To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Blad obd II P0431 ?

Goldi3G - 2015-09-03, 15:46
Temat postu: Blad obd II P0431 ?
Witam w moim misku eclipse 3g 3.0 v6 automat co jakis czas wyskakuje blad P0431 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2) generalnie wyskakuje przy spokojnej jezdzie jaka moze byc przyczyna ? Blad kasuje przez torque i za jakies pare dni jak znow spokojnie jezdz to wyskakuje :/
mateo-salvadore - 2015-09-03, 16:10

U mnie ten sam błąd był spowodowany uszkodzeniem górnej sondy lambda (silnik 2.4). U ciebie w 3.0 są dwie - bank 2 sugeruje Ci z której strony sonda może być uszkodzona - musisz poszukac - ja niestety nie pamiętam...

Ale może to być też problem ze zużytym katalizatorem...

Goldi3G - 2015-09-03, 16:18

Z tym ze to co jakis czas to chyba nie sonda bedzie
Yaro - 2015-09-03, 17:42

Mi czasem także wyskakuje ten błąd i także przy spokojnej jezdzie.
Goldi3G - 2015-09-03, 17:47

Yaro napisał/a:
Mi czasem także wyskakuje ten błąd i także przy spokojnej jezdzie.


Jaro ciekawe od czego to w takim razie :/

mateo-salvadore - 2015-09-03, 18:27

No właśnie u mnie było identycznie - wyskakiwał sporadycznie... usuwałem Torquem i wyskakiwał znowu, już miałem emulator drugiej sondy zakładać, bo myślałem, że kat padł. Ale tknęło mnie i wymieniłem sondę na Ori (wcześniej miałem NGK z dorabianą końcówką) i problem zniknął.
Yaro - 2015-09-03, 18:31

Może sąda podaje złe parametry a co za tym idzie podaje zbyt ubogą mieszankie paliwa. W skutek czego jest zbyt niska temperatura grzania na sądzie itd.
Ithyphallic - 2015-09-04, 16:13

Bank 2 to sonda z katem. Sonda odpowiada za regulacje mieszanki
Goldi3G - 2015-09-07, 15:05

czyli co myslicie ze to wina sondy ?
Yaro - 2015-09-07, 19:54

Łatwo sprawdzić sąde. Podpiąć i sprawdzić czy podaje prawidłowe wartości.
JacekeR - 2015-09-23, 20:03

U mnie wywala następujące błędy:
P-0421
P-0171
P-0302

Yaro - 2015-09-24, 09:44

Zacząłem tankowac na innej stacji i przestało mi wywalac błąd.
jezyk147 - 2015-09-24, 22:07

Z ciekawości na jakiej stacji tankowałeś? Bo mojego kolegi nie przekonują historie o tym jak samochody z silnikami diesel'a nie chciały zapalić po wyjechaniu z stacji Auchan.
Yaro - 2015-09-25, 09:48

Jak kiedyś zatankowałem na Auchan to mi od razu błąd wyskoczył że zbyt uboga mieszanka paliwowo coś tam. A teraz tankowałem na jakiejś prywatnej i przeszedłem na 100 oktanową.
s.golaszewski - 2017-10-06, 20:32
Temat postu: błąd p0431
witam

mam bład p0431 głośna praca i zwiększone spalanie, kompresja ok, wnioskuje po sondach ze padł katalizator moze on mieć wpływ na spananie ok. 20 lpg na miescie hyundai santa fe 2,4. spalanie nie jest aż tak dotkliwe w trasie. Błąd się pojawia przy spokojnej jeździe w trasie. samochód kupiony nie sprzedawca twierdzi ze nic się nie działo ps. piszę tutaj bo to jednostka mitsubishi

mateo-salvadore - 2017-10-07, 13:36

W moim pierwszym poście (drugim ogólnie w tym topiku) napisałem, że ten błąd spowodowany jest uszkodzenie sondy lub kata.

Wykresy wyglądają poprawnie, ale przedstawiłeś mały fragment wykresu i nie wiemy czy sondy są ciepłe, czy zimne... logika wskazuje na Kata, niemniej wtedy wskazania drugiej sondy powinny być inne. W tym silniku o ile pamiętam sonda jest dwustanowa.
Ja bym próbował jakoś sprawdzić sondę zanim wymienię KATa (najlepiej podmienić od kogoś kto ma sprawną, jeśli masz taką opcję i się przejechać).
KATa jak wiadomo można wywalić w ogóle, co jednak nie musi oznaczać końca problemów (złe wskazania sondy, błędy, wyższe spalanie, mniejsza moc...).

s.golaszewski - 2017-10-07, 13:49

silnik był ciepły na jałowych obrotach, wydaje mi się żejak kat jest sprawny wykres drugiej sondy powinien być bardziej płaski, ale może się mylę
mateo-salvadore - 2017-10-07, 20:05

Masz rację, szczególnie na ciepłym silniku, gdy KAT już działa. Osobiście jednak nie podejmę się analizy wykresów, bo nie znam się na tym na tyle, żeby robić za eksperta ;)
Ale gdy czujnik podaje złe dane to nie wiesz czy to faktycznie takie są dane czy zły jest czujnik ;)

W jakimkolwiek aucie z przebiegiem 150kkm (czasem wcześniej, czasem później) można spodziewać się konieczności wymiany katalizatora, mimo wszystko trudno stwierdzić na odległość co jest nie tak.

s.golaszewski - 2017-10-08, 21:08

a czy katalizator moze mieć znaczący wpływ na spalanie, po samym miescie bierze mi około 20l lpg
mateo-salvadore - 2017-10-08, 21:20

Jeśli jest już niedrożny to tak. W dodatku wskazania sond mają na to również wpływ.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group