To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

misza116 - 2017-02-23, 18:01
Temat postu: Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Temat prosty, ale nie znalazłem póki co jednej informacji..
Z jaką siłą powinny być dokręcone śruby pokrywy zaworów?
Są jakieś niespodzianki w trakcie wymiany w 1g?

kawior1gturbo - 2017-02-23, 18:12

3 Nm
rosomak1983 - 2017-02-24, 13:33

daj troszke dobrego silikonu. Np victor reinz
misza116 - 2017-02-24, 17:06

Uszczelki mam victor reinz, o silikonie słyszałem sprzeczne opinie, dawać, nie dawać...
Ostatecznie chyba odpuszczę silikon.

Tofik - 2017-02-24, 18:16

liznąć delikatnie Dirko Erlinga albo Reinzosilem i mieć spokój. Tylko delikatnie, to są wystarczająco dobre specyfiki że wystarczy cieniutka warstwa. Ja swoją przeleciałem Dirko bo za pierwszym razem po miesiącu zaczęła puszczać, odkręciłem zdjąłem, umyłem założyłem z dodatkiem Dirko i 3 lata był spokój, potem sprzedałem auto.
kawior1gturbo - 2017-02-24, 19:55

Silikon trzeba by dać. Ja dałem RTV. Posmarować nie całą uszczelkę tylko na rogach i załamaniach, ewentualnie blisko śrub mocujących pokrywę.
rosomak1983 - 2017-02-24, 23:01

Silikon pod pokrywe i miske w eclipse obowiazkowo
GOLDI - 2017-02-25, 01:17

eclipse jezdzi na olej, wode/plyn chlodniczy, beznyzne i sylikon :P to norma ;) bo wentylacja skrzyni korbowej jest mocno kiepska...
rosomak1983 - 2017-02-25, 02:22

no ale Goldi o co Cie dziwi :lol2: Silikon to podstawa podstaw w tym przypadku.
GOLDI - 2017-02-25, 11:40

nie dziwi mnie bo skladalem wiele tych silnikow i bez sylikonu to syzyfowa praca... podobna rzecz jest w silnikach serii C z opla... gdyby poprawic wetnylacje skrzyni korbowej to obeszloby sie bez syliokonu.
wiem ze to nie forum toyoty ale w toyocie czy lexusie wymienialem uszczelki pod pokrywani i zawsze bez dodatku sylikonu i nic sie nie dzieje.

4gXX ma swoje wady i zalety ;)

kawior1gturbo - 2017-02-25, 18:01

GOLDI napisał/a:
4gXX ma swoje wady i zalety


Akurat to łatwo poprawic :ok:

misza116 - 2017-02-26, 12:19

Przekonaliscie mnie :) . Uzywal ktos czerwonego k2? Taki mam pod reka :)
rosomak1983 - 2017-02-27, 14:53

misza116 napisał/a:
Uzywal ktos czerwonego k2? Taki mam pod reka :)

nie nadaje sie taki szit

jan - 2017-02-27, 19:49

Kurde, mam wrażenie, że kiedyś wszyscy polecali Loctite. Ja zgodnie z poleceniami używam od dłuższego czasu i jestem zadowolony. Jakby co: Loctite SI5699 - chyba dedykowany do misek olejowych ale ja na nim też skleiłem pokrywę zaworów i jest caculi.
rosomak1983 - 2017-02-28, 13:54

jan napisał/a:
Loctite
jest ok te sredniej kasy i ceny tez daja rade. Podstawa to dobrze zrobiona robota... Oczyszczenie, wyrównanie (np pogietej misi) odtłuszczenie ładne nałozenie warstwy i równe dorecenie, odpowiedni czas schniecia prze odpaleniem.
misza116 - 2017-03-07, 20:59

3 Nm... znalezienie takiego klucza za normalne pieniądze graniczy z cudem...
kruk42 - 2017-03-07, 21:49

Jeśli masz zaufanego mechanika i uszczelke to wszystko już wiesz :jupi: to kilka śrub i klucz pewnie też znajdzie. Nie zedrze z Ciebie a będziesz wiedział że jest jak ma być i bez szukania klucza :lol2: to nie remont kapitalny :lol2:
misza116 - 2017-03-14, 13:03

Można dorwać taki kluczyk za 120 zł. Ale wybrałem opcję z wagą sprężynową za 9 zł :)
Nie mogę znaleźć w manualu kolejności dokręcania, niby na krzyż, ale jak to dokładnie ma iść po kolei?

kruk42 - 2017-03-14, 15:56

Jak odtluscisz i dasz silikon jak doradzali Ci koledzy dokrecaj po przekątnej, a potem środek. Żeby mieć pewność że pokrywa idzie równo liczyć można obroty śrub. Na każdej po kilka. Pójdzie wolniej ale bez naprężeń na pokrywie. W końcowej fazie już tylko do 3Nm. Delikatnie i nawet po pół obrotu. Ważne by na całości pokrywa przylegala z jednakowym naciskiem. Nie powinno być niespodzianek. Pozdrawiam :ok:
Anonymous - 2017-03-24, 14:50

Para tener un
แทงมวย ibcbet



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group