To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Kalendarz (2010) - Samochód miesiąca - Czerwiec 2008 - by Pablo1o

elinwar - 2011-07-26, 17:01

To kiedy bedziesz maski robił :) ?
wojtas - 2011-07-26, 21:41

Pablo1o ile za cale nadwozie z carbonu? :> :tuptup:
Tofik - 2011-07-26, 22:03

a pytanie jest takie, Pablo czy Ty te elementy całkowicie robisz z carbonu czy nakladasz carbon na juz istniejący element?
Pablo1o - 2011-07-26, 22:42

Jeszcze nakładam carbon na istniejący element z 2 powodów:

1. Brakuje mi trochę kasy bo na nowy element idzie sporo żywicy i carbonu
2. Najważniejsze jest wykończenie dlatego nakładanie carbonu jest bardziej wymagające.
Zbieram przy tym sporo doświadczenia. Nadal próbuję różnych technik i nadal sie uczę.

Generalnie nie widzę problemu żeby zrobić kopyto i z niego robić cały element ale szczerze mówiąc nie zależy mi na zejściu z masy aż tak bardzo. Poza tym to jest bardziej pracochłonne ale nie wykluczam tego. Może wtedy zacznę robić jakies elementy na sprzedaż, jeśli będzie jakieś zainteresowanie :)

Teraz zbieram kasę na pompę próżniową bo chę robić carbon na zasadzie infuzjii. Elementy wyglądają zajebiście bez dodatkowego polerowania i szlifowania :) Ale teraz uczę się ręcznie to robić bo w razie jak coś nie wyjdzie to zawsze będzie można to poprawić :)

Tofik - 2011-07-26, 23:17

pytam bo właśnie wiem że trzeba do całego elemetu robić formę, co też nie jest powiedzmy takim hop-siup. Akuratw pracy jak jestem (np teraz tez) to 15m od miejsa w którym siedze teraz mam zakład w ktorym chłopaki robia wogóle elementy carbonowe i wogóle plastiki głownie do motocykli ale nie tylko i jak juz tutaj siedzimy w tym miejsc ponad rok to sie tam z tymi chłopakami poznałem i sobie tam chodze na warszatat popatrzec bo czasem robia niesamowite rzeczy. Właśnie u nich tu pierwszy raz miałem w ręce błotnik do motucykla carbonowy i poczułem co to znaczy "lekkie elementy" - nosz kur... prawie nic nie waży taki błotnik
Jak chciałbyś popatrzec co chłopaki robia to zerknij na ich stronkę:
www.Plastbike.pl

(pomaranczowy motocykl który jest na głownej nalezy do Artura, właściciela tego zakładu, sam go budowal - zawsze jak go usłysze za bramą to ide sobie popatrzeć bo jest na co, weekend go wyprowaca na spacer, czasem tez w tygodniu)

Pablo1o - 2011-10-16, 21:20

Trochę do przodu. Silnik już wyjęty. Teraz czas na blink blink w komorze.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Nowy silnik już czeka. Po rozłożeniu okazało się , że jest w niezłym stanie



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Mam nadzieję, że znajdą się pieniądze abym mógł go zrobić tak jak powinienem od początku był zrobić. Silnik po rozłożeniu.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Tłoki z korbami :)



Uploaded with ImageShack.us

i wał



Uploaded with ImageShack.us

MATi - 2011-10-16, 21:36

sam go robisz? fajna galeria się zrobiła :amen:
Pablo1o - 2011-10-16, 21:42

Generalnie silnik rozkeciłem praktycznie sam. Wyciąganie starego silnika to robota z pomocą bo za długo by się to zeszło a i doświadczenia trochę mi brakowało i sprzętu i wiedzy i ... :)
Tiamat - 2011-10-16, 23:03

ważne, że do przodu :ok:
mysza - 2011-10-17, 07:47

:ok: no Pablo jestem ciekawy co dalej będziesz robił bo co chwile nas zaskakujesz :ok: pozdro
Pablo1o - 2011-12-18, 14:24

Trochę prace ruszyły. Skoro silnik został wyjęty to stwierdziłem , że warto ją odmalować komorę silnika. Odmalowałem pas przedni prawą i lewą stronę oraz przy podszybiu. Do tego jeszcze lakier bezbarwny i teraz się ładnie świeci. Obecnie maluję przewody hamulcowe co jest bardzo czasochłonne...




