To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - ECU ?

Sebter - 2007-08-06, 11:53
Temat postu: ECU ?
Witam wszystkich, mam problem ze swoim miskiem ;/ sprawa wyglada tak :

wczesniej jak przekrecalem zaplon to ECU od razu cyka?o, dawalo znac ze sie odpala ;P a teraz przekrecam kluczyk i cisza ;| po jakims czasie cyknie dopiero ;/ odpalam samochod, czekam az sie rozgrzeje i gasnie, przy tym slychac jak ECU cyka, odcina wtrysk ii samochod gasnie ... tak mi sie przynajmniej wydaje ;/ na starym forum bylo o tym nie raz ... chcialem to sprawdzic ale nie ma zadnego posta na starym forum ... (Admin help plx) podejrzewam kondensatory w komputerze ;> zdjelem wczoraj tapicerke od strony pasazera, tam pod radiem i pojawil sie problem ;P tam tego troche jest, gdzie dokladnie znajduje sie ECU ? prosze o pomoc, pilnie musze miec samochod a on nie chche je?dzic ;|


dzieki z g?ry

Anonymous - 2007-08-06, 12:31

ecu znajduej sie za radiem... powinienes juz go widziec...

na MM ktos zalaczyl taki obrazek:


ale w tym miejscu to tylko z ecu spotkalem sie w 1 galancie... ale nie w eclipse

Sebter - 2007-08-06, 12:56

o.O
hmmmm, no cos ja tam widze :P ale kilka takich puszek tam siedzi a nie mam kiedy zdjac calej deski zeby wszystko dokladnie widac ;/ jakiej wielkosci jest ECU ? jak wyglada ? obudowa jaka ;> wyciagnac go mozna bez problemu ? odlaczyc tyulko klemy i moze odkrecac ? nic sie nie rozkoduje ? nic sie nie pozmienia ?

Paulus - 2007-08-06, 13:40

ECU to taka puszka troche wi?ksza od twardego dysku do komputera.

W 1G nie musisz rozmontowywa? ca?ej deski. Zdejmujesz obydwa dywaniki wok?? tunelu ?rodkowego i jeszcze taki ma?y dywanik po prawej stronie peda?u gazu. odkr?casz 3 ?ruby trzymaj?ce ECU, przechylasz go w prawo, odpinasz kable i wyci?gasz w praw? stron?. Spowrotem czynno?ci wykonujesz odwrotnie, tylko najpierw podpinasz kompa, a potem wk?adasz go na miejsce z prawej strony. Najtrudniej jest to zrobi? 1 raz, potem ju? idzie g?adko. ;]

Sebter - 2007-08-06, 14:00

Paulus napisał/a:
ECU to taka puszka troche wi?ksza od twardego dysku do komputera.

W 1G nie musisz rozmontowywa? ca?ej deski. Zdejmujesz obydwa dywaniki wok?? tunelu ?rodkowego i jeszcze taki ma?y dywanik po prawej stronie peda?u gazu. odkr?casz 3 ?ruby trzymaj?ce ECU, przechylasz go w prawo, odpinasz kable i wyci?gasz w praw? stron?. Spowrotem czynno?ci wykonujesz odwrotnie, tylko najpierw podpinasz kompa, a potem wk?adasz go na miejsce z prawej strony. Najtrudniej jest to zrobi? 1 raz, potem ju? idzie g?adko. ;]




hmmmmm ;P no to juz wiem wiecej :P bede po robocie pewnie probowal cos wymodzic ;\ i jak odlacze to nic sie nie stanie ? nic sie nie rozprogramuje ? ;/ mam nadzieje ze to kondensatory na ECU i ze jeszcze nie wyla?y hrhrh

thx i pozdro

Anonymous - 2007-08-06, 14:37

odlacz klemy z aku!!!
Sebter - 2007-08-06, 16:26

GOLDI napisał/a:
odlacz klemy z aku!!!


to to wiem ;P ale nic pozatmy ;> nic nie padnie wiecej ? ;D

elinwar - 2007-08-06, 16:32

Nie wiem jak w 1g, ale w 2g mo?na wy?ancza? akumulator tylko wa?ne ?eby potem w??czy? auto i nie je?dzi? nim... tylko poczeka? oko?o 10 minut do w??czenia si? wentylatora. Aby komp nauczy? si? Eclipse z powrotem = reset kompa.
Anonymous - 2007-08-06, 17:30

elinwar napisał/a:
Nie wiem jak w 1g, ale w 2g mo?na wy?ancza? akumulator tylko wa?ne ?eby potem w??czy? auto i nie je?dzi? nim... tylko poczeka? oko?o 10 minut do w??czenia si? wentylatora. Aby komp nauczy? si? Eclipse z powrotem = reset kompa.


w 1G r?wniez trzeba uczy? kompa, a je?li chodzi o ECU, to jest napewno za radiem du?a metalowa puszka. Ja przelutowa?em kondziory w serwisie RTV (koszt 50pln), mia?em ju? wylane, i upali?a si? jedna ?cie?ka, ponadto posz?o jakie? przebicie i spali?o sonde lambda i TPS, w?a?nie przez t? ?cie?k?. Ponadto pewnym jest ?e ECU nie cyka, jedyne co cyka to wtryski i krokowy po przekr?ceniu kluczyka w pozycje zap?onu. Zacznij od ECU, je?li tego nie robi?e?, polecam zrobi? to zapobiegawczo.

