To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Miękkie sprzęgło.

Mich - 2016-03-25, 14:49
Temat postu: Miękkie sprzęgło.
Witam z kolejnym problemem :C Otóż ostatnio strzeliła mi skrzynia, kupiłem na forum używkę, sprzęgło nowiutkie i przy okazji wymieniłem przeguby. Wszystko sobie ładnie wymieniłem, ale niestety biegi nie wchodzą. Pierwszy raz odpaliłem auto jak jeszcze osie napędowe nie był założone, no i biegi wchodziły, chciałem sprawdzić czy skrzynia jest w dobrym stanie, ale juz wtedy czułem, że cos za łatwo wciskam pedał sprzęgła. Gdy złożyłem już wszystko odpaliłem auto i juz biegów nie da się wrzucić, pedał idzie w podłogę i nic. Kupiłem nowy wysprzęglik, odpowietrzyłem układ i to samo. Wysprzęglik wysuwa się może na 0.5 cm mimo, że pedał wciśnięty do podłogi. Przed wymiana skrzyni wszystko było dobrze, nie wiem czy to kwestia nowego sprzęgła czy może po prostu coś źle zrobiłem. Tak sobie myślę, że mam za małe ciśnienie w układzie, ale czy moge to jakoś sprawdzić, a może przyczyna leży gdzie indziej. Jesli trzeba bedzię to kupie nową pompkę sprzęgła, tylko dziwi mie to ze wczesniej wszystko działało, a wymieniłem sprzegło i skrzynie i juz nie, w sumie to w układ hydrauliczy nie ingerowałem. Sezon sie zbliża a auto stoi :C
GOLDI - 2016-03-25, 18:47

pompa dziala normalnie ? jakas regulacja jej byla ? lyzka nie krzywa?
Mich - 2016-03-26, 01:19

Pompa raczej sprawna, na starym sprzęcie działała, a żadnej regulacji nie było. Wyczytałem tylko że po wymianie sprzęgła należy odpowietrzyć układ i tyle.
GOLDI - 2016-03-26, 01:24

odpowietrzyc poprawnie.... skoro pompa dziala, wysprzeglik dziala a nie pracuje praktycznie w ogole to kwestia odpowietrzenia...
Mich - 2016-03-26, 01:45

Odpowietrzam w ten sposób. Przy czym nie robi się twardy.

"jedna za kierownicą a druga przy odpowietrzniku wysprzęglika

kierowca pompuje kilka razy by wzrosło cisnienie w układzie i trzyma pedał wciśnięty,
gdy pedał jest wciśniety na ułamek sekundy druga osoba szybko odkręca i zakręca odpowietrznik by wyleciało powietrze i spieniony płyn,

czynnośc powtarzamy wielokrotnie do skutku,
by przy odpowietrzaniu wypływał na koniec sam płyn bez powietrza a pedał był twardy"

Źródło: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28856

franko - 2016-03-26, 09:01

Źle...
Conqeror - 2016-03-26, 09:29

Właśnie dobrze, ją tak robiłem i wszystko gra. Trzeba później skontrolować ilość płynu lub w trakcie dolać
franko - 2016-03-26, 10:34

http://www.mekp.pl/viewto...ie+sprz%EAg%B3a

No i może być problemem łyżka

Mich - 2016-03-26, 11:27

A ta łyżka, to ją się jakoś reguluje, czy po prostu wyrabia się z czasem ?
GOLDI - 2016-03-26, 11:53

przy poprzednim sprzegle u kresu jego zywota pedal bral nisko czy wysoko ?
Mich - 2016-03-26, 17:18

Mamy sukces! Układ odpowietrzyłem z 10 razy i nic nie pomagało... ewidentnie było za małe ciśnienie bo łapa nie dochodziła do końca. Gdzieś wyczytałem że trzeba wyregulować pompke sprzęgła i działa, musiałem o 1 cm ją zmienić, ale teraz wszystko ładnie chodzi, taki wielkanocny prezent :D Mam jeszcze pytanie czy pedał sprzęgła powinien być wyżej niż pedał hamulca, bo u mnie jest trochę niżej ?
jezyk147 - 2016-03-26, 17:40

Pedały hamulca i sprzęgła powinny być na równo. Tylko gaz niżej
GOLDI - 2016-03-26, 23:53

Goldi napisał/a:
pompa dziala normalnie ? jakas regulacja jej byla ?
a pytałem :P
Mich - 2016-03-27, 11:00

Teraz tylko wymienić uszczelki w skrzyni i można rozpocząć sezon :D
Conqeror - 2016-03-27, 14:13

Ja zostawiłem trochę luzu bo jak za mocno wkręciłem to podczas jazdy sprzęgło się ślizgało
Mich - 2016-03-30, 19:44

A takie pytanie, żeby nie zakładać nowego tematu. Po odpaleniu i po przekroczeniu 5 tys obrotów zacina sie przepustnica, trzeba mocniej docisnąć pedał zeby zadziałała. Wymieniać przepustnicę, czy gdzieś indziej szukać przyczyny. Linka oraz sam pedał sprawny.
misza116 - 2017-02-11, 23:04

Podepnę się pod temat. W pojemniku na wysprzęgliku mam poziom płynu w połowie między min/max. Czy tak powinno być, czy lać do max? Można dolać po prostu DOT4, czy lepiej wymienić wszystko?
kawior1gturbo - 2017-02-12, 08:55

Jeśli sprzęgło działa prawidłowo, nic nie musisz wymieniać. Poziom pomiędzy min/max jest prawidłowy. W układzie wspomagania sprzęga jest dot 3 wg instrukcji, ale możesz z powodzeniem lać dot4.
misza116 - 2017-02-12, 15:15

Mam problem z biegami, ciezko wchodza, nieraz wyskakuja. Chcialem zaczac od odpowietrzenia, potem zobaczymy. Jesli mam DOT3, moge po odpowietrzeniu zmieszac z DOT4?
Dzieki za podpowiedzi, chcialbym do wiosny miec go gotowego :)

jan - 2017-02-12, 17:40

Może po prostu przepompuj sobie cały układ nowym płynem?
Jeśli biegi Ci wyskakują, to raczej to nie jest wina sprzęgła... :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group