To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Podstawowa operacja Eclipsa

Anonymous - 2008-04-16, 10:21
Temat postu: Podstawowa operacja Eclipsa
Wiec,chcia?em znawc?w zapyta?,co powinienem wymieni? po kolei w moim GS ?eby w jaki? spos?b odzyskac moc utracona przez lata eksploatowania. Chcia?em zacz?? od konkretnych cz??ci,wdzi?czny b?d? jesli kto? zrobi mi tak? ma?? liste podstawowych cz??ci z cenami za jakie b?d? je m?g? zakupi?.
Podam co ju? zrobi?em:

Wymienione ?wiece na NGK
Wymieniony olej na Valvoline Max Life

Ponadto mam ju? wypalony katalizator,z forum dowiedzia??m si?,?e wspawanie Strumienicy obni?a moment obrotowy,a tego nie chce,mo?e mi ktos powiedzie?,czym najlepiej zast?pi? kata ?eby za wiele nie straci??
Jeszcze my?lalem o takim kolektorze wydechowym

http://www.allegro.pl/ite...hi_eclipse.html
Dajcie mi jakies konkretne namiary za co sie wziasc i za ile i co kupic,postaram si? jako? wszystko sobie kompletowac bo nie wiem od czego zacz??. Pozdrowionka :) :jupi:

Pablo1o - 2008-04-16, 10:36

dodam tylko , ?e tutaj by? podobny temat :) Sam go za?o?y?em :)
http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=348

P.S. A ile ci wysz?o na hamowni ???

Anonymous - 2008-04-16, 11:50

Kolektor i wydech to juz nie odzysk ale tuning...

Kable... pozostale filtry... upewnij sie jaki jest stan kompresji silnika. Wymien olej w skrzyni na cos dobrego i upewnij sie ze masz porzadek i jest czysty (to zawsze dodaje 1-2 KM :ok: :lol2: )

Bez poznania swojego wlasnego silnika i $$$ nie wiele zrobisz bo musisz wiedziec gdzie jest cos do naprawy lub poprawy... to tyle ode mnie na teraz.

Anonymous - 2008-04-16, 11:52

nic mi nie wysz?o bo jeszcze nie by?em ,a przed skoczeniem na ni? chcial bym najwazniejsze ?eczy doprowadzi? do porz?dku.... Auto mo?e jutro skoczy do mechanika celem za?o?enia Osi tylnej tak wi?c b?dzie poddane diagnozie fachowca

[ Dodano: 2008-04-16, 11:54 ]
a co my?licie o tym kolektorze?
Najbardziej mi zale?y,?eby wyci?gn?? z niego ile si? da na obecn? chwile bez grzebania w silniku,zmieniaj?? zu?yte cz??ci na nowe

[ Dodano: 2008-04-16, 11:55 ]
tez nie wiem co zrobi? z wypalonym katem,bo dziwnie mi brz?czy tak ko?o 2-3 ty? obr,potem juz go nie s?ycha?,musze teraz mu kiedy? zmierzy? czas do 100 km/h

[ Dodano: 2008-04-16, 11:55 ]
Dodam,?e Civic 1,3 16V ze strumienica zwan? zw??ka wenturiego i z mugenem na ko?cu wydechu zrobi? setke w 16,4 s

Pablo1o - 2008-04-16, 12:45

Ja bym go najpierw hamowa?. Zobaczysz ile ci konik?w uby?o i generalnie dowiesz si? w jakim jest stanie. Mo?e nie trzeba wiele poprawia? a pozostaje tylko tuningowa?:)
James - 2008-04-16, 12:52

Masz dwie mo?liow?ci z katem:
1. Wywali? bebechy z niego, poprzez rozci?cie kata i wywalenie ca?ego syfu, o ile on jeszcze tam jest. To rozwi?zanie jest tanie oraz co wa?ne nie wp?ywa na zmian? obj?to?ci uk?adu wydechowego, a to z kolei nie przek?ada si? na spadek nM.
2. Poszukaj na allegro i itp. uk?adu wydechowego Remusa, oczywi?cie u?ywki i se go kup i zamontuj.

W ?adnym przypadku nie zak?adaj extra, hiper i tym podobnych strumienic!!!

P.S. Gdyby? bym przejazdem w Warszawie no to da?bym Ci namiary na zak?ad z kilkudziesi?cio letnim do?wiadczeniem w wydechach. Sam tam robi?em wydech do BMW 628CI, kt?re mia?em przyjemno?? posiada?:)

cyberluk - 2008-04-16, 13:05

James napisał/a:
Masz dwie mo?liow?ci z katem:
1. Wywali? bebechy z niego, poprzez rozci?cie kata i wywalenie ca?ego syfu, o ile on jeszcze tam jest. To rozwi?zanie jest tanie oraz co wa?ne nie wp?ywa na zmian? obj?to?ci uk?adu wydechowego, a to z kolei nie przek?ada si? na spadek nM.
(...)


Mam taki wyd?ubany katalizator i niestety brz?czy - wpada w jakie? rezonanse ?mieszne... Jak ju? to albo kawa?ek rury albo kat. zamiennik.

