To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - naprawa tylnego zawieszenia - wycena mechanika

Franek_9182 - 2016-04-26, 16:29
Temat postu: naprawa tylnego zawieszenia - wycena mechanika
Witam i proszę Panowie o pomoc,

Oddałem autko do mechanika bo było słychać gwizdy w czasie pokonywania zakrętów dochodzące z tylnich kół. Oto jego diagnoza i kosztorys:
"W wyniku kontroli elementów zawieszenia w okazało się że:
- uszkodzone są sprężyny tylnego zawieszenia
- uszkodzone osłony amortyzatorów tył
- zużyte odbojniki amortyzatorów tył
- rozmiar opon i felg niezgodny ze specyfikacją auta ( opony nierównomiernie zużyte - " wyząbkowane")

Do prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia konieczna jest wymiana uszkodzonych sprężyn zawieszenia tył oraz wymiana zapieczonych elementów regulacyjnych . Konieczny jest także powrót do oryginalnego rozmiaru kół.
Kosztorys obejmuje oryginalne części Mitsubishi. Kosztorys nie obejmuje kosztu felg i opon"




pomiar geometrii:



Moje pytania:
1. Czy rzeczywiście nie da się ustawić geometrii na kołach 17 cali jakie mam obecnie? nie widzi mi się kupowanie nowych felg i opon.
2. Czy ząbkowanie wpływa negatywnie na trakcję czy tylko na hałas opon przy wyższych prędkościach? moje opony to Federal SS 595 215/45/17 ktore są z natury głośne.
3. Noi najważniejsze - czy da się zrobić to taniej? Są jakieś tańsze zamienniki wyżej wymienionych części?

Proszę o pomoc.

Merlin616PL - 2016-04-26, 16:51

Gdzie Ty to wyceniałeś?
dexter - 2016-04-26, 17:11

O człowieku, to kosztorys z ASO? Masakra jakaś. W tej cenie to myśle ze spokojnie zrobisz wszystko wraz z oponami i felgami
TiV - 2016-04-26, 17:33

Warsztat z misją, widać w Tarnowie pełna profeska, w Krk mi robili zbieżność na 18" dali radę, ale wydruku takiego nie dostałem... no ale też zapłaciłem 120zł.

Moje pytanie do kogoś bardziej ogarniętego - jak zdiagnozować uszkodzoną sprężynę (wykluczając pęknięcie ) ??? Że auto krzywo stoi ?

Co do cen to da się to taniej zrobić i to nawet sporo taniej.... no ale nie na oryginałach mitsubishi :ok: o ile ktoś miał zamiar tam oem wsadzać :)
Ps. Jakbym wymieniał sprężyny odbojniki itp to amorki tez bym już wymienił bo z tego co pamietam to kayaba tył 120zl za szt
Sprezyny komplet przod tył to od 440 do 570 allegro, wahacze wszystkie na allegro są dostępne w różnych cenach (pasują od galanta bodajże 92-03)

mimośrody allegro
sprężyny
wahacze

Malutki010 - 2016-04-26, 18:44

Cytat:
Franek_9182
zmień mechanika ,
GOLDI - 2016-04-26, 19:25

Malutki010 napisał/a:
Cytat:
Franek_9182
zmień mechanika ,
ale ze co? ma wsadzic gowniane zamienniki z allgro ktore poddadza się po roku i tak w kolo macieju ? tutaj jesli to oem czesci zrobi raz a porzadnie...
Franek_9182 - 2016-04-26, 20:36

tak, części OEM, tylko jak dojdą jeszcze nowe felgi i opony 15 cali to wyjdzie ok 6k PLN ;(
noi też nie chce mieć takich kapci bo wizualnie to dramat jest...

trucky - 2016-04-26, 20:37

GOLDI napisał/a:
oem czesci


Tylko czy jest sens przepłacać. Nie wiem jak w przypadku Mitsu, ale z Mercem i BMW bardzo częśto jest tak, że kupujesz porządnej marki zamiennik jak np Lemforder, wyciągasz część z pudełka, a tam logo Merca/BMW, a cena 20-30% niższa.

