To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - Układ dolotowy, zwiększenie mocy/momentu

tajwan69 - 2016-10-25, 00:23
Temat postu: Układ dolotowy, zwiększenie mocy/momentu
Witam serdecznie,

Jakiś czas temu kupiłem Eclipse 2g GS 4G63 i w najbliższym czasie zamierzam zrobić wszystkie podstawowe wymiany typu rozrząd, wszystkie płyny i filtry, więc przy okazji mam kilka pytań w kwestii układu dolotowego i ogólnie czy da się dość niskim kosztem podnieść moc/moment w Eclipse.
Przed utworzeniem tematu oczywiście korzystałem z opcji szukaj, ale nie znalazłem 100% odpowiedzi na nurtujące mnie pytania... Albo zdania były tak podzielone, że nic z tego nie wynikało. Były kwestie poruszane w 1g i nie wiem czy wszystko przekłada się też na 2g. Tematy były dość stare, dlatego może coś zmieniło się w tej kwestii, a Wy macie nowe doświadczenia.

0) Czy rozrząd wymieniać wraz z pompą wody? Znajomy mechanik stwierdził, że w wypadku Eclipse pompa nie jest powiązana z rozrządem bezpośrednio (tak jak w innych autach typu WAG) i w przypadku awarii nic się nie stanie i nie ma potrzeby jej wymieniać. Nie znam się na mechanice, ale w ten sposób zinterpretowałem jego słowa.

1) Skoro wymieniam filtr powietrza to tutaj powstaje pytanie, co zamontować? Na Allegro ceny filtrów zaczynają się od 20 zł... Coś lepszego, jak np. filtr K&N za 200 zł?
K&N
Z tego co pamiętam to GOLDI polecał taki filtr jako najlepsze rozwiązanie. Odczuję jakąś różnice? Da się w tej kwestii zyskać jakąś moc/moment ?

Czy może jakiś dolot stożkowy z o rurowaniem? Z tego co wyczytałem, opinie są podzielone, ale gównie twierdzenia były takie, że Eclipse nie nadaje się pod żaden dolot stożkowy, że nic to nie da, może być tylko gorzej, że ciężko o dopływ zimnego powietrza, zyskam jedynie dźwięk. Oczywiście wyrzucenie przepływomierza nie wchodzi w grę. Ktoś testował takie rozwiązania w praktyce? Co, ile dało?

Simota :) Ktoś sprawdzał w praktyce ten zestaw układu dolotowego ?
SIMOTA
Wiem, że szczególnie GOLDI bardzo zdecydowanie odradzał tego typu wynalazki. Faktycznie szkoda ładować w to kasę? Przy zakupię tego 'zestawu', wszystko się zmieści i poskłada? Oprócz dźwięku, naprawdę nie jestem w stanie nic zyskać? Ten zestaw nie wymaga wyrzucania przepływomierza?

Jakie są inne możliwości w kwestii dolotu na zyskanie mocy/momentu/dźwięku? Powiedzmy w kwocie np. 1000 zł.

2) Czy jest możliwość zyskania kilku-kilkunastu koni/momentu w jakiś inny sposób, nie licząc turbo i redukcji masy :) Najlepiej, gdyby wypowiedział się ktoś, kto faktycznie podbił moc swojego Eclipsa. Jakieś sportowe kolektory 4-2-1 ? Czy trzeba by było zmontować cały układ wydechowy?

Dziękuję za każdą opinie i Pozdrawiam

Conqeror - 2016-10-25, 10:44

Wydaje sie że nie : http://www.jayracing.com/images/stroker.JPG , ale też nie ma co czekać do ostatniej chwili. Tak jak ja, miałem pewność że była wymieniana, więc sprawdzono czy nie jest luźna.

Co do stożka :lol2: Daj sobie spokój. Przy zimym rozruchu tak nieregularnie pracuje silnik że wstyd pod zakładem pracy stać. Lepjej by auto wyło jednostajnie na 1800 obr/min niż żeby falowalo od 2 do prawie calkowitego zgaśnięcia.

Ja np z filtrem nie wymyślam i kupuje zwykły taki do 30 pln, tylko trzeba regularnie wymieniać, a nie że jest jeszcze "dobry" :)

Jedyną modyfikacją jaką zrobiłem do puściłem z nadkola rure tak by zbierała bardziej powietrze z dołu a nie z gorącego nadkola ( jest metalowa osłona pod silnikiem ) Czy jest efekt ? Może jakiś jest ale jak silnik dobrze sie zagrzeje to chyba wszystko wraca do normy :o

