To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Hydrozagadka...kompresja 4g63

rosomak1983 - 2015-10-02, 15:28
Temat postu: Hydrozagadka...kompresja 4g63
Witam mam pewna tajemnicza sprawe która mnie nurtuje co prawda nie potrzebuje juz rozwiazania bo po prostu zmieniam głowice na inna ,ale sprawa jest ciekawa i chciałbym ja doprowadzic do rozwiazania. Po złozeniu mojego motoru 4g63T jakies 2 lata temu albo dłuzej miałem problem mianowicie brak kompresji na jednym cylindrze. Cały silnik po remoncie, generalnym . Pierwsza rzecz próba olejowa, negatywna tj zadnej róznicy, dwa sprawdzanie głowcy po pierwsze sciagnełem popychacze i załozyłem inne, defacto z wiekszymi otworami niech ma... Nadmienie fakt ze wałki ostre CWC (com camps) reszta głowicy seryjna po szlifach i osiowaniu łozysk na wałki... w zakładzie szlifierskim z renoma.
Co ciekawe i wazne !!! po załozeniu pustych popychaczy ciśnienie prawidłowe na wszystkich cylindrach... Jednak po przejechaniu jakis tam kilometrów i zapewne nabiciu popychaczy nagrzaniu silnika dalej zgubił kompresje na 3 cyl. tj 4-5 przy 10-11 na pozostałych...
Wkurzyłem sie i zdjałem głowice, oddałem ja ponownie do szlifierni, kawałem sprawdzic załozyłem nowa uszczelke... Dalej to samo... Nastepnie podmieniłem popychacze wraz z pieskami pomiedzy cylindrami i sprawdziłem efekt na pustych popychaczach na zimnym silniku... Dalej to samo... Na swiezo jest kompresja potem ginie...
Przy robieniu głowicy sprawdziłem takze na wszelki wypadek tłoki i pierscienie, wszystko cacy... Wałki te wygladaja ok.
Jako ze na pustych popychaczach była kompresja pompysłałem ze moze sprezyny na tym cylindrze nie wyrabiaja bo po nabiciu popychacza nie nadazaja domykac zaworu...
Albo druga opcja po zagrzaniu zawór zacina sie na prowadnicy...
Ostatnio sciagnełem ta głowice ( teraz składam silnik na innej głowicy i wałkach ) i rozpiłałem zawory na nich i prowadnice nie sa ani ciasne ani luzne sa ok. zawory sa w porzadku, nafta jako tako trzyma, sprezynki wygladaja na ok. Niby mogłyby nie wyrabiac na ostrych wałkach ale dlaczego tylko na jednym cylindrze ??? Macie jakis pomysł jak to sprawdzic, głowice mam sciegnieta.

jagos - 2015-10-02, 19:31

Jesteś pewien co do przeszłości wałków? To wygląda na wałek rozrządu. Po napompowaniu popychacza jest za ciasno i nie domyka zaworu. A przeszłośc głowicy też Ci jest znana? może ktoś kiedyś reanimował podpory wałków w głowicy. Wałki poszły w dół a dno gniazda popychacza jest jak było seryjnie.
GOLDI - 2015-10-02, 23:21

co to za wałki (parametry)?
rosomak1983 - 2015-10-03, 00:21

GOLDI napisał/a:
co to za wałki (parametry)?

namierze to ponownie bo juz kiedys miałem dokładne dane.

[ Dodano: 2015-10-03, 09:27 ]
jagos napisał/a:
Jesteś pewien co do przeszłości wałków? To wygląda na wałek rozrządu. Po napompowaniu popychacza jest za ciasno i nie domyka zaworu.

tez brałem pod uwage ale na jednym cylindrze?
jagos napisał/a:
Wałki poszły w dół a dno gniazda popychacza jest jak było seryjnie.

przy osiowaniu wałki z tego co wiem ida w dół o grubosc włosa. No niewiem pomierze moze cos w tym wzgledzie.

[ Dodano: 2015-10-04, 18:12 ]
Wiec tak wałki sa takie pisze na nich CWC ep4604 sa to comp cams.
dokładniejsze numery sa takie napisane ,,drgajacym ołówkiem''
101-201-8I ssacy
oraz
101-202-8E wydechowy

mam identyczne wałki jak te ponizej tak samo pisze na nich cwc a ,,drgajacym ołówkiem'' sa napisane numery.
http://www.ebay.com/itm/C...h=item3d02cf9e0

Na PSI extreme znalazłem taki opis;
COMP Cams Mitsubishi 4G63 performance cams will increase your horsepower and optimize the power band of your turbocharged engine! Exclusive XR lobe designs help spool up larger Mitsubishi turbos that tend to have slow boost response. COMP Cams Mitsubishi 4G63 performance cams are easy to install and drop right in without having to change valve springs or complete other cylinder head modifications. COMP Cams Mitsubishi 4G63 performance cams give you an unfair advantage to help you beat your competition.

Camshaft Specifications:
- RPM Operation Range: 2400 to 7300
- Intake Advertised Duration: 259 Degrees
- Exhaust Advertised Duration: 258 Degrees
- Intake Duration @ .050": 212
- Exhaust Duration @ .050": 212
- Intake Valve Lift: .411
- Exhaust Valve Lift: .395

Z czego wynika ze nie wymagaja sprezyn ani talerzyków...

Trzcina - 2015-10-04, 18:30

:ok:
Horacjusz - 2015-10-10, 19:24

Objaw jak by przytarta krzywka :jezyk: ew spieprzony osiowo... używki czy nowe ???
rosomak1983 - 2015-10-10, 20:24

Horacjusz napisał/a:
Objaw jak by przytarta krzywka :jezyk: ew spieprzony osiowo... używki czy nowe ???

1. na przytartej byłoby to samo na pełnym i pustym popychaczu. dwa nie jest wytarta mierzyłem.
2.mozesz wyjasnic jakim sposobem jedynie na srodkowym cylindrze nie ma kompresji jesli osiowosc jest zła ??

jagos - 2015-10-11, 20:33

rosomak1983, A mierzyłeś wysokość napompowanych i pustych popychaczy? Jesteś pewien, że w gniazdach na dnie popychaczy nie ma jakiegoś syfu? JA bym pomierzył głębokośc kazdego gniazda i wysokość każdego popychacza. Wyeliminował bym głowicę :) Zawory masz seryjne czy kupowałeś nówki w"jakimś" sklepie? Gdzieś kiedyś natknąłem się na artykuł o zaworach nowych i trzeba było sprawdzać ich długość co do seryjnych.
rosomak1983 - 2015-10-12, 13:50

popychacze były zamieniane miedzy cylindrami. Co do długosci zaworu jest jakis pomysł sprawdze czemu nie, choc na razie nie bede sie tym specjalnie zajmował bo nie mam czasu. Ale sprawe chciałbym jakos wyjasnic predzej czy pózniej.
Horacjusz - 2015-10-16, 17:08

rosomak1983, i jak ogarnąłeś temat ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group