To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Silnik

Marcin4g - 2008-11-07, 12:59
Temat postu: Silnik
Witam
Posiadam Eclipse z 2000 roku z silnikiem 3.0 V6. Mam problem gdy? podczas jazdy mniej wiecej po 15-20 minutach spokojnej jazdy strasznie grzeje mi sie silnik(wskaz?wka od temperatury jest prawie na samej gorze). Wymieni?em termostat ale to nie pomog?o. Jak my?licie co moze byc przyczyna tego? Uwazacie ze samochod narazie lepiej odstawic do garazu czy moge nim jezdzic? Niechcial bym aby cos mu sie stalo. Pomocy ;( ;( ;(

Anonymous - 2008-11-07, 13:00

zacznijmy od rzeczy najprosszych... wiatraotory sie wlaczaja :> ?
Marcin4g - 2008-11-07, 13:05

Tak
hammer - 2008-11-07, 13:35

GOLDI napisał/a:
najprosszych... wiatraotory


a co to jest " najprosszy wiatraotor" ?? :P

Iwno, ja na Twoim miejscu odpali? bym na postoju silnik pozwoli? mu popracowa? by si? nagrza? i spokojnie sprawdzi? w kt?rym momencie otwiera si? termostat, kiedy i czy na pewno w??cza si? wentylator i ile czasu pracuje. (Czy opada temp. gdy w??czy si? wentylator.)
Pomacaj mi?ka :> na wej?ciu i wyj?ciu z ch?odnicy :D po k??bku do ?r?d?a problemu.
Nie wykluczaj mo?liwo?ci b??dnego wskazania.

jonas - 2008-11-07, 14:01

sprawc chlodnice czy jest na dole zimna

jak tak to znaczy ze ci padla pompa wody

Marcin4g - 2008-11-07, 15:39

Hammer667, Goldiemu chodzi?o chyba o wentylatory. Dzieki za pomoc sprawdze wszystko to co mowicie ale jeszcze Allias mogl by sie wypowiedziec, wkoncu to spec :ok:
Anonymous - 2008-11-07, 18:27

Iwno napisał/a:
Hammer667, Goldiemu chodzi?o chyba o wentylatory. Dzieki za pomoc sprawdze wszystko to co mowicie ale jeszcze Allias mogl by sie wypowiedziec, wkoncu to spec :ok:


Skad wiesz :oops: :P 3 posty masz :P Dokladnie tak jak koledzy mowia. Juz za duzo dodac nie ma co. Moze tylko jedno. Sprawdz czy po wymianie termastatu nie masz jakis wyciekow. 3G (jak wiele innych) lubi miec dokladna ilosc wody. Brak 1.5L plynu juz moze powodowac dokladnie to samo.

Druga sprawa to czy opada ci sama wskazowka jak dojdzie do wysokiego poziomu? Bo jesli tak to podejzewam dwie przyczyny (obie juz wymienione) - poziom plynu i termostat. Sprawdz wszystko jeszcze raz i daj znac. Bo sam fakt ze sie grzeje to jeszcze nic nie mowi. :ok:

Marcin4g - 2008-11-07, 19:33

Wskaz?wka idzie do samej gory i trzeba nawiew na maxa rozkrecic i otworzyc szyby wtedy wskazowka opada. Termostat juz wymieniony, to co mam przynim sprawdzic :> . A czy nie uwazacie ze moze byc to wina uszczelki pod glowic??-znajomy mechanik tak mi powiedzial. Jeszcze ?wieci mi sie kontrolka SES ale to chyba od lambdy bo tez mam padnieta i musze wymienic :ass:
Anonymous - 2008-11-07, 20:43

Iwno napisał/a:
Jeszcze ?wieci mi sie kontrolka SES


To juz jest wystarczajacym powodem zeby oddac do mechanika i go najpierw dobrze zeskanowac.
http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=3298


Powodow moze byc sporo. Jak mozesz to sprawdz cisnienie na cylindrach. Przynajmniej tych przednich bo bedzie latwo a tylne to musisz miec uszczelke pod kolektor na wymiane. Cos czuje ze czeka cie lekki wydatek. Nie wiadomo jeszcze jak duzy ale bedziesz musial sie rozstac z czescia swoich oszczednosci. Szczegolnie ze to V6.

