To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Mały remont silnika?

10swi.stak - 2016-05-10, 10:50
Temat postu: Mały remont silnika?
Witam.

Przymierzam się do tzw, "małego remontu" silnika. Tzn chce go uszczelnić, bo pojawia się przy obciążeniu niebieski dymek z wydechu i powoli zjada oliwę. Czuć również trochę olej w aucie. Dodatkowo jak go przejąłem był już zalany mineralnym olejem, więc już od dawna zastanawiałem się nad uszczelnieniem go na nowo i zalaniem czymś normalnym. Teraz wymieniałem ten mineralny co ok 5 tyś, żeby zachować kondycję silnika.

Teraz prosiłbym o pomoc. Co kupić i jakiej firmy? Top end Power oferuje praktycznie wszystko co potrzeba, ale posiadam 1G GS 7 bolt i na chwilę obecną ich oferta jest chyba dla bardziej wyczynowych graczy :)

Oczywiście chce wymienić uszczelki silnika, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, planowanie głowicy, rozrząd, no i zalanie silnika dobrym olejem.

Co jeszcze wypadałoby zrobić? Auto ma przejechane 305 000 (według licznika), wiem że można by wymienić wszystko, ale chyba mnie nie stać. Chce kupować części po kolei, żeby po wakacjach zrobić remont.

Pozdrawiam

jan - 2016-05-10, 15:37

A cieknie Ci gdzieś olej na zewnątrz? Ja ostatnio wytarłem na ile dałem radę silnik od dołu, bo był strasznie zapaprany ale chyba głównie przez potop płynu chłodniczego. Niemniej podłączam się trochę pod pytanie, bo widzę ślady oleju cieknące spod osłony rozrządu. Również chciałbym się tam uszczelnić i zalać lepszy olej.
yama - 2016-05-10, 15:38

po kiego minerał- zawsze mnie ludzie denerwują moj ma 320 kkm i jedzie na 10w40 !!! Jka ci zaczyna walić dymem to nie minerał tylko remont
pierwsze zobacz co poszło trzeba zmierzyć kompresję później zobacz czy dół się kiwa czy głowica.
Z PRLu sposób odwracasz głowice zalewasz benzynka i patrzysz czy nie ubywa.
Moja rada jak bierzesz mały remont to zrób kapitalkę - oszczędzisz czas i kasę.
PO ciul 2 razy rozbierać jak i tak masz go przepołowionego a jak ci panewka pójdzie to co od nowa ???
popychacze z dużymi dziurami z TopT
mniej wiecej ceny
uszczelniacze ori Hundaja plus uszczelki na góre ok 110zł
-planowanie głowicy plus ewentulanie dotarcie zaworów 80-150zł
-nowe panweki 200-300zł
-szlif wału ew. 280zł max
-komplet uszczelek na dół silnika ok 150zł
-pod głowice 100zł
-rozwiert plus honowanie -200zł
-nowe tłoki nadwymiar ok 600zł
-nowe pierscienie ok 200zł
-nowy rozrzad plus pompa ok 600 zł
do tego uszczelniacz wału !!! bo osobiście zapomniałem :ass:
rozrząd można później ale czy warto
pompa wodu koniecznie chyba ze masz nową
to max co wydasz więcej nie pamiętam
aaa robocizna ???? z 1200 ??? nie mam pojęcią bo sam zrobiłem

[ Dodano: 2016-05-10, 15:43 ]
jan, sprawdź czy nie cieknie uszczelniacz wału lub nie pękła pokrywa zaworów tylko "rysę" miałem a wycieki były

10swi.stak - 2016-05-10, 16:21

Mineralnym był zalany jak tylko go przejąłem . Sam bym nigdy nie zalewał czymś takim, ale jako że nie mam "na już" żeby zrobić kompletny remont, to wymieniałem częściej ten nieszczęsny mineralny. Tłoki to rozumiem konieczność?
wolf - 2016-05-11, 03:33

Tłoki i korby do szlifierni do sprawdzenia a blok do tulejowania.
viader - 2016-05-11, 09:13

Zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworowych, da się to zrobić bez zdejmowania głowicy. Potem dobra płukanka do silnika i olej syntetyczny i obserwacja. Pojeździj zmierz kompresje, może remont nie będzie konieczny. Mój silnik wcinał 1,5l oleju na 1000km, czyli na 10 tyś km wcinał 15l oleju!!! Po wymianie uszczelniaczy zaworowych, płukance i zalaniu syntetyka spalanie oleju mieściło się między 1-1,5l na 10 tyś km a silnik nie miał lekko bo codziennie kręciłem go na czerwone pole i tak przez 6 lat i nie chciał się zepsuć ;) Jeszcze jedna moja obserwacja, przez pierwsze 5kkm od wymiany oleju silnik go prawie w ogóle nie brał, dopiero przez kolejne 5k do wymiany trochę go ubywało. Ten silnik lubi mieć świerzy olej i najlepiej byłoby go zmieniać co max 7500km (tak zresztą jest w instrukcji).
Conqeror - 2016-05-11, 09:48

Tak z ciekawości jak je wymienić i nic potem nie trzeba będzie ustawiać jakiegoś luzu czy coś ? Jak ciągnie tak setkę na 1500 km to dobrze? :roll:
franko - 2016-05-17, 00:14

Conqeror, wpadnij z Skupkami na browara :lol2:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group