To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Wypadanie zapłonu

Leonidas - 2016-12-28, 17:16
Temat postu: Wypadanie zapłonu
Witam miał ktoś problem z wypadaniem zapłonu i od czego zacząć sprawdzanie.

Zacznę może od świec które już wymieniałem jakiś rok temu przejechane jakieś 16 tyś .

Znalazłem jak sprawdzić świece http://www.denso-am.pl/me...ol_500x1000.pdf , powiedzcie czy sugerować się tym opisem .

Pozdrawiam

mlynarskitomasz - 2016-12-29, 21:27

może napisz jaki silnik w jakich okolicznościach wypada zapłon. zapala się chceck? może jakieś błędy?
w miśkach często padają cewki szczególnie te chińskie:) mi osobiście na początek zaczęły wypadać przy obciążeniu na ciepłym silniku.

[ Dodano: 2016-12-29, 21:31 ]
po świecach zobaczysz jeśli usterka jest stała i któryś cylinder wcale nie pracuje a jeśli wypadanie zapłonu nie jest stałe to nic nie zobaczysz. a wóz może z gazem?

Leonidas - 2016-12-29, 21:39

Tak podałem za mało danych silnik 3.0 automat 2004 r , benzyna jutro sprawdzę błędy mam dwa, numery podam jutro , błędy sprawdzam ScanMaster-ELM version 2.1
Świece wstawione Denso IK20

mlynarskitomasz - 2016-12-30, 20:04

a kiedy i w jaki sposób wypadają zapłony czy jest to haotyczne czy synchroniczne wypadanie zapłonu z 3,0 miałem stosunkowo mało do czynienia jedynie w pajero i tam odziwo podszedł mi przewód gazowy pod łącznik dolotu między głowicami a kolektorem i łapał lewe powietrze i również wypadał i falował na wolnych. opisz jeszcze od kiedy masz probem?
Leonidas - 2016-12-31, 09:26

Kody błędów :
P0421 - Czas nagrzewania konwertera katalitycznego za dłudi (blok blok cylindra 3w nr 1)
P0401 - Układ recyrkulacji spalin wykryte za małe natężenie przepływu spalin
P0303 - Cylinder nr 3 wykryte wypadanie zapłonu

Sporadyczne kody błedów DTC

P0421
P0303

Od kiedy nie wiem może koło miesiąca bo błąd P0401 mam od zawsze .

Yaro - 2016-12-31, 13:20

Może za mało paliwa dostaje ?
Leonidas - 2016-12-31, 20:06

sprawdzę sobie świece, kable, kopułkę i palec potem dopiero wykręcenie świec i sprawdzenie fizycznie świec (tylko uszczelkę pod kolektor trza zamówić) może zalana może coś z alternatorem może mi za mało ładuje bo miałem problem z akumulatorem że w tydzień przy dodatniej temperaturze się całkowicie rozładował .
Błędy trza dobrze zdiagnozować muszę pogrzebać w programie co w nim sprawdzić .
Pozdrawiam

A jeszcze jedno czuje że zadusza mi silnik może coś z egr wykręcę i sprawdzę czy jest drożny i czy nie jest otwarty .
Zielony hehe

mlynarskitomasz - 2017-01-01, 18:53

jak jest za mały przepływ to albo niema podciśnienia do sterowania albo jest zalepiony
jeśli masz błąd z 3cyl to tego się czep wykręć tą świece i jakąś obok obejżyj przewody wn kopółke i palec

Leonidas - 2017-01-03, 20:19

powiedzcie 3 cylinder to który ...
Pewnie trzecie cylinder znajduje się pod kolektorem jak z przodu patrzeć to po pierwszy po prawej stronie , ale potrzebuje potwierdzenia jak ktoś wie to napiszcie .

mlynarskitomasz - 2017-01-05, 20:55

wydaje mi się że przednia głowica od rozrządu 1-3-5 tylnia 2-4-6 ale w manualu 6g72 niema takiej informacji
Leonidas - 2017-01-15, 15:28

Multimetr kupiony akumulator i alternator sprawdzony sprawne i przy pełnym obciążeniu ładuje wartość nie spada, pozostaje sprawdzić czy przy wyłączonym samochodzie czy nie pobiera prądu.
Szukam klucza dynamometrycznego jaki kupić do świec i do innych rzeczy świece 20 do 30 Nm.

mlynarskitomasz - 2017-01-19, 16:03

jak sprawdziłeś akumlator miernikiem? taki pomiar napięcia na akumulatorze nic nie wnosi pomiar musi być rezystancyjny czyli specjalny miernik podłącza sporą grzałke i mierzy spadek napięcia na akumulatorze. miernikiem sprawdzić można wyłącznie ładowanie i upływ prądu. sprawność alternatora to już tak średnio bo zdarzały mi się przypadki gdzie uszkodzona może być jedna dioda w alternatorze i taki alternator wprowadza tzw pulsacje a ładowanie może być w normie. a co do dynamometru to jeśli masz kupić do świec jakiś tani klucz to lepiej dokręcić je na wyczucie tanie klucze często sprzedawane już okłamują jak dynamometr to jakiś sensowny żeby można mu wierzyć i tak co jakiś czas wymaga sprawdzenia.
Leonidas - 2017-03-19, 19:38

Witam znalazłem rozpis cylindrów



To chyba potwierdza że trzeci cylinder jest w pierwszym rzędzie na środku

mlynarskitomasz - 2017-03-20, 21:40

ten opis to jest schemat pasowania panewek umieszczony jest pod miską więc silnik jest odwrócony!(lower of cylinder block:))
a numeracja jest poglądowa i służy jedynie jako punkt kontrolny do wymiany panewek i z jakim pasowaniem są wykonane niestety w polsce informacja ta jest do dupy bo dostępny jest tylko std:)

Leonidas - 2017-03-21, 09:45

Dzięki za info

Wykręciłem dziś świecę jedną , środkową z przodu , moje oględziny świecy :
Biały suchy stożek izolatora (suchy na pewno bardziej biały niż jasnoszary lub w odcieniu brązu.

Kontrola wizualna używanej świecy (wzięte z karty technicznej Denso)
Przegrzana świeca zapłonowa
Wygląd:
> Biały, suchy stożek izolatora.
> Możliwe nadtopienia elektrody
centralnej lub bocznej.
Możliwe następstwa:
> Spadek mocy silnika.
> „Wypadanie” zapłonów.
Możliwe przyczyny:
> Nieszczelność świecy.
> Przegrzanie silnika.
> Za duże wyprzedzenie zapłonu.
> Za wysoka temperatura świecy
zapłonowej (za gorąca).
> Zapłony żarowe


Wyjmę jeszcze dwie i zobaczę jak tamte wyglądają

Nom po wyjęciu wyglądają podobnie zrobiłem fotę nie wiem czy będzie coś widać

mlynarskitomasz - 2017-03-25, 18:48

gdzie to zdięcie?
Leonidas - 2017-03-28, 21:02

Witam fota jest wstawię (tylko kiedy) , skasowałem błąd z wypadaniem zapłonu i od dwóch dni błąd nie wyskakuje myślę że powinien błąd się pojawić może świeca nie była dokręcona jeszcze jutro przejadę parę kilometrów i zobaczę . ( filmiki które obejrzałem o wymianie świecy nie są szczegółowe odkręcanie oki wcisnąć świecę w gumkę w kluczu ale przykręcanie to trzeba tylko wsunąć tak aby tylko świeca się trzymała w kluczy mocniejsze dociśnięcie wsunięcie w gumkę w kluczu nie wysunie się nasadka zostaje na dnie komory świecy nic to takie moje niedoświadczenie w odkręcanie i na filmikach jest dokręcenie 90 stopnie raczej nie możliwe ja dokręciłem jakieś 45 stopni ).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group