To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Gaśnie na zimnym..

misza116 - 2016-12-10, 23:39
Temat postu: Gaśnie na zimnym..
Szukałem, ale czegoś analogicznego nie znalazłem.
Auto świeżo kupione, i niestety nie było okazji sprawdzić u poprzedniego właściciela jak jest na zimnym.
U mnie okazało się, że na zimnym zapala i od razu gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje nie da się jechać, gaśnie od razu.
Czy to, że miał włączone radio całą noc może mieć wpływ na to? Kontrolki nie przygasały, zakręcił od razu, ale zgasł. Od tego momentu za każdym razem tak jest.
Może zalałem go jakoś paliwem, bo jak walczyłem z tym gaśnięciem za pierwszym razem, to gazowałem go trochę...

seiran - 2016-12-11, 08:02

Zacznij od czujnika temperatury w termostacie
misza116 - 2016-12-11, 10:27

Ogolnie auto sie nie przegrzewa, trzyma ladnie temperature.
Sprawdze czujnik, mozna to zrobic jakos inaczej niz przez podmianke na inny?

Conqeror - 2016-12-12, 01:00

A silniczek krokowy podłaczony ? Może jest ustawiony ręcznie, tak że na zimnym trzeba troche przytrzymać gaz i za chwile już nie gaśnie ?
kiepuczi - 2016-12-13, 23:54
Temat postu: Re: Gaśnie na zimnym..
misza116 napisał/a:
Szukałem, ale czegoś analogicznego nie znalazłem.
Auto świeżo kupione, i niestety nie było okazji sprawdzić u poprzedniego właściciela jak jest na zimnym.
U mnie okazało się, że na zimnym zapala i od razu gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje nie da się jechać, gaśnie od razu.


objawy nieszczelności w dolocie, najprawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym , żaden czujnik temperatury to klasyczne objawy

Conqeror - 2016-12-14, 09:50

Wydaje mi się że uszczelki w dolocie tak łatwo się nie wydmuchuja. Auta po 20 lat maja i jest dobrze, chyba że ktoś zaczyna rozkręcać
GOLDI - 2016-12-14, 13:38

Conqeror napisał/a:
Wydaje mi się że uszczelki w dolocie tak łatwo się nie wydmuchuja. Auta po 20 lat maja i jest dobrze, chyba że ktoś zaczyna rozkręcać
Masz racje... "wydaje Ci sie" ;) tam panuje cisnienie 1 bara (podcisnienie) poza tym elementy pracują termicznie. bardzo łątwo o nieszczelność w tak starym samochodzie... chociaż objawy bardziej pasują mi tu do uszkodzonego ECU ..
jan - 2016-12-14, 15:10

Ja z kolei chętnie podzielę się opinią, że powinieneś kupić starego Palm'a, zlutować (albo zlecić zlutowanie) kabelka, zainstalować na Palmie MMCd i podejrzewam, że 95% przypadków będziesz w stanie ustalić / wyeliminować po 20 minutach logowania. Poza tym przyda Ci się na przyszłość jeśli chciałbyś jakkolwiek lepiej poznać to auto. Przeciętny koszt takiej operacji myślę, że zmieści się w 100PLN. A jak już będziesz miał dziennik pracy silnika, a sam go nie do końca zrozumiesz to przynajmniej via forum ktoś będzie w stanie Ci lepiej pomóc.
seiran - 2016-12-14, 16:34

W termostacie są 2 lub 3 czujniki
1 Wskażnik
2 ECU
3 Klima
Sprawdz 2pinowy od ecu

Conqeror - 2016-12-14, 17:03

GOLDI napisał/a:
Masz racje... "wydaje Ci sie"


Stary nie musisz mi tak cisnąc, każdy sie na czym innym.. W moim przypadku silniki 2T gdzie ktoś inny by nie wiedział co i jak podkręcić. W 4T temat niby pokrewny - też mechanika, pisze to co mi sie wydaje z obserwacji, ale chętnie posłucham mądrzejszych.

Więc bardzo prosze, zejdz ze mnie... jedyny plus to taki że widząć mój nick odpisujesz autorowi tematu.

kawior1gturbo - 2016-12-14, 17:19

sprawdź EGR, może sie zablokował w pozycji otwartej.
GOLDI - 2016-12-14, 18:24

Conqeror napisał/a:
GOLDI napisał/a:
Masz racje... "wydaje Ci sie"


Więc bardzo prosze, zejdz ze mnie... jedyny plus to taki że widząć mój nick odpisujesz autorowi tematu.
nie pochlebiaj sobie ;) bzdury warto(nie to zle slowo) trzeba od razu zanegowac... jeszcze ktos inny to przeczyta i uzna za pewnik... a ty piszesz na okraglo glupoty... a czasem jak to mowi pewne przyslowie lepiej siedziec cicho i udawac glupiego niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpiosci... wiekszosc Twoich postow wyglada jakbys pisal tylko po to by pisac i nabic licznik postow... z podstawami mechaniki, elektryki czy nawet znajomoscia tego modelu nie majace nic wspolnego...
moze czasem warto sie zastanowic ? doczytac ? nawet forum, bo na wiekszosc pytan juz dawno zostaly udzielone odpowiedzi niz po prostu pisac dla zasady by cos napisac...

