To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

420A (2.0l) - Po rozgrzaniu nie auto nie chce jechać...

Trzcina - 2017-06-15, 20:53
Temat postu: Po rozgrzaniu nie auto nie chce jechać...
Mam problem :lol2: ale nie jest mi do śmiechu :D
Eclipse zaczął mi się obrażać, ledwo wymieniłem map sensor to teraz gorszy problem...
Otóż, wybrałem się do Koszalina (70km w jedną stronę), auto jechało normalnie, choć zacząłem odczuwać lekkie szarpnięcia na wyższych obrotach i lekkiego muła. Wracając było już gorzej, do tego stopnia że auto z każdym kilometrem co raz to gorzej jechało i juz nie tylko na wysokich obrotach, dodając mu gazu obroty spadały gasząc auto.... odczekałem 30 minut, ujechałem 10 kilometrów i znów stopniowo co raz gorzej aż doszło do tego że nie mogłem nawet z miejsca ruszyć bo nie miał mocy i gasł. Ostygł, przejechał troche i znów stop.
Rano jak był zimny znów było ok, ale przy ostrzejszym skręcaniu zaczynał szarpać i znów po nagrzaniu stopniowo zaczynało być z nim gorzej. Wyeliminowałem przewody, cewke, świece, olej świeży....ogólnie jak poczytałem na forum to obstawiam czujnik położenia wału, bo wiele osób miało podobny problem, dziwi mnie tylko że tak sie dzieje jak auto się nagrzeje....

GOLDI - 2017-06-15, 22:17

czujnik walu badz walka, ewentualnie bledy w odczycie z iat, kup sobie byle jakas diagnostyke pod obd i loguj torqiem podstawowe rzeczy jako kat wyprzedzenia zaplotu iat, clt ,,, bedzie widac co sie krzaczy
Trzcina - 2017-06-15, 23:09

GOLDI, mam obd i nie wywaliło mi żadnego błędu ;) ale dobrze podejrzewałem...to jakaś plaga, bo 3 dni temu siadł mi tez czujnik położenia wału w bmw :D
GOLDI - 2017-06-15, 23:16

tu nie chodzi o blad ale o logowanie parametrow i wglad do tego co sie dzieje jak jest zle..
Trzcina - 2017-06-15, 23:22

To bede musiał zaopatrzyć się w coś lepszego w takim układzie ;) Dzięki :)
GOLDI - 2017-06-15, 23:30

zwykly adapter obd chinski elm za 20zl z alelgro na BT + apka na tel za pare zlotych i masz komplet... wodotryskow tu nie trzeba
jan - 2017-06-16, 16:18

A nie byłby to też objaw padającej pompy paliwa (ogólnie spadku ciśnienia paliwa)? Może pompa traci wydajność jak się nagrzeje albo spada napięcie w zasilaniu.
kruk42 - 2017-06-16, 19:32

Ma to jakiś sens . Zimny dostaje bogatą mieszankę ,ale co ma wtedy te szarpanie przy skrecaniu? Na logikę auto powinno nadal jechać normalnie aż się rozgrzeje i wtedy dopiero :ass:
Trzcina - 2017-06-16, 19:52

Owszem tez myślałem o pompie, często uszkodzony czujnik wału bądź wałka sprawia problemy z odpaleniem, a tu ich zero. Pozwoliłem sobie go przegonić na zimnym i na wyższych obrotach nawet bez rozgrzania czuć lekkie szarpanie i nie rozpędza się tak jak wcześniej.
GOLDI - 2017-06-17, 16:48

Trzcina, wyciagnij czuknik walu, jedna sruba, i zobacz czy ma mikropekniecia
Brian - 2017-06-17, 19:31

Od razu jak okaże się że wału przerób czujnik na polift mamy takie kity ;) bedzie spokoj :roll: polity maja "główkę" metalową... Ja też przerabiałem bo te plastikowe to padają jak muchy :roll:
Trzcina - 2017-07-07, 22:28

No i wywaliło mi błąd:
P0455 - Evaporative Emission System Leak Detected (large leak)

Z tego co rozumiem to rozchodzi się o nieszczelność układu odpowietrzania, i nie chodzi tu o wyciek. u mnie była dawno temu zmieniana rura wlewu paliwa i wtedy wyleciał evap gdyz rura się różniła, ale nie było z tym problemu, teraz pytanie czy to ma jakiś wpływ na to zachowanie silnika?

GOLDI - 2017-07-07, 23:20

skupilbym sie na samym zaworku niz calym systemie... t strasznie glupie ecu...
Trzcina - 2017-07-07, 23:26

Masz na myśli ten pod przednim zderzakiem od strony pasażera? tam jest razem z tym całym karnisterkiem? No i podstawowe pytanie czy to może też powodowac że auto nie chce jechać.... chyba że top czysty przypadek z tym błędem i z tym co sie z autem dzieje...
GOLDI - 2017-07-07, 23:32

nie...nie evap to moim zdaniem poboczna.. nie pamietam gdzie ma polift evap.. w przedlifcie byl inaczej realziowany ;) a w przedlifcie mialem jeszcze second ari system ktory bruzdzil dodatkowo w evapie :)
w polifcie masz jeszcze nie przelewowy uklad paliwowy ktory natomiart bruzdzi alogortynie evapu :) a komp jest tak debilny ze czasem nie rozroznia jednego od drugiego :)

robiles jakies testy cisnienia paliwa? na szynie masz zawor inspekcyjny w ktorzy mozesz sie wkrecic i zmierzyc podczas jazdy zimny/cieply.... etc..

Trzcina - 2017-07-29, 13:44

Rozwiązałem spare, okazało sie jednak ze pompa paliwa juz niedomagała, mam tylko pytanie czy ona moze sie ze tsk powiem w pol zepsuć? W sensie ze nie niby działa niby nie? Bo nie wiem czy jest sens ja ratować czy juz jej podziękować....
Natomist problem evapu tez rozwiązałem, okazało soe ze wystarczyło przeczyścić wszystkie wtyczki które sa z tym związane ;)

GOLDI - 2017-07-29, 21:52

pompa jestes pewien ze padla ? masz polifta... tam jest problem z tym smiesznym regulatorem cisnieniania ktory jest kolo baku
Trzcina - 2017-07-30, 13:25

Nawet na 100% jestem pewny bo dzięki życzliwości kolegi z forum dostałem wszystkie części na podmianę i krok po kroku eliminowałem usterki. Pompę zostawiłem na końcu i okazało sie ze to ona, auto jakby dostało nowe życie i idzie jak szalone, do odcięcia bez żadnego szarpnięcia czy tez zamulenia. Początkowo obstawiałem ze w mojej pompie zaszło syfem ten woreczek co filtruje paliwo bezpośrednio do do pompy bo bylo cale zasyfione, ale to znów niw tłumaczy tego ze auto z kazda minutą przestawało jechać....
jan - 2017-07-30, 18:50

Wybacz ale nie mogę się powstrzymać: 'a nie mówiłem?'
(kurde, jak fajnie mieć rację raz na jakiś czas... :lol2: )

Trzcina - 2017-07-31, 09:36

jan, dokladnie, dlatego dostaliście wszyscy zasłużone "pomógł" i moją dozgonną wdzięczność za chęć zajrzenia tutaj ;) dzieki wszystkim za pomoc ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group