To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - turbo w 3g 2,4l kilka pytań

mlynarskitomasz - 2016-12-13, 21:06
Temat postu: turbo w 3g 2,4l kilka pytań
witam ostro ruszyłem z turbem do 3g 4g64 ale mam pare nieścisłości niestety jest to odgrzewanie kotleta.
więc po pierwsze odprężęnie: alias napisał na warsztacie że pasują głowice od evo i od kia gdzie kia odpręża do 8.5 tylko z jakiego silnika ta głowa i gdzie występowała?
bo głowice od evo to śmiech na sali.
turbo już jest jako dawca td04hl-16t z volvo. w związku z tym że niema kolektorów pasujących do tego turbo i pasujących tak jak chce pod maską kolektory mam już prawie zrobione z kolanek bezszwowych z czarnej stali.
silnik mam wyjęty do "przeglądu" panewek i stanu ogulnego.
kolejne moje pytanie związane jest z tym że okazyjnie kupiłem mojego klipera z uwalonym automatem i założyłem manual z galanta dokładnie to f5m421f7n vf6301
gear ratio 1-3.583 2-1.947 3-1.379 4-1.030 5-0.820 r-3.363
spedometr gear ratio 30/36
final gear ratio 3.722
i moje pytanie polega na tym jak wygląda sprawa z wytrzymałością sprzęgła w serii
ewętualnie z jakich modeli może pasować np 3,0v6 lub evo evętualnie co zamawiać na ebay
bo sprzęgła zaczynają się od 100$ na forum polecacie ACT2100 ?
no i skrzynia ile wytrzyma bo przełożenia wydają się być za krutkie. ewętualnie czy z wersji 2,5 lub 3l w galancie lub w eclipse może wystarczy zamienić dzwon? czy różnią się te skrzynie znacząco?
kolejne pytanie to sterownik silnika ile jest w stanie "obsłużyć" seryjny? jakiegoś małego softa da rade po strojeniu czy od razu zakładać zewnętrzny sterownik?

Hołek - 2016-12-16, 20:02

A nie lepiej kolektor i turbo z Evo? P&P będzie :)
Skrzynia z Evo może? Napewno będzie wytrzymalsza :)

mlynarskitomasz - 2016-12-16, 23:08

dobra mój budżet nie jest tak konkretny jak twój szukam pomocy w zakresie drobnych modyfikacji szacun za twój garaż ale to nie mój target chce poprostu wzmocnić swój wóz. nie dysponuje budżetem na dokładanie awd czy moda na seryjne evo bo to są zmiany gdzie nie jesteś w stanie ich dokonać bez przekroczenia wartości wozu a mając taką kase prawdopodobnie kupił bym 350z i cieszył się jazdą. na tym forum jest kilku userów którzy bawili się w takie mody i mogą pomuc mi zaoszczędzić wielokrotne poprawianie i wzmacnianie.
Hołek - 2016-12-17, 08:07

Ale ja tu nie pisze o dużej kasie. O ile skrzynia jest droga to turbo z Evo 5-8 można kupić za 800zł jak się poszuka a za 150-200zl kolektor. Masz komplet który pasuje ładnie za 1000zł.

Skrzynia podejdzie ci tak samo z Outlandera 1 generacji jak się nie mylę (były też fwd)

Yaro - 2016-12-17, 13:33

Hołek, dobrze gada.
Hołek - 2016-12-17, 16:38

Czasami nie warto wywarzać otwartych drzwi. Rozwiązanie pozornie tańsze okazuje się w efekcie dość drogie bo dużo rzeczy trzeba przerobić żeby coś pasowało.
Mówię Ci to nie dlatego że chce żebyś wydał kupę kasy na graty, a wręcz odwrotnie. Często jest tak ze wydając na początku 100-200zl więcej, w efekcie oszczędzasz 500-600zl finalnie. Wiem to z doświadczenia.

mlynarskitomasz - 2016-12-30, 20:10

może ktoś jeszcze wypowie się na temat różnic sprzęgła pomiędzy evo a eclipse i skrzyniami stosowanymi w 4g64 i 4g63 odnośnie przełożenia i wytrzymałości skrzynie mam jak wyżej z galanta i o ile wał jest ten sam to czy wieloklin skrzyni jest ten sam? może wypowie się goldi albo tofik?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group