To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Czy używał ktoś LED H4?

jan - 2016-10-24, 11:48
Temat postu: Czy używał ktoś LED H4?
Hej. Trochę za ciemno mi przed autem. Chciałbym mieć xenony ale nie wiem jak rozwiązać problem automatycznego poziomowania.
Pomyślałem w takim razie o LEDach. Czy ktoś z Was używał LEDowych H4? Czy wiecie jak to wygląda od strony przepisów? Skoro są mocniejsze, to może też wymagają spryskiwaczy i automatycznego poziomowania?
Z góry dzięki za pomoc.

Brian - 2016-10-24, 13:21

Fajny topic :ok: Też o tym myślałem żeby się przesiąść z Xeonów na LEDy :) właśnie dlatego że przy LED nie są wymagana ani spryskiwacze ani system samopoziomujący :ksiadz:
jan - 2016-10-24, 14:47

O... no to zapowiada się to dobrze, choć przyznam się, żę trochę mnie to dziwi. Zdaje się, że typowy xenon ma strumień światła coś około 3000lm, te LEDy chyba mają podobnie więc nie do końca rozumiem dlaczego ustawodawca nie nakazał spryskiwaczy i samopoziomowania też i tutaj. Z drugiej strony kto by tych dziadów zrozumiał...
Jeśli nie pojawią się jakieś istotne argumenty przeciwko, to chyba kupię jakiś lepszy komplecik i opiszę wrażenia :ok:

GOLDI - 2016-10-24, 20:45

ale czy zarowki led maja homologacje :) ? pomijajmy cale lampy przystosowane do led jak w niektórych nowych Hondach i nie tylko :P
jan - 2016-10-24, 21:00

Nie znam przepisów (niestety). Wydawało mi się, że homologacja musi być na lampy jako takie, a na żarówki już nie musi być. Właściciel aukcji natomiast o homologacji strategicznie nic nie pisze :( Z drugiej strony mam duże ciśnienie na więcej światła z przodu, chyba zaryzykuję.
GOLDI - 2016-10-25, 00:01

ja nic nie neguje :) bo sam bym takie ledy załozyl, ale zarowko zarowki jak i lampy musze miec homologacje ;)
mozna przeciez wstawic 100watowe nie homologowane zarowki zamiast homologowanych 55watowych :)
JAN mierzyles jakie masz napiecie na gniezdzie zarowki wzgledem glownego ? po tylu latach warto przyjrzec sie punktom masowym :) tam jak 1volt zginie to swieczki sie robia ze swiatel :) warto sprawdzic ;)

Piotrekmm - 2016-10-25, 08:57

NIE POLECAM!!!! wyrzucone pieniądze, kupiłem taką do motocykla ze wzgledu na to że w tradycyjnej notorycznie od wibracji itd urywał się "drucik" od światła mijania. Taka żarówka nie daje wcale światła. Po przejechaniu 300metrów w nocy wróciłem do tradycyjnych i wożę 3 na zapas :P
Conqeror - 2016-10-25, 09:51

Miałem w motorku, wczesniej jednak podpytywalem innych ludzi jak to świeci. Pewien ziomek napisał mi że mając dwie takie żarówki jest znośnie. Ja niestety mogłem wpasować tylko jedną h4 i w miejsce postojówki włożyłem jakąś większą. Po mieście fajnie bo są latarnie i wszystko widzisz ale wyjeżdzając na teren niezabudowany już tego nie odczujesz. Nic nie widać, w pewnym momencie to jechałem 40 km/h bo wrazie gdyby coś wyskoczyło ...

Ostatnio z ciekawostek załważyłem że takie latarki czołowe dobrze świeca. Są na soczewce i daleko penetruja światłem , tyle że w wąskim zakresie. Ale jakby tak dać ze 2 -3 myśle żeby starczyło.

Tylko co z przeglądem ?? :>

jan - 2016-10-25, 12:00

GOLDI - dzięki, w sumie nie pomyślałem aby napięcie zmierzyć.

Piotrekmm & Conqeror - a kiedy Wy testowaliście te LEDY? Oraz ile kosztowały (jeśli mogę spytać)? Może to nie były cree?

Brian - 2016-10-25, 12:35

jan, nie ma co ile ludzi tyle będzie opinii doskonale wiemy że xenon xenonowi nie równy... podobnie jak LED ledowi... :roll: Są chińskie zestawy Xenonów gdzie cały zestaw kosztuje ok. 300zł i są gdzie porządna żarówka xenonowa tyle kosztuje ...
jan - 2016-10-25, 13:06

Też racja.
Pomierzę napięcia, poczytam o homologacji i zobaczymy co dalej.

