To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Pomiar kompresji silnika

SAMAEL - 2008-11-01, 00:00
Temat postu: Pomiar kompresji silnika
pomiar kompresji silnika ma na celu przybli?enie nam stanu jednostki nap?dowej naszego auta. Przede wszystkim, dowiadujemy si? w jakim stanie s? pier?cienie kompresyjne, odpowiedzialne za uszczelnienie zestawu t?ok-tuleja cylindra. Pomiar kompresji mo?e nam tak?e przybli?y? czy s? szczelne zawory, oraz dlaczego nasz silnik dymi/bierze olej. To z kolei pokazuje pr?ba olejowa o kt?rej ni?ej. Pozwala ona okre?li? czy spalanie oleju to wina pier?cieni czy uszczelniaczy zaworowych, chyba ?e mamy turbin? kt?rej t? metod? nie da si? wzi?? pod uwag?.

PROCEDURA:

1. Rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy
2. odpinamy kable zap?onowe oraz wykr?camy wszystkie ?wiece
3. odpinamy kostk? cewki aby od??czy? zap?on
4. najlepiej wyj?c bezpiecznik pompy paliwa ale nie jest to wymagane, krok ten mo?na pomin??.
5. w jedno z gniazd ?wiecy (najlepiej zacz?? od pierwszego od rozrz?du) wkr?camy manometr do pomiaru kompresji (najpopularniejszy wygl?da tak: , do dostania na allegro za 70z?, zwykle pomiar kompresji w warsztacie kosztuje od 50z? w g?r?)
6. nast?pnie potrzebujemy drug? osob?, kt?ra wsi?dzie do auta, wci?nie gaz w pod?og?, i na luzie b?dzie kr?ci? rozrusznikiem, a? ci?nienie na manometrze przestanie rosn??. zazwyczaj zajmuje to do o?miu zakr?ce? rozrusznika. jak ci?nienie narasta bardzo powoli oznacza to s?aby stan pier?cieni.
7.zapisujemy wynik na kartce i powtarzamy test dla pewno?ci.
8. powtarzamy punkt 6-7 dla ka?dego cylindra

mamy wyniki. Por?wnujemy z danymi servisowymi. dla 4g63t fabryczna kompresja to 176PSI, przy 150psi ju? bym si? poooowa?nie martwi?... dla 4g63 bez turbo ?rednio 200-220psi ale nie pami?tam dok?adnie.

je?eli wyniki s? przeci?tne, przeprowadzamy PR?B? OLEJOW?, je?eli wyniki s? zli?one do fabrycznych a nasz silnik spala olej to winne moga by? uszczelniacze zaworowe albo turbina o ile takow? posiadamy.


PR?BA OLEJOWA:
1.do cylindra przez otw?r po ?wiecy nalewamy na oko 2/3 kielona oleju, w turbo t?ok jest wkl?s?y wi?c je?eli pr?ba nie przyniesie ?adnych efekt?w to albo nie mamy pier?cieni albo wlali?my za ma?o i wszystko jest na t?oku zamiast na pier?cieniach....

2.po wlaniu oleju do cylindra, wkr?camy urz?dzenie do pomiaru, i powtarzamy punkt 6-7 z instrukcji dokonywania pomiaru kompresji.

je?eli wynik poprawi? si? sporo, znaczy si?, ?e winne spalania oleju s? raczej pier?cienie, jak du?o si? nie zmieni?, lub prawie wcale, oznacza to, ?e pier?cienie s? w miar? szczelne gdy? nie doszczelniaj? si? olejem, i wina le?y prawdopodobnie po stronie uszczelniaczy lub turbo.

Szakal - 2008-11-01, 08:47

:amen: :amen: :amen:
Jakbym m?g? to da?bym pom?g? :P

SAMAEL napisał/a:
1.do cylindra przez otw?r po ?wiecy nalewamy na oko 2/3 kielona oleju

Rozumiem ,?e po pr?bie tej olej si? przepali podczas jazdy i nie trzeba go b?dzie wyci?ga? z tamtad strzykawk?? :P Przy braniu i przepalaniu oleju jak bardzo kat dostaje po dupie? D?ugo wytrzyma?

SAMAEL - 2008-11-01, 09:16

nie, przepali si
Timonek - 2008-11-01, 17:47

a ja przy sprawdzaniu nie wciska?em w og?le gazu, czyli pomiar do dupy?
SAMAEL - 2008-11-01, 18:37

do dupy
Coodo - 2008-11-02, 15:33

W moich stronach takie pr?by robi sie zazwyczaj do sprawdzania komprechy aby ustali? wst?pn? diagnoze czy pierscienie czy zawory :?
Bo nie raz sie ju? zda?y?o ?e cisnienie na garkach by?o ok silnik chodzi? dobrze mia? moc ale bra? sporo oleju
po rozebraniu okaza?o si? ?e pie?cienie olejowe s? po?amane lub maj? du?? przerw? na zamkach :>

SAMAEL - 2008-11-02, 16:22

generalnie u mnie ci?nienie te? by?o w normie a pier?cieni olejowych nie by?o.... co nie zmienia faktu ?e warto przeprowadzi? a mo?e co? poka?e.
Coodo - 2008-11-02, 20:31

jak najbardziej :ok:
chcia?em tylko powiedzie? ?e nie zawsze dobra kompresja gwarantuje dobry stan pierscieni olejowych :amen:

Anonymous - 2008-11-06, 12:19

No mi to tak?e oznajmi? mechanik ,ci?nienie mam na kazdym garze r?wno po 14 Bar ,tak wiec ?ilnik jest w dobrym stanie ,ale ?yka olej ... Ja osobi?cie mam nadzieje,ze to uszczelniacze.... Oby,przy wymianie rozrz?du si? oka?e bo wtedy mam tak?e zamiar wymieni? uszczelniacze

Dodam,ze ja zap?aci?em za pomiar kompresji 30 z? i m?j mechanik nie wkr?ca? manometru tylko za?o?y? ko?c?wk? doci?kow?