rosomak1983 - 2016-12-14, 19:40

jan napisał/a:
że powinieneś kupić starego Palm'a,


lepiej sobie na lapku program zainstalowac i odpowiedni kabel zrobic. nie ma co kupowac badziewia ;-P

Mich - 2016-12-14, 20:57

Laptopa też trzeba mieć odpowiedniego, nie każdy się nadaje ale potwierdzam da się to zrobić, sam zmontowałem sobie taki kabelek i działa.
jan - 2016-12-14, 21:40

Z jednej strony te Palmy to starocie, z drugiej strony hipsterka... słyszałem, że dziewczyny na nie lecą... (zwłaszcza na te z czarno-białym wyświetlaczem!!)

Mi się wydał prostszym rozwiązaniem niż lapek, bo łatwiej dorobić zasilanie i wozić non-stop uruchomiony (a ja tam miałem przed remontem głowicy spore stuki + kilka innych rzeczy do monitorowania). Teraz to tak z nim jeżdżę głownie aby się nacieszyć, że wszystko mniej więcej bangla jak trzeba :D (no i +10 do lansu, to chyba oczywiste...)

misza116 - 2016-12-14, 23:23

Uszczelka pod kolektorem - ok, ale czy nie było by wtedy słychać tego po pracy silnika?
I czy nie gasło by cały czas, jeśli dostaje za dużo powietrza?
ogólnie jest tak, że na zimnym zazwyczaj gaśnie od razu, jak przytrzymam gaz dłuższa chwilę - to potem już tylko są bardzo nisko obroty, i falują trochę.
Po jakimś czasie się w miarę stabilizuje.
Ale jak ruszę - pierwsze zakręcenie kierownicą, jakieś obciążenie dodatkowe i gaśnie od razu.
Jak przejadę jakieś 2-3km - jest już ok.

Na razie teoretyzuję, ale dopiero po świętach pewnie będę miał czas na to.

Conqeror - 2016-12-15, 09:00

Identycznie znajomek miał na odpiętym silniku krokowym. Przy odpaleniu musiał lekko dodawać gazu potem się normowało. No ale lepjej stwierdzić że uszczelka przepuszcza na nigdy nie odkręcanym, fabrycznie zamontowanym kolektorze. Mogło być tak że komuś ten silniczek wariował i coś z nim zrobił, ewentualnie się zawiesił lub sterowanie prawidłowo nie działa. Musisz poprostu zerknąć. Noi sorry misza116, za śmiecenie w temacie, już nie będe
kawior1gturbo - 2016-12-15, 22:32

misza116 napisał/a:
Uszczelka pod kolektorem - ok, ale czy nie było by wtedy słychać tego po pracy silnika?


kiepuczi napisał/a:
objawy nieszczelności w dolocie, najprawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym , żaden czujnik temperatury to klasyczne objawy


GOLDI napisał/a:
Masz racje... "wydaje Ci sie" tam panuje cisnienie 1 bara (podcisnienie) poza tym elementy pracują termicznie. bardzo łątwo o nieszczelność w tak starym samochodzie... chociaż objawy bardziej pasują mi tu do uszkodzonego ECU ..


misza116, piszą ci co to może być. Dodatkowo bym sprawdzi ten EGR, zawór EGR control solenoid, wszystkie rurki podciśnień z kolektora ssącego, czy nie są popękane, złączkę od przepływomierza, czy siedzi dobrze, czy nie są przełamane kable gdzieś, sprawdź tzw crank case ventilation valve, czy nie jest zatkany. Na koniec podmień ten komputer (a może od tego bym zaczął tak jak ci napisał GOLDI, )

crank case vent valve

liniji - 2016-12-16, 14:08

rosomak1983 napisał/a:
lepiej sobie na lapku program zainstalowac i odpowiedni kabel zrobic

Właśnie sam miałem zamiast zamiast palma, ogarnąć program na laptopie ale w sieci nie znalazłem żadnego programu na PC do Eclipse'a 1 ani tym bardziej schematu kabla.

Jak masz taki schemat i program to może się podzielisz? :lol2:

misza116 - 2017-01-19, 07:32

Nie ma miedy się za to zabrać, póki co na szybko kable, świece, filtry, oczywiście bez zmian :D .
Złączkę od przepływomierza sprawdziłem, jest ok.
Po odpięciu przepływomierza na ciepłym - dusi się dokładnie jak na zimnym.
To może znaczyć coś więcej niż tyle, że przepływomierz działa? :)
Jak można sprawdzić sam przepływomierz?

[ Dodano: 2017-01-24, 22:03 ]
Wiem, że truję, ale mam jeszcze jedno pytanie, po nitce do kłębka ;)
Od czego jest ta odłączona wtyczka? Jedna idzie do przepływomierza, druga lata wolno :)




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group