To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Chłodzenie oleju a wałki balansujące

marcelkrawat - 2017-10-24, 09:19
Temat postu: Chłodzenie oleju a wałki balansujące
Witam mój problem dotyczy chłodnicy oleju.czy występuje z pojedynczym "balansem"?
GOLDI - 2017-10-24, 21:14

co rozumiesz poprzez pojedynczy balans :) ? bo wałki wyronowazajace zawsze byly dwa. a chlodzenie oleju w1g bylo rozne. pierwotinie byla chlodnica, a finalnie wymiennik ciepla z plynem chlodniczym ktory wbrew pozorom i obiegowej opinii nie jest taki zly.
kruk42 - 2017-10-24, 22:18

Jeden wałek rozrządu zostaje po modzie silnika. Zazwyczaj operacja usunięcia wałków rozrządu kończy się na usunięciu jedynego bo lżej go wyjąć. Drugi wisi tylko w silniku. Pompa oleju ma wtedy zaślepione kanały smarowania wałków. Pasek rozrządu wałków też znika. Dla tego kolega napisał z ,,z jednym wałkiem". Mam takiego 6 bolta.
marcelkrawat - 2017-10-24, 23:12

Na kończy to silnika za szybko??

[ Dodano: 2017-10-24, 23:20 ]
Według mnie ten mod jest mało rozsądny.trochę lżej ale kosztem tulejowania ale to juz opinia.Z tym że mój przypadek to założony pasek i jeden balans.ten przedni.Z pompy zdjęty. Jeden balans to chyba bezsens?

[ Dodano: 2017-10-24, 23:20 ]
Sory za ort

GOLDI - 2017-10-25, 00:54

marcelkrawat napisał/a:
lżej ale kosztem tulejowania
rozwin temat
Tofik - 2017-10-25, 11:34

marcelkrawat, po pierwsze to albo nie wiesz o czym piszesz albo piszesz to tak zeby nikt nie zrozumial o co chodzi.
Jeszcze zanim co to zacznijmy od poprawnego nazewnictwa. kruk42, wałki balansowe to nie walki rozrządu ! Pasek wałków balansowych to nie pasek rozrządu.

Jak juz to sobie ustalilismy to marcelkrawat, powiedz o co Ci chodzi tak żebyśmy wiedzeli ze wiesz co mowisz i to zrozumieli bo jak na razie to mowisz o usuwaniu balansow i koniecznosci tulejowania. Czego tulejowania powiedz Ty mi ?? Piszesz ze masz pasek balansu "tylko z przodu" na jednym walku. No i zgadza sie, nie bedziesz miał drugiego paska balansu bo drugi walek, tylni, jest pod pompą oleju i nie ma napedu bezposrednio z paska.

I nie, pozbycie sie balansow nie kończy silnika zbyt szybko... o ile jest wykonane poprawnie.

jan - 2017-10-25, 12:11

Tofik napisał/a:
kruk42, wałki balansowe to nie walki rozrządu ! Pasek wałków balansowych to nie pasek rozrządu.

Toć widać przecież po opisie, że chodziło mu o wałki balansowe...

marcelkrawat - 2017-10-25, 12:38

Wiem jaki są różnice i może faktycznie pytam w dziwny sposób ale nie chce się sprzeczać o nie istotne sprawy.ktoś tam to zrozumiał.

[ Dodano: 2017-10-25, 12:45 ]
Jeszcze raz :) ) przedni balans który jest napędzany paskiem mam.drugi balans jest przykrecany do pompy oleju to też wiemy ;) ) moje pytanie dotyczyło skutków ubocznych ale na to już odp wcześniej . trochę jebiąc mnie przy okazji :)

[ Dodano: 2017-10-25, 12:51 ]
Druga sprawa o która chciałem zapytać to ustawienie pompy oleju.chodzi mi o punkt serwisowy do rozrządu.Nie ustala się go czasem blokując balans pompy przez ta śrubę którą wykrecamy ? A jeśli nie ma balansu to czy interesują mnie już tylko kropki w pompie i znak na kółku pompy .

jan - 2017-10-25, 13:44

Jak nie ma balansu to pompy na znak ustawiać nie trzeba.
Tofik - 2017-10-25, 19:28

jan napisał/a:
Tofik napisał/a:
kruk42, wałki balansowe to nie walki rozrządu ! Pasek wałków balansowych to nie pasek rozrządu.

Toć widać przecież po opisie, że chodziło mu o wałki balansowe...


ja to wiem, Ty to wiesz, Kruk to wie i pewnie jeszcze wiele osób, ale przyjdzie tu jakiś zielony łeb, przeczyta że się usuwa wałki rozrządu i pasek rozrządu z silnika i jest ok i bedzie powielał gdzieś te bzdury bo " tak napisali na forum a tam się znają".

Jak już się o czymś pisze to rzetelnie i z odpowiednim nazewnictwem a nie że "wszyscy się domyślą o co chodzi przecież"

You know what i mean

jan - 2017-10-25, 20:05

Też prawda...
marcelkrawat - 2017-10-25, 22:49

Pewnie mc :beer: moj diebut


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group