To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - Podwyższone obroty jak się toczy.

Kultywator - 2017-05-23, 22:07
Temat postu: Podwyższone obroty jak się toczy.
Witam i dokładnie opisuję:
Na wolnych obrotach bez gazu trzyma mi 2000 pod warunkiem że się przemieszczam, bo jak stanę to zchodzą do 1300 mniej więcej. Robiłem nawet test i popchałem auto to puki się toczy to kręci 2000 obr/min . Czyściłem przepustnice powietrza i efektu brak. Co też zauważyłem przy odpalaniu wchodzi wyżej niż normalnie.

Czy może być to spowodowane paliwem? Zwykle tankowałem na PKS-ie a że w niedziele nie czynne to podjechałem na orlen i po tankowaniu tak się dziać zaczęło.

ps. 4g63

jan - 2017-05-23, 22:39

To, że obroty są wyższe w trakcie toczenia to jest zdaje się normalne (przynajmniej w 1G): dopóki się nie zatrzymasz, ECU trzyma silnik na wyższych obrotach gotowy do dalszej jazdy, dopiero jak staniesz w miejscu zrzuca obroty na niższe (ale nie 1300, powinien mieć zdaje się 850).
Potencjalne przyczyny:
1. nieszczelny dolot
2. źle wyregulowane wolne obroty (na przepustnicy jest śruba od regulacji)
3. przepuszcza FIAV (w przepustnicy jest jeszcze jedno dojście powietrza, otwarte gdy silnik jest zimny, gdy jest ciepły powinno się zamknąć)
4. kilka innych możliwości - jeśli nie 1, 2 ani 3 to poszukasz sobie na forum albo później ktoś Ci wyszczególni.
Skoro na zimnym też ma za wysokie to pewnie 1 albo 2.

Kultywator - 2017-05-23, 22:48

Miałem pękniętą mufę redukcyjną ale ją zmieniłem. Tylko że z dobry miesiąc temu a obroty podskoczyły w niedziele. Wcześniej nie trzymał (co w sumie było uciążliwie np przy wjeździe do garażu).

Ta śrubka od regulacji to gdzieś na widoku jest?

kruk42 - 2017-05-23, 23:06

Śruba przy przepustnicy z czarnym kabelkiem na wsuwce. Wchodzi od góry w przepustnicę.
Kultywator - 2017-05-23, 23:09

Okk. Zanotowałem.

Się odezwę jak pogrzebie.

Dzięki.

Conqeror - 2017-05-24, 04:56

Musisz rozebrać silnik krokówy i wykręcić go wtedy będzie ci trzymał obroty 600/ min . Oczywiście do pewnego czasu i znowu wróci do pozycji odkręconej. Śruba owszem pomaga ale też do czasu
jan - 2017-05-24, 10:18

To jest ta śruba:

Skoro czyściłeś przepustnicę to wypadałoby całą 'procedurę' regulacji obrotów wykonać, czyli (w skrócie)
1. rozgrzewasz silnik
2. wpinasz gniazdo regulacji zapłonu do masy (taki mały dynks za akumulatorem)
3. luzujesz linkę gazu na kolektorze (równie dobrze możesz mieć napiętą za mocno i się przepustnica nie domyka)
4. sprawdzasz IPS (czyjnik zamknięcia przepustnicy)
5. regulujesz TPS (czujnik położenia przepustnicy), a przynajmniej sprawdzasz czy masz OK odczyt
6. warto też wykręcić krokowy aby zmierzyć czy jest OK, wyczyścić go i przesmarować (2 śrubki aby wyciągnąć, kolejne 2 aby go otworzyć)

Generalnie wygląda na to, że silnik dostanie za dużo powietrza pytanie tylko którędy. Może faktycznie być tak, że się krokowy zaciął albo przepalił i przez niego leci za duża dawka.
Daj znać czy chce Ci się w tym wszystkim grzebać, jeśli tak to ja albo ktoś inny może Ci to w szczegółach opisze po kolei co i jak należałoby zrobić.

kruk42 - 2017-05-24, 12:40

Jan to od czego jest ta z czarnym kablem na wsuwce? Nią też regulowalem obroty i mechanik też mówił mi że nią ;( kurde nadal się uczę :ok:
Kultywator - 2017-05-24, 12:53

Zacząłem i się okazało, że ta śrubka od regulacji jest przerdzewiała i wyrobiona.
Co teraz?

A propos tego sprawdzanie tych czujników. Potrzeba komputer czy jak ?

Conqeror - 2017-05-24, 15:37

To na kablu to zawór TPS czy coś takiego. Ja to przestawiałem gdy były szarpanie przy odpuszczeniu gazu i nagle go dodaniu, nie było takiej płynności.

Śruba tam jest miedziana i wkręcona w aluminium więc nie powinno być z nią problemu. Wyrobioną na gwincie , czy nie ma jak złapać śrubokrętem?

