To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Przebudowa dolotu - umiejscowienie BOV ma znaczenie?

jan - 2016-07-02, 21:44
Temat postu: Przebudowa dolotu - umiejscowienie BOV ma znaczenie?
Hej. Miałem dzisiaj wenę i postanowiłem sprawdzić szczelność dolotu. Zmontowałem 'urządzenie', pompuję, pompuję, a na manometrze ciągle zero. Okazało się, że miałem przy (ciągle OEMowym) IC dużą dziurę. Na szczęście tak była umieszczona, że obciąłem kawałek rurki, który jak na alu to był i tak mocno skorodowany i już jest OK. Nie wiem jakim cudem mimo tej dziury turbo pompowało te 8-9PSI. Widać stać je na wiele więcej niż myślałem.

Skoro jednak miałem sprawę rozgrzebaną, to postanowiłem wymienić ile się da z oryginalnego orurowania na rzecz nowych rurek alu i złączek. Trochę mi tego leżało w zapasie, ostatecznie udało się wymienić właściwie wszystko między IC a przepustnicą.

Przechodząc do sedna: ten kawałek rurki z podejściem pod BOV został stary ale wylądował przy samej przepustnicy (zaraz za kolankiem przy niej). Wyruszyłem przed chwilą na przejażdżkę, jest fajnie, szybciej wchodzi boost (znacznie), głośniej słuchać BOV (obchlastałem trochę obudowę filtra, to pewnie przez to) ale razem z tym fajnym świergotem BOV pojawiło się jakieś dudnienie. Jest jakaś tam mała szansa, że to jakieś wibracje przenoszą się na maskę, bo robiło się ciemno, skręcałem to na szybko i chyba BOV styka się z maską, coś mi się jednak kojarzy, że takie dudnienie to jest też efekt powietrza odbijającego się między zamkniętą przepustnicą ale łopatami turbiny. Musiałem wykorzystać oryginalną rurę między BOV a dolotem (tą powrotną) i jest ona teraz troszkę zagięta.

O ile dudnienie pochodzi właśnie od niesprawnie działającego upuszczania powietrza z dolotu, to czy przyczyną jest
- ta zagięta rurka, nie oferująca pełnej przepustowości?
- przesunięcie BOV bliżej przepustnicy?
- może spieprzyłem coś innego?

Jak zawsze bardzo liczę na Wasze doświadczenie i z góry dziękuję za support! :)

jagos - 2016-07-04, 07:46

W momencie kiedy turbo przeładowuje a bov jest źle ustawiony bądź nie ogarnia danego doładowania wtedy nie nadąża upuszczać powietrza i jest taki przerywany dzwięk jak ponizej:
https://www.youtube.com/watch?v=D3djVW3dSGA

jan napisał/a:
ta zagięta rurka, nie oferująca pełnej przepustowości?

weź ją wyprostuj i zobaczysz

jan napisał/a:
przesunięcie BOV bliżej przepustnicy?

oddal go od niej a sie przekonasz. Znam wiele aut, które bov-a maja tuż przy IC

jan napisał/a:
może spieprzyłem coś innego?

bardzo możliwe

jan - 2016-07-04, 09:36

Nie takie to łatwe przesunąć BOV (zwłasza teraz), trochę tam ciasno... :)
Niemniej jeszcze wczoraj obejrzałem wszystko jeszcze raz i okazało się, że rurka zwrotna była nie tylko lekko przygięta ale zupełnie (w takim niewidocznym miejscu - nie zauważyłem tego od razu) załamana/zakleszczona. Mam nadzieję, że to dudnienie jest właśnie przez to, że źle było upuszczane powietrze. Zamówiłem jeszcze kilka rurek/kolanek/złączek, ogarnę to cacy.

Czyli 'dobra praktyka' nic nie mówi nt położenia BOV? Bliżej przepustnicy, bliżej IC? Nie ma to znaczenia? Chyba nie powinno mieć bo między IC, a przepustnicą wszędzie jest takie samo ciśnienie ale różnie to bywa, może o czymś nie pomyślałem...

GOLDI - 2016-07-04, 11:31

co to za BOV?
jan - 2016-07-04, 11:37

OEM
Zdaje się być szczelny. Dopompowałem do jakichś 10-11 PSI i na ten moment mam chyba tylko jedną nieszczelność - zerwany jest gwint w kolektorze do dokręcenia przepustnicy i jednym rogiem przepustnicy troszkę ucieka powietrze. Jutro jak przyjdzie szpileczka to to naprawię, wtedy dopompuję więcej.

wojtas - 2016-07-04, 13:03

albo trzeba bov'a wyregulowac - twardosc sprezynki
co to za bov napisz najpierw

jan - 2016-07-04, 15:00

wojtas napisał/a:
co to za bov napisz najpierw


Przeca napisałem, że OEM :) - a co fabryka montowała, to w sumie nie wiem... muszę sprawdzić. Nawet chciałbym wiedzieć, bo mógłbym kupić rurę z gotowym podejściem pod zawór, a tam musiałem obejść się z tą fabryczną.

Jutro przyjdzie do mnie jeszcze trochę kolanek, złączek, opasek i innych silikonów. Puszczę odprowadzenie z BOV trochę inaczej. Zobaczymy. Teraz w każdym razie rura jest zaciśnięta, faktycznie nie zapewne niewiele powietrza odprowadzała z powrotem. Mam nadzieję, że to było przyczyną dudnienia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group