Mich - 2016-10-26, 00:03

Też z ciekawości pomierzę :D
Conqeror - 2016-10-26, 08:50

Ja posiadałem takie :

http://allegro.pl/h4-led-...4813397098.html

i ta włożona w miejsce postojowki

http://allegro.pl/zarowka...5295862292.html

Dziwi mnie troche to że te badziewia tak zdrożały, ale zaraz ktoś powie że technologia poszła do przodu :)

Swoja drogą myślalem by na kierunki dać, ale przypomniałem sobie że przy mniejszym obciążeniu będa za szybko migać. Zresztą ja mam jeszcze oprawki na kierunku na dwa włókna co też dziko się komplikuje

Brian - 2016-10-26, 10:45

No właśnie :jezyk: a ja pisząc o LEDach mam na myśli takie :

http://allegro.pl/zarowka...6267841585.html

;)

jan - 2016-10-26, 10:45

OK, po lekturze różnych bardziej lub mniej sensowych materiałów w 'internetach' wniosek jest taki: dupa.

Wychodzi na to, że nie ma opcji aby to było legalne z naszymi lampami. Nasze mają homologację na żarówki halogenowe i koniec. Jak włożymy leda to nie ma homologacji na całość (nawet jeśli sam LED homologację faktycznie by miał).

Technicznie na pewno będzie wyglądało to lepiej niż xenon, bo w przystosowaniu naszych lamp do halogenów chodzi o to, że źródło światła powinno być punktowe umieszczone w konkretnym miejscu względem lustra (aby nadać wiązce światła konkretny kształt). Halogen mniej więcej taką sytuację symuluje, xenon już nie, bo świeci cała bańka, LED na pewno symuluje lepiej niż xenon (o ile to będzie żarówka z 2 LEDami (po jednym na każdą stronę płytki), jeśli będzie ich więcej to wiązka na pewno będzie bardziej rozproszona (nie będzie dobrego efektu odcięcia / światło-cienia) i będziemy oślepiać innych kierowców.

Z drugiej strony w 1G mamy dość prosty konstrukcyjnie reflektor (prostokątny), może da się go zastąpić czymś np z TIRa (albo jakimkolwiek innym, byleby miał homologację na Xenon bo homologacji na LED chyba w naszym kraju nie ma). Może udałoby się to wszystko elegancko spasować.

Wyczytałem jeszcze jedną ciekawą rzecz, w pewnym artykule, który jako całość brzmiał dość sensownie i wiarygodnie ale nie udało mi się tego potwierdzić. Autor przekonywał, że aby nowe auto mogło być wyposażone w xenony musi posiadać oczywiście homologowany do nich reflektor, wysokociśnieniowe spryskiwacze oraz samopoziomowanie. Aby jednak dołożyć do auta xenon, musi by reflektor i spryskiwacze ale samopoziomowania już nie musi być. Warto by to zweryfikować choć trochę brzmi podejrzanie.

Brian - 2016-10-26, 10:51

I tak uważam że LEDy są fajniejsze niż Xenon. Owszem jak byś patrzył na homologacje to nie mógł byś nawet felg zmienić czy szerokości opon :jezyk: przy kontroli znacznie ciężej wykryć LED od Xenonu. Xenon charakterystycznie się rozświetla, Led jest bardziej zbliżony do żarówki i przy tym nie wymaga tego całego osprzętu ;) co sprawia że grzeszymy ale mniej :jezyk:
jan - 2016-10-26, 11:02

Conqeror, pomijając fakt, że one świeciły dużą powierzchnią i światło było rozproszone to dodatkowo były małej mocy. Nic dziwnego, że efekt był marny.

Brian, ta jest raczej (sądząc po ułożeniu ledów) jakimś zamiennikiem xenona.

Ja bym raczej myślał o czymś takim: http://allegro.pl/zestaw-...6341740644.html czyli z dwoma ledami po obu stronach, lepiej symuluje punktowość źródła światła.
Jednak jeśli ona ma faktycznie 40W (czyli te około 4000lm na żarówkę) to nie ma bata aby te paseczki wystudziły jej układ zasilania, pewnie ma sporo mniej. Nawet jeśli ma 20W to i tak będzie świeciła jaśniej niż halogen, który ma chyba coś około ~1200lm.

Wydaje mi się, że zaryzykuję, kupię, zmierzę ile ciągnie prądu i jeśli będzie jakieś duże odstępstwo od tego co podano, to odeślę jako niezgodne z opisem produktu.

Brian - 2016-10-26, 11:07

do tego jeszcze trzeba przetwornice ? :jezyk: Bo nie ma w aukcji nic o nich ... :roll:
viader - 2016-10-26, 11:13

Moim zdaniem led ma sens tylko z reflektorem soczewkowym, gdzie lustro zbierze światło i przepuści je przez soczewkę. W zwykłym reflektorze będziesz miał plamy i światło wszędzie tylko nie na drodze. Lepiej wsadź nowe klosze bo do 1G są śmiesznie tanie i dobre żarówki np. Tungsrama +120% i będzie OK.
jan - 2016-10-26, 11:49

Brian napisał/a:
do tego jeszcze trzeba przetwornice ?

Nie wydaje mi się, przecież to śmiga na 12V. A nawet nie na 12V tylko pewnie na wszystko z przedziału 10-30V bo niby ma stabilizację.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group