Ps. Też kupiłem ze względu na grę :-)

kruk42 - 2017-05-24, 15:42

Kultywator chyba pisze o tej wskazanej przez Jana. Dziękuję za wyjaśnienie :ok:
Kultywator - 2017-05-24, 18:01

Nie ma jak śrubokrętem złapać. Krzyżak wyrobiony jest.
Dla sprostowania to ja mowie o tej gdzie śrubokręt wtykł pan Jan za zdjęciu.

kruk42 - 2017-05-24, 18:35

Trudno zostaw tą śrubę i poluzuj linkę. Na odpalonym silniku. Będziesz słyszał obroty. Poluzuj trochę tą szynę w której jest linka nad kolektorem . Przy wtryskach i daj trochę w stronę przepustnicy. Milimetry. Na razie pomoże. Tylko żeby linka nie wisiała bo będzie spadać. Możesz też delikatnie wykręcić zawór z tym kablem o którym pisałem. Potem coś się wymyśli z tą śrubą.
Kultywator - 2017-05-24, 19:24

Okk. Zanotowane.

Do jutra mam nadzieje ze z dobrymi wieściami się tu pojawie.

jan - 2017-05-25, 11:03

Kultywator napisał/a:
pan Jan za zdjęciu

Po pierwsze: jak jeszcze raz powiesz do mnie per 'pan' to przestanę Ci pomagać. Tutaj jesteśmy kolegami :)
Po drugie: to nie moja fota tylko z sieci, mnie raził widok linek od tempomatu i puściłem je pod kolektorem :ok:

kruk42 napisał/a:
od czego jest ta z czarnym kablem na wsuwce

Jeśli z jednym kabelkiem to wydaje mi się, że mówisz u IPS (Idle Position Switch czyli 'po naszemu' czujnik zamknięcia przepustnicy). Jeśli tak to tutaj się nie gmera. On ma być ustawiony tak, że jak przepustnica jest zamknięta to jest zwarty. Teoretycznie jak go wkręcisz za mocno, to uchylisz przepustnicę, 'wyregulujesz' wolne obroty, a on będzie zwierał w pozycji 'zero' przepustnicy. Tyle tylko, że pozycja 0 nie jest pozycją 0 (bo przepustnica jest uchylona), okłamujesz w ten sposób TPS (Throttle Position Sensor czyli 'po naszemu' czujnik wychylenia przepustnicy) i ogólnie jest to niezgodne ze sztuką.

Przepustnica powinna być zamknięta szczelnie, do tej pozycji regulujemy IPS i TPS, potem na odpalonym i rozgrzanym silniku regulujemy BISS (Base Idle Set Screw - ta śrubka z pierwszego zdjęcia, które wrzuciłem).
Jeśli dawno się tego wszystkiego nie robiło albo ogólnie są 'jakieś' problemy z obrotami, to moje doświadczenia z ich regulacją sugerują raczej zrobić to raz, a porządnie, bo inaczej to się gmera, gmera, kręci te śrubki i ciągle coś nie bangla.
A 'porządnie' to zaczyna się od wykręcenia przepustnicy (mało roboty, ostatecznie to tylko 4 nakrętki, dobrze jest sobie oznaczyć kolejność przewodów podciśnień, mieć pod ręką nową uszczelkę przepustnicy albo kawałek klingerytu aby wyciąć nową, ewentualnie silikon aby uszczelnić połączenie z kolektorem). Wszystko elegancko czyścimy. Ja u siebie wszystko tak wypucowałem, dopasowałem nową uszczeleczkę na BISS, udało mi się też jakieś dopasować na trzpień na którym obraca się talerz przepustnicy bo też tam była nieszczelność, wywaliłem FIAV, jeszcze raz przeszedłem sobie przez całą procedurę regulacji wolnych obrotów i od tamtej pory jest cacy, zero problemów :ok:

kruk42 - 2017-05-25, 12:37

Wielkie dzięki :ok: mam zajęcie na długie popołudnie :dance: dla mnie wszystko już jasne :ok:
jan - 2017-05-25, 14:33

Proszę bardzo. Działaj :ok:
Szczelniutki dolot dobrze wyregulowane obroty to ważna rzecz dla kultury pracy serca Misiaka.

PS
Jak już przy tym jesteś i i tak będziesz masował port ustawiania zapłonu to warto pożyczyć od kogoś strobo i sprawdzić czy sam zapłon jest dobrze ustawiony. Różnie to bywa, a warto mieć pewność, że jest OK.

kruk42 - 2017-05-25, 14:52

To już wyższa szkoła szkoła jazdy :? Na razie tylko tyle choć nie narzekam na obroty :ok:
Kultywator - 2017-05-25, 22:49

Ja już też załapałem. Raczej sobie poradzę.

Będzie czas to zrobię to teraz akcja kiszonki i roboty pełno.

A 'pan' mi się zrymowało do Jana więc sobie tak napisałem. Już (na 75%) nie będę.

[ Dodano: 2017-05-28, 17:58 ]
Gra i huczy!

Poustawiane wszystko aż miło słuchać. Dzięki wielkie! Jak by ktoś przez Pisarzowice przejeżdżał to na kawkę zapraszam.

A tak jeszcze z ciekawości. Takie dwa dynksy mi wystają. Są na śrubie mocującej przepustnice. Po co to jest?

http://wstaw.org/m/2017/05/28/20170528_165259.jpg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group