To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G64 (2,4l) - przekladka na DOHC

jonas - 2009-04-15, 16:07
Temat postu: przekladka na DOHC
jestem w trakcie przekladania glowicy w 3G

glowica pasuje plug&play (nie potrzebuje zadnych przerubek )

jedynie trzeba troszke pomieszac z wezem od chlodnicy (niekture weze sa za kr?tkie )

pasek rozrzadu da?em z evo 8 (bez problemu pasuje )

zostala mi sama elektryka

i tu pare pytan :

czy wszystkie elektryczne zeczy sa takie same jak w EVO 8 ?
wiem ze na pewno nie pasuje czujnik polozenia przepustnicy , bedzie trzeba przerabiac ale mysle ze sobie dam rade
jakie zamontowac wtryski aby nic narazie nie trzeba bylo kombinowac w komputerze (brak kasy )
mam orginaly z 3G , z EVO 450 i 560

jak macie jakies konkretne info to prosze piszcie
prosze nie pisac jak ktos nie ma informacji potwierdzonych bo niebede bral tego pod uwage

hammer - 2009-04-15, 18:13

Ja Tylko napisz? ?e :serduszka: za to co robisz bo przecierasz dobr? drog? dla 4g64.
Anonymous - 2009-04-15, 18:45

zostaw seryjne wtryski z 3g... te z evo sa za duze
Anonymous - 2009-04-15, 23:40

Jedno to ze EVO wtryski beda za duze a drugie to ze dla seryjnego silnika (bez turbo) 3G wtryski ci wystarcza.

Pamietaj tylko o jednej bardzo waznej sprawie. MUSISZ GO WYSTROIC JAK ZROBISZ DOHC. Z dwoch powodow bo zaplon bedzie inny w gornych granicach jako ze fabryczny 3G obcina ze wzgledu na zamykanie sie gardla powietrznego w granicach 5tys obrotow. Majac DOHC bedziesz mial wyzszy zakres obrotow. Kolejne to zeeby naprawde odczuc ten swap to musisz wykrzesac z niego co sie da i strojenie to jedyne wyjscie.

Co do samego swap`u... mam nadzieje ze wraz z glowica masz tez kolektor dolotowy z EVO??? Bo jesli nie to juz teraz ci powiem ze fabryczny ci sie nie zmiesci i bedziesz musial przerabiac. Glowica po stronie dolotu jest dluzsza/szersza wiec tam bedzie ci brakowalo miejsca.

Co do elektryki... to na dobra sprawe jest wszystko plug & play. Ktory rok jest twoj 3G? Mozliwe ze reluktor (nie znam polskiej nazwy) na walkach bedzie "nadawal" zly sygnal do sensora polozania walka jako ze sa roznice pomiedzy 2000-2002 (jesli dobrze pamietam) i 2003+. Oczywiscie ten drugi przedzialma taki sam jak EVO. Rezultatem bedzie problem z obrotami na obrotomierzu i nie tylko...

Jaki uzyjesz termostat i obudowe? Z 3G czy EVO?

jonas - 2009-04-16, 08:56

samoch?d mam 2002 roku .

co do kolektora to jest z Evo

termostat byl razem z glowica takze go nie ruszalem (zobacze jak sie bedzie zachowywal bo moj byl chyba walniety )

jak ci chodzi o czujnik polozenia walka rozrzadu (bo chyba tak sie to nazywa )

to sprawdzalem po numerach i praktycznie sie zgadzaly
pisze praktycznie bo poczatkowe 6 lub 8 cyfr juz nie pamietma bylo takie same
a dodatkowe 4 byly inne (ale to jest bodajze data produkcji czujnika )

Anonymous - 2009-04-16, 11:36

mo?na zapyta? co ta przek?adka ma na celu ?? zwi?kszenie mocy , momentu , niezawodno?ci, stara by?a walni?ta czy co ??
Anonymous - 2009-04-16, 12:25

dany-ct, evo ma DOHC. 3g jest SOHC...
hammer - 2009-04-16, 13:18

GOLDI a? si? wzruszy?em ?e go nie zbanowa?e? za t? niewiedz? :P

dany-ct tak jak goldi wspomnial SOHC na DOHC, czyli z jednego wa?ka robimy na dwa :) Zazdroszcz? jonasowi g?owicy w takim stanie za takie pieni?dze. Bo zyska naprawd? du?o. Jest to droga do 3G Turbo by Jonas. :amen:

Anonymous - 2009-04-16, 13:50

Panowie Goldi i hammer667 dalej nie odpowiedzieli?cie mi na pytanie


czy przek?adka z 3 na 4 zawory na cylinder ma za zadanie podnie?? moc ?
czy te g?owice dohc s? wytrzymalsze czy o co chodzi
a mo?e ju? mi si? ban nale?y bo w og?le pytam ??

hammer - 2009-04-16, 17:05

dany-ct, W dziale 3G masz pe?ne info o tym swapie.

