To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Wymiana tarcz i klocków przednich

Leonidas - 2017-08-24, 22:36
Temat postu: Wymiana tarcz i klocków przednich
Witam wymieniał ktoś sam tarcze i klocki , właśnie zabieram się za wymianę w sumie to już poodkręcałem wszystko piastę wyczyściłem .

Problem polega na tym że nie zrobiłem sobie fotek jak było skręcone poskładałem
Rozpiska
ale zastanawiam się czy dobrze to zrobiłem.

Pozdrawiam

Wozny - 2017-08-24, 22:41

Ale z czym masz problem? Bo tego nie da się inaczej poskładać. Jak nie rozbierałeś zacisku tylko wcisnąłeś tłoczek i części nie zostało to jest tak jak ma być.
GOLDI - 2017-08-24, 23:57

skoro wszystko odkreciles i dales rade dosc do tego etapu to znaczy ze dwoch lewych rak nie masz :) teraz odwroc kolejnosc dzialania i bedzie dobrze ;)
Leonidas - 2017-08-25, 20:35

tak wszystko odkręcone piasta wyczyszczona może nie błyszczy ale nie ma żadnego syfu , tłoczek wciśnięty (muszę sobie kupić coś do wciskania) teraz pozakładać prowadnice (dwa bolce na zacisk) wyczyścić nasmarować i poskręcać do kupy , mam tylko jedno pytanko jak zakłada się klocki mam 6 blaszek na klocki zamawiałem 4 a dostałem 6 szt pozakładam i wyślę fotę ale jak się założy klocki i po skręceniu wszystkiego bez w ciśniętego hamulca to klocki nie powinny trzeć o tarcze w sumie to muszę poczytać jak działa zacisk hamulcowy.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-08-29, 14:00 ]
poskładane

Pozdrawiam

TT2 - 2017-10-08, 17:59

A mozna spytać na jakie tarcze i klocki się zdecydowales?
Leonidas - 2017-10-08, 19:55

Hym kupiłem w aso i klocki i tarcze nie wiem jaki producent było 20% zniżki na części,
w sumie za klocki 343,35 zł , tarcze 625,65 zł . Nazwa tarcz musiał bym zobaczyć na pudełku , ale coś mi świta ze nie byłem zadowolony ale wymienione docieram nie piszczą .

mateo-salvadore - 2017-12-29, 13:13

Dodam tylko jakby ktoś szukał - do 3G pasują na przód tarcze i zaciski z 4G - chyba 286mm średnicy, lub coś około - dobrze pasowało to u mnie bez przeróbek, w feldze 16". Pasuje do polifta (tarcza 276mm w oryginale) po wymianie jarzm zacisków na większe i ew. osłon tarczy i przedlifta (256mm) po wymianie całych zacisków i ew. osłon.

Na tył - jeśli ktoś ma bębny, to polecam tarczo-bębny z 2G cały zestaw używany kosztował mnie chyba 400zł - tarczo-bębny ze szczękami i osprzętem, tarcze kotwiczne do założenia zacisku no i kompletny zacisk z jarzmem i klockami. Musiałem tylko dorobić sobie z podkładki zaczep do linki ręcznego, bo jest trochę inny.
Trzeba tylko zwrócić uwagę na średnicę piasty (i otworu w tarczy kotwicznej), bo w 2G są 2 średnice i nie pasuje jedna do drugiej. W 3G miałem tą mniejszą piastę.

I w końcu eclipse zaczyna hamować :)

UWAGA!
Wszystkie przeróbki robiłem na aucie bez ABS - nie wiem jak wygląda sprawa dopasowania tych części w aucie z ABSem.

TT2 - 2018-01-25, 09:32

a ja dodam, że ostatnio kupiłem tarcze DBA na przód (pieruńsko drogie bo za coś ok. 900 zł) i przy zakładaniu okazało się jedna z nich choć fabrycznie nowa jest już nierówna od strony piasty. Także polecam wam mierzenie bicia tarcz i piast zanim założycie nowy sprzęt, bo dziś już nie ma produktów, które można kupować i zakładać w ciemno.

[ Dodano: 2018-02-05, 09:48 ]
Nie polecam tez stosować klocków TEXTAR ponieważ mają tendencję do "puchnięcia" po rozgrzaniu co powoduje obcieranie i ciągle popiskiwanie podczas jazdy, nawet gdy hamulce nie są używane. Testowałem 2x te klocki, obydwa z innych źródeł i było tak samo. Po założeniu innych klocków (w moim wypadku był to Hawk) nieprzyjemny efekt zniknął.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group