To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

1G OGÓLNE - Nie odpala

Anonymous - 2009-01-30, 14:07
Temat postu: Nie odpala
Mam problem z odpaleniem eclipas na zimnym silniku, jakby brak ssania. Kiedy silnik zostanie uruchomiony i chwile popracuje (nagrzeje si?) nie ma problemu z ponownym uruchomieniem. Jest to m?j pierwszy eclipse wi?c prosze o pomoc.
kiepuczi - 2009-01-30, 14:41

mozliwe ze padl czujnik temperatury silnika , albo masz wielka nieszczelnosc w dolocie. On nie odpala , czy poprostu gasnie??
A pali jak przytrzymasz noge na gazie??

Anonymous - 2009-01-30, 15:11

problem jest taki ?e jak silnik jest zimny rozrusznik kr?ci, pr?buje odpali? z wci?ni?tym gazem i nic tak jest ca?y czas a? jakby wko?cu co? za?apa? paliwo wtedy te? trzeba jeszcze kilka razy kr?ci? z gazem a? zapali i trzyma? przez chwil? na obrotach jakie? 15sek wtedy silnik dzia?a r?wno i ju? juz nie ma problemu z ponownym odpaleniem do momentu wystudzenia. Jak silnik si? nagrzeje nie ma ?adnych problem?w z odpaleniem silnik dzia?a r?wno. Wydaje mi si? ?e to moze by? ssanie a raczej brak. ale nie wiem jak si? za to zabra? lub te? sprawdzi
eXTrim - 2009-01-30, 16:15

sprawdz ta rure gumowa co idzie od przeplywomierza czy nie jest peknieta, najlepiej ja zdejmij i dokladnie obejrzyj
Tofik - 2009-01-30, 18:06

kiepuczi, Czyjnik temperatury silnika jest odpowiedzialny za ssanie? Tylko ten czujnik czy jeszcze jakie? albo co? jeszcze? Mo?esz opisa? gdzie si? znajduje?
Pytam bo u mnie chyba w?asnie nie ma ssania bo czy to lato czy to zima i tak zaraz po zapaleniu ma 800-900rpm a tu ch?opaki pisali ?e na ssaniu ma ko?o 1,5tysia

Timonek - 2009-01-30, 18:13

Czujnik znajduj? si? ko?o termostatu, jest przy??czona do niego wtyczka, mo?esz spr?bowa? przeczy?ci? styki. Jakby? nie mia? ssania to by? nie m?g? ruszy? auta w te mrozy co by?y.
Anonymous - 2009-01-30, 18:22

Timonek21 napisał/a:
Jakby? nie mia? ssania to by? nie m?g? ruszy? auta w te mrozy co by?y.
farmazon... to nie maluch
zycho - 2009-01-31, 10:00

czy za ssanie odpowiada termostat w przepustnicy? tak by wynikalo z dokumentacji.
Szakal - 2009-01-31, 10:20

zycho napisał/a:
czy za ssanie odpowiada termostat w przepustnicy?

ke? :wtf:

zycho - 2009-01-31, 11:25

?le si? wyrazi?em, w przepustnicy jest zaw?r termostatyczny zamykaj?cy dop?yw powietrza gdy p?yn ch?odniczy osi?gnie temp. powy?ej 50 st. C
Tofik - 2009-01-31, 14:51

Timonek21, Ko?o termostatu? na termostacie? z przodu? z Ty?u? jedna tam jest ta wtyka w tej okolicy? ?atwo b?dzie znale??? wida? odrazu?
Co do ssania na mrozie to odpali? odpali nie ma ploblema tylko ba niskie obroty< znaczy takie jakie powinien mie? przy rozgrzanym.

Coodo - 2009-01-31, 16:02

jezeli silnik na zimnym kreci, a nie chce odpalic, a na ciep?ym zapala ok - mozliwe uszkodzenie czujnika temp
a je?eli na zimnym odpala, ale obroty s? niskie - silniczek krokowy do przejrzenia

kawior1gturbo - 2009-01-31, 17:36

zycho napisał/a:
?le si? wyrazi?em, w przepustnicy jest zaw?r termostatyczny zamykaj?cy dop?yw powietrza gdy p?yn ch?odniczy osi?gnie temp. powy?ej 50 st. C


nie, chyba nie ma czegos takiego w Eclipse...

mieczyslaw_ch, a czy sprawdziles wskaznik temperatury po zagrzaniu silnika, pokazuje cos wogole?
a nie kreciles nic przy czujniku polozenia walkow?? byc moze czujnik temp. jest dobry,tylko nie ma styku na pinach, przeczysc sobie dobrze, posmaruj wazelina techniczna...
reszta tak jak chlopaki pisza.

