6g72 (3,0l) - Gaz w 3,0
Anonymous - 2008-02-24, 19:36
Odpusc sobie reklame na forum to raz a drugie pisz wszystko w jednym poscie albo uzywaj funkcji EDIT po w przypadku jak wyzej robi sie bajzel.
Anonymous - 2008-08-13, 23:14
Tak czysto teoretycznie chcia?bym od siebie napisa? ,?e silnik nie ma prawa si? zu?ywa? bardziej poniewa? zasada dzia?ania obiegu Otta nie rozr??nia d?ugo?ci ?a?cucha w?glowodor?w, parametrem jako?ciowym obiegu termodynamicznego jest liczba oktanowa, kt?ra ?rednio dla LPG przyjmuje warto?ci ok. 102, czyli ciut wy?ej ni? stosowane benzyny. Wi?ksze spalanie wynika z mniejszej warto?ci opa?owej LPG. Problemem jest adaptacja instalacji, st?d wynikaj?ce problemy z "gazem". Na pewno jest bardziej ekologicznym paliwem.
?r?d?o: technologia paliw ciek?ych AGH hehe ofkorz nie jestem instalatorem, mechanikiem etc. wi?c mog? tylko przytoczy? rozwa?ania teoretyczne (a jak wiadomo przy odpowiednich za?o?eniach koncepcyjno-technicznych, staj? si? one praktycznymi).
Anonymous - 2009-05-12, 21:32
Nie jestem do ko?ca przekonany o op?acalno?ci tego interesu...
5 kafli za zrobienie gazu to w przeliczeniu na paliwo wychodzi przejechanych oko?o 1200 km (teraz jest po 4.11 za litr). A bior?c pod uwag?, ?e za gaz te? si? p?aci...to wyjdzie nawet i 2000km (r??nica w cenie gazu i benzyny jest 2.5). Osobi?cie wola?bym t? kas? przeje?dzi? ni? wyda? na instalacj? gazow?. Jak ju? w co? inwestowa? to pr?dzej w remont.
trucky - 2009-05-12, 21:38
koolas, m?wisz ?e po 2000km gaz si? zwraca, to mi w focusie zwr?ci? si? po 2 tygodniach od za?o?enia a tak powa?nie, do daily dupen drivera (jak focus) gaz tak, do ecli itp gaz nie, tylko krowa nie zmienia zdania
jonas - 2009-05-12, 21:58
co do zurzywania sie silnika to gaz jest suchy co powoduje szybsze zurzywanie sie czesci , a bezyna jest tlusta co pomaga w dodatkowym smarowaniu
gaz takze ma wieksza temperature spalania , jak nie wierzycie to poczytajcie forum forda jak sie im pieknie wtapiaja zawory w glowice
nie mowiac o tym ze sonda lambda dostaje inne informacje i komputer glupieje
ja akurat mialem zle przygody z gazem , takze jestem 100% przeciwnikiem gazu
PANOWIE chcecie jezdzic tanio , kupcie sobie golfa IV 1.9 TDI
i koszty transportu beda podobne jak na gazie
a sportowe fury zostawcie na weekend
trucky - 2009-05-12, 22:16
jonas napisał/a: | jak nie wierzycie to poczytajcie forum forda jak sie im pieknie wtapiaja zawory w glowice |
dupa si? wtapia a nie zawory, jestem r?wnie? na forum focusa , takie co? tylko w fatalnie ustawionej instalce, przy dobrze zrobionej takie co? nie ma prawa si? sta?, mam focusa 1.6 z 2000 roku, ten silnik wed?ug opinii wielu, kt?rzy nie je?dzili focusem najbardziej nie lubi gazu w?r?d ford?w, a ja jako? mam sekwencje, zrobi?em prawie 30tys km na gazie i nie ma najmniejszych oznak z?ej pracy silnika, wszystko pi?knie ?miga, a ja si? ciesz? bo 100km kosztuje mnie mniej ni? 15z? przy obecnych cenach gazu , kumpel ma fieste 1.1 - 300tys km na gazie a silnik chodzi jak z?oto, jego brat ma escorta 1.3 z gazem i te? ?miga jak z?oto, wi?c prosz? mi tu nie szerzy? herezji jakoby ford si? do gazu nie nadawa?
ale owszem do sportowego auta te? raczej gazu bym nie za?o?y?, dlatego w?a?nie nie kupi?em kliperka tylko fok?, by tanio je?dzi?, a nie je?dzi? kliperkiem na gazie
Anonymous - 2009-05-12, 22:27
Ma?a errata Si? pomyli?em - nie 1200 km a 1200 litr?w!
i nie 2000 km a 2000 litr?w.
Czyli kilometr?w przy spalaniu 12.5 / 100 mamy 9600 (1200 litr?w), i odpowiednio 16000 (2000 litr?w). Przy czym gazu pali chyba wi?cej, wi?c mog?o by wyj?? nawet wi?cej.
Za cen? instalacji gazowej mo?na poje?dzi? przez rok
Anonymous - 2009-05-12, 23:41
jonas napisał/a: | PANOWIE chcecie jezdzic tanio , kupcie sobie golfa IV 1.9 TDI | aj :d fajna opcja przerobic pompowtryski :d sprezarka ze 170tki wydech na przelocie, sprzeglo dwumasowe wylatuje na rzecz z vr6 i robimy 230-240km i w ch*j momentu killer nie seryjnych GST
trucky - 2009-05-13, 14:24
ech Goldi Goldi ty ?wirze, ale wtedy ju? nie je?dzimy tak tanio
koolas, tak przez p?? roku - zale?y od przebieg?w kr?conych, mi si? zwr?ci? po oko?o 4 miesi?cach
Anonymous - 2009-05-13, 17:53
trucky napisał/a: | ech Goldi Goldi ty ?wirze, ale wtedy ju? nie je?dzimy tak tanio | i tu sie mylisz
trucky - 2009-05-13, 18:00
nie m?w mi ?e przy przerobionych wtryskach (rozumiem to przez - wy?sz? wydajno??) i wi?kszej spr??arce nie wzros?oby spalanie nie m?wi? tu o wielkich przyrostach, ale jednak by?yby przyrosty spalania, gdzie? czyta?em ?e diesel mo?e je?dzi? na znacznie ubo?szej mieszance ni? benzyniak, ale chyba jednak by ze 130konnego diesla wyci?gn?? 230 i wi?cej to trzeba go troch? podla?, dobrze kombinuj?, czy mnie poprawisz
Anonymous - 2009-05-13, 18:58
trucky napisał/a: | gdzie? czyta?em ?e diesel mo?e je?dzi? na znacznie ubo?szej mieszance ni? benzyniak | zasada silnika benzyonwego i disla jest zupelnie inna jakby to powiedizec najprosciej benzyniak jezdzi powietrzem, disel jezdzi paliwem... bardzo upraszaczajac... fakt spalenie wzrosnie... ale nie tak spektakularnie jak podobne mody zrobilbys z benzyniakiem
|
|
|