To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - ecumaster (schematy i porady)

Pablo1o - 2010-12-02, 11:05

Korekcja po CLT to rozumiem , ze korekcja po Cieczy, prawda :)
Ale fakt , pewnie korekcja po temperaturze powietrza b?dzie lepsza przy zmianie wtrysk?w.

Pytanie dodatkowe je?li chodzi o DET3 z wbudowanym mapsensorem.
Czy ten mapsensor jest tylko do konwesji na MAP czy mo?na go jako? wykorzysta? ?eby np pojawia? si? w logu ? Bo nie ma go logach , czy mo?na go jako? do??czy? ?eby si? tam pojawia? ?

Anonymous - 2010-12-02, 12:13

wbudowany mapo dziala tak samo jak zewnetrzny z tym ze jest wbudowany i nie trzeba sie bawic w podpcia etc ;) a konfiguracja jest banalnie prosta ;)
Pablo1o - 2010-12-02, 15:20

Ale on b?dzie zczytywa? jakie? ci?nienie tak , zeby mozna by?o to zobaczy? na logu ?

Bo w DET2 ci?nienie chyba by?o wzkazywane w deflection i pokazywa? w barach ?adny wykres .A jak jest w DET3 ?

Anonymous - 2010-12-02, 16:50

przyznam sie ze dosc dziwnie sformu?owa?es pytanie i nie bardzo wiem jak na nie odpowiedziec :) det3 to jest tak jakby rozwiniecie det2... det3 ma wszystkie opcje z det2 i duzo duzo duzo wiecej :)
Anonymous - 2010-12-02, 17:04

MAP sensor w det3 jest na sta?e podpi?ty pod analog in #2 default'owo det jest tak ustawiony a skala jest ustawiona pod wbudowany map sensor czyli MPX`a i w logu wida? to jako ci?nienie :) niestety tylko do 1.5 bara bo jest to czujnik 2.5 baryczny.

W decie znaj?c charakterystyk? czujnika mo?na sobie napisa? dowoln? skale i przypisa? do dowolnego wyj?cia analogowego. W DET2 wyj?cia by?y przypisane na stale (ma?a pojemno?? mapi?ci procesora wymusza?a takir rozwi?zanie ?eby kod si? zmie?ci?) w DET3 jest to rozwiazane inaczej. W setupie mo?esz przypisa? sobie dowolne wej?cie do dowolnego czujnika software'owo. Zeby by?o jasniej Deflection mo?e by? pod analog #1 #2 #3 #4 musisz to tylko potem ustawi? w setupie ?eby Det wiedzia? kt?ra skala odpowiada za obci?zenie silnika.

Pablo1o - 2010-12-02, 19:23

Oki , czyli defaultowo jest pod analog In 2 . Oki. Bo my zgodnie z instrukcj? zmasowali?my niewykorzystane wej?cia Analog 1-4 i pewnie dlatego nie chcia? pokaza? ?adnego ci?nienia.

P.S. A w det3 trzeba masowa? niewykorzystane wej?cia czy tak jak w DET2 mog? by? poprostu niepod??czone ? Tak z ciekawo?ci.

zenek_bb - 2010-12-02, 19:26

najlepiej i najbezpieczniej a poza tym zgodnie z instrukcj? :)
Anonymous - 2010-12-02, 20:17

Pablo1o napisał/a:
Oki , czyli defaultowo jest pod analog In 2 . Oki. Bo my zgodnie z instrukcj? zmasowali?my niewykorzystane wej?cia Analog 1-4 i pewnie dlatego nie chcia? pokaza? ?adnego ci?nienia.

P.S. A w det3 trzeba masowa? niewykorzystane wej?cia czy tak jak w DET2 mog? by? poprostu niepod??czone ? Tak z ciekawo?ci.


