiencu kola by sie zjechaly na jakiejs czesci kola to w tym miejscu by przepuszczalo. Pomoglo by przetoczenie auta na biegu i trafienke w dobra czesc wienca i by krecil. Poza tym przy wycierajacym sie wiencu bym to slyszal. Na pewno ta bolaczka powiazana nest z zewnetrzna temperatura otoczenia. Jak postoi noc i rano jest na minusie lub blisko zera to nie odpala. Zrobi sie +8 i jak reka odjac. Ktoregos dnia pojechalem do pracy, odpalal swietnie. O 18 zlapal przymrozek... wsiadam i dupa. Zero smaru w rozruszniku. Nic nie blikuje. Ba... nawet myslalem ze od zimna rozszerza sie zamach i nie zazebia bendiks tylko opiera sie o kolo zamachowe, ale nie. Przeciez to nie diesel:-/ rozruszniki maja po 1.2Kv. Dzis zamowie bendiks i jeszcze raz zaloze nowy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group