To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - problemy z silnikiem

se7en - 2018-01-28, 09:06
Temat postu: problemy z silnikiem
Witam wszystkich :ok: :badcrack:

od krotkiego czasu jestem posiadaczem ecli 1g, oprocz tego mam galanta e33a z 8v sohc z bilionem kilometrów ktorego nie sprzedam :ok:

natomiast co do eclipse, kupilem z uszkodzonym silnikiem, zakupilem nowy/stary silnik
i walcze z problemami do ktorego doszedlem i nie umie sobie już poradzić :|

wiec tak:

rozrzad ustawiony po 5 probach, bo sie przestawiał o jeden ząbek, wiec jest perfekt prosto
zapłon ustawiony na +5 czyli wskazuje jakby na znakach na zero

i problem jaki obecnie mam, to to ze na ciepłym nie moge normalnie jechac bo sie dusi przy ok 1,5 obrotów, nawet na luzie jak sie gaz dodaje, dam do dechy i falują przy 1,5.
czasem jest inaczej, dławi sie co 500 obrotów ale jedzie do 5-6

wiec panowie, gdzie szukać przyczyny? ustawienie przepustnicy? (jest manual z obrazkami? :D )

pozdro i szerokości :ok:

jan - 2018-01-28, 17:57

- nieszczelny dolot (duża dziura, niepodpięty któryś wężyk podciśnienia itp, sprawdź szczelność)
albo / i
- uszkodzony przepływomierz albo niepodpięta wtyczka
albo / i
- uszkodzony TPS (Throttle Position Sensor) albo niepodpięta wtyczka (wepnij się w jego przewody przed wtyczką tak jak w manualu, sprawdź napięcia)
albo / i
- źle wyregulowany dolot / przepustnica

Takie grube jazdy co Ty opisujesz przeważnie są spowodowane dużą nieszczelnością w dolocie (np z tyłu za przepustnicą jest połączenie do wspomagania układu hamulcowego, może nie podłączyłeś wężyka). Ja bym w pierwszej kolejności to przejrzał.

se7en - 2018-01-28, 19:11

dzięki wielkie, jutro lece na warsztat i sprawdzę wszystko, nie mialem jeszcze styczności z DOHC, a z SOHC takich problemow z powietrzem nigdy nie było...

a wszystko robie sam, hobbystycznie i dla wlasnej nauki :ok:

jan - 2018-01-28, 22:55

Powodzenia :ok:
ziggi - 2018-02-10, 01:22

I jak @se7en, doszedłeś przyczyny?
Z dolotem jeszcze sprawdź ten gumowy elastyczny wąż od filtra/przepływki do przepustnicy. Lubi pekac że starości na zagłębieniach i puszczać niemierzone powietrze.
Trzymam kciuki za powodzenie naprawy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group