1G OGÓLNE - Silnik
Anonymous - 2009-02-03, 09:19 Temat postu: Silnik Witajcie koledzy,
niedawno odebra?em samoch?d z naprawy po tym jak okaza?o si? ?e p?k?a panewka. Silnik zosta? wyremontowany, a dok?adniej zrobione zosta?o
- szlifowanie wa?u g?. + korby 1-2 szlif
- naprawa korbowodu
- uszczel. g?owicy i d?? silnika z simmeringami
RAZEM 600 z?
ponadto:
- ?o?ysko napinacza 18z?
- ?o?ysko klimy 90 z?
- olej do silnika - 126 z?
- p?yn do ch?odnicy - 58 z?
- pasek rozrz?du - 95 z?
- pasek rozrz?du - 38 z?
- filtr oleju 15 z?
- robocizna - 1600 z?
RAZEM 2640 z?
(wi?cej informacji w po?cie "Chrobot z pod maski" o kt?rym pisa?em wcze?niej)
Jednak zaraz po odebraniu auta samoch?d dostaw?a czkawki przy je?dzie na wysokim biegu i przy niskiej pr?dko?ci, chodcia? tak?e czasem na jedynce i dw?jce podczas rozp?dzania. Po kilku dniach zacz??o byc s?ycha? do?? g?o?no brz?czenia przy i pow. 3000 obr. - jakby jaka? obudowa wpada?a w wibracje. Pojecha?em ponownie do mechanika i co si? okaza?o?
Wysun?? si? pier?cie? od panewki - czy co? takiego.
CO O TYM S?DZICIE - co mog?o by? przyczyn?, czy to b??d mechanika?
Przyznam ?e jestem za?amany.
Anonymous - 2009-02-03, 09:29
nie znam dobrze tematu alee 3 ty? i wibracje to mi wygl?da na ?le za?o?ony balans ( je?eli to silnik 4g63 ) mia?em u siebie cos takiego
MATi - 2009-02-03, 10:47
http://www.vfaq.com/mods/timingbelt-1G.html
http://www.eclipse.net.pl...php?p=2126#2126
Tofik - 2009-02-03, 10:48
dany-ct, jaby to by? balans to by nim rzuca?o jak ?punem na g?odzie a huk ni?s?by si? po karoserii tak ?e w ?rodku by by?o jak w m?ockarni
Prot - 2009-02-03, 11:23
to jest balans ale jeden a nie oba, dlatego tak delikatnie, chcesz powiedzie? ?e zrobili Ci remont bez wymiany pier?cieni?
Anonymous - 2009-02-03, 11:33
Prot - ja si? na tym kompletnie nie znam, ale z tego co wiem to pier?cieni na t?okach nie wymieniano. Czy tu chodzi o jakie? inne pier?cienie?
SAMAEL - 2009-02-03, 12:54
mnie ciekawi sformu?owanie "naprawa korbowodu" i "p?kni?ta panewka" ... dobry mechanik. i olej za 130z?...
Anonymous - 2009-02-03, 12:55
Tak, z balansem ?le ustawionym, tzn tylko na znaku a nie z w?o?eniem ?rubokr?ta do bloku, gdzie mechanik ma szanse 50/50 ?e akurat trafi to przy takim ?le ustawionym da si? je?dzi?, ale tylko gdy szybko mija si? te ok. 3 tys. obrot?w, bo jak si? jedzie przy 3tys rpm to wszystko zaczyna brz?cze? jakby w jaki? rezonans wpada?o, przerabia?em to po moim mechaniku, jak wida? nie on pierwszy i nie ostatni
SAMAEL - 2009-02-03, 13:06
?rubokr?t to nie jedyny spos?b na w?a?ciwe ustawienie tylko trzeba wiedzie? jak jest to zbudowane wszystko ale to tajemnica zawodowa, mi si? nie chce nigdy tej ?rubki odkr?ca
Anonymous - 2009-02-03, 14:06
...ale czy ?le ustawiony balans mo?e by? przyczyn? ?e wysun?? si? jaki? pier?cie? panewki? i po tym mechanik ponownie b?dzie wyciag?? ca?y silnik i co? tam szlifowa?.
Z tym brz?czeniem u mnie jest tak ?e zaczyna przy ok. 3000RPM i przy wi?kszych obrotach brz?czy bardziej.
