To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Dolot

Anonymous - 2009-03-05, 07:44
Temat postu: Dolot
Po za??czeniu klimy nie chodzi wentylator od niej tylko pali sie te zielone swiatelko i ses sie nie pali ,za to duzo chla paliwa jak nigdyy :roll:
Jeszcze jedne pytanie?
Czy po wyjeciu przeplywki samochod bedzie mial wieksza moc ,, i czy oplaca sie zamontowac filtr stozkowy jakies wloskiej firmy zaplacilem za niego 230zl

//zmienilem temat bo calkiem zlazlo z klimy a poszlo w innym kierunku - allias

Szakal - 2009-03-05, 10:40

pppppp1 napisał/a:
Czy po wyjeciu przeplywki samochod bedzie mial wieksza moc

Wog?le nie b?dzie je?dzi? bo niby jak :glupawka:

Bobo - 2009-03-05, 10:42

Szakal napisał/a:
pppppp1 napisał/a:
Czy po wyjeciu przeplywki samochod bedzie mial wieksza moc

Wog?le nie b?dzie je?dzi? bo niby jak :glupawka:


bedzie jezdzil.. no na pewno przez jakis czas :-P ... ale raczej z duzym spadkiem mocy..

Anonymous - 2009-03-05, 19:57

Jesli chcesz montowac stozki to musisz miec do tego dobra rure z adapterem... istotne jest tez zeby byl odpowiedniej dlugosci - inaczej oczekuj spadku mocy... jak dlamnie to nie ma to sensu... to jest robota glupiego.

A co do przeplywki to MUSI ZOSTAC!!! - chyba ze bawisz sie w bardziej zaawansowane modyfikacje.

:ok:

cantrell - 2009-03-05, 20:40

allias mo?e dysponujesz schematami i rysunkami technicznymi jakiego? dobrego dolotu :twisted:
hammer - 2009-03-06, 14:01

jedyna s?uszna droga to AEM V2 i wszystko jasne :amen:
Anonymous - 2009-03-06, 22:31

cantrell napisał/a:
allias mo?e dysponujesz schematami i rysunkami technicznymi jakiego? dobrego dolotu :twisted:


Masz na mysli dokladny "przepis" jak taki zrobic?

Bo jesli o to pytasz to nazywa sie CAI INJEN :>

AEM v2 tez ale nie wiem czemu mam wiecej respektu do Injen`a.

PS. Jesli chcesz to zrobic dobrze i zeby mialo sens to tylko z tymi firmami - inaczej tracisz czas i pieniadze. Ty nie jestes pierwszym co probowal i sie przejechal.

cantrell - 2009-03-07, 12:37

trooszk? ju? czyta?em na ten temat i s? w klubie osoby kt?re twierdz? ?e kupienie gotowego dolotu to nie najlepsza droga bo to mod kt?ry w ka?dym aucie inaczej mo?e si? zachowywa?,?eby wyci?gn?? jak najwi?cej mocy trzeba indywidualnie do autka na hamowni zrobi? testy metod? pr?b i b??d?w i dopasowac d?ugo?ci rur itd.
m?g? by? do tego problemu si? ustosunkowa?? jak to jest Twoim zdaniem? je?li to kwestia d?ugosci,?rednicy rur,z??czy i jest to wyliczona sta?a do danego modelu jestem w stanie bez problemu sam to zrobi? w firmie,opr?cz oczywi?cie filtru potrzeba mi tylko schemat?w.wiem ?e to piractwo,?e firmy na testy wydaj? sporo kasy ale moim zdaniem dolot za np.1200z? to przesada i nie ka?dego na to sta? a kupi? jak?? chi?szczyzn? ?eby dodawa?a ci??aru mija si? z celem :>

Anonymous - 2009-03-07, 19:07

Zasada jest dosc prosta. Kazdy samochod inaczej na to zareaguje. Dlatego nie jest latwo zrobic dolot z jakiejs rury i bedzie wszystko git. Na to sklada sie bardzo wiele czynnikow jak juz wspomnialem i sam potwierdziles.

Najlepszym rozwiazaniem bedzie dorwanie kogos kto juz taki dolot posiada i zrobic pomiary i wtedy to zmontowac... wtedy mozesz sie pokusic o sprzedaz. Tak robi wielu na ebay`u.

W przypadku 3G jest tak wiele prob i modeli ze efektow jest tyle samo. Sa 3 dobre modele ktore maja sens w przypadku pelnego dolotu.
AEM V2 - ktory podobno daje okolo 15KM - jest zrobiony w specyficzny sposob dajac dwie fazy powietrza idacego do silnika (nizsze i wyzsze obroty)
AEM CAI (ver 1) - mial dawac okolo 8-12KM. Dwu czesciowy dolot zbierajacy gestsze powietrze przy ziemi. W deszczowych rejonach ryzyko zassania wody bo siedzi tak nisko.
INJEN CAI - 10-15KM Jak dla mnie dajacy najleszy rezultat odglosu silnika przy przyspieszaniu. Jednoczesnie rewelacyjny odpowiedz przepustnicy. Konstrukcja taka sama jak AEM CAI umozliwiajaca konwersje na "krotko" jesli ktos sie boi zassania wody w jesien albo zime.

