1G OGÓLNE - Gwiżdże powyżej 3 tys obrotów
misza116 - 2017-04-02, 17:31 Temat postu: Gwiżdże powyżej 3 tys obrotów 3/4 forum przejrzałem, nie znalazłem...
Auto gwiżdże powyżej 3tys obrotów, ale tylko kiedy dodaję gazu, odpuszczam i jest cisza.
Sprzęgło? Gwizdanie jak startujący samolot , sprawdzałem, turbiny mi nikt w nocy nie wsadził, nadal zwykłe 4g63
Podpowiedzcie, bo już nie wiem w która stronę strumień finansów kierować w to auto
liniji - 2017-04-03, 10:45
Mój też miał takie objawy, źle się to skończyło.
Sprawdź od spodu czy nie wyrzeźbiło Ci dziury w skrzyni biegów.
Wszystkie skrzynie Mitsubishi z tego okresu miały tą wadę.
Mi się to przytrafiło i jeździłem tylko lub aż tydzień bez oleju w przekładni.
misza116 - 2017-04-03, 13:30
Biegi wchodzą mi ciężko od zawsze, zgrzyt na 2,3..
Poza tym mam wrażenie, że zaczyna gwizdać coraz niżej, już 2500 obr. dzisiaj dawało efekt jak na lotnisku
kawior1gturbo - 2017-04-03, 14:04
Może jakieś łożysko? Alternatora, albo któreś kółko rozrządu?
misza116 - 2017-04-03, 15:04
Dzisiaj pomęczę go jeszcze na jałowym.
Wydaje mi się, że jak na jałowym nie będzie gwizdało, to celował bym w skrzynię/sprzęgło
jan - 2017-04-03, 15:12
Chyba możesz ściągnąć paski i wtedy posłuchać. Kilkanaście sekund bez pompy wody chyba mu nie zaszkodzi. W sumie to gdyby ktoś potwierdził, że tak można to bym się nie obraził bo mi coś z lewej strony kwiczy i nie wiem czy to alternator, pompa wody czy wspomagania i chciałem zdjąć paski i eliminować.
kawior1gturbo - 2017-04-03, 19:47
jan, jest tak jak piszesz, nie zaszkodzi mu
kruk42 - 2017-04-03, 19:55
Jan dobrze kombinujesz najprostsze rozwiązania są najlepsze na logikę: jeśli w trasie pasek pęknie to też silnik od razu życia nie kończy, a jest rozgrzany. Zapali się tylko kontrolka. Przynajmniej nikt kitu nie wcisnie przy naprawie. Alternator bym obstawil na starcie. A co do wycia na 3000 u miszy to sprawdź na jałowym. Jeśli jest cisza to może naprawdę w tej skrzyni nie masz oleju.
jan - 2017-04-03, 21:27
Dzięki chłopaki!
kruk42 - 2017-04-04, 20:52
I co pokazał na jałowym? I jak olej? Pusto?
misza116 - 2017-04-10, 13:05
Na jałowym cisza..nic nie gwiżdże...to chyba nie jest dobra wiadomość.
Da się sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
kawior1gturbo - 2017-04-10, 15:15
Na jałowym biegu niezależnie od obrotów? Czy na jałowych obrotach silnika, czyli wolnych?
kruk42 - 2017-04-10, 15:26
Poziom oleju w skrzyni sprawdzisz wykrecajac śrubę z boku skrzyni. Dolewasz też olej tym otworem aż zacznie wyplywac. Śruba jest w połowie wysokości skrzyni od strony chłodnicy.
misza116 - 2017-04-11, 22:17
Nie gwiżdże kiedy gazuje na luzie.
Olej sprawdziłem, poziom chyba ok, bo olej był na końcówce śruby, ale...
do tej pory wymieniałem tylko w automacie, ale tutaj mam olej koloru ciemnoszarego, takie prawie błoto Jak sądzę do manuala olej też powinien być klarowny:)
kawior1gturbo - 2017-04-11, 22:43
misza116 napisał/a: | Jak sądzę do manuala olej też powinien być klarowny |
raczej tak...
misza116 napisał/a: | Na jałowym cisza..nic nie gwiżdże...to chyba nie jest dobra wiadomość. |
Czyli gwiżdże w trakcie jazdy tylko?
Czyli moze być skrzynia...
misza116 - 2017-04-12, 01:27
Tak, tylko w czasie jazdy.
Wymienilbym ten olej, ale obawiam sie, ze teraz to juz jak umarlemu kadzidlo
Moze lepiej rozejrzec sie za skrzynia..
kruk42 - 2017-04-12, 05:53
Na szukajce znajdziesz jaki olej do skrzyni. Czerwony kolor. Na śrubę i tak zarzuci w czasie pracy. Powinno się delikatnie przelać w czasie wymiany. Skrzynia wiruje tylko na biegu. Inaczej stoi, a pracuje sam silnik. Dolej nawet ten olej który lales do stanu i wtedy zobacz czy nadal gwizdze. Jeśli nie to zalejesz właściwym. Sądząc po tym co pisałeś o kolorze oleju zbiera już coś z obudowy i kolor i konsystencja oleju na to wskazuje. Powinienem być klarowny tak jak pisałeś. Jeśli dolejesz do stanu i dalej trze, szukaj skrzyni i zmień olej w niej od razu. Taniej wyjdzie niż naprawa.
Tofik - 2017-04-12, 07:56
Cytat: | Skrzynia wiruje tylko na biegu. Inaczej stoi, a pracuje sam silnik |
Czyli chcesz mi powiedzieć ze na biegu jalowym sprzeglo rozpina skrzynie z silnikiem ??? A to dopiero technika
kawior1gturbo - 2017-04-12, 07:56
kruk42 napisał/a: | Skrzynia wiruje tylko na biegu. Inaczej stoi, a pracuje sam silnik |
Nie do końca. Skrzynia nie pracuje tylko wtedy, gdy wciśniemy sprzęgło a to i tak tylko na postoju.
W trakcie jazdy nawet z wciśniętym sprzęgłem też jest wałek, który się kręci, nawet na luzie.
Może to nie skrzynia, a łożysko na wałku?
kruk42 - 2017-04-12, 09:07
Tonik sorry. Muszę chyba to lepiej ubierać w słowa.
[ Dodano: 2017-04-12, 16:44 ]
Tofik miało być
[ Dodano: 2017-04-12, 17:10 ]
Może lepiej napisał bym tak. Jeśli są luzy, a skrzynia jest na biegu to wypchnie ją do obudowy i przyciera. Jeżeli nie jest na biegu pracuje swobodnie. Wytarlem 4 lata temu tak dziurę w obudowie. Nie wierzyłem. Poprawcie mnie jak źle to opisałem jezyk polski jest trudny wymianę na nową robiłem z lewarkiem i wpychalem trzymając ją na kolanach wszyscy mówili, że bez kanału nie ma szans można
|
|
|