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

A tak się świeci komora:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Przy okazji spawania pękniętej pokrywy zaworów doszły końcówki do odpowietrzania skrzyni korbowej.


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

A to takie zdjęcie poglądowe jakby ktoś się zastanawiał jeszcze dlaczego kolektor ssący od 1G jest lepszy od 2G.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Gołym okiem widać wielkość kanałów :)




Uploaded with ImageShack.us

DedE - 2011-12-18, 15:04

Dobra robota Pablo :ok: widać że wszytsko jest robione ze starannością o kazdy, nawet najmniejszy szczegół .
Jaka bedzie "specyfikacja" pod maską ? :twisted:

MATi - 2011-12-18, 15:30

Po co Ci Poxipol ,kleisz tam coś :jezyk:
Pablo1o - 2011-12-18, 16:18

DedE napisał/a:
Dobra robota Pablo :ok: widać że wszytsko jest robione ze starannością o kazdy, nawet najmniejszy szczegół .
Jaka bedzie "specyfikacja" pod maską ? :twisted:


Tym razem chciałem zrobić to raz a porządnie. Mam nadzieję ,że mój plan wypali i zrobię wszystko tak jak bym chciał. Specyfikacja jeszcze nie wiem tak naprawdę jaka będzie. Cały czas coś się zmienia. Ale na pewno będzie o wiele ładniej pod maską.

MATi napisał/a:
Po co Ci Poxipol ,kleisz tam coś :jezyk:


Poxipol to dobry wypełniacz i klej. Jeszcze go nie wykorzystałem ale planuję poukrywać trochę kabli pod maską i podejrzewam że trzea będzie to jakoś poprzyczepiać. Tam gdzie nie da rady zrobić gwintów to trzeba będzie przykleić jakieś małe uchwyty na kable :)

Piotrekmm - 2011-12-18, 21:42

Pablo1o, cały czas Cie podziwiam że masz taką cierpliwość do tego samochodu i że przykładasz taką wielką wage to takich szczegółów :amen: :amen:
tak trzymaj :ok:
jak niemożemy ogladać go na żywo to wiecej fotek wstawiaj :jezyk:

Pablo1o - 2012-06-23, 18:49

Trochę fotek z budowy :



Uploaded with ImageShack.us

Komora odmalowana na nowo.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

6 bolt :) :)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Chłodnica oleju otrzymała nowe mocowanie. Niestety później okazało się , że nie może być tam umieszczona. Przełożyliśmy ją za intercooler.



Uploaded with ImageShack.us

Z silnika usunęliśmy wałki balansowe. Pompa oleju pochodzi z Mirage 1,6 Turbo.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Tymczasowo założyliśmy inną pokrywę zaworów. Po skończonych pracach założymy docelową żeby jej nie pobrudzić.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Montaż silnika od góry



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

To są dzisiejsze zdjęcia.



Uploaded with ImageShack.us

Docelowa pokrywa zaworów :)

Tofik - 2012-06-23, 18:57

dobrze że już na miejscu, teraz docieranko i na hamownie, zobaczymy co tam sie wyprawia:) ile bedziesz dmuchał??

oo i jeszcze jedno pytanie, kto mi powie jak się nazywają fachowo te złączki niebiesko/czerwone do przewodów, te amelionowe :) ni chu chu nie mogę znaleźć jak się to zwie, a mam taką jedną nawet, albo i dwie...

Pablo1o - 2012-06-23, 19:24

Złączki AN (Army Navy)

Do paliwa poszły AN6 , do wspomagania i do dekla zaworów poszły AN8 a do chłodnicy oleju AN10.

Co do dmuchania zobaczymy . Fajnie by było 1.3 bara.

franko - 2012-06-23, 20:10

Pablo1o, wymieniałeś oil plate z wkładem czy sam wkład pompy ??
Tofik - 2012-06-23, 22:24

Cytat:
Złączki AN (Army Navy)

Do paliwa poszły AN6 , do wspomagania i do dekla zaworów poszły AN8 a do chłodnicy oleju AN10.


gdzie toto się nabywa?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group