Tofik - 2016-10-25, 12:09

pompę wody można nie wymieniać z rozrzadem bo faktycznie nie ma powiązania ale warto wymienić z jednego powodu, gdyby w przyszłości trzeba bylo ja zmienic to i tak trzeba zrzucić rozrząd bo pompa nie wyjdzie bez zdjetego paska. Tak wiec po co sobie robić dwa razy robotę jak pompa kosztuje poniżej 100zl.
Co do "tuningow" to wydaj ten 1000 na doprowadzenie seryjnego silnika do stanu fabryki czyli porzadny olej, filtr, kable zaplonowe, świece, ewentualne nieszczelnosci na dolocie, kolektorach itp a zyskasz wiecej niz stożki-srożki. Najpierw dobra baza potem dlubanie.

wojtas - 2016-10-25, 12:50

http://www.mekp.pl/viewto...ghlight=#138065
http://www.mekp.pl/viewto...ghlight=#157371

Conqeror - 2016-10-26, 08:59

W tych dwoch tematach to było sporo mechaniki, bo dolot to co najwyżej dodatek do tego wszystkiego. Tak czy siak daj sobie spokój przy serii, mi to nawet dzwięku nie dało :)
wojtas - 2016-10-26, 09:25

Conqeror napisał/a:
W tych dwoch tematach to było sporo mechaniki, bo dolot to co najwyżej dodatek do tego wszystkiego

no wlasnie, bo sam dolot nic nie zdziała :jezyk:
lepiej doprowadzic wszystko do ładu tak jak Tofik pisze niz bawic sie w "power rury " ;)

jagos - 2016-10-26, 10:01

W wolnossaku bym zrobił dolot, wydech 2,25", ostrzejszy wałek, lżejsze koło zamachowe, poprawił fabrykę w głowicy, wymienił uszczelnienia-pierścienie bo te silniki lubią gubić moc i wystroił bym to prostym DET3 i te 20KM idzie wyrwać :ok:
OLO85 - 2016-10-26, 16:46

Jagos tyle tylko, że to co napisałeś to 5tys+ i dla 20km hmm trochę bezsensu :-P
wojtas - 2016-10-27, 12:30

nikt nie mowil ze bedzie tanio.
tamte 2 tematy ktore wrzucilem to przyklad ile pracy trzeba i kasy wlozyc zeby wydusic z wolnossaka max 50KM
kolega niech sobie odpusci bajki o mocach z dolotów itp
lepiej jak wymieni wszystkie filtry, oleje, kable
potem na hamownie zeby zobaczyc ile mocy zostało i ewentualnie jakis remont głowicy, ale na to juz kasy nie starczy :) budzet z tego co widze to 1k :jezyk:

OLO85 - 2016-10-27, 13:23

Wojtas masz rację budzet 1k starczy na oleje filtry, kable i uszczelnienie silnika tam gdzie się poci, generalnie jak na silnik 2.0l to można się by było trochę więcej spodziewać :-)
tajwan69 - 2016-10-27, 15:10

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, które pojawiły się do tej pory :)

W takim razie faktycznie szkoda się bawić w jakieś doloty ze stożkiem typu Simota itp, a zostać przy ORI. Budżet 1k podałem akurat tylko orientacyjnie i dotyczył samego dolotu (lub coś innego skutecznego). Nie wliczam w nim ceny rozrządu, filtrów czy płynów. To osobna kwestia.

Patrząc strategicznie, jakbym rzucił kwotę 3-5k to przecież wolałbym sprzedać GS, dołożyć i dorwać wersję z Turbo. Dlatego pytam czy tanim kosztem da się poprawić moc/moment wersji podstawowej i rozumiem, że nie. Np. w Hondach, za 500 zł można dolotem zyskać stosunkowo sporo.

A w takim razie szarpnąć się na jakiś firmowy filtr powietrza (np. ten K&N) do puszki ORI czy to też bez sensu i niemal to samo będzie na zwykłym za 30 zł ?

Przemek_001 - 2016-10-27, 15:46

Czytałem, że GOLDI swego czasu robił porównanie różnych dolotów i okazało się, że najlepsze efekty dał właśnie filtr K&N w seryjną puszkę ale to było testowane na 420a.
GOLDI - 2016-10-27, 22:27

Przemek_001 napisał/a:
Czytałem, że GOLDI swego czasu robił porównanie różnych dolotów i okazało się, że najlepsze efekty dał właśnie filtr K&N w seryjną puszkę ale to było testowane na 420a.

ja mialem hamownie za darmo po godzinach mialem mozliwosc budowania sobie dolotu o roznych srednicach i dlugosciach . . to nie jest tak ze stozek K&N da tyle i tyle mocy :) bo stozko K&N pod reka mialem z 10 sztuk i tylko jeden dal poprawe, inne pogarszaly, reszta byla bez zmian... to bez znaczenia...szkoda ze nie mialem wtedy zadnego itg albo wiecej niz 2 sztuk pipecrossa.. poza tym nie mialem seryjego ukladu. mialem koelktor ssacy obxa, mialem rozluzniony wydech na kolektorze 4in1 , mialem przepustnce po portingu.. i mase temu towarzyszacych nowych rzeczy o ktorych koledzy wspomnieli wyzej. z seryjnych 142hp z 420a ;) wygenerowalem jakos 148hp jesli dobrze pamietam :)

mitsubishi to nie honda gdzie samym softem zrobisz moc, czy dolotem z rury pcv z castoramy i wydech u franka ze stodoly dojdzie 20hp ;)

a sprzedaz i dokupienie za 3k wiecej werji turbo to troche smiech przez lzy... zakup wersji turbo w dzisiejszych czasach to tak na starcie z 10k na zrobienie serii lub bardzo blisko (wciaz ponizej jej)

reasumujac... jezdzij czym masz, utrzymaj jak najbardziej seryjny samochod w jak najlepszym stanie a kiedys bedzie wart wiecej niz drucenie stozkami ;) GS to demon predkosci nie jest... prawie kazdy diesel w dzisiejszych czasach jest szybszy :) bardziej komfortowy ;) etc...

wojtas - 2016-10-28, 09:40

GOLDI napisał/a:
a sprzedaz i dokupienie za 3k wiecej werji turbo to troche smiech przez lzy... zakup wersji turbo w dzisiejszych czasach to tak na starcie z 10k na zrobienie serii lub bardzo blisko (wciaz ponizej jej)

dokładnie tak
tajwan69, mam wrazenie, ze kupiles gs'a i jestes zawiedziony jezeli chodzi o jego osiagi..
to nie jest tak, ze kupisz tanie auto i tanim kosztem wrzucisz pare dupereli co pozwolą Ci objezdzac zwykle diesle tdi :jezyk: niestety ten typ tak ma, ze jest tani w zakupie, w kazdym jest na dzien dobry mnóstwo rzeczy do zrobienia, a osiagi jak na te czasy i tak beda mizerne, czy to wolnossak, czy turbo :ok:
na Twoim miejscu (skoro juz kupiles gs'a) to bym zostawil to co masz i doprowadzil go do zadbanej serii. A jezeli taka koncepcja Ci nie odpowiada to kupuj coś świeższego, co na dzien dobry sie lepiej prowadzi jezdzi itd
Wierz mi, ze zeby dlubac w tych autach (nie drucąc ich) trzeba miec worki pieniedzy i zryty beret.. :jezyk:

tajwan69 - 2016-10-28, 16:22

No to wszystko już wiem na ten moment :)

Nie będę pakował w niego żadnych stożków i innych wynalazków skoro to bez sensu. Wsadzę po prostu ten sportowy filtr powietrza K&N, a na pewno nie zaszkodzi.

Z tymi osiągami to wiem na co się pisałem kupując wersję zaledwie GS ("wygląda szybciej niż jeździ", moc/masa). Więc, nie tak, że jestem zawiedziony... ale chciałem dokładnie wiedzieć czy da się coś wycisnąć jeszcze z GS i już wiem, że tanim kosztem na pewno nie.

Z wersją GS-T domyślam się jak wygląda temat... Obserwuję te auta na aukcjach już dobre 2 lata i prawie tyle samo szukałem egzemplarza dla siebie. Z moich obserwacji wynika, że jakikolwiek GST pojawia się raz na 6 msc, a GSX to ostatnia sztuka jaką pamiętam to chyba ta bordowa z 97r z jasną skórą i kierą z 3g do 18k chyba zeszła (nie pamiętam dokładnie czyj to był) - chyba z rok temu. Samo to, że na mobile.de wersje turbo kosztują nawet po 30k (może już są zadbane :) ).

W najbliższym czasie po wszystkich wymianach planuję zhamować go z ciekawości, żeby chociaż wiedzieć ile zostało z fabryki :) A wersja 2g 4g63 (po lifcie), seryjnie powinna mieć ile KM? 140/146/150 KM ? Bo gdzie nie patrzę to podają inną wartość...

Conqeror - 2016-10-28, 17:23

150 mówi się potocznie, a tak dokładnie wersja euro z 4g63 ma 146 km amerykaniec 420a - 142 ale to tak w teorii
wojtas - 2016-10-28, 19:20

tajwan69, z drugiej strony jakbys chcial podlubac to
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=18249
taki rodzynek trafia sie raz na....
nie trafia sie.. :jezyk:

Monster21 - 2016-12-08, 11:56

Witam wie ktoś jak to zamontować co z przepływomierzem ?. http://www.topendpower.pl...ipse+95-99.html
Brian - 2016-12-08, 12:14

to jest do wersji 420A USA ;)
Monster21 - 2016-12-08, 14:52

No właśnie chyba nie są jeszcze dwa kolejne i one są do USA http://www.topendpower.pl...y+dolotowe.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group