WARSZTAT OGÓLNY - Jakie ciśnienie w oponach niskoprofilowych?
viader - 2007-08-26, 02:03 Temat postu: Jakie ciśnienie w oponach niskoprofilowych? Mam pytanie jak w temacie. Jakie powinno by? ci?nienie w oponach 215/40/R17 i 215/45/R17.
NES - 2007-08-26, 03:48
hehe lepiej pochwal sie felgami a nie zagadujesz tu o ci?nieniu VIADER
standardzik 2.2 przod .ty? 2.0
Anonymous - 2007-08-26, 09:31
Ja na twoim miejscu bym nadmuchal z 2.5 atmosfery bo masz bardzo niski profil i szkoda felg. ja tak mam w 18" i jeszcze felgi cale
Anonymous - 2007-08-26, 11:37
na polskie warunki to mi?dzy 2,5 a 3,0
Anonymous - 2007-08-26, 12:01
Ja uzywam 40 PSI na moich 225/45-17. Max jest 51 ale 40 trzyma je na super przyczepnosci i dobre spalanie i tym samym nie niszcza sie opony.
Proponowalbym sprawdzic jaka jest MAX na te opony. Przeczuwam ze jest gdzies okolo 44 PSI.
40/15 = 2.66
Uwierz mi - pracowalem ze zbieznosciami przez dwa lata i wiem ze 2.2 to zdecydowanie za malo.
viader - 2007-08-26, 12:37
Pytam, poniewa? by?em na przegladzie technicznym i na cisnieniu 3 atmosfery sprawnosc amorkow wychodzila jakies 16% a po spuszczeniu do 2,5 podskoczyla do 40%, wi?c za du?o nie mo?e by? ale nie wiem ile da? aby nie by?o za ma?o. Chyba zostane przy 2,5 atmosfery. W ka?dym razie i tak czeka mnie zmiana amork?w
Anonymous - 2007-08-26, 13:03
Widac wiec ze twoje opony pracuje za amortyzatory.... To nie dobrze...
[ Dodano: 2007-08-26, 13:04 ]
Teraz pytanie... jak ustawic moje KYB na 2" Eibach zeby nie bylo trzaskow na przegladzie - jutro mam.
Anonymous - 2007-08-26, 21:09
215/45/17 i mam 2,5.. jest idealnie... nie za twardo nie za miekko..
NES - 2007-08-26, 23:05
by?em raz przypadkowo przy akcji na wulkanizacji gdzie ch?opy pompowali w opone 215/40r17 dok?adnie 6.5 atmosfery ,bo nie chcia?a wskoczyc na felge .Go?? by? niepewny i kazal opu?ci? mi pomieszczenie .Akcja powiod?a sie po na?adowaniu w?asnie ponad 6 at. nie pami?tam co to by?a za guma ale jaka? potwornie twarda ,niewiem czy nie potenza
Anonymous - 2007-08-26, 23:53
Zdarza sie ze i tak pojdzie ale jesli oni pompowali to do 6.5 atm to taka opna nie wytrzyma za dlugo.
Maximum na pompowanie opony monotwanej dla samochodu pasazerskiego - zeby "strzelila" - jest okolo 3.5 atm. Powyzej ta opona nie ma mocy zeby utrzymac i wczesniej czy pozniej zaczynaja isc pasy w srodku opony.
kaleos - 2007-08-27, 08:58
ja mam u siebie 225/45/17
przod 2.7
tyl 2.2
i jest ok
ziggi - 2007-09-21, 23:52
U mnie podobnie - dla 225/45/17
przod 2.5
tyl 2.2
i jest ok
Ryfi - 2007-09-27, 12:21
225/40/18 po 2,5, kiedys jezdzilem na ok 2-2,2 i chyba przez to pocielo mi opone:/ nie wspominajac ze kazda nierownosc byla 2razy mocniej odczuwalna
viader - 2007-09-27, 13:17
Ja da?em w ko?cu po 2,5 na wszystkie ko?a i jest super, taki kompromis mi?dzy komfortem a bezpiecze?stwem dla felg.
Anonymous - 2007-10-15, 00:37
ja w swoich 225/45-17 - 2.8 (40-42 PSI)
Jesli dam nizej to zaczyna za mocno scinac opony. Poprzedni zestaw opon wytrzymal 35 tys mil (czyli okolo 57tys kilometrow) wiec z doscwiadczenia wole wiecej pierdnac w nikoprofilowane oponki.
MATi - 2007-10-28, 15:40
A w normalnych gumach taki jak ja mam np R15/195/60 jakie ci?nienie powinno by? bo ja nawet nie wiem jakie mam a chyba ju? troche uby?o ???
Szakal - 2007-10-28, 15:58
W instrukcji fabrycznej (tak wiem ,powinienem j? wywali? ) pisze ,?e na prz?d daje sie 2.3 a na ty? 2 bary. A jak naprawde to nie wiem
Anonymous - 2007-10-28, 17:28
Ja mam obecnie 195/65/15 przod i cisnienie 2.5, a tyl 2.2 i jest dobrze. Przy 2.2 patrzac na opony wydaje mi sie malo.
W knigu jest napisane:
przod 2.3 tyl 2.0 do 180km/h, a powyzej przod 2.7 tyl 2.3 przy oponach 195/60/15 87V
Anonymous - 2007-11-20, 14:45
ja mam 225/40R18 i mam po 2,5 tak samo jak Ryfi.
viader - 2007-12-23, 20:07
No wi?c zmieni?em opony z przodu na Michelin Sport Contakt 215/45/R17 i w zak?adzie gdzie je kupowa?em i montowa?em w?a?ciciel powiedzia?, ?e najlepsze ci?nienie dla takich opon to 2,0-2,2 i tyle mi dmuchn?? i musz? powiedzie?, ?e je?dzi si? bardzo dobrze. Powiedzia?, ?e mo?na niby dmuchn?? nawet 2,5-2,7 ale przy tak lekkim samochodzie nie ma to sensu i, ?e z do?wiadczenia wychodzi, ?e si? szybciej opony wycieraj?. Facet ma naprawde du?e do?wiadczenie w tym co robi, wi?c narazie zostan? przy jego radzie.
|
|
|