To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Sonda

awg - 2008-04-11, 19:29
Temat postu: Sonda
no wiec podpialem sonde pod woltomierz cyfrowy i co sie okazuje. pokazalo mi sie napiecie 0.4-0.6 i ono sobie tak skakalo z tym ze tak powiedzmy co 2-3 sek byl skok. przy dodaniu gazu nic kompletnie sie nie zmienialo ciagle bylo tyle samo. wiec pytanie jest do was czy cyfrowym miernikiem da rade obadac czy sonda jest ok czy moze do tego nadaje sie tylko analogowy ? mysle ze przy dodaniu gazu na tym moim tez cos powinno sie zmienic a tu lipka. dziwne jest to ze mi CE nie wywala jak jest sonda uszkodzona. chociaz tu kilka osob pisalo ze pokaze CE jesli nie bedzie kompletnie zadnej zmiany w napieciu a tutaj jednak jakas mala bo mala ale jest.

czyzby do wymiany ?

Anonymous - 2008-04-11, 19:35

awg napisał/a:
dziwne jest to ze mi CE nie wywala jak jest sonda uszkodzona.

awg napisał/a:
pokaze CE jesli nie bedzie kompletnie zadnej zmiany w napieciu a tutaj jednak jakas mala bo mala ale jest.
sam sobie odpowiedziales :>

sonda to nie tylko skoki napiecia ale rowniez czestotliwosc... wxszelkie garazowe metody z voltomierzem w rece to moim zdaniem sa G... warte :) masz watpliowci co do sondy? wymien koszty nie sa az tak duze... NGK/NTK - okolo 100zl

Anonymous - 2008-04-11, 19:59

Voltomierz to nie to co trzeba uzyc. Do tego potrzebny osyloskop z moliwoscia rejestru danych. A skoki w przedziale 0.4-0.6V sa jak najbardziej wlasciwe. Jesli masz 0 albo >1 V to masz powod do zmartwien. Jak masz zastrzezenia to wymien albo daj do sprawdzenia.
awg - 2008-04-11, 20:16

to w takim razie jeszcze jedno pytanie i nie zawracam dupy przez jakis czas :P bylem sprawdzic sobie cisnienie na cylindrach i co sie okazalo. 14 12 14 14. mam zaczac sie martwic o pierscionki ? merchanior stwierdzil ze takie cisnienie jest jeszcze dopuszczalne i narazie mam obserwowac olej.
Anonymous - 2008-04-11, 20:26

Jak dla mnie to masz bardzo dobre wymiki... zadbaj o miska... :ok:
awg - 2008-04-16, 13:17

to jeszcze zapytam tutaj zeby nie robic niepotrzebnych tematow. jesli odlacze silniczek krokowy i zmniejsze obroty srobka to pojawi mi sie CE z bledem wskazujacym na krokowca? probuje jakos obadac czy te moje ecu nie jest jakies martwe.
Paulus - 2008-04-16, 13:53

awg napisał/a:
to jeszcze zapytam tutaj zeby nie robic niepotrzebnych tematow. jesli odlacze silniczek krokowy i zmniejsze obroty srobka to pojawi mi sie CE z bledem wskazujacym na krokowca? probuje jakos obadac czy te moje ecu nie jest jakies martwe.

CE si? nie powinien pojawi? po od??czeniu krokowca.

Coodo - 2008-04-16, 20:06

czy padniety czy od??czony krokowiec ce sie nie ?wieci
Paulus - 2008-04-16, 20:23

A co ja napisa?em? :> :-P
Coodo - 2008-04-16, 20:26

heh do da?em ?e padni?ty :> :jezyk:
Anonymous - 2008-04-16, 21:57

1g 6bolt ma jedn? czy dwie sondy?? Bo dzisiaj wyczyta?em ?e jedn? i nie wiem czemu po wywaleniu kata zapala si? czasem CE.
Anonymous - 2008-04-16, 22:05

mlody321, 1g mialy 1 sonde... moze przy wywalaniu kata jakos uszkodzili Ci sonde?
Anonymous - 2008-04-17, 15:05

