To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G64 (2,4l) - Sonda Lambda - jakie ile i gdzie są?

breeder - 2009-07-31, 00:54
Temat postu: Sonda Lambda - jakie ile i gdzie są?
Jako ze wyswietla mi sie kod P135 co oznacza ze Oxygen O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1) a po polsku ze usterka sondy a w szczeg?lno?ci grza?ki sondy ,sonda przed katalizatorem? :wtf: :wtf: (bank 1)oznacza grup? cylindr?w , napi?cie grza?ki 12V ? :wtf:
Pablo1o - 2009-07-31, 10:52

W 2.4 masz 2 sondy lambda . Pierwsza siedzi za plecionk? przed katalizatorem . druga siedzi za katalizatorem . Tak . Plus 12 V idzie na grza?k? ale minus leci nie do masy a do komputera :)



breeder - 2009-07-31, 13:13

A jednak 2 sondy sa i ta za katalizatorem o widzisz tak sie tez domyslalem bo kod bledu 135 byl nie do zniesienia i teraz pojade juz na kanal zeby mi 2 sonde wymienili:)DZieki serdeczne:)

a Przy okazji czy to taka sam sonda tam wchodzi za katalizatorem bo na rysunku to jest ona pod numerem" 7" Czy obie sondy maja takie same parametry?

Anonymous - 2009-07-31, 14:06

Nr. 7 to drua sonda tyle ze moze jej nie byc w tak zwanym Fed Spec modelu (mala liczba modeli z 2000 roku). Wtedy masz tylko jedna tylko ta przy kolektorze.

Druga sprawa to fakt ze blad Bank 1 Sensor 1 to jest odnosnie pierwszej sondy.

Bank 1 - pierwszy "zestaw" cylindrow - w 2.4L jest tylko jeden - w V6 to jest ten z tylu silnika.
Bank 2 - drugi rzad - tylko w V6 i to jest rzad z przodu.

Sensor 1 - pierwszy sensor na kolektorze.
Sensor 2 - sensor za kolektorem.

Pablo1o - 2009-07-31, 14:44

Jak zwykle allias, Uczy, bawi, wychowuje :) :)
breeder - 2009-07-31, 17:43

Chlopaki to dziwne ale bylem u mechanika i kazalem zbadac mu napiecia na sondzie na kolektorze , wszytko ok , grzalka daje rade , moze to komputer zwariowal lub jest tak juz niezle walnieta sonda ze trzeba zamowic kolejna.Niezly wydatek zamiennik starcza tylko na 1000 km i nastepna :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: Nie no zartuje teraz to Denso wezme moze ta bedzie lepsza.Jeszcze raz dzieki za uswiadamiajace odpowiedzi :amen: :amen: :amen: :amen: :amen: :amen: :amen: :amen: :ok: :ok: :ok:
Anonymous - 2009-07-31, 18:05

Z tym kodem masz albo walnieta sonde, zle podpiety zamiennik albo tez skopane przewody do ECU. To ostatnie to raczej DUUUUZZZEEE extrimum.

Kup wlasciwa sonde a zaoszczedzisz sobie klopotu i pieniedzy.

(koledzy powtarzaja to bardzo czesto - kto oszczedza, ten placi dwa razy).

breeder - 2009-07-31, 19:48

Alias wybieram pierwsz? opcje ze walnieta sonda;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group