Marcin4g - 2008-11-07, 21:00

SES jest od lambdy na 100%. Mam nadzieje ze nie trzeba bedzie remontowac silnika, w sumie chyba kupno uzywanego wyjdzie taniej niz gdybym mial remontowac. Kurde nie mam mozliwosci sprawdzenia cisnienia na cylindrach. Moze bym podjecha? do serwisu, ale jakiego Mitsu czy jakiegos normalnego aut amerykanskich? Mam nadzieje ze nie bedzie to nic powaznego. Jak da sie szybko samemu sprawdzic czy to nie uszczelka pod glowica? Mam nadzieje ze ktorys z was koledzy wymienil ta przyczyne, jak sie dowiem co to napewno napisze i ktos w prezencie dostanie "pom?g?" :dance: Czy jazda miskowi nie zaszkodzi, nie powinienem go odstawic do poki sie nie wyjasni?
Anonymous - 2008-11-07, 21:31

Cytat:
SES jest od lambdy na 100%.


Sprawdzales?

Iwno napisał/a:
w sumie chyba kupno uzywanego wyjdzie taniej niz gdybym mial remontowac


Nie bylbym tego taki pewien... :>

Iwno napisał/a:
Czy jazda miskowi nie zaszkodzi, nie powinienem go odstawic do poki sie nie wyjasni?


Jak dla mnie to tylko jedna odpowiedz... zrob to szybciej niz pozniej. Bo to moze kosztowac wiecej pozniej niz teraz... :P

Marcin4g - 2008-11-07, 22:06

Zczytywa?em kody jakie? 2 tyg. temu i ses byl od lambdy, ale teraz moze jeszcze jakis blad tam jest oprocz tego. Jak wymienie lambde to pojade zeby usunac ten blad i zobacze czy cos jeszcze jest. Znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/it...24v_spyder.html
Ale to w razie czego jak bedzie juz bardzo fatalnie, sam nie wiem co mam robic, szkoda mi misia ;( ;(

Anonymous - 2008-11-08, 07:21

Niezla cena :ok: :o :o :o :o
runo - 2008-11-10, 21:50

Jak bym czyta? o swoim samochodzie.Te? zacze?o si? od sondy ,potem si? grza?,wymiana termostatu -nic nie pomog?o.Ch?odnica na dole zimna, ale to nie pompa wody.By? jeszcze pomys? ?e to mo?e nieszczely korek od ch?odnicy.....To jednak uszczelka pod g?owic?.Prost spos?b na sprawdzenie czy to uszczelka (mo?e juz znacie):nalewasz do butelki wod?,zanu?asz w niej przew?d ze zbiorniczka wyr?wnawczego i odpalasz silnik.Je?eli widzisz wydobywaj?ce si? b?belki powietrza nawet jak silnik osi?gnie w?a?ciw? temperatur? to znaczy ?e przedmuchuje i ju? wiesz- par? st?wek w plecy. ;(
virus2999 - 2008-12-14, 23:06

runo napisał/a:
Jak bym czyta? o swoim samochodzie.Te? zacze?o si? od sondy ,potem si? grza?,wymiana termostatu -nic nie pomog?o.Ch?odnica na dole zimna, ale to nie pompa wody.By? jeszcze pomys? ?e to mo?e nieszczely korek od ch?odnicy.....To jednak uszczelka pod g?owic?.Prost spos?b na sprawdzenie czy to uszczelka (mo?e juz znacie):nalewasz do butelki wod?,zanu?asz w niej przew?d ze zbiorniczka wyr?wnawczego i odpalasz silnik.Je?eli widzisz wydobywaj?ce si? b?belki powietrza nawet jak silnik osi?gnie w?a?ciw? temperatur? to znaczy ?e przedmuchuje i ju? wiesz- par? st?wek w plecy. ;(


czy metoda dzia?a w ka?dym przypadku gdy uszczelka g?owicy przepuszcza olej? u mnie brak grzania si?, znikania p?ynu ch?odniczego, mieszania p?ynu oleju.. mam wyciek z do?u silnika okolice uszczelki g?owicy do strony rozrz?du...

[ Dodano: 2008-12-14, 23:06 ]
co najwa?niejsze czasem s?ysz? bulgotanie po odpaleniu silniku kilka sekund...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group