Anonymous - 2008-04-16, 13:07

gdyby nie trzeba by?o wiele poprawia? to mi to by pasowa?o :) nie chc? na si?e wyci?gac z niego nie wiadomo ile,tylko chc? si? zbli?y? do tych seryjnych 150 KM no i ?eby moment obrotowy by? w miare dobry jak na tak? moc. Znalaz?em zast?pcze katalizatory z norm? Euro 2 na allegro za 219 z? tak on wygl?da />>>



zalezy mi na utrzymaniu momentu obrotowego,no i na utrzymaniu kucyk?w albo ich znalezieniu :)

[ Dodano: 2008-04-16, 13:09 ]
aha,czy w kacie seryjnym jest druga sonda?? Jak sobie z ni? poradzi? po wywaleniu kata?

[ Dodano: 2008-04-16, 13:09 ]
to znaczy nie chc? Check engina :protest:

cyberluk - 2008-04-16, 13:41

1G ma tylko jedn? sond? przed katalizatorem. Dopiero 2G mia?y dwie sondy. Bez kata check engine si? nie zapala.
Anonymous - 2008-04-16, 13:51

ouff no to fajno

cyberluk co my?lisz o tym kolektorze wydechowym? Wart uwagi? Wida? ma miejsce na sonde,Checka nie powinno by?.. Tak apropo,bardzo podoba mi si? odg?os twojego Miska z dolotem Samaela :)

cyberluk - 2008-04-16, 13:57

Jak masz 1g, to masz silnik 4G63. Ten kolektor jest do kliper?w 95-99, wi?c domy?lam si?, ?e jest do 420a. Nie wiem, czy flansze s? takie same, ale musisz szuka? kolektora do 4G63.
Anonymous - 2008-04-16, 14:22

Co do brzdekow na kacie to sprawdz czy przypadkiem nie masz problemu z poluzowana oslona termiczna. Jesli urwal sie uchwyt/spaw z jednej strony to czesto brzeczy w okolicach 2-3k rpm.

Kombinowanie z katem jest oki ale jesli jest to zrobione dobrze. Wynalazki to strata pieniedzy. A skad wiesz ze kat ci padl? Jesli jest do bani to najczesciej objawia sie smrodem (przy wyzszym gazowaniu jak sie zapycha) lub strata mocy (jesli za bardzo sie dusi) i raczej powatpiewam ze masz go az tak wypalonego ze wszystko lata w srodku - stawiam na kawalek oslony obluzowanej ktora powoduje tez dokuczliwy dzwiek.

Co do hamowni przed wszystkim to dobry pomysl bo przynajmniej jest to benefit dla ciebie i kolegow ze mozesz sie pochwalic co zrobiles i jakie sa tego zyski. Sprawdzanie mocy po ma sens jesli robisz masowe zmiany... bo przeciwnie to jest tylko numer ktory nic nie mowi. Pamietaj ze kazdy silnik moze miec inny odczyt mocy wiec nie bedziesz mial do czego porownywac. Jak chcesz sprawdzac to zrob to przed i po robocie...

Anonymous - 2008-04-16, 15:13

cyberluk napisał/a:
1G ma tylko jedn? sond? przed katalizatorem. Dopiero 2G mia?y dwie sondy. Bez kata check engine si? nie zapala.
Ja wycio?em kata i mi si? zapala CE ale tylko jak stoje na ?wiat?ach albo na wolnych obrotach. Nigdy podczas jazdy. W 1g 1990r 6 bolt
simongs1 - 2008-04-16, 22:44

kolektor spoczko mysle ze warty ceny ale tak jak ktos juz napisal to jest do 420a sam mam taki i naprawde moment znacznie sie poprawil :paker:
Anonymous - 2008-04-19, 00:32

Heh by?em na kanale i tak jak ktos napisa?,spaw przy os?onie termicznej kata odpad? i ta os?ona trz?sie sie na nim,b?dzie na jutro zrobione. Kurde,napali?em si? na ten kolektor,ale skoro nie maj? do 4G36 to dupa blada,pozostaje mi o niego pyta? i mo?e kto mi taki ?ci?gnie i wystawi na allegro. ;(

[ Dodano: 2008-04-19, 00:33 ]
Aha,kole? w sklepie chce mnie naci?gn?? na przewody zap?onowe NGK za 130 z?,dobra to jest cena czy da si? wyrwa? taniej??

Anonymous - 2008-04-19, 00:34

allias napisał/a:
stawiam na kawalek oslony obluzowanej ktora powoduje tez dokuczliwy dzwiek

:jezyk:

Za kable NGK za 130 PLN to dobra cena... czy to na pewno NGK?

Anonymous - 2008-04-19, 00:42

tak m?wi?,ale m?wi? te? ,?e aktualnie ich nie ma ,a czy zda?aj? si? podr?by NGK?? Wie kto? gdzie m?g? bym dosta? taki kolektor wydechowy?? Do 1G 4G36??

[ Dodano: 2008-04-19, 00:43 ]
allias zerknij na moj temat o tylnym zawiasie :jupi:

Anonymous - 2008-06-09, 21:56

Witam mo?e kto? ma jakie? info na temat napinacza rozrz?du do 4g63 my?le o chydraulicznym w sklepje kosztuje 560pln.
Anonymous - 2008-06-10, 16:54

allias napisał/a:
allias napisał/a:

:jezyk:

Za kable NGK za 130 PLN to dobra cena... czy to na pewno NGK?

Ja kupi?em niedawno przewody ngk za 125 z? i s? dost?pne ca?y czas w tym sklepie

Anonymous - 2008-07-07, 14:43

Witam mam problem po zresetowaniu kom. zaczol palic jak po....ny eclipse 4g63 2l dohc.
pozdrawiam. :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup: :tuptup:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group