Tylko ?e ja j? wymieni?em dopiero po wywaleniu kata na ngk ntk bo mi obroty skaka?y i w sumie to sie nie polepszy?o a zacze?a mruga? niedawno jak si? zorientowa?em ?e poprzedni w?a?ciciel j? usuno? ?eby nie by?o wida?.... to teraz zastanawiam si? czy to przez krokowy moze ko?lawo chodzi?? Wcze?niej mia?em gaz i na gazie pracowa? r?wno a na paliwie kiepsko i powoli reaguje na wci?ni?cie peda?u gazu.... Mo?e przez sportowe wa?ki??
Anonymous - 2008-04-17, 15:28

A masz regulowany zaplon z kompem po wymianie walkow? Jesli nie to chyba wiemy gdzie jest przyczyna... :>
Anonymous - 2008-04-17, 15:49

Nie wiem czy kompem ale by?em na diagnostyce odrazu po wymianie wa?k?w w bardzo dobrej firmie i tam go?ciu go regulowa? i powiedzia? ?e nic wi?cej nie da si? zrobi? i on kaza? mi wymieni? sonde bo mia?em bosha i nie dawa?a rady. Po tej wymianie w sumie sie nie zmieni?o , a nic wi?cej nie zd??y?em zrobi? bo wstawi?em auto do lakierni i stoi ju? kilka miesi?cy. Teraz jak wyjade to mam ju? ca?y zestaw nowych olei filtry k&n ?wiece irydowe nowe przewody i dopiero jak to wszystko wymienie to pojade jeszcze raz do nich i zobaczymy.



I jeszcze mi si? przypomnia?o: Kole? powiedzia? ?e przy zmianie wa?k?w czasem trzeba przestawi? rozrz?d bo bez tego one mog? nie dzia?a? jak nale?y ???

Anonymous - 2008-04-17, 16:49

mlody321 napisał/a:
po wymianie wa?k?w w bardzo dobrej firmie i tam go?ciu go regulowa? i powiedzia? ?e nic wi?cej nie da si? zrobi?


mlody321 napisał/a:
I jeszcze mi si? przypomnia?o: Kole? powiedzia? ?e przy zmianie wa?k?w czasem trzeba przestawi? rozrz?d bo bez tego one mog? nie dzia?a? jak nale?y ???


Moze nic nie wyregulowal bo wiedzial ze na twoim nic nie zrobi... zeby wyregulowac zaplon to trzeba miec dostep do kompa i/lub mieszanki a moze on nie mial do tego narzedzi. Czasem potrzebna jest jakas "swinia" zeby moc tym sterowac. Wszystko tez zalezy od tego jakie to sa walki.

Anonymous - 2008-04-17, 21:50

Wa?ki robi?a firma ?wi?tek. W tej firmir nazywaj? si? one GT. Przypomina mi si? ze przed wymian? chyba by?o podobnie wi?c to mo?e nie jest ich wina.... Dodam ?e jak ju? wskoczy na 1,5-2 tysi?cy obrot?w to ju? dzia?a wszystko jak nale?y.
Anonymous - 2008-04-18, 08:13

Kto wie czy nie przydalby ci sie jakis komp (Greddy E-manage albo podobny) zebys mogl dostroic zaplon jak nalezy bo mam wrazenie ze czasy sa nie tak jak potrzeba w danych cyklach. A powyzej 2k masz juz zupewlnie inna charakterystyke ze wzgledu na obciazenie silnika.
Anonymous - 2008-04-18, 10:23

Firma kt?ra je robi?a nie kaza?a nic zmienia? powiedzieli ?e wszystko fabryczne ma zosta?.... Trudno narazie jako? to zniose i tak wi?cej stoi w lakierni ni? je?dzi... Pomy?le nad nowym kompem. A czip tuning by tu nie pom?g??? To te? zmienia parametry kompa?
Anonymous - 2008-04-18, 11:28

allias napisał/a:
Kto wie czy nie przydalby ci sie jakis komp (Greddy E-manage albo podobny)
ecu master styknie :>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group