No i zastanawiam się co ma znaczyć:
Kod:
Konieczny jest także powrót do oryginalnego rozmiaru kół.


Że nie da rady ustawić zbieżności na 17" kołach? No bez przesady. :ksiadz:

Trzcina - 2016-04-26, 21:03

trucky napisał/a:
No i zastanawiam się co ma znaczyć:
Kod:
Konieczny jest także powrót do oryginalnego rozmiaru kół.


Że nie da rady ustawić zbieżności na 17" kołach? No bez przesady.


Tu wszystko dziwnie śmierdzi, ceny z kosmosu, zrobisz to wiele taniej, tym bardziej że:
Franek_9182 napisał/a:
- uszkodzone są sprężyny tylnego zawieszenia
- uszkodzone osłony amortyzatorów tył
- zużyte odbojniki amortyzatorów tył

wszystko to wymieni przy jednym rzucie wyciągnięcia całego amora ze sprężynami.
Masz wytyczne co jest uszkodzone, pojeździj po mechanikach i popytaj o ceny za wymiany, ale zaznacz ze Ty części dostarczysz, u każdego dla pewności poprosisz o zwrot starych, uszkodzonych części i będziesz miał pewność że wszystko gra :ok:

GOLDI - 2016-04-26, 21:07

trucky napisał/a:
GOLDI napisał/a:
oem czesci


Tylko czy jest sens przepłacać. Nie wiem jak w przypadku Mitsu, ale z Mercem i BMW bardzo częśto jest tak, że kupujesz porządnej marki zamiennik jak np Lemforder, wyciągasz część z pudełka, a tam logo Merca/BMW, a cena 20-30% niższa.



przy mitsu to sie nie pokrywa ;)

marcin388-1988 - 2016-04-26, 21:08

Niema sensu aż tak przepłacać. Kiedyś kupowałem dobrej klasy zamienniki za ponad 300 zł za wahacz teraz kupuje tanie zamienniki i nie zauważyłem większej różnicy z żywotnościa.
Horacjusz - 2016-04-27, 06:07

Mechanik tzw wymieniacz :> Nie rozumiem po co wymieniać wszystko? Jak nie wszystko tego wymaga. Mógł od razu i cały przód wyliczyć ;)
GOLDI - 2016-04-27, 09:21

Horacjusz napisał/a:
Mechanik tzw wymieniacz :> Nie rozumiem po co wymieniać wszystko? Jak nie wszystko tego wymaga. Mógł od razu i cały przód wyliczyć ;)

no ale gdzie :) ?
sprezyny wymienia sie parami/kompletami podobna sytuacja jest z odbojami ... a skoro to rozbierac to czemu nie wyminic oslon amortyzatorow gdzie to sa grosze ?


sruby do regulacji geomeetri tez slusznie wypisane. nie widze bledow w tej wycenie jesli to oem czesci

ronino - 2016-04-27, 10:44

TiV napisał/a:
Moje pytanie do kogoś bardziej ogarniętego - jak zdiagnozować uszkodzoną sprężynę (wykluczając pęknięcie ) ??? Że auto krzywo stoi ?



ciekawe ze to pytanie pozostało bez odpowiedzi :P

TiV - 2016-04-27, 14:05

ronino napisał/a:
TiV napisał/a:
Moje pytanie do kogoś bardziej ogarniętego - jak zdiagnozować uszkodzoną sprężynę (wykluczając pęknięcie ) ??? Że auto krzywo stoi ?



ciekawe ze to pytanie pozostało bez odpowiedzi :P


I tu jeszcze trzeba dodać, że bez demontażu :lol2:

Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że sprężyny wymienia się z dwóch max trzech powodów
1. Któraś pękła i teraz:
a) wymieniasz obie i auto bedzie wyżej stało, tam gdzie poszły nowe sprężyny
b) wkładasz jedną używkę i liczysz, że przez te wszystkie lata sprasowała się, tak jak twoja stara sprężyna i może auto nie będzie pochylone.
c) kupujesz nowy komplet i auto stoi tak jak producent kompletu przewidział
2. Auto krzywo stoi ( bo np od 10 lat parkujesz, pod blokiem, zawsze na tym samym krawężniku :lol2: )
3. Stwierdzasz, że sprężyny są uszkodzone bo od 1995r. Nikt ich nie wymieniał i wtedy działasz analogicznie do pkt 1 a) lub c)

Jeżeli owy tarnowski warsztat jest taki perfekcyjny to na logike powinien zalecić wymianę kompletu sprężyn

Ps.
Sytuacja jak w kawale z familiady :)

Przychodzi facet do mechanika, a mechanik mówi:
-Pan sprężyny wymieni !
-a dlaczego ? Pyta facet
-aaa bo widzę jakieś takie stare Pan ma, lakier już zszedł :)

Franek_9182 - 2016-04-27, 20:41

Odpowiedź mechanika:

1. Sprężyny tylnego zawieszenia mają odłamane górne zwoje.
2. Jesteśmy w stanie wykonać naprawę z użyciem dostarczonych przez Pana części
3. Pozostawiając koła w obecnym rozmiarze nie mogę zagwarantować prawidłowego ustawienia geometrii zawieszenia po naprawie. Nieprawidłowe parametry ustawienia geometrii mogą skutkować nierównomiernym zużyciem także nowych opon oraz nieprawidłową trakcją pojazdu.

noi co polecacie Panowie? pewnie i tak trzeba będzie kupić już komplet sprężyn, żeby przód był na tej wysokości co tył, ktoś wie coś o tych sprężynach? eibach używane

GOLDI - 2016-04-27, 20:49

sprezyny ok... ale nie zrobisz na niej geometri na serie...
maciek - 2016-04-27, 23:36

Co do zamienników to kupiłem niedawno wahacze wzdłużne takie
http://archiwum.allegro.p...5103357767.html
nie polecam tego szajsu, po 2 miesiącach spawy puściły...

TiV - 2016-04-28, 00:32

Zacznimy tak:
Franek_9182 napisał/a:
Witam i proszę Panowie o pomoc,

Oddałem autko do mechanika bo było słychać gwizdy w czasie pokonywania zakrętów dochodzące z tylnich kół.


Na 99% powodem jest:

Franek_9182 napisał/a:
Odpowiedź mechanika:

1. Sprężyny tylnego zawieszenia mają odłamane górne zwoje.


Ja nie wiem jaki dźwięk wydaje taka sprężyna, ale jeżeli jest odłamana i trzyma się w kupie to strzelam że na pewno jakiś niepokojący odgłos szczególnie na zakrętach :lol2: no chyba że sie odłamało i wypadło - to się mylę

I co nie mogli odrazu człowiekowi powiedzieć że ma połamane sprężyny ?

GOLDI napisał/a:
sprezyny ok... ale nie zrobisz na niej geometri na serie...


Goldi, ale czy to nie jest tak, że może geometrii na serie nie zrobi, ale już zbieżność mu ustawią :) I chyba warto tutaj zaznaczyć chłopakowi, że w ecli ustawia się tylko zbieżność przodu i tyłu. Natomiast pełnej geometrii nie zrobi z prostego powodu - w ecli nie ma możliwości regulacji kątów/pochyłów/camberów kół (zwał jak zwał) i rzeczywiście pełną seryjną geometrię uzyskasz pewnie tylko na ori sprężynach, ori kołach (i pewnie ori wszystkim :jezyk: )

A wyząbkowane opony- może już czas także na amortyzatory, nawet pomimo tego że panu co to sprawdzał, wszystko wyszło w miarę na trzepaczkach

ErG - 2016-04-28, 08:34

Skąd wziął cenę 50 zł za szt śruby mimośrodowej... w ASO ok. 26 zł/szt.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group