To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Znikajaca moc !!!

robo - 2007-10-12, 20:40
Temat postu: Znikajaca moc !!!
Mam problem z moim miskiem 3g 2,4l. Wydaje mi sie Jest trohe slaby jak na swoje 150hp . Zachowuje sie lepiej gdy porzadnie go przegonie po autostradzie ale kilka dni puzniej jak by go zamulalo :? kilka miesiecy jezdzilem z nieszczelnoscia a komp pokazywal zbyt uboga mieszanke . teraz juz jest ok ale gdzies czytalem ze zla mieszanka moze spie.... kata , Czy uszkodzony kat moze byc przyczyna spadku mocy ? A jesli nie to co moze go jeszcze bolec ????? :ksiadz: Dodam ze silnik ma przejechane ok 40tys mil byl zmieniany w stanach przed wysylka auta. swiece i filtry wszystko wymienione na nowe !!!
Anonymous - 2007-10-12, 20:46

tak uszkodzenie kata moze wplynac... ale 3g z silnikiem 2,4 nie ejst zbyt zwawym wozem... jest trochu ciezkawy... duzy wplyw na moc moze miec jakosc palwia jakie tankujesz a co za tym idzie filtr palwia lecz twierdzisz ze to wymieniales... wiec sugeruje przyjzec sie wydechowi... wszelkiego typu nieszczelnosci w nim moga powodowac spadek mocy...
robo - 2007-10-12, 21:21

troche napewno jest za slaby 2.4 :? ale kiedys kumpel Bora 1.9tdi mnie porobil co ona ma prawie 11s do setki a moj miso 9s. :ksiadz: wiec mysle ze cos jest nie tak! dodam jeszcze ze momet obrotowy mam dosc niski powyrzej 4.5tys juz nie bardzo chce ciagnac. :ksiadz:
Anonymous - 2007-10-12, 21:44

nie porownuj diesla z turbina do beznyny :) diesel zawsze bedzie ?wawszy bo ma wiekszy moment obrotowy
robo - 2007-10-13, 13:56

GOLDI napisał/a:
tak uszkodzenie kata moze wplynac... ale 3g z silnikiem 2,4 nie ejst zbyt zwawym wozem... jest trochu ciezkawy... duzy wplyw na moc moze miec jakosc palwia jakie tankujesz a co za tym idzie filtr palwia lecz twierdzisz ze to wymieniales... wiec sugeruje przyjzec sie wydechowi... wszelkiego typu nieszczelnosci w nim moga powodowac spadek mocy...
Hej Goldi rozwinolem temat z tym filtrem i zadzwonilem do warzsztatu gdzie robili mi serwis ! okazalo sie ze filtr paliwa nie byl zmieniany :ksiadz: Wiec zaczne pierwsze od jego wymiany ! moze cos mu pomoze :badcrack:
Anonymous - 2007-10-13, 20:54

hmmm a jezdziles czesto do rezezwry osterj? tankowales gdzies jakis shit? bo moze to byc kasa w bloto ... pisz co popsules :P
robo - 2007-10-13, 21:37

wiesz co czasem mi sie tam zydu zaswieci ale zeby na oparach smigac to raczej nie ! a co do paliwa to jak jestem w polsce to tylko mu V powera leje 100 oktanowego, a tu w UK tez sie staram lac najmocniejsze paliwo . :beer: :lol2: A co moglem popsuc ?????
simongs1 - 2007-10-13, 22:28

do wolno saka 99 czy nawet te niby 100 oktan?w jest zajebi?cie nie wskazane paliwo jest za suche!! a jak wymienia?e? filtr powietrza to wszystko masz szczelne moze lewe powietrze ?apie ?? aha a nie pali ci czasem za duzo ?? i jak odpalisz to klepi? zawory ??
robo - 2007-10-14, 14:56

odkad go mam to pali tyle samo wiec raczej nie mam porownania czy pali wiecej! choc mysle ze moze troche duzo bierze :ksiadz: wiesz czasem mi poklepuja zawory ale gosc jak mi robil serwis to mowil ze niby wszystko jest ok .
Anonymous - 2007-10-15, 01:16

W tych samochodach filtr paliwa jest w zbiorniku i nie siada tak poprostu - z tym mi uwierz. Jeszcze nie slyszalem zeby kiedys poszla pompa lub filtr w tym samochodzie. Chyba ze gowno w Polsce lejesz ale to inna historia.

