WARSZTAT OGÓLNY - Łożyska wałków atakujacych w skrzyniach
jagos - 2016-04-20, 08:45 Temat postu: Łożyska wałków atakujacych w skrzyniach Siema. Czy ktoś wie jakie są wymiary łożysk wałków atakujących w skrzyniach począwszy od GS/GST/GSX/1G/2G...
U mnie niestety padaja te łożyska. Myślałem, też kupić skrzynię z GS-a ze sprawnymi łozyskami i poprzekładać bebechy z mojej ewentualnie moze podejdą łozyska z jakiejś skrzyni z TD. Pomimo lania Redline MTL niestety poddaje się. Nigdy nie paliłem gumy, nie strzelam ze sprzęgła za to często zmieniam biegi i niemal zawsze w 99,9% hamuje silnikiem aż do 2-go biegu. Są sytuacje kiedy redukuję z 5 do 3 i ogień i podejrzewam, że styl mojej jazdy przyczynia się do uszkodzeń skrzyni. Mam też problemy z szybkim wbijaniem biegów na wyższych obrotach... niestety moje auto jedzie dopiero od 5000rpm i muszę kręcić go do odcinki, szybko wbić 2 lub 3 wtedy omijam newralgiczny moment z lagiem i wtedy auto ma "cug"
rosomak1983 - 2016-04-20, 20:30
Przerabiałem temat w 1G GSX. Wymieniałem jeden synchronizator i przy okazji kazałem przejrzec łozyska. Pare wymieniłem majacych jakies oznaki zużycia. Ogólnie pasuje wyjac łozyska odczytac z nich numery i znalesc albo identyczne albo zamiennik. Zamawiałem na Albeco maja tam wyszukiwarke takze zamienników. W oryginale sa albo NSK albo KOYO i NTN z reguły. Rozbieraj skrzynie i wtedy zamawiaj łozyska te które sa zuzyte albo od razu komplet wszystkie.
Brian - 2016-04-20, 21:01
warto pomyśleć też o podwójnym synchro
jagos - 2016-04-20, 21:05
Cytat: | warto pomyśleć też o podwójnym synchro |
słucham dalej....
ronino - 2016-04-20, 22:54
Brian napisał/a: | warto pomyśleć też o podwójnym synchro |
wg mnie to jedyna sensowna droga - Jacks Transmissions już dawno to odkrył
jagos - 2016-04-21, 08:15
No tak. Sprawdziłem Ofertę JT i za "rebuilt kit + double syncro kit" to 500$+szipping. W tej cenie to dostałem oferty napedów awd do swojego auta Ale dzięki za podpowiedź- 1 co o tym słyszę Ale już poczytałem i się z-edukowałem ;P
ronino - 2016-04-21, 10:53
jagos napisał/a: | No tak. Sprawdziłem Ofertę JT i za "rebuilt kit + double syncro kit" to 500$+szipping. W tej cenie to dostałem oferty napedów awd do swojego auta Ale dzięki za podpowiedź- 1 co o tym słyszę Ale już poczytałem i się z-edukowałem ;P |
no ale tutaj nie ma za bardzo innej drogi - chcesz wysoko zmieniać biegi musisz -musisz mieć podwójne synchronizatory
ps ja mam skrzynie shepa u siebie i mam też dwie choinki jacka stage 2 - (w nich będę wymieniał podwójne synchro na 3-4 bo jest pojedyncze, robił 4 spidera na centralnym dyfrze i to wkładał do Miska, a swojego sheepa (u mnie jest tylko 1-2 podwójne synhro) oddawał w świat więc jak coś pisz priv - ale od razu mówię że tanio nie będzie, no ale za to w komplecie ze spiętym centralnym, wiec wytrzymałość ma sporą, można tez zamówić sobie części i zrobić podwójne synchra na 2-3 i 3-4 i w ogóle zrobić co się chce
generalnie niestety nie ma opcji żeby zrobić tanio dobrą skrzynię do awd - bo albo będzie tania albo dobra - o chyba że biegi będziesz wrzucać max do 6,5-7k rpm
|
|
|