To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Uszkodzona cewka?

liniji - 2016-10-16, 19:43
Temat postu: Uszkodzona cewka?
Witam wszystkich.
Od pewnego czasu nasila mi się pewien problem. Po nagrzaniu silnika, na postoju silnik trochę przyszarpuje. Zazwyczaj normalnie utrzymuje 800RPM, ale co jakiś czas zdarza się, że obroty spadną, auto się przydusi i nawet zgaśnie. Myślę, że nawet można tu powiedzieć o nierównych obrotach (coś jak +- 100?). Za każdym razem gdy to się dzieje to silnikowi towarzyszą strzały w wydechu. Na wysokich obrotach też nieraz słychać strzały w rurze ale mimo to, auto jedzie jak trzeba.

Co mam sprawdzone/zrobione:
- Uszczelniałem dolot i robiłem test szczelności - jest OK
(krokowy też jest sprawny, fiav usunięty)
- Przepływomierz wymieniałem, na palmtopie usterki pod tym względem też nie widać.
- Świece wymienione
- Paliwo w baku jest, nie jeżdżę na oparach :jezyk:
- Rewire pompy
- Zmiana filtra paliwa
- Sonda lambda (wymieniona na nową)

Myślę, że rzeczy sterujące dawką paliwa i powietrza można usunąć z listy podejrzanych. Więc teraz czas na moje pytanie:
Czy takie objawy są spowodowane uszkodzoną cewką zapłonową?
Ewentualnie, czymś innym? Na początku się tym nie przejmowałem bo zdarzało się rzadko, ale teraz się nasila, a nie chcę któregoś ranka zastać auta które nie odpala.
Pozdrawiam

Peanuts23 - 2016-10-19, 08:28

Może przestawiony zapłon co by mogło wyjaśnić strzały z wydechu :p
liniji - 2016-10-19, 17:14

To bardzo możliwe :o aczkolwiek nie mam jeszcze lampy do ustawiania zapłonu, a przestawianie na słuch daje niewiele bo autko przygasa coraz bardziej na wolnych obrotach. Z dnia na dzień jest coraz gorzej, więc coś czuję, że jak jeszcze chwilę poczekam to nawet nie odpalę i wtedy wam powiem co padło.
jan - 2016-10-19, 17:34

"Przepływomierz wymieniałem, na palmtopie usterki pod tym względem też nie widać." - skoro masz palmtopa to zobacz na MMCd, które parametry świrują gdy zaczyna przygasać.
Ustawianie zapołonu to przecież chyba jakieś grosze kosztuje, skoro lampę już za 100PLN można kupić. Podjedź do jakiegoś warsztatu, szybko sprawdzisz i będziesz wiedział.

liniji - 2016-10-19, 20:05

Przeglądałem logi z palma wiele razy i tam jedyne co świruje to obroty - parametr RPM.
Nadal obstawiam cewkę bo przy wyłączeniu w palmie cylindra 1 lub 4 wielkiej różnicy w obrotach nie ma, ale gry wyłączę wtrysk 2 lub 3 to samochód gaśnie prawie odrazu.

jan - 2016-10-20, 00:19

Ja miałem takie objawy jak mi jeden wtryskiwacz przymierał ale wtedy ECU sypał błędem. Może faktycznie cewka...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group