[ Dodano: 2009-02-03, 14:08 ]
brz?czenie pojawi?o si? po 2 dniach, jad?c nagle podczas rozp?dzania us?ysza?em g?o?ne brzeczenie i tak ju? zosta?o - przy czym przy b. niskich obrotach brz?czenie ustawa?o.
[ Dodano: 2009-02-03, 14:18 ]
SAMAEL napisał/a: | mnie ciekawi sformu?owanie "naprawa korbowodu" i "p?kni?ta panewka" ... dobry mechanik. i olej za 130z?... |
Olej to niemiecki LIQUI MOLY
Pekni?ta panewka - pokazywa? mi element w kszta?cie p?askiej obr?czki ok 3-4 cm ?rednicy. by?a przeci?ta na p??.
Korbow?d je?li dobrze zrozumia?em mechanika by? szlifowany.
Anonymous - 2009-02-03, 14:27
brz?czenie balansu zaczyna?o si? przy 3 ty? i ko?czy?o przy 3,5 ty? przynajmniej u mnie tak by?o
Timonek - 2009-02-03, 14:41
a je?eli mi zaczyna wszystko wpadac w rezonans tj. plastiki i drazek bieg?w po przekroczeniu 5500rpm to co to mo?e by
wolf - 2009-02-03, 14:57
A jakie jest ci?nienie oleju bo jak wywali?o panewk? to powinno znacznie spa?? ale wtedy to i wa? dostanie po dupie.
Anonymous - 2009-02-03, 15:07
wolf napisał/a: | A jakie jest ci?nienie oleju bo jak wywali?o panewk? to powinno znacznie spa?? ale wtedy to i wa? dostanie po dupie. |
Ci?nienie by?o dobre bo i nawet mechanik na to patrzy?.
[ Dodano: 2009-02-03, 15:10 ]
Timonek21 napisał/a: | a je?eli mi zaczyna wszystko wpadac w rezonans tj. plastiki i drazek bieg?w po przekroczeniu 5500rpm to co to mo?e by?? |
ja mia?em kiedy? guz na oponie i przy du?ych predko?ciach drga?a kierownica, plastiki, ga?ka bieg?w, itp. Przestawia?o mi si? nawet wsteczne lusterko
Timonek - 2009-02-03, 15:11
Mam krzywa felge, ale to raczej nie jest jej pow?d. Mo?e poduszki pod silnikiem zalane klejem do okien, ale nie wiem.
Anonymous - 2009-02-03, 15:43
Timonek21 napisał/a: | Mo?e poduszki pod silnikiem zalane klejem do okien, ale nie wiem. |
?e co... ?
Anonymous - 2009-02-03, 15:54
gery napisał/a: | - naprawa korbowodu | ze co ?
Tofik - 2009-02-03, 17:09
GOLDI, taaaaa, i regeneracja t?oka
Timonek - 2009-02-03, 20:53
Mati_GS napisał/a: | Timonek21 napisał/a: | Mo?e poduszki pod silnikiem zalane klejem do okien, ale nie wiem. |
?e co... ? |
Wiadomo o co chodzi, powiedzia?em g?upote.
Wtakim razie mam utwardzone poduszki pod silnikiem i to mo?e by? powodem ?e np na wolnych obrotach kierowni? trz?sie razem z tym prze??cznikiem zespolonym czy jak to sie nazywa - czyt. w??cznik kierunkowskaz?w i wycieraczek.
MATi - 2009-02-03, 22:50
Timonek21 napisał/a: | Mati_GS napisał/a: | Timonek21 napisał/a: | Mo?e poduszki pod silnikiem zalane klejem do okien, ale nie wiem. |
?e co... ? |
Wiadomo o co chodzi, powiedzia?em g?upote.
Wtakim razie mam utwardzone poduszki pod silnikiem i to mo?e by? powodem ?e np na wolnych obrotach kierowni? trz?sie razem z tym prze??cznikiem zespolonym czy jak to sie nazywa - czyt. w??cznik kierunkowskaz?w i wycieraczek. |
Po wymianie wszystkich poduch pod silnikiem i regeneracji ?apy przy bloku i skrzynce mam tak samo ze na wolnych delikatnie wpada w wibracje... nie wiem co moge z tym zrobi? bo mnie to dra?ni
|
|
|