To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - Obroty pytanie

Monster21 - 2016-11-29, 10:46
Temat postu: Obroty pytanie
Witam co jest przyczyną jeśli podczas jazdy wrzucę na luz to obroty skaczą od tysiąca do dwóch tyś góra dół góra dół ?
jan - 2016-11-29, 13:03

Zapewne duża dziura w dolocie, skrajnie otwarty krokowiec albo za bardzo rozkręcona śruba niskich obrotów. Generalnie: silnik dostaje za dużo powietrza, ECU wie, że noga jest zdjęta z gazu, kuma, że coś jest nie tak i odcina paliwo.
Monster21 - 2016-11-29, 13:25

Ok dzięki i jak odpalam to też przez jakieś 10 sek obroty powyżej 2 tyś albo jak zwalniam i dam na luz powoli sie tocze to tak samo.
jan - 2016-11-29, 16:05

Wskazuje to, że masz źle wyregulowane 'wolne obroty'. Ściągnij rurę dolotową, zobacz, czy nie ma jakichś oczywistych dziur (generalnie to ona powinna być 100% szczelna, nawet przez malutki otworek będzie ssał powietrze), jak już ją zdejmiesz to możesz wykręcić krokowca (2 śrubeczki) i zmierzyć opór na uzwojeniach (będziesz wiedział, czy silniczek jest OK). Potem złóż do kupy i wyreguluj obroty (procedura jest prosta, wielokrotnie wypisywana na forum.
Powodzenia.

Monster21 - 2016-11-29, 17:44

Ok dzięki sprawdzę i dam znać jutro.
Conqeror - 2016-11-29, 22:56

W takich przypadkach u mnie pomaga przeczyszczenie silnika krokowego. Ostatnim razem rozkręciłem silniczek i ten trzpień maksymalnie wykręcilem. Muszę przyznać że od dłuższego czasu nic się nie dzieje, a obroty są zdecydowanie niższe na zimnym rozruchu
jan - 2016-11-29, 23:15

A pewnie pewnie... popieram. Nawet jak krokowiec będzie OK, to nie zaboli wykręcić 2 kolejne śrubki i go przeczyścić / przesmarować.
DamianECLIPSE - 2016-11-30, 13:35

Zaraz po zakupie auta miałem te same objawy. U mnie taką sytuację powodował uszkodzony czujnik temperatury cieczy i przepustnica do czyszczenia .
Monster21 - 2016-11-30, 16:26

Dzięki wszystkim pomogło przeczyszczenie krokowca cały był w czarnym brudzie :)
jan - 2016-12-01, 01:39

Żaden kłopot. Ja tylko spłacam dług jaki zaciągnąłem przez ostatnie lata molestując innych forumowiczów :)
Monster21 - 2016-12-01, 10:28

Problem powrócił ale obroty ewidentnie mniejsze, przeczyszczę jeszcze przepustnice.
jan - 2016-12-01, 11:30

A sprawdziłeś uzwojenia na krokowcu, czy jest OK? Jeśli nie to sprawdź, bo gdy się zjara i zostanie w 'otwartej' pozycji to też to da taki efekt.
Jest też w przepustnicy zawór FIAV (który zamyka się w miarę rozgrzewania silnika) - też mógł się zaciąć w pozycji otwartej.

Możliwości jest kilka, dlatego uważam, że w takiej sytuacji najrozsądniej jest zrobić cały 'pakiet': wyczyścić co się da przy dolocie oraz wyregulować wolne obroty (znajdziesz bez problemu instrukcję na forum - to jest kilka prostych kroków do wykonania).

Monster21 - 2016-12-01, 13:09

Uzwojeń nie sprawdziłem nie mam miernika na razie ale podjadę gdzieś i sprawdzę. Ma ktoś może na sprzedaż krokowca?. Ale zrobię tak jak mówiłeś przeczyszczę wszystko przy dolocie i zobaczę.
Conqeror - 2016-12-01, 15:55

Czyszczenie czyszczeniem, ale rozbierz silniczek i przekręc ten wałek tak by się wysunął maksymalnie. Czasem jest właśnie tak że on nie chce się wysunąć i pracuje w bardziej otwartej pozycji. Miałem nawet ustawić to ręcznie i wtyczki nie wkładać, ewentualnie dorobić regulacje na zasadzie śrubki regulacji jak w zwykłym gaźniku :-)
jan - 2016-12-01, 17:11

Tani miernik powinien wystarczyć. Trochę strzelam ale już chyba od 'kilku dych' w OBIpodobnych marketach da się kupić. A przyda Ci się, bo gdybyś chciał kupić krokowca to skąd będziesz wiedział, czy ktoś Ci sprawny wysłał ? :) Ja kiedyś na allegro uszkodzonego kupiłem - gość się do końca upierał, że on jest sprawny i to co ja mierzę to widać tak ma być :D
jagos - 2016-12-03, 06:29

W momencie odpiecia zasilania krokowca i ustawienie go manualnie spowoduje ze silnik bedzie gasl np. po wrzuceniu luzu i puszczeniu gazu na dojezdzie do swiatel i tym podobnych

[ Dodano: 2016-12-03, 06:34 ]
Gdyby padla jedna z dwoch cewek w krokowcu to silnik albo by mial za wysokie obroty max 2100rpm i wtedy ecu obcina paliwo i masz wkurzajace falowanie od 1000-2100rpm albo za niskie i nie mogl bys odpalic auta bez dodania gazu albo mial by silnik problem z utrzymaniem wolnych obrotow.

Monster21 - 2016-12-03, 13:30

Kupiłem miernik teraz jak sprawdzić krokowca?
Conqeror - 2016-12-03, 17:31

Już nie pamiętam dokładnie wartości ale lewy i środkowy musi mieć taki sam opór jak środkowy i prawy. Jak zetkniesz lewy i prawy daje on sumę. Na 2 poziomie takie same wartości
jan - 2016-12-03, 18:06

http://www.dsmisc.com/dsm...tance_check.jpg

A tu masz jeszcze filmik od niezastąpionego Jafro:
https://www.youtube.com/watch?v=KibYz21IMA0

W skrócie:
* mierzysz oporność między pinami 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5, 5 i 6
* wszędzie powinno wyjść między 28 a 32 Ohm (mierząc w temperaturze pokojowej)
* jeśli nie ma ciągłości, to znaczy, że dane uzwojenie jest przepalone i silniczek jest do d***

Daj znać ile wyszło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group