Anonymous - 2009-02-17, 12:41

Ta fabryczna kompresja w turbo 176PSI to tyczy si? 1g czy 2g?? U mnie generalnie na ka?dym wywala jakie? 165PSI,1 z nich mia? chyba 170, czyli to ju? ?rednio? Przyznaj?, ?e troch? oleju znika niestety, podejrzewam, ?e turbink?, ale chyba jeszcze przede mn? ta pr?ba olejowa i g?owica do d?ubni?cia, co by uszczelniacze powymienia?. A je?li chodzi o uszczelniacze, to przy przebiegu 150kkm mo?na si? spodziewa?, ?e ju? si? sko?czy?y?
Anonymous - 2009-02-17, 12:57

w 1g jest ciut nizszy stopien sprezania i kompresja bedzie nizsza

[ Dodano: 2009-02-17, 12:58 ]
za to mozna wiuecej dmuchnac :D

Coodo - 2009-02-18, 19:37

robczes napisał/a:
podejrzewam, ?e turbink?

cz?sto turbina jest powodem "?ykania "oleju , rzuc okiem na rure od turbiny do kolektora ss?cego czy nie jest czasem za oliwiona

jagos - 2010-09-18, 10:10

Coodo, u mnie w Colcie po zakupie turbiny na chwile na dolot turbiny naciagnalem biala szmate i jak odpalilem momentalnie zrobila sie czarna. Wyglada na olej. Zdjalem pierscien i rozebralem turbo. To w slimaku byl olej. Zakopcony byl i tlusty. To znaczy ze lozysko slizgowe na walku w turbo puszcza?? Do tego ma straaaszny luz. o taki..: (robione kiepskim trelefonem)
http://www.youtube.com/watch?v=k33RNHB4eUk

Anonymous - 2010-09-18, 11:59

jagos, Twoja sprezarka to z?om, przykro mi
andrzejp - 2010-12-27, 11:16

SAMAEL napisał/a:
1. Rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy

u mnie pomiar by? na zimnym (niedoczyta?em) czyli pomiar do kitu?
przeszuka?em google raz pisz?, ?e na ciep?ym wyjdzie mniejsza ni? na zimnym, a raz, ?e na odwr?t. Pytam, bo u mnie pomiar kosztuje 40 z? i nie usmiecha mi si? za ka?dym razem p?aci? za "mechanikowe widzi mi sie"

zenek_bb - 2011-01-29, 16:17

SAMAEL napisał/a:
3. odpinamy kostkę cewki aby odłączyć zapłon
4. najlepiej wyjąc bezpiecznik pompy paliwa ale nie jest to wymagane, krok ten można pominąć.


W 2G jest bezpiecznik przekaźnika pompy, ale w 1G nie ma, w 1G pompa sterowana jest przekaźnikiem głównym dla ECU i pompy jeden, nie da się go odpiąć bez rozkręcania boczków konsoli. Ale po cholerę...

Poza tym co da odpinanie pompy w 2G skoro jak wtryski dostaną sygnał i tak się otworzą i mimo braku ciśnienia paliwa benzyna dostanie się do cylindrów zakłamując wynik na "sucho", zrobi coś a'la próby olejowej...

W 1G odpinamy tylko czujnik wałka potocznie zwany CASem, dzięki temu nie zostanie podane ani paliwo, ani iskra. Nie trzeba odpinać cewki ani pompy ani wtryskiwaczy.

W 2G odpinamy albo cewkę i wtryskiwacze albo oba czujniki CAS(bo są dwa Cam i Crank Angle sensor, Cam na wałku, Crank na wale) otrzymując ten sam efekt co w 1G (tam Crank i Cam w jednej obudowie).

Szakal - 2011-01-29, 16:35

zenek_bb napisał/a:
W 1G odpinamy tylko czujnik wałka potocznie zwany CASem, dzięki temu nie zostanie podane ani paliwo, ani iskra. Nie trzeba odpinać cewki ani pompy ani wtryskiwaczy.


Kurcze czyli bede musiał powtórzyc sobie pomiar ,dobrze wiedziec ze wystarczy CAS odpiąc :)

pornus69 - 2011-05-10, 16:46

ok panowie a w moim przypadku jak będzie to wyglądało jeśli chodzi o punkt 6 ? Mam V-ke i muszę zdjąc przepustnicę,linke od gazu itp więc wciśnięcie pedału odpada. Jak poprawnie to zrobić ?
rosomak1983 - 2011-05-13, 00:26

pornus69 napisał/a:
linke od gazu itp więc wciśnięcie pedału odpada. Jak poprawnie to zrobić ?

wciskasz ręcznie przepustnice.

Anonymous - 2011-05-13, 00:37

rosomak1983 napisał/a:
pornus69 napisał/a:
linke od gazu itp więc wciśnięcie pedału odpada. Jak poprawnie to zrobić ?

wciskasz ręcznie przepustnice.
a po co w przypadku v6 gdzie trzeba sciagnac kolektor ssacy? przepustnicy nie bedzie na silniku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group