To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje Eclipse - Gs-t Silver Arrow Spyder

OLO85 - 2016-08-06, 16:27
Temat postu: Gs-t Silver Arrow Spyder
Witam,
Czas przyszedł żebym ja pochwalił się swoim nowym nabytkiem...

Długo szukałem Spydera II generacji z silnikiem 4G63t, aż w końcu się udało.
Na polskim rynku interesujących egzemplarzy było jak na lekarstwo, a te, które oglądałem praktycznie nadawały się do gruntowej reanimacji.
Rozpocząłem więc poszukiwania za granicą i w USA - na szczęście zdrowy rozsądek zwyciężył i postanowiłem poczekać na coś wartego zainteresowania w PL.

Tak też po ok 2 lat od podjęciu decyzji o zakupie stałem się posiadaczem znanego na tym forum Eclipse Gs-t Spyder, którego pierwotnym właścicielem był Venom, następnie Kogut a później L-N, od którego ja go kupiłem....

Ze względu na to, że samochód znany na forum to i aktualna specyfikacja (z małymi zmianami) jest znana:

Marka i Model:
Eclipse Spyder GST

Modyfikacje Silnika:
4G63T seria

Uklad Dolotowy:
BLITZ BOV, FMIC, filtr K&N FIPK ...

Uklad Wydechowy:
Turbo EVO III 16G rozwiercone z każdej strony, kolektor wydechowy EVO III również rozwiercony, downpipe MEGAN, uklad wydechowy Tanabe Medallion Racing 3", zewnętrzny wastegate 38mm, dump tube ... Zmieniono na Custom 2,5"

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
APEXI SAFC2, wtryski 550ccm FIC, Greddy ProfecB II, Walbro 190lph, HKS type=1 TT ...

Układ Napedowy:
Tarcza EXEDY a docisk ACT2100 Zmieniono na komplet ACT Xtreme Street + ACT lightweight flywheel, skrzynia SHEPS stage 1 ...

Układ Hamulcowy:
Nacinane tarcze brembo o większej średnicy + większe 2 tłoczkowe zaciski od GSX, klocki HAWK, aluminiowe przewody ...

Modyfikacje Zawieszenia:
Spreżyny i amortyzatory TOKICO -1,5 cala ...

Modyfikacje Wnetrza i Car Audio:
Wskaźnik BOOST/VACUUM i EGT od AutoMeter z serii ULTRA-LITE, radio Pioneer ...

Modyfikacje wizualne:
Przyciemnione szyby

Fabryczna Moc:
210HP

Moc Po Modyfikacjach:
300HP +

wykres z hamowni z 2007r. wymaga aktualizacji :-/



Poniżej kilka aktualnych zdjęć:

Nadal z naklejką klubową już od kilku ładnych lat :-)



Z profilu kilka dni po zakupie



i usterki do poprawy:

Audio - nie wyłączający się wzmacniacz + pętla masy, co skutkowało jednym wielkim piskiem przy włączonym silniku.
Podczas naprawy okazało się, że sub przy większej głośności się wyłącza a głośniki w podszybiu nie grają ponieważ zostały odcięte i wyrzucone od nich kable :-/
W drzwiach również nie ma głośników, ale to musi poczekać ponieważ te co mam są zbyt głębokie do drzwi w eclipse.
Na dzień dzisiejszy wszystko zostało naprawione i dość dobrze gra ale to się na pewno jeszcze zmieni na plus....



Oświetlenie soczewki z ringami - o dziwo nawet porządnie świecą - w planach jest jednak powrót do serii.



Dach - jest w dobrym stanie, wymaga jedynie dopieszczenia...