W skr?cie i bardzo og?lnie: +30hp, kr?cenie silnika do ok 8k rpm :serduszka:
Nie chce mi si? powtarza? a do dzia?u 3G wej?? nie mog?. :wtf:

Anonymous - 2009-04-16, 17:31

dany-ct napisał/a:
czy przek?adka z 3 na 4 zawory na cylinder ma za zadanie podnie?? moc ?
ze jak ;p ? i tu i tu 16 zawrow... po krotce.. wieksze kanaly wiecej powietrza... wiecej powietrza = wiecej mocy
Anonymous - 2009-04-16, 19:23

to jest wyczerpuj?ca odpowiedz dla mnie, czy nie mo?na tak by?o od razu ??
no ja wiem ja jestem niedouczony i w og?le ,a i szuka? mi si? tez nie chce :ok:

Anonymous - 2009-04-16, 20:55

jonas napisał/a:
samoch?d mam 2002 roku .

co do kolektora to jest z Evo

termostat byl razem z glowica takze go nie ruszalem (zobacze jak sie bedzie zachowywal bo moj byl chyba walniety )

jak ci chodzi o czujnik polozenia walka rozrzadu (bo chyba tak sie to nazywa )

to sprawdzalem po numerach i praktycznie sie zgadzaly
pisze praktycznie bo poczatkowe 6 lub 8 cyfr juz nie pamietma bylo takie same
a dodatkowe 4 byly inne (ale to jest bodajze data produkcji czujnika )


Jesli masz 2002 to jest akurat na przelomie zmian... zalezy od momentu produkcji. Jesli chcesz sie upewnic to jak bedziesz zdejmowal glowice to sprawdz tez reluktor (wyglada jak metalowa tuba i jest przykrecana jedna sruba do walka na wysokosci czujnika) czy uklad "zebow" jest symetryczny czy assymetryczny. Jesli symetryczny to znaczy ze jest stary model i ECU po zmiane na na DOHC moze miec maly trzask.

Cala reszta... wyglada na to ze jestes na dobrej drodze. :ok:

Milego czytania.... juz od samych zdjec mozna orgazmu dostac :P :serduszka:
http://www.club3g.com/for...s-evo-swap.html
http://www.club3g.com/for...c-research.html


I chyba jeden z lepszych opisow co i jak:
http://www.club3g.com/for...ow-malachi.html

PS Czym bedziesz stroil?

Anonymous - 2009-04-16, 20:57

Ten ostatni bedziesz mial przyklad jakie kody PO powyskakiwaly podczas SWAP`u i jak sie z nimi uporal... Jak bedziesz szukal pewnych rozwiazan - DAJ ZNAC :>
jonas - 2009-04-16, 23:19

przyznaje teraz szczerze ze nie przygotowalem sie do tego w 100 %

ale tak to jest jak sie jest pionierem :)

bardziej balem sie od strony mechanicznej , a z racji tego ze 3g chodzi na kompie z EVO to myslalem ze ze strony elektryki nie bedzie wiekszych problemow

a tu wychodzi ze jest na odwrot

od strony mechanicznej mam wszystko zlozone i na dzien dzisiejszy wydaje mi sie ze jest wszystko OK
zostalo mi tylko zmierzyc kompresje dla pewnosci

i zostala mi sama elektryka

jak poczatkowo sprawdzalem po wtyczkach to wszystko jest takie samo
jedyny problem to to ze niekiedy kable sa za krotkie (ale to maly problem )

a teraz sie dowiaduje o schodach ze zestrojeniem

szczeze mowiac myslalem ze bedzie trzeba tylko wszystko popodlanczac i odpalic samochodzik :(

mysle ze co do zestrojenia to pojade do projekt xs
bo szczeze mowiac co do elektryki w samochodach to nie mam zielonego pojecia

no chyba ze ustawic zaplon w golfie 3 na lampie :)

co do pomocy naukowych od Alliasa :amen: i tu uklony do ciebie
to pobieznie cos rozumie ale nie jestem az tak dobry z anglika aby dac sobie rade w 100 %

z autkien niestety bede dopiero w sobote grzebal takze w sobote wszystkiego sie dowiem
jak cos bedzie nie tak to bede pisal i pytal

tak to jest byc pionierem :)

[ Dodano: 2009-04-16, 23:31 ]
jeszcze jedno

czy wiecie moze z jakiego czujnika komputer bieze informacje do zapodania iskry i wtrysku

z tego na wale , czy z tego na walku

Anonymous - 2009-04-18, 10:08

Z tego na walku...