Jesli chodzi o spadek mocy - to powiedz mi jak sie on objawia. Jesli masz LEAN na codzie i traci moc okolo3500-5000 rpm (cos jakby sie mulil) to sprawdz najbardziej powszednia przyczyne - twoj dolot powietrza. Bardzo czeste problemy sa jesli (najczestrze mozliwosci):

1. Jak otworzysz maske, to zaraz z przodu przy chlodnicy jest wlot powietrza (taki bardzo plaski) i przymocowany na dwie sruby do przedniej belki. Jesli brakuje tych srub to juz wiesz, ze wlasnie znalazles przyczyne.

2. Upewnij sie ze filt powietrza jest wlasciwie zamontowany i nie ma wyciekow powierza.

3. Upewnij sie ze filtr powietrza jest czysty (z obu stron - wiem nie smiej sie i tak sie zdarza :twisted: )

4. Upewnij sie ze masz wszystkie klemy mocujace plastiki do dolotu docisniete na maxa. Jesli jakis jest luzny - kolejna mozliwosc.


Czy miales okazje scanowac silnik? Masz jakies kody bledu? Jesli tak to podaj jakie...

[ Dodano: 2007-10-15, 01:17 ]
simongs1 napisał/a:
do wolno saka 99 czy nawet te niby 100 oktan?w jest zajebi?cie nie wskazane paliwo jest za suche!! a jak wymienia?e? filtr powietrza to wszystko masz szczelne moze lewe powietrze ?apie ?? aha a nie pali ci czasem za duzo ?? i jak odpalisz to klepi? zawory ??


Kolega ma racje z tymi oktanami. Za duzo to tez nie dobre. Ja sie przekonalem na wlasnej skorze ze zapychalo mi wtryski.

robo - 2007-10-15, 20:27

Jesli chodzi o moc to teraz jest tak : dosc wolno wkreca sie na obroty zaczyna mi ciagnac tak od 3500 do 4500tys puzniej jak by go lekko dlawilo . :ksiadz: jak przejechalem nim trase 2200km to lepiej mi smigal . lepiej sie wkrecal na obroty , chociasz powyzej magicznej bariery 4500tys obrotow dalej nie chcial ciagnac. a po kilku dniach jakby oslabl ( zmolilo go)
simongs1 - 2007-10-15, 23:30

nie wiem ale brzmi to jakos dziwnie :ksiadz: nie przegrza?e? Fury ?
a moze masz przebicie gdzies na przewodach albo na cewce a moze swiece ??
a tak z ciekawo?ci jaka temperatur? masz :> albo ci?gnie gdzies cieple powietrze a to jak wiadomo nie jest za dobre dla Ecliperka :protest:

Anonymous - 2007-10-16, 08:23

robo napisał/a:
Jesli chodzi o moc to teraz jest tak : dosc wolno wkreca sie na obroty zaczyna mi ciagnac tak od 3500 do 4500tys puzniej jak by go lekko dlawilo . :ksiadz: jak przejechalem nim trase 2200km to lepiej mi smigal . lepiej sie wkrecal na obroty , chociasz powyzej magicznej bariery 4500tys obrotow dalej nie chcial ciagnac. a po kilku dniach jakby oslabl ( zmolilo go)


Jesli masz wciaz fabryczna plastikowa rure dolotowa to ja dokladnie sprawdz. To brzmi jak "klasyczny" przypadek 3G. Non-stop czytam o tym na amerykanskiem forum. Ludzie notorycznie maja problemy z brakujacymi srobkami na przodzie przytrzymujacymi wlot albo wyciek powietrza gdzies po drodze.

3G jest dosc wymagajacy jesli chodzi o powietrze przy wyzszych obrotach i jesli sie dlawi to znaczy ze gdzies jest jakas restrykcja. Moj zaczyna ciagnac miedzy 3000-5200 rpm wiec u ciebie szukalbym problemow banalnych. Aha jeszcze jedno... czy masz kontrolke SES zapalona na desce rozdzielczej?

robo - 2007-10-16, 19:21

srubek niby nie brakuje . ale przyjze sie dokladniej dolotowi moze cos tam znajde. swieci mi sie SERWIS ENGINE SOON . Jak tylko znajde troche czasu to podjade przeczytac kod i wtedy napisze .
Anonymous - 2007-10-16, 22:11

Daj znac to moze bede mial dla ciebie odpowiedz...
robo - 2007-10-17, 19:55

allias napisał/a:
Daj znac to moze bede mial dla ciebie odpowiedz...
Dