To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Eclipse 3g skrzynia automat

koening - 2018-04-22, 00:29
Temat postu: Eclipse 3g skrzynia automat
Witam, mam problem ze skrzynią automat 3G 3.0L V6. Jechałem sobie ostatnio droga i nagle tak jakby wybilo mi drive na N i N zaczęło migac 1 raz na sekundę około, żadne biegi nie wchodziły, zjechałem na pobocze, zgasilem, odpaliłem silnik, N już nie migalo ale żadne biegi nie chciały wchodzić. Wbijam D czy R i tylko obroty silnika na chwilę się lekko podnoszą ale nie wchodzi żaden bieg jakby luz był. Spotkał się ktoś z czyms takim? :/
alehandro89 - 2018-04-22, 17:14

ja kiedyś miałem podobny problem ale mi zostały tylko 2-gi i 4-ty bieg też migało N u mnie nie łaczyła taka szeroka wtyczka na górze skrzyni , no i niedaleko też jest jakiś czujnik , troche kwasu z akumulatora nakapało na te elementy i takie były efekty , posprawdzaj na początek wszystkie czujniki i wtyczki w skrzyni a jak nie pomoże to szukaj mechaniorów od automatów
koening - 2018-04-22, 20:06

No ciekawe co to może być, już auto stoi u mechanika zobaczymy, może konwerter, może pompa. Ciekawe co mechanik powie
alehandro89 - 2018-04-22, 21:37

to daj odp. jak zdiagnozuje :?
koening - 2018-04-26, 10:11

Nie oddawałem do mechanika w ostatecznym rozrachunku, bo trzeba czekać około miesiąc, więc wziąłem się za naprawę sam z bratem w naszym garażu. Skrzynia wyjęta wylądowała na warszatacie. Skrzynia w miśkach 3G 3.0 V6 F4A51. Opiszę co i jak dla przyszłych pokoleń.
Potrzebna instrukcja serwisowa:
http://www.mivec.co.nz/tech/F4A4x_AT_Manual.pdf
Od strony 53 do 69 - dokładny opis jak rozebrać skrzynię na części pierwsze.
Wszystko gładko szło, rozebraliśmy całą skrzynię i znaleźliśmy przyczynę. Typowa usterka w tej skrzyni, tak zwany "wavespring oring" rozpadł się na kawałeczki (często uszkadzało to pompę oleju) w moim przypadku na szczęście nic nie uszkodziło. Kawałki dotarły aż do filtru oleju

więc filtr tak czy siak idzie nowy. Wyczyściliśmy dokładnie całą skrzynie z pozostałych kawałków ale dzisiaj jeszcze magnesem może dla pewności przeszukam każdy zakamarek.
A tutaj w samym środku skrzyni rozerwany wavespring i miejsce gdzie pradopodobnie powinien się znaleźc nowy:

Potrzebne rzeczy:
Uszczelka w płynie - aby dobrze uszczelnic obudowe skrzyni podczas składania, żeby nie było wycieków
Średniej mocy klej do gwintów - w kilku miejscach w skrzyni użyty fabrycznie więc najlepiej tak samo zrobić
Wavespring - nr części - 2741A007 - 30-70 PLN
Filtr oleju - nr części -MD758691 koszt - 30-70 PLN
Do tego uszczelka pod pompę oleju 12zł
Przy okazji dzisiaj poszukam na mieście łożysk simeringow itp. może są to standaryzowane części to kupie na miejscu.
Wszystkie części bede miał za 2-3 dni i składamy skrzynie. Zobaczymy czy pojedzie miśka :P

Leonidas - 2018-04-26, 19:08

Witam też ostatnio rozebrałem skrzynię automatyczną bo miałem drugą tak z ciekawości co jest w środku , rozbierało się pięknie tylko kto to teraz poskłada , więc dzięki za instrukcje może coś z niej wyczytam .

Jak patrzę po częściach to stwierdzam że dali mi nie kompletną skrzynię połowa części brakuje jutro idę na garaż i popatrzę wszystkie części .

Dobrze że już przestałem chodzić do mechaników .

A z innej beczki sprawdzał ktoś może jak wyglądają panewki , bo mam zmianę oleju i filtra i może zdejmę miskę i zobaczę jak to wygląda w środku.

Pozdrawiam

koening - 2018-04-28, 13:58

Hmmm wszystko już mam co potrzebne oprócz łożyska oporowego o wymiarach
57x38x4mm nie mogę dorwać nigdzie. Jakiś pomysł?

[ Dodano: 2018-05-30, 11:21 ]
Skrzynia już śmiga jak marzenie, wymieniona pompa oleju, zregenerowany konwerter, nowy olej i filtr oleju.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group