To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje, projekty i zdjęcia. - Eclipse 3g turbo fotorelacja

mlynarskitomasz - 2017-02-13, 21:51
Temat postu: Eclipse 3g turbo fotorelacja
Witam. Może zacznę od początku wszystko zaczęło się podczas wyjazdu na urlop w sierpniu niestety skończyłem tak.



Każdy tłumaczy na swój sposób ale poprostu brakło pod pedałem i trafiłem haka:)
szkód większych nie było no ale wzmocnienie, zderzak, środek pasa, maska i chłodnice poszły się j***.
kożystając z okazji że szybko nie znajdę części wziołem się za wszystkie ogniska rudej szmaty:)



i po piaskowaniu



w podkładzie epoksydowym



po lakierowaniu



[ Dodano: 2017-02-13, 21:59 ]
przyszedł czas na motor








no i pierwszy zonk:) jak bym nie złapał sie na haka to i tak wrócił bym lawetą bo mi panewkę obstrugało



drugi zonk stan tuleji



pompa oleju też bez rewelacji





[ Dodano: 2017-02-13, 22:06 ]
męską decyzją zakupiłem drugi silnik i skrzynie biegów na wszelki wypadek okazyjnie więc i tak się opylało, a że jedno było obok drugiego to pojechałem po to 400km w jedną stronę.

po rozebraniu



zdięciu kolektorów znów zonk






no i troszkę rudej na gładziach



po rozmowach ze sprzedawcą zwrócił mi część kasy i zostawił reszte gratów co mi pasowało bo pompa oleju i wał w całkiem fajnym stanie

[ Dodano: 2017-02-13, 22:33 ]
oba bloki pojechały na szlifiernie i odziwo jeden wyszedł zdejmując na honownicy 1-2 setki



więc przyszedł czas na przygotowania
-zaczynamy od szlifowania kanałów i polerowania wydechu







następnie szlif też minimalnie żeby nie doprężyć jedna głowica bardzo o.k.





przyszła kolej na mycie mierzenie i przygotowywanie.







no i pierwszy rzut zabawek udało mi się panewki główne i korby kupić king rancing



blok przygotowany bez szlifu okazał się być prosty a wżery ma tylko pod kanałami wodnymi



[ Dodano: 2017-02-13, 22:37 ]
nadszedł czas montarzu

















wszystkie panewki w normie czyli poniżej 0,0050 mm
pompa oleju po naprawie na obu kołach zembatych około 0,008mm



wszystko katalogowo:)

[ Dodano: 2017-02-13, 22:43 ]
przed demontarzem silnika zacząłem przygotowania pod montaż turbo



turbo to td04hl-16t montowane m.i.n. w saab wersja aero
wstępnie dawca wygląda tak



kolektor czas zacząć zdecydowałem się na czarną stal ponieważ nie pęka



wtępnie tak by było.....









[ Dodano: 2017-02-13, 22:45 ]
i jest dzisiaj ciąg dalszy nastąpi na razie czekam na wałek od wersji manualnej bo okazało się że oba wałki są od automatu. które mają inny wznios krzywki i czas otwarcia zaworów.

jan - 2017-02-13, 23:49

Kolektor sam spawałeś? Gdzieś czytałem, ze istotne są długości poszczególnych kanałów aby się spaliny 'nie spotkały' tylko przepływ był bardziej linearny. Robiłeś go na wzór jakiegoś konkretnego modelu czy może sam jakoś liczyłeś? Pytam z ciekawości. Ogólnie fajnie to wszystko wygląda.
Zazdroszczę przestronnej miejscówki do pracy. Ja u siebie to nawet nie mam na czym dźwigu zaczepić. Muszę wykombinować sobie jakiś prosty sposób na wyciąganie silnika bo póki co robię przy nim tylko tyle co dosięgnę bez wyciągania całego bloku.
Piaskowałeś sam? Też trochę mi się marzy wypucowanie komory silnika.

mlynarskitomasz - 2017-02-14, 19:55

piaskowałem sam wyjąłem co się dało resztę pożądnie zabezpieczyłem, wokuł komory do sufitu plandeka z mrówki:) i dawaj ręczną piaskarką. a co do kolektorów faktycznie ma znaczenie długość kanałów, ale po obejrzeniu wszystkiego co jest na ebayu do silnika 4g64 i wydrukowaniu żaden z nich nie ma równych długości. Zakładając że zwykły żeliwniak ma bardzo krótkie kanały i różnica w długości jest kilkukrotna wybrałem półśrodek pomiędzy estetyką a ideałem, pozatym wszystkie dostępne modele mają odwrotny układ turbiny który mi zupełnie nie pasuje. Dodatkowo specjalnie nie chciałem krótkiego kolektora ze względu iż chciałem zwiększyć laga na turbie i turbodziure żeby oszczędzić choć troszkę układ przeniesienia napędu.