W det3 nie trzeba nic masowa, wystarczy w setupie ustawi ZERO :)

zenek_bb - 2010-12-02, 20:41

nie wyjd? jakie? mylne/b??dne napi?cia na ko?c?wkach? wg instrukcji najlepiej tak zrobi?...
Anonymous - 2010-12-02, 20:49

zenek_bb napisał/a:
nie wyjd? jakie? mylne/b??dne napi?cia na ko?c?wkach?
nie wyjda... ecu master jest w miare zabezpieczony smiem nawet twierdzic iz jest idiotoodporny
Pablo1o - 2010-12-02, 22:12

Dzi?ki za porady. Narazie jestem pod wra?eniem mo?liwo?ci Det2. Naprawd? zmy?lne urz?dzenie:) Zobaczymy jak mi wyjdzie strojenie :)
wojtas - 2015-10-29, 15:19

wpadł mi w łapy gratisowy ecumaster det 2
wala mi sie tez gdzieś seryjny komp
i tak mysle, czy by nie skonczyc juz z grzebaniną przy evokomp i przepływce i nie pójść w strone det'a :jezyk:
w planach mam turbo z e9 i pytanie : jest sens zbierać kase i szukać det 3, czy porobić auto na decie 2 i tez bedize ok?
chodzi mi o to czy jest jakas przepasc miedzy nimi, która by powodowała że racjonalniejsze będzie wyłożenie kasy na coś nowszego/lepszego?

rosomak1983 - 2015-10-29, 18:44

wojtas napisał/a:
w planach mam turbo z e9 i pytanie : jest sens zbierać kase i szukać det 3, czy porobić auto na decie 2 i tez bedize ok?
chodzi mi o to czy jest jakas przepasc miedzy nimi, która by powodowała że racjonalniejsze będzie wyłożenie kasy na coś nowszego/lepszego?

oczywiscie najlepiej w tej kwestii powie Ci Goldi, ale z tego co pisał i sie pisało na forum, to duzo lepszy jest det 3 bo tam masz opcje fita, a fit ponoc najlepszy z swinskich rozwiazan.

jagos - 2015-10-29, 20:12

A ja juz bym się nie pchał w DET3. Ecumaster zakonczył pracę z tym urządzeniem. Poszedł bym w EMU- mega rozwojowe :ok:
wojtas - 2015-10-29, 20:18

przypominam - mam juz det 2 za friko :jezyk:
planuje wsadzić e9 i dobic do 400km i 500-550nm (nie wiem do ilu starcza)
czy to da sie za pomocą det2 zrobic bezawaryjnie?
moze glupie pytania , ale w ogóle sie na tym nie znam :jezyk:

GOLDI - 2015-10-29, 21:13

jagos napisał/a:
A ja juz bym się nie pchał w DET3. Ecumaster zakonczył pracę z tym urządzeniem. Poszedł bym w EMU- mega rozwojowe :ok:
a kto Ci takich głupot naopowiadal :) ? cały czas prace trwają nad nowymi firmwarami ;)

to że urzadzenie jest zamknięte technologicznie i nie wciśnie się już w niego wiecej funkcjonalności nie znaczy, że soft jeszcze trochę sie nie rozwinie ;)

det2 a det3 to przepasc :)

problem ogolnie z kazda swinia to wieksze wtryski... nigdy nie wyprowadzisz tak korekcji w trybie swini na wiekszych wtryskach jak to ma miejsce w stand alonach paliwowych (det3 FIT - semistandalone paliwowy)

det2 zły nie jest... i tak lepszy od smt6 :) porownywalny do smt7 ale to wciaz nie to... i nie bedziesz zadowolony :) mozesz go sobie zostawic i zrobic na jego bazie bardzo precyzyjny EBC i do tego jeszcze jego pare funkcji wykorzystać... ale skoro chcesz swiniaka to jednak szukaj det3 :)


Cytat:
Poszedł bym w EMU- mega rozwojowe :ok:
już za chwilę ;) już za momencik ;) premiera na targach SEMA


jagos - 2015-10-29, 21:52

GOLDI napisał/a:
a kto Ci takich głupot naopowiadal


O ile mnie pamięc nie myli sam jadźwin na ecumaster.com napisał, że już nie będa rozwijac det3.