Technicznie nie jest najgorzej (w najbliższym czasie) jadę do gt4 w Ołtarzewie na gruntowny przegląd i ustalenie co trzeba wymienić/naprawić i co można poprawić :-)
Na pierwszy rzut oka to:
Na wolnych obrotach bez względu na to czy ze wciśniętym sprzęgłem czy bez pojawiają się drgania na karoserii,

dziura na łączeniu od wastegate, która została zaspawana, trzeba tym się jednak profi zająć





Wymiana filtra powietrza (wymiana konieczna bo stary jest porwany i brudny jak by przez 10lat nikt go nie czyścił)





Zakupiony został juz nowy w TopEndPower

Karoseria wymaga dopieszczenia i spasowania + wymiany przedniego lewego nadkola.





Środek wymaga dość dużo pracy zresztą sami zobaczcie:









Plany na przyszłość.... Doprowadzenie samochodu technicznego i optycznego do stanu "Będzie Pan Zadowolony" +

Audio:

Graty praktycznie już są po poprzednim projekcie:
wzmacniacz Audio System Twister F4 600
tweetery PROA NEO 26 MK II
Kickbasy są phonocar 2/735 ale nie mieszczą się w drzwi
sub 10" jest już w bagażniku
Radio Sony cdxgt929u
Więc w planach wygłuszenie i zabudowa bagaznika w takim stylu:




W związku z tym, że jeszcze dużo nauki samochodu to zapewne będę potrzebował waszej pomocy i wsparcia :-)

jagos - 2016-08-11, 09:52

Ten wykres jest z 2007r. Myslisz ze jeszcze ma taka moc i moment? Te silniki lubia z czasem slabnac
OLO85 - 2016-08-11, 13:40

Tak zgadza się odległe to już kreski, trzeba to będzie zweryfikować nie mniej jednak mam porównanie do 280k Saab-a 9-3 i jednak trochę lepiej to wygląda, chociaż odczucia są całkiem inne (saab = cisza i wygoda a ecli = hałasy i trzaski z każdej strony).

Generalnie i tak umówiłem się na gruntowny przegląd do GT4 z wymianą wszystkich filtrów i kilkoma drobnymi naprawami + jedno większe bo chyba sprzęgło się kończy (trudno ruszyć płynnie a i karoseria wpada w drgania na postoju niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie).

jagos - 2016-08-11, 18:41

Kod:
  a i karoseria wpada w drgania na postoju niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie)


a moze masz poliuretany albo seryjne gumy juz do wymiany.

tomasz.niwczyk - 2016-08-11, 21:10

Niestety to nie gumy. Też tak myślałem u mnie w GST był ten sam problem. (Dodam, że posiadam Eclipse od klubowicza Foxe byłe auto myszy) Wysłałem sprzęgło do Pana Radzikowskiego zrobili mi nowa tarcze sprzęgła i splanowali docisk i koło zamachowe. Problem znikł rusza się normalnie. Jest jednak problem jak się auto nagrzeje to jedynka trudno wchodzi i wsteczny zgrzyta.
OLO85 - 2016-08-11, 22:59

mi biegi ładnie wchodzą właśnie poza wstecznym, czasami muszę dwa razy go wbić żeby załapał.
Przy okazji jesli ktoś by słyszał o przednich lampach poliftowych w dobrym stanie to chętnie przygarnę :-)

Horacjusz - 2016-08-14, 12:49

co ty masz dospawany do oem kolektora wyjście na wg ? w żeliwie ? hmmm.... zegarki widzę typeR ;) dziwny ten wykres. Autko ładne :ok:
OLO85 - 2016-08-14, 17:54

Dzięki, zegary to AutoMeter z serii ULTRA-LITE, co do kolektora to wątpię żeby coś do niego było dospawane z tego co wiem to do żeliwa nic się nie powinno próbować dospawac, a jak zajmę się wszystkimi bolaczkami to pojadę zrobić nowy wykres bo sam jestem ciekawy ile z tych amerykańskich koni zostało :-)
Horacjusz - 2016-08-15, 11:38

