To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Wymiana siłowników klapy bagażnika w 1G na inne.

viader - 2007-07-31, 21:59
Temat postu: Wymiana siłowników klapy bagażnika w 1G na inne.
Co zrobi? je?li mamy opadaj?c? klap? od baga?nika a oryginalne si?owniki s? niedost?pne albo zbyt drogie? Jest jedno wyj?cie: Dopasowa? si?owniki od innego auta!

Co b?dzie potrzebne:
- 2 nowe si?owniki montowane na wcisk na tzw. "jab?uszka" czyli ?ruby do mocowania si?ownik?w.

-4 ?ruby do mocowania si?ownik?w( 2 kr?tsze i dwie d?u?sze)Uwaga!!! Naje?dzi?em si? jak g?upi po ro?nych sklepach i nigdzie nie mog?em tych ?rub kupi?, znalaz?em je na szrocie. D?u?sze ?ruby wymontowa?em ze skody favorit a kr?tsze z forda escorta.

-?rubokr?t gwiazdkowy

-klucz p?aski 10 oraz 13

-wiertarka

-wiert?o do metalu

-odrobina zr?czno?ci oraz ok. 60 minut wolnego czasu.

Po pierwsze trzeba wymontowa? stare si?owniki aby mie? na por?wnanie przy zakupie nowych. Si?owniki oryginalne maj? podobno moc 260N, wi?c zakupiony si?ownik musi by? o podobnej mocy. Dopasowywany podno?nik nie mo?e by? d?u?szy od si?ownika oryginalnego, szczeg?lnie jego grubsza cz???, poniewa? klapa baga?nika mo?e si? nam nie zamkn??. Ja kupi?em si?owniki od volvo v40, wi?c je?li komu? nie chce si? dopasowywa? to ma to ju? z g?owy(na allegro widzia?em te si?owniki po 39z? za sztuk?, fabrycznie nowe). Inni u?ytkownicy dopasowywali podobno si?owniki od opla astry.

Po wymontowaniu oryginalnych si?ownik?w nie wyrzucamy ich, poniewa? b?d? nam jeszcze potrzebne!!! Trzeba z nich odzyska? dolne mocowanie rozwiercaj?c nit mocuj?cy si?ownik do blachy monta?owej.

Aby wymontowa? lub zamontowa? si?owniki trzeba niestety pozdejmowa? plastykowe os?ony baga?nika. Trzeba zacz?? od wymontowania os?ony centralnej, p??niej ju? jako? p?jdzie...

Dwie d?u?sze ?ruby do mocowania si?ownik?w wkr?camy bezpo?rednio w klap? baga?nika. A dwie kr?tsze ?ruby przykr?camy nakr?tkami do blach mocuj?cych odzyskanych ze starych si?ownik?w. Uwaga! Przykr?caj?c kr?tsze ?ruby do blachy ze starych si?ownik?w nie u?ywajmy ?adnych podk?adek, poniewa? plastiki maskuj?ce baga?nika b?d? nam potem odstawa?y. Nast?pnie mocowania ze starych si?ownik?w przykr?camy spowrotem tam gdzie ich miejsce.

Jak ju? mamy to wszystko gotowe to wystarczy na?o?y? na mocowania odrobin? smaru i wpi?? w nie nowe si?owniki. Pozostaje nam ju? tylko spowrotem pozak?ada? wszystkie plastiki w baga?niku i cieszy? si? klap? baga?nika nie opadaj?c? na g?ow? :)

Powy?sza instrukcja zosta?a zainspirowana instrukcj? ciechana z forum mistumaniak?w.
Tutaj macie linka do tej instrukcji, jest ona z przydatnymi fotkami:
http://www.mitsubishi-gra...ght=si%B3owniki

S?awekG - 2007-07-31, 22:54

Nic dodac nic uj?c. Dok?adnie tak to si? robi. Viader gratulacje za opis, kt?ry pewnie przyda si? innym :ok:
viader - 2007-07-31, 22:56

No mam nadzieje, ?e si? komu? przyda. Tylko po to zrobi?em ten opis ;)
MATi - 2007-08-02, 00:56

Dobrze ze to napisa?e? bo moje si?owniczki kt?re rok temu wymieni?em na orginalne mitsu do 1G po roku juz padaja .... m?wisz ze jeden ma tam 260 N m?j kolega ma w Peugot 306 malutk? klape i jego si?owniczki maja po 350 N autko z 99 rok troche w tej kwesti fabryka sie nie postara?a bo 260 N jak na taka klape to stanowczo za malo nied?ugo znowu mi klapa na ?eb spadnie :-x :-x :-x :-x :-x
Anonymous - 2007-08-02, 22:08

MATi napisał/a:
m?j kolega ma w Peugot 306 malutk? klape i jego si?owniczki maja po 350 N


Ale kolega w Peugeocie ma inny k?t mocowania si?ownik?w i to jest wa?ne, ja osobi?cie zrobi?em swapa w/g instrukcji Ciechana rok p?? roku temu i jest git. Si?owniki kt?re zastosowa?em maj? si?e 310N i jest to troszk? za du?o, moim zdaniem 280N to by?oby idea?. Kole? ma u siebie w 1G, 360N i ju? trzeba du?o si?y ?eby zamkn??, a jak jest gor?co na zewn?trz to si? sama klapa otwiera po zwolnieniu zamka.