A co do strojenia to jest tak ze pewnie ze mozesz "probowac" jezdzic tak po PLUG&PLAY ale ze wzgledu na to ze jest to konkretna modyfikacja silnika i jego charakterystyki a nawet przy wymianie wydechu czy dolotu jest dobrze zrobic cos takiego (oczywiscie ze zwgledu na male przyrosty nikt sie w to nie bawi ze wzgledu na koszta).

Ale jesli chodzi o DOHC to zmieniasz zakres RPM jak i masz rozne walki i stopnie zaplonu. Znajdziesz ze 3G SOHC na wolnych obrotach ma -10 st gdzie silnik EVO ma -5 st. Oczywiscie EVO ma turbo - ty jeszcze nie :>

To wszystko musisz brac pod uwage. Jesli chcesz uzyskac prawdziwe efekty to strojenie nie uniknione.

Co do samego SUPPORT`u z tych linkow... jesli bedziesz mial problem to daj znac. Nakieruje Ciebie na tyle ile bede mogl. Siedzialem w tym temacie (troche za krotko) bo podobne klody mialem jak zmienialem ECU w swoim. PS. Jesli potrzebujesz nowy soft do kompa to mam "wersje edytowalna z EVO8" ale potrzebujesz kabel TACTIX o ktorym nie raz mowilem. Wiem ze jesli udasz sie do PXS to napewno ci ze strojeniem pomoga. Nie wiem z czego tam korzystaja ale ze wzgledu na to zejest to tuning N/A a 3G ma podobne strojenie co EVO to jest szansa ze moga to zrobic na fabrycznym ECU. To jest wiecej pytanie do Goldiego.

Powiem Ci szczerze ze nie moge sie doczekac uslyszec od Ciebie jak tam po pierwszym odpaleniu. Jakby nie patrzec to masz okazje zrobic co co ja przymierzalem sie przez 1.5 roku i nigdy mi sie nie udalo... :( a szkoda. :>

Aha jeszcze jedno... wiesz ze ten post jest nie wazny bez zdjec :> :protest: :ksiadz: :twisted:

jonas - 2009-04-19, 23:13

dzisiaj wrucilem do domu samochodzem :)

silniczek dziala stage 1 jest praktycznie zakonczony . :paker:
stage 2 :hamulce z evo 8

z pierwszych wrazen moge powiedziec ze silnik wrescie zaczol oddychac
dobrze mu sie wdycha i wydycha powietrze :)
narescie slychac ze to jest 2,4 l , bo przedtem to byla porazka

niestety tak jak pisales Allias
trzeba bedzie pogrzebac jeszcze cos z elektronika
to co wzroslo po samym zalozeniu glowicy to raczej 40 kucy nie bedzie
i jest problem z rowna praca silnika
obroty sa na 1500 i nie chca opasc (prawie jak WRC :) )

w najblizszym czasie musze jechac gdzies podpiac i sprawdzic jakie sa bledy
co do konkretnego wysterowania to sobie podaruje bo zal mi kasy na to
co by nie bylo to nastawiam sie na turbo i zal mi kase na wystrowanie na wolno ssacy
potrzebuje tylko sprawic aby ten silniczek kulal sie bez bledow i do 8k obrotow
bo odcinka jest nadal na 6k

jak jeszcze moge cie prosic Alliasku :)
w jednym z twoich linkow byly bledy jakie gosciowi wyplulo po modyfikacji
i jak to rozwiazal
niestety moj angielski jest lichy i za bardzo nie kojaze co on tam ma zrobic

jutro postaram sie wrzucic jakies fotki , choc nie ma tego za duzo
ale w linkach od Alliasa jest tego mnostwo takze nie bede sie powtarzal
i moge opisac jakie musialem poczynic zmiany aby wszystko pasowalo
nie jest tego za duzo :)

jak ktos potrzebuje pomocy zwiazanej z tym postem to prosze pytac , napewno pomoge

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

Anonymous - 2009-04-20, 10:42

Sledzimy uwaznie Twoje poczynania :)
Anonymous - 2009-04-20, 11:08

mega projekt :) szykuje sie pierwsze w Polsce Eclipse Evolution ;)
Anonymous - 2009-04-20, 16:47

:ok: no to moje gratki. Co do kodow to nie ma co tlumaczyc bo u ciebie moze byc inaczej. Uwazaj z wychodzeniem ponad 5500 przy pelnym gazie bo Ecu tego nie przerobi. Co do obrotow to stawiam na zle ustawiony zaplon albo zly sygnal z sensora walka. Co do tuningu... Zainwestuj w kabel tactix i soft ci przekaze i po kombinujemy przy pomocy wsparcia od chlopakow z USA. Jak bedziesz mial kabel to bedziesz sobie testowal kiedy chcesz. Wiecej info jak wroce do domu jako ze nie chce mi sie stukac z telefonu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group