Sebter - 2007-08-06, 23:01

no i uda?o sie ... troche roboty bylo ale juz po wszystkim ;P komp wyjety, rozkrecilem go i nie widac zeby ktorys kondensator wyla? ;D ale mam nadzieje ze to kompa wina ze samochod gasnie po rozgrzaniu ... jutro bede kombinowal cos z tymi kondensatorami, mam nadzieje ze to pomoze ;|
Anonymous - 2007-08-07, 11:01

Sebter napisał/a:
i nie widac zeby ktorys kondensator wyla?


... nie wida?, bo kondziory wylewaj? od spodu. Jak nie wylutujesz to nie zobaczysz, je?li ju? wytarga?e? kompa to wymie? kondziory zapobiegawczo na nowe, bedziesz mia? ?w. spok?j.

Paulus - 2007-08-07, 13:14

Adaho_krak napisał/a:
... nie wida?, bo kondziory wylewaj? od spodu. Jak nie wylutujesz to nie zobaczysz, je?li ju? wytarga?e? kompa to wymie? kondziory zapobiegawczo na nowe, bedziesz mia? ?w. spok?j.

?wi?te s?owa! U mnie tez z zewn?cz wygl?da?y O.K. a od spodu wywalone. Na szcz??cie nie zd??y?y jeszcze narobi? wi?kszego ba?aganu.

Co do od??czan ia klem, to mnie si? nawet niespecjalnie chcia?o to robi? prze dwyj?ciem kompa i te? si? nic nie sta?o. Zreszt? co mia?o si? sta?? Przy??cza s? w kostkach, wi?c zwarcia nie ma jak zrobi?. Potem uczenie obrot?w i wszystko dzia?a jak nale?y.

Sebter - 2007-08-07, 16:01

no ja mam nadzieje ze to wlasnie te kondensatory w kompie robia faze, bo jak to nie przez to to nie wi9em co juz mu zrobie ... nie mam juz mocy na niego ;/
Anonymous - 2007-08-08, 18:36

ja mialem podobna sytuacje, tyle ze u mnie gasl praktycznie zaraz po odpaleniu auta. Niestety w moim przypadku okazalo sie ze to nie kondensatory ( te juz byly kiedys wymienione ) ale cala listwa, wymiana ( naprawa ) kosztowala mnie 400 pln u wg mnie najlepszego elektronika w trojmiescie od komputerow ( Sopot ul Boczna )
Sebter - 2007-08-09, 09:35

Komp jest sprawny ... nie mam mocy ... nie wiem co mu juz ku*** jest ... mam dosc tego samochodu !!!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:

Zrobilem ... zalana olejem kostka od czujnika na pierwszym garze na wtryskiwaczu ... samochod sie rozgrzewa i nie gasnie ... jezdzilem i zdaje sie ze ok ... jutro dam znac jeszcze po kursie do roboty i spowrotem ... komp byl ok ...

piotr - 2007-08-09, 17:30

Jak narazie to nikt ci jeszcze nie doradzi? ?eby zacz?? od podstawowej sprawy .t.j .od sprawdzenia kod?w ecu w gnie?dzie diagnostycznym , a do tego nie musisz odpala? samochodu .je?li co? ci wy?uci nie tak to bedziesz wiedzia? od czego zacz?? ewentualne szukanie przyczy.
Sebter - 2007-08-10, 09:05

wlasnie nie pomyslalem o tym ... ;/ zeby sprawdzic bledy kompa, ale myslalem ze mi kondensatory padly to dlatego nie sprawdzalem bo i tak za duzo bym tam nie sprawdzil ;P ale terz wsadze kompa i sprawdze kody bledow ... i takie jeszcze jedno pytanie : czy przeplywomierz moglby miec cos z tym wspolnego ;> ale raczej wydaje mi sie ze nie bo dlaczego odcinal by wtryski ;> a moze to jakis przekaznik ;> bylo duzo o tym na starym forum ... to dlaczego teraz nie ma tam zadnego posta ? toz to byla kopalnia wiedzy ... mialy byc tam stare posty ... to w takim razie gdzie one ? Admin zrob cos z tym ;> po co tutaj to od nowa poruszac jak tam o tym bylo ...
Anonymous - 2007-08-10, 10:18

Sebter, a masz gazownie w autku ?? Za odci?cie wtrysk?w, mo?e by? te? odpowiedzialny uszkodzony Emulgator LPG. Ewentualnie czujnik zamkni?cia przepustnicy. By? mo?e r?wnie? TPS.
Anonymous - 2007-08-10, 14:06

a co do kodow ECU ma ktos ta liste z oznaczeniami co byla keidys na forum?? bo tu nie widze...
viader - 2007-08-10, 14:38

Tu masz adres do strony krzy?aka gdzie jest tabela z b??dami:
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group