Timonek - 2009-01-31, 21:22

Czujnik widac jest wkr?cony po stronie prawej od korka ch?odniczego.

[ Dodano: 2009-01-31, 22:46 ]
Zlokalizuj wtyczke od sondy lambdy, obok niej po stronie lewej s? jeszcze dwie. Pierwszy przy wtyczce lambdy to kabelek odpowiadaj?cy za wsja?nik temp silnika na desce rozdzielczej, drugi to w?a?nie czujnik temp silnika.

Anonymous - 2009-02-06, 17:32

No w?a?nie ja ostatnio te? co? takiego z?apa?em. Za niskie obroty na zimnym ok 900rpm, odpala normalnie, tyle ze to zaniskie obroty dla zimnego i nie?adnie wtedy pracuje. Krokowy jes ok wyjo?em go nawet i wyczy?ci?em (zap?on ON chowa si?, na OFF wy?azi). Podejrzewam czujnik temp tyle ?e s? 3 - ma?y z jednym pinem od zegara (dzia?a), - no i pozosta?e dwa jeden od zwi?kszania dawki paliwa a drugi pewnie od wiatrak?w. Tylko kt?ry jest kt?ry - jeden ma piny odkryte a drugi zabudowane. Kt?ry mam sobie zam?wi
Anonymous - 2009-02-06, 22:35

mieczyslaww_ch napisał/a:
problem jest taki ?e jak silnik jest zimny rozrusznik kr?ci, pr?buje odpali? z wci?ni?tym gazem i nic tak jest ca?y czas a? jakby wko?cu co? za?apa? paliwo wtedy te? trzeba jeszcze kilka razy kr?ci? z gazem a? zapali i trzyma? przez chwil? na obrotach jakie? 15sek wtedy silnik dzia?a r?wno i ju? juz nie ma problemu z ponownym odpaleniem do momentu wystudzenia. Jak silnik si? nagrzeje nie ma ?adnych problem?w z odpaleniem silnik dzia?a r?wno. Wydaje mi si? ?e to moze by? ssanie a raczej brak. ale nie wiem jak si? za to zabra? lub te? sprawdzi?.


Ja u siebie w eclipsie tez mia?em identyczny problem, gdy by?y du?e mrozy auto nie odpala?o pr?bowa?em ju? wszystkiego a? w ko?cu pomog?a wymiana ECU wtedy dopiero pojawi?o si? ssanie i wszystko wr?ci?o do normalnego stanu...

Anonymous - 2009-02-06, 23:00

MB napisał/a:
Ja u siebie w eclipsie tez mia?em identyczny problem, gdy by?y du?e mrozy auto nie odpala?o pr?bowa?em ju? wszystkiego a? w ko?cu pomog?a wymiana ECU wtedy dopiero pojawi?o si? ssanie i wszystko wr?ci?o do normalnego stanu...

Te? biore ECU pod uwag? zm?wi?em ju? kondensatory, lutownic? i pare innych detali ale zanim si? do tego wezm? wola?bym wykluczy? inne mo?liwo?ci a?eby w razie problem?w nie mie? dw?ch niewiadomych usterek zamiast jednej. Dlatego ponawiam pytanie kt?ry czujnik jest od ssania?

Anonymous - 2009-02-06, 23:03

westman napisał/a:
zm?wi?em ju? kondensatory,
ecu to nie tylko kondensatory :) ale sie uparliscie od wieki wikow :) jeden wymienil i pomoglo to zaraz 99% malpuje i nic to nie daje :)

westman napisał/a:
kt?ry czujnik jest od ssania?
z dwoma pinami w ksztalcie litery T
Anonymous - 2009-02-06, 23:04

NIe inwestuj?c w kompa podepnij jakiego? od sprawnego auta i bedziesz wiedzia? wszystko...
Anonymous - 2009-02-06, 23:43

I tu GOLDI ma 100% racji. Wymiana kondensator?w jak zauwa?y?em na forum jest bardzo modna :)
Tylko czasem bywa gorzej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group