To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje Inne - BMW 528 E39 by Trucky

viader - 2016-07-19, 10:41

Jakie luzy na wale? Jaka skrzynia? Przecież niemce sie nie psujo! :-P
trucky - 2016-07-19, 11:02

Jak robi 40tys. km rocznie to coś w końcu ma prawo się spsuć :lol2: Tym bardziej, że jeszcze kompletnie nic poza tym się nie zepsuło :serduszka: Kurna uwielbiam to auto :twisted:
mysza - 2016-07-19, 12:50

trucky napisał/a:
Kurna uwielbiam to auto
Od dawna Ci mówiłem kup bmw E39 widzisz musisz się mnie słuchać :-)
dani.boss - 2016-07-19, 21:22

trucky napisał/a:
Jak robi 40tys. km rocznie to coś w końcu ma prawo się spsuć :lol2: Tym bardziej, że jeszcze kompletnie nic poza tym się nie zepsuło :serduszka: Kurna uwielbiam to auto :twisted:


eee tam.... któryś ze starych mercedesów w manualu nie miał instrukcji tylnego dyfra bo nie była przewidziana jego awaria;)

nie ma znaczenia czym jeżdzisz, zawsze coś będzie się psuć!

W piątek zobaczymy jak dbasz naprawdę :badcrack:

trucky - 2016-07-19, 21:59

dani.boss napisał/a:
któryś ze starych mercedesów w manualu


To dotyczyło w123 :D I nie tylko w manualu, w każdej wersji. Statystycznie pierwsza awaria 123ki, która uniemożliwiała jazdę występowała dopiero po 823tys km :lol2:

dani.boss napisał/a:
W piątek zobaczymy jak dbasz naprawdę


Pamiętaj, nikt nie jest idealny :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Simeon - 2016-08-14, 13:15

Upik!
trucky - 2016-08-14, 13:24

Gracias!

Update, przebieg rośnie, auto odpukać jeździ bezawaryjnie :ok:

Aktualny przebieg:


Przypomnę, że w 2 maja 2015 miał 209tys km, a 7 stycznia 2016 przy przebiegu 222007 km został założony gaz, z którego jestem bardzo zadowolony :)

W tym czasie nie było poważnych awarii, jedynie wymiana dwóch czujników parkowania i padnięty czujnik poziomowania ksenonów.

Ale, żeby nie było że jest idealnie, to za tydzień auto idzie do mechanika, na wymianę tulejki odpowiadającej za ułożenie lewarka po wbiciu 5-biegu oraz na zlikwidowanie luzów w napędzie, a przy okazji wymiana uszczelniaczy w skrzyni, wymiana oleju w skrzyni i dyfrze (w końcu) :ok:

A za jakiś czas do lakiernika, rdza na rantach drzwi i progach oraz lakierowanie maski, bo jest pełno odprysków, oczywiście zdjęcia będą :)

A tymczasem dorobiłem się myjki ciśnieniowej i pianownicy PA, więc wczoraj była zabawa ;)


ps. M-pakiet zewnętrzny powoli się zbiera i może uda się, że od lakiernika wyjedzie już z nowymi gratami :ok:

Jakiś czas temu wpadła też rozpórka od Pana Nakrętki :ok:

MATi - 2016-08-16, 14:39

To ledwo dotarte jest ja mam już w f10 190 tysięcy
Szakal - 2016-08-16, 20:55

Czy wymieniasz zimmering w skrzyni biegów (ten z którego wychodzi wał, mówiąc w skrócie) bo jest zapocony? Bo jeżeli tak to nie on się poci tylko uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów, a wygląda jakby własnie z tego zimmeringa się lało, przerabiałem to u siebie :)
trucky - 2016-08-17, 11:49

Skrzynia będzie zdjęta więc cała zostanie obejrzana i to co trzeba wymienione :ok:
Merlin616PL - 2016-10-07, 07:27

UP
trucky - 2016-10-07, 08:30

Gracias :ok:

W końcu znalazłem trochę czasu, mechanik też i zielona stanęła na tydzień w warsztacie.

Zrobione:
- wyhaczona linka otwierania prawych przednich drzwi, szło otwierać tylko zewnętrzną klamką
- naprawa 5-biegu - typowej przypadłości z pozycją lewarka
- olej w skrzyni i w dyfrze
- wymiana przegubu wał-dyfer
- podpora wału
- nowe sprzęgło, dwumasa zdrowa została stara
- wahacze górne przednie lewy/prawy - stare były jeszcze ori, zostały więc pewnie pójdą do regeneracji i będą czekać
- poduszki silnika i skrzyni
- łączniki stabilizatora przód
- olej w silniku + komplet filtrów
- przy okazji, że zdjęte było sporo elementów podwozia i pół napędu to została wykonana konserwacja podwozia + konserwacja profili
- kontrola i ustawienie zbieżności

Wszystko na Febi/Lemforder, oleje AMSOIL i REDLINE. Koszt z robocizną 3200zł :ksiadz:
Przebieg 254 000km na dzień 4/10/2016 :)

Auto znów prowadzi się jak nówka i w dalszym ciągu daje przyjemność z jazdy :serduszka:

W następnej kolejności cały układ hamulcowy (przód i tył) bo tarcze już dosyć cienkie, a ręczny praktycznie wcale nie trzyma, więc dojadę klocki do końca i robimy swap przodu na heble z 540 :badcrack: Ale to przy moich przebiegach pewnie jeszcze z 2-3 miesiące góra.

Poza tym blacharz/lakiernik i usuniemy całą rdzę, póki co trzeba się odbić finansowo :lol2:

Mich - 2016-10-08, 02:08

32 tys. km. w 10 miesięcy to ładny wynik, instalacja gazowa szybko się zwraca :D
trucky - 2016-12-20, 15:14

Mały update, aktualny przebieg 262tys km :ok:

Przyszła paczka z zaciskami z 540 V8, trzeba je trochę odświeżyć i skompletować resztę gratów i na wiosnę na przód wpadają heble 324/30mm, obecnie 296/22mm, prawdopodobnie tarcze Rotinger GL, klocki jeszcze nie wiem jakie, na tył też wpadną te tarcze ale zostanie fabryczny rozmiar bo jest ten sam co w V8 :ok:



Edit:

Zielona jak zobaczyła prezent to aż z wrażenia popuściła i stoi właśnie na wymianie chłodnicy.... :badcrack:

MATi - 2016-12-21, 17:45

Trzeba było dorwać zacisk z f10 o miałbyś 348x30mm :twisted:
trucky - 2017-01-14, 13:48

I ile bym za nie zapłacił? Te mam za 50zł :serduszka: Poza tym taka duża różnica pociągnęłaby jeszcze zmianę felg.. trochę rozsądku :jezyk:

BTW... BMW już w domu, nowa chłodnica Nissens, dwie rolki i dwa paski wielorowkowe, bo rolki zaczynały hałasować, a jeden pasek już był zdrowo spękany, 800zł nie moje :badcrack:


EDIT 14/01

Zaciski wróciły z piaskowania i malowania proszkowego, teraz dostaną nowe gumki i tłoczki, potem to samo z tyłem i można składać nowe hamulce :ok:


Tofik - 2017-01-14, 19:59

niebieski???



:lol2:

trucky - 2017-01-14, 22:09

A co żółty miał być? :lol2:

Granatowy, na zdjęciu jaśniejsze wyszły niż są :ok:

MATi - 2017-01-15, 07:50

Mi tam się podoba
Tofik - 2017-01-15, 11:35

Cytat:

A co żółty miał być?


o to to to to ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group