GOLDI - 2015-10-29, 22:29

jagos napisał/a:
GOLDI napisał/a:
a kto Ci takich głupot naopowiadal


O ile mnie pamięc nie myli sam jadźwin na ecumaster.com napisał, że już nie będa rozwijac det3.

Dyskusja tyczyła się Dashboarda do det3...

jadzwin dokladnie napisał:
"Problem jest ze projektujac DET3 nie przewidzielismy mozliwosci wspolpracy z Androidem.
Wiec w tym momencie zrobienie tego byloby bardzo skomplikowane jesli wogole mozliwe."


Kisiel dodał:
"Niestety, dascha do DET3 nie będzie. Software jak i hardware jest już zamknięty i nie ma planów rozwijania tego urządzenia w jakikolwiek sposób."

Hardware się nie zmieni, Soft również, co nie jest jednoznaczne że nie bedzie zmian w firmwarze :) już za kilka dni nowy firmware ;)

jagos - 2015-10-29, 22:49

GOLDI, kuwa Ciebie zagiąć to trzeba dużo soli zjeść :P
rosomak1983 - 2015-10-30, 20:08

wojtas napisał/a:
planuje wsadzić e9 i dobic do 400km i 500-550nm (nie wiem do ilu starcza)

a tłoki ? (u Ciebie seria popraw mnie jesli jestem w błedzie) a uszczelka (jak wczesniej) ? ja bym nie jezdził na granicy. Wiesz zawsze sa jakies piki jakies przeciazenia... Zostawiłbym rezerwe bezpieczenstwa... tym bardziej ze to eclipse :jezyk:

GOLDI napisał/a:
to że urzadzenie jest zamknięte technologicznie i nie wciśnie się już w niego wiecej funkcjonalności nie znaczy, że soft jeszcze trochę sie nie rozwinie ;)

Raz a dwa normalny uzytkownik nie bedzie co rusz za nowinkami podażał bo to sa niezauwazalne niuanse i niepotrzebne koszta. Ufam ze urzadzenie jest wystarczajaco dobre i da sobie rade. Opinie ma bdb. A moze jak na swinie jest tak dobre ze juz sie wiele ulepszyc nie da...

Cytat:
problem ogolnie z kazda swinia to wieksze wtryski... nigdy nie wyprowadzisz tak korekcji w trybie swini na wiekszych wtryskach jak to ma miejsce w stand alonach paliwowych (det3 FIT - semistandalone paliwowy)

czy przy zmianie z serii tj 450cc na 550cc wiadomo z czego , bedzie jakis problem ?
Co z sterowaniem zapłonem bo w ecli (1G) chyba nie jest to mocna strona tak mi sie wydaje. Czy DET to dobrze ogarnie. Jak oceniasz zastosowanie DET3 (fit) w 1G turbo czy zaspokoi sredniowymagajacego uzytkownika i sredniowysilony (jak na tuning powiedzmy 1.3 bara z 16g) silnik ???? Moze podzielisz sie jakimis uwagami co w tej kwestii jeszcze zrobic. Przepływka z 2G turbo czy map sensor (wiem ze jestes zwolennikiem tego drugiego ale obiektywnie poza przepływem co lepiej nie chodzi mi o moc a o poprawnosc i niezawodnosc działania, wiekszosc dokładnosc i kompatybilnosc z DET3) a moze jedno i drugie ??? Mam DETa3 z mapsensorem. Acha EBC nie jest chyba potrzebne?, zawor mam MAC i powinno byc ok ?

[ Dodano: 2015-10-30, 20:09 ]
Cytat:

GOLDI, kuwa Ciebie zagiąć to trzeba dużo soli zjeść :P

w tym temacie chyba Goldiego nie było sensu probowac... raczej to nie było rozsadne z twej strony... :hahaha:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group