1G OGÓLNE - Chłodzenie oleju a wałki balansujące
marcelkrawat - 2017-10-24, 09:19 Temat postu: Chłodzenie oleju a wałki balansujące Witam mój problem dotyczy chłodnicy oleju.czy występuje z pojedynczym "balansem"?
GOLDI - 2017-10-24, 21:14
co rozumiesz poprzez pojedynczy balans ? bo wałki wyronowazajace zawsze byly dwa. a chlodzenie oleju w1g bylo rozne. pierwotinie byla chlodnica, a finalnie wymiennik ciepla z plynem chlodniczym ktory wbrew pozorom i obiegowej opinii nie jest taki zly.
kruk42 - 2017-10-24, 22:18
Jeden wałek rozrządu zostaje po modzie silnika. Zazwyczaj operacja usunięcia wałków rozrządu kończy się na usunięciu jedynego bo lżej go wyjąć. Drugi wisi tylko w silniku. Pompa oleju ma wtedy zaślepione kanały smarowania wałków. Pasek rozrządu wałków też znika. Dla tego kolega napisał z ,,z jednym wałkiem". Mam takiego 6 bolta.
marcelkrawat - 2017-10-24, 23:12
Na kończy to silnika za szybko??
[ Dodano: 2017-10-24, 23:20 ]
Według mnie ten mod jest mało rozsądny.trochę lżej ale kosztem tulejowania ale to juz opinia.Z tym że mój przypadek to założony pasek i jeden balans.ten przedni.Z pompy zdjęty. Jeden balans to chyba bezsens?
[ Dodano: 2017-10-24, 23:20 ]
Sory za ort
GOLDI - 2017-10-25, 00:54
marcelkrawat napisał/a: | lżej ale kosztem tulejowania | rozwin temat
Tofik - 2017-10-25, 11:34
marcelkrawat, po pierwsze to albo nie wiesz o czym piszesz albo piszesz to tak zeby nikt nie zrozumial o co chodzi.
Jeszcze zanim co to zacznijmy od poprawnego nazewnictwa. kruk42, wałki balansowe to nie walki rozrządu ! Pasek wałków balansowych to nie pasek rozrządu.
Jak juz to sobie ustalilismy to marcelkrawat, powiedz o co Ci chodzi tak żebyśmy wiedzeli ze wiesz co mowisz i to zrozumieli bo jak na razie to mowisz o usuwaniu balansow i koniecznosci tulejowania. Czego tulejowania powiedz Ty mi ?? Piszesz ze masz pasek balansu "tylko z przodu" na jednym walku. No i zgadza sie, nie bedziesz miał drugiego paska balansu bo drugi walek, tylni, jest pod pompą oleju i nie ma napedu bezposrednio z paska.
I nie, pozbycie sie balansow nie kończy silnika zbyt szybko... o ile jest wykonane poprawnie.
jan - 2017-10-25, 12:11
Tofik napisał/a: | kruk42, wałki balansowe to nie walki rozrządu ! Pasek wałków balansowych to nie pasek rozrządu. |
Toć widać przecież po opisie, że chodziło mu o wałki balansowe...
marcelkrawat - 2017-10-25, 12:38
Wiem jaki są różnice i może faktycznie pytam w dziwny sposób ale nie chce się sprzeczać o nie istotne sprawy.ktoś tam to zrozumiał.
[ Dodano: 2017-10-25, 12:45 ]
Jeszcze raz ) przedni balans który jest napędzany paskiem mam.drugi balans jest przykrecany do pompy oleju to też wiemy ) moje pytanie dotyczyło skutków ubocznych ale na to już odp wcześniej . trochę jebiąc mnie przy okazji
[ Dodano: 2017-10-25, 12:51 ]
Druga sprawa o która chciałem zapytać to ustawienie pompy oleju.chodzi mi o punkt serwisowy do rozrządu.Nie ustala się go czasem blokując balans pompy przez ta śrubę którą wykrecamy ? A jeśli nie ma balansu to czy interesują mnie już tylko kropki w pompie i znak na kółku pompy .
jan - 2017-10-25, 13:44
Jak nie ma balansu to pompy na znak ustawiać nie trzeba.
Tofik - 2017-10-25, 19:28
jan napisał/a: | Tofik napisał/a: | kruk42, wałki balansowe to nie walki rozrządu ! Pasek wałków balansowych to nie pasek rozrządu. |
Toć widać przecież po opisie, że chodziło mu o wałki balansowe... |
ja to wiem, Ty to wiesz, Kruk to wie i pewnie jeszcze wiele osób, ale przyjdzie tu jakiś zielony łeb, przeczyta że się usuwa wałki rozrządu i pasek rozrządu z silnika i jest ok i bedzie powielał gdzieś te bzdury bo " tak napisali na forum a tam się znają".
Jak już się o czymś pisze to rzetelnie i z odpowiednim nazewnictwem a nie że "wszyscy się domyślą o co chodzi przecież"
You know what i mean
jan - 2017-10-25, 20:05
Też prawda...
marcelkrawat - 2017-10-25, 22:49
Pewnie mc moj diebut
|
|
|