OLO85, Żeliwo normalnie się spawa :ok: dziwię się bo w Evo3 w oem kolektorze nie było zewnętrznego wg. Spoko :lol2: czekam na nowy wykresik :jezyk:
GOLDI - 2016-08-15, 13:31

Horacjusz napisał/a:
OLO85, Żeliwo normalnie się spawa :ok: dziwię się bo w Evo3 w oem kolektorze nie było zewnętrznego wg. Spoko :lol2: czekam na nowy wykresik :jezyk:
spawac sie spawa ale trwalosc tego polaczenia nie mozna nazwac dlugowieczna ;)
a u Venoma z tego co pamietam bylo cos takiego o ile mnie pamiec nie myli:


OLO85 - 2016-08-15, 21:11

GOLDI :-) jeśli coś jeszcze sobie przypominasz to wal śmiało, każda wiedza na temat auta jest na wagę "złota" :-)
GOLDI - 2016-08-16, 00:00

OLO85 napisał/a:
GOLDI :-) jeśli coś jeszcze sobie przypominasz to wal śmiało, każda wiedza na temat auta jest na wagę "złota" :-)

to zalezy co chcesz wiedziec ;) ? znalem Venoma jak i koguta, prowadzilem ten samochod za czasow swietnosci...

OLO85 - 2016-10-16, 20:14

Pożegnanie ze starym układem wydechowym Tanabe Medallion Racing 3" + MeganRacing Downpipe V2 (który jest na sprzedaż).









I nowy Custom 2,5"








Brian - 2016-10-16, 20:39

Hahaha pucha poszła w odstawkę :jezyk: co łeb pękał ;) ?
OLO85 - 2016-10-16, 20:50

Z silencerem nie było jeszcze tragedii natomiast bez, to tak jakby się jeździło wrc bez kasku :hahaha: więc nie dość, że głowa boli to i wstyd na dzielni, tym bardziej, że niekiedy spyder robi za family car :hahaha:

[ Dodano: 2016-10-16, 21:08 ]
Brian, Zapomniał bym od Ciebie jeszcze wpadło sprzęgło:
ACT Xtreme Street



A tu Stare ACT2100, które jak widać było mocno zmęczone.





[ Dodano: 2016-10-16, 21:11 ]
Zapraszam też na FCB gdzie "bardziej" na bieżąco zamieszczam info :-)

https://www.facebook.com/...f=page_internal

Gzbq - 2016-10-16, 21:19

dużo ciszej teraz? ;) pewnie - poza końcowym - sam fakt, że dałeś 2.5' zamiast 3' też robi swoje?
Brian - 2016-10-16, 21:20

dobry krok :P moda na wydechy od których leciały szyby minęła ;) ja swojego 3 cala też wyciszałem :jezyk: i dalej kminie jak jeszcze wyciszyć :roll: ACT bardzo dobre sprzęgło ale Xtream ? :jezyk: Nie chciałeś HD 2100 :P ? Chyba by styknęło :)

P.S: Widziałem na FB że Michał pisał że ACT 2600 to beton :glupawka: on chyba betonu nie widział :jezyk: musiał by zobaczyć jak chodzi moje ACT 2900 Xtream 6 łapkowy spiek :glupawka:

OLO85 - 2016-10-16, 21:21

jest teraz ciszej niż na poprzednim z silencerem , więc jestem zadowolony a i przepływ spalin zapewne lepszy niż z tym "korkiem" w d***e :twisted:
MATi - 2016-10-16, 21:35

Starzejecie się ja tam tęsknię za moim wydechem z RX - 8
OLO85 - 2016-10-16, 21:35

Brian, ACT 2100 może i by starczyło, a może w dalszej perspektywie okazało by się za słabe :>

[ Dodano: 2016-10-16, 21:36 ]
MATi, hahh zawsze możesz założyć pełen przelot do obecnej furki, ciekaw jestem kiedy sentyment przerodzi się w ból głowy :hahaha:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group