MATi - 2007-08-05, 21:20

No 360N to pewnie za du?o ale to co jest w serii to stanowczo za ma?o jest ...nied?ugo bede musia? znowu wymieni te si?owniki tylko mam pytanie ....czy s? jakies zamienniki takiej samej wielko?ci o wiekszej sile zeby bez ?adnych przer?bek poprostu wyj?? i wsadzi? ???
Anonymous - 2007-08-06, 17:48

Ja zapoda??m 310N i jest super, nawet lekko za silne s?, ale da si? prze?y?.
MATi napisał/a:
czy s? jakies zamienniki takiej samej wielko?ci o wiekszej sile zeby bez ?adnych przer?bek poprostu wyj?? i wsadzi? ???

... niestety nie ma, problem to mocowanie. Przer?bka zajmuje naprawde godzine max i to jedn? r?k?.

viader - 2007-08-06, 18:09

Sama przer?bka, czyli rozwiercenie mocowa? i wkr?cenie jab?uszek to z 10 min. D?u?ej zajmuje wymontowanie starych si?ownik?w i dobranie nowych.
Anonymous - 2007-08-06, 19:19

JA pisze o komplecie, z drog? do sklepu i spowrotem :dance: :ksiadz: :twisted: :hahaha:
kaleos - 2007-08-06, 20:12

ja kupilem na szrocie silowniki od astry 1g 3d, na silownikach jest napisane 340N. w komplecie byly jabluszka, niestety wszytkie takie same (dlugie). w klapie pasuja bez problemu lecz w karoserii sa za dlugie jesli sie je zamocuje do tego elementu co sie rozwierca. wiec zamocowalem jabluszka bez posrednio do karoserii, teram mam tak zrobione ze jak w przyszlosci bede musial wymienic silownik to nawet nie bede musial odchylac tych plastikow :)
mnie to zajelo pol dnia, bo rozebralem sobie przy okazji wszystkie tylne plastiki, od srodkowego slupka, rozwiercilem otwory w karoserii na jabluszka itp.
najwazniejsze ze kosztowalo mnie to tylko 60zl a klapa dziala cudnie :)

zmijka-kerim - 2008-03-21, 10:38

Ja wczoraj kupi?em nowe z jab?uszkami komplet 90 z? delphi d?ugo?? ca?kowita 66 cm a si?a 300 N.
Anonymous - 2008-03-21, 13:13

tu macie moj stary opis wymiany ze zdjeciami:

opis wymiany si?ownik?w klapy

zmijka-kerim - 2008-03-21, 14:23

Dodam ?e oferowali mi orygina?y ale koszt oko?o 120 euro.
Anonymous - 2008-04-12, 10:55

a czy stare silowniki ktore juz nie utrzymuja klapy moga byc przyczyna ze klapa podczas jazdy dziwnie trzaska?? tak jakby byla nie zamknieta sprawdzalem wszystkie sroby ale wszystkie trzymaja. Podczas jazdy jak zlapie za gorna czesc przy dachu i dociagne do srodka to przestaje...
R?wniez jak tuba gra to na zewnatrz slychac paskudne trzeszczenie...

Anonymous - 2008-04-12, 11:52

Bob, sprawdz spojler i gorne zawiasy klapy :>
Anonymous - 2008-04-12, 13:10

spojler jest oki cos wlasnie w gornej czesci telepie przy zawiasach... myslalem ze to moze byc wina silownikow
Anonymous - 2008-04-12, 14:52

Bob napisał/a:
spojler jest oki cos wlasnie w gornej czesci telepie przy zawiasach... myslalem ze to moze byc wina silownikow


100% zawiasy klapy niestety. Jak Ci to przeszkadza, to podg?o? radio :)

?eby mie? pewno?? to otw?rz klap? i poruszaj j? na boki, je?li ma luz to ju? wiesz :)

Anonymous - 2008-04-12, 15:11

Adaho_krak napisał/a:

100% zawiasy klapy niestety. Jak Ci to przeszkadza, to podg?o? radio :)


i co nie da sie z tym nic zrobic?? jest coraz gorzej... przeszkadza mi jak cos w samochodzie stuka itp.

Anonymous - 2008-04-12, 15:36

Adaho_krak napisał/a:
?eby mie? pewno?? to otw?rz klap? i poruszaj j? na boki, je?li ma luz to ju? wiesz


Bob napisał/a:
co nie da sie z tym nic zrobic?? jest coraz gorzej... przeszkadza mi jak cos w samochodzie stuka itp.


Mo?na przebi? sworznie zawias?w, a sworznie trzba dotoczy? na wymiar w zak?adzie ?lusarskim.

Anonymous - 2008-04-12, 16:28

jak ruszam na boki to chyba maja minimalny luz ale tylko gdy klapa jest nisko podniesiona max w gorze rzczej nic nie czuc...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group