Nie jako zasada jest ze MAF siedzi w tym samym miejscu co jest fabrycznie - ale nie powiem czy to z powodu kabli czy z powodu konstrukcji. (raczej to pierwsze) Dlugosc calej konstrukcji powinna byc wystarczajaca zeby umiescic filtr we wnece za zdezakiem zaraz nad dolna plastikowa obudowa. Jak dobrze pamitam to daje ci jakies 20cm rury od krawdzi podluznicy gdzie go mocujesz do miejsca gdzie siedzi filtr. Jak bardzo ciekaw jestes jak to wyglada to poszukaj w moich zdjeciach - na pewno jest. Nawet w mojej starej galerii znajdziesz zdjecie komory silnika.

Rozmiaru rury nie pamietam ale jesli chcesz to zrobic dobrze dopasowujac to proponuje ci zrobic tego samego rozmiaru co przelot z MAF`u. Im mniej nierownosci po drodze tym lepsza odpowiedz pedalu gazu przy kazdym nacisnieciu.

Do tego spawasz przejsciowke na sensor - 4 sruby i dolot bedzie oki...

Pamietaj tylko ze nie koniecznie moze ci wyjsc to czego oczekujesz. Masz duze szanse ze trafisz w samo sedno ale moze byc ze dlugosc nie ta albo ze wzgledu na mocowanie filtra nie dochodzi powietrza zeby poprawic osiagi dzieki czemu caly twoj wklad moze pojsc na marne. :ok:

Anonymous - 2009-03-07, 19:14

Ja d?ugo my?la?em nad zrobieniem dolotu mia?em kupi? to o czym pisze Alias a? w ko?cu zrobi?em u go?ci kt?rzy maj? o tym poj?cie dopasowali rury z kwas?wki oczywi?cie przep?ywka zosta?a na ko?cu sto?ek i ?wietnie to wysz?o przy zmianie bieg?w jest r??nica polecam tak? modyfikacj?. :ok:
Anonymous - 2009-03-07, 19:16

ash, jakies przyrosty :> ? mierzyles samochod przed i po?
Anonymous - 2009-03-07, 19:46

Goldi nie mierzy?em :roll: chce to zrobi? teraz , poprostu czuje r??nic? wiem ?e to nie da?o nie wiadomo co ale jest poprawa zrobie fotke i wstawie jak to wygl?da.
Anonymous - 2009-03-07, 20:03

znaczy szkoda ze nie zrobiles przed :) ale jesli masz jeszcze seryjny dolot i szybkosc motanzu tego nie przekracza 10 minut to zrob na serii... jestem ciekaw:> bo u mnie na roznych dolotach np... na kilku wyszlo gorzej niz seryjna puszka ktora ogranicza :> wiec roznie bywa:) a za kazdym razem czulem poprawe :) wrazenia dzwiekowe jednak poteguja poczucoe zapierdalania:P
Anonymous - 2009-03-07, 20:13

To nie wra?enie dzwi?kowe cho? te? s? :twisted:
Powa?nie jest r??nica w przy?pieszeniu.
Na zlocie ci udowodnie :ok:

Anonymous - 2009-03-07, 20:32

ash napisał/a:
Na zlocie ci udowodnie
W jaki sposob?
Anonymous - 2009-03-07, 20:33

:badcrack: Jeszcze nie wiem , przewioz? go heheh :badcrack:
Anonymous - 2009-03-07, 20:57

ash napisał/a:
Jeszcze nie wiem , przewioz? go heheh
a ile to ma koni ze ma zrobic wrazenie :jezyk: ?

poza tym jakie bede mial porownanie ;) tnij sie z fingerem:> ma serie:>

Anonymous - 2009-03-07, 20:58

Ile dwa du?e + pare mechanicznych starczy , zobaczymy mo?e do zlotu i wydech zrobie
Anonymous - 2009-03-07, 21:04

ash... zrob porownanie z fabrycznym i ze zrobionym. Zmiana z jednego na drugi to max 15-20 min. Wiem ze pierwsze sciagniecie zajmuje wiecej ze wzgledu na mocownie fabrycznego od dolu co moze byc klopotliwe.

A co do powrownan to pamietej ze jest jeszcze cos co nazywa sie "kwestia sugestii".

Zmiez jedno i drugie i wtedy mozemy rozmawiac o przyrostach.

Anonymous - 2009-03-07, 21:23

GOLDI napisał/a:
tnij sie z fingerem:> ma serie:>
Sluze pomoca ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group