[ Dodano: 2017-02-14, 20:36 ]
głównie bazowałem się na tym kolektorze







a co do wyjmowania silnika padło mi sterowanie w wózku widłowym i ku mojemu zdziwieniu świetnie opuszcza się go na belce do podwieszania skrzyni biegów potem buda do góry deska na kółkach i wyjazd

jan - 2017-02-15, 00:20

Tak sobie myślałem, że może właśnie dołem spróbować... może kiedyś się ośmielę.
Mam jedną uwagę odnośnie kolektora: powodzenia w przykręcaniu :lol2:
Też założyłem barana jakiś czas temu i po założeniu owijki (no a chyba golasa nie będziesz zakładał) przykręcenie go graniczyło z cudem... ile ja się naprzeklinałem. Nie mogłem patrzeć na fabryczny żeliwny dlatego chciałem zmienić. Zatęskniłem za nim już po jednej śrubie na nowym. Masakra. Widziałem, ze na kształt tego OEM można kupić też stalowe. Jak trochę ogarnę myśli to chyba będę na takiego polował, bo już chyba wolałbym wyciągać silnik przez drzwi pasażera niż wykręcać ten kolektor. Zaznaczam jednak, że ja go montowałem z silnikiem w komorze, jak masz go na zewnątrz to pewnie będzie trochę łatwiej. Tak czy inaczej... daj znać jak Tobie poszło :ok:

mlynarskitomasz - 2017-03-05, 22:03

olejne marne dwa tygodnie i brak większej ilości czasu i chwilowo kasy



















jeśłi mamy jakigoś łebskiego tunera na forum pytanie jaie sterowniki stand alone poradzą sobie z triggerami wału 100100 i wałka asymetrycznie ale również dwa zęby





trochę artyzmu w projekt











[ Dodano: 2017-03-05, 22:09 ]
kilka dodatkowych zabawek słupek na zegary intercooler 180x550 dwa kolana sylikonowe 2,5 cala na początek kpl węży sylikonowych chłodnicy, owijka i opaski



sprzęgło po dłuższych zmaganiach zdecydowałem na regeneracje 550 z okuciem kewlarowym oraz szlif i wyważenie zestawu. towarek powinien być w poniedziałek:)

GOLDI - 2017-03-05, 23:50

Emu sobie bez problemu radzi z paternem mitsubishi
mlynarskitomasz - 2017-03-19, 19:58



nowe sprzęgło



i montujemy








i do wozu





i parę pytań skoro zaczyna się zainteresowanie poważnych forumowiczów ecumaster daje radę ale inne alternatywnie tańsze stand alone jak easyecu? czy lepiej sobie d*** nie zawracać? bo niewiadomo czy mapy obsługują triggery zapłonu, no i sterowanie wtrysiem fullgroup.

JacekeR - 2017-03-20, 09:38

Piękna robota z zaciekawieniem przeczytałem i czekam na wersję finalną (szczególnie z zamontowanym Turbo).
:ok:

mlynarskitomasz - 2017-03-26, 13:18

przymiarka turbiny









i delikatne odetkanie gorącej strony turbinki bo okazało się że moja muszla jest zdławiona





patent podpatrzony https://lh5.googleusercontent.com/-3JdTpyrGVq8/UcnsHYS6YEI/AAAAAAAADS8/x5aiYAIUAyM/s800/DSC03592.JPG

w serii wygląda to tak

http://i.ebayimg.com/imag...0-1/s-l1000.jpg

[ Dodano: 2017-03-27, 20:53 ]
ma może toś informacje dotyczącą wtryskiwaczy pasujących z mocniejszych modeli wtryski które mam to cdh240. od evo mają dużo dłuższą końcówke rozpylacza.

[ Dodano: 2017-04-16, 12:20 ]
piaskowanie



owijanie



a tak nawiasem ale wredna ta owijka jest masakra nigdzie nie pisało że to szklane:)








po regeneracji





i do wozu







jeszcze mały lifting



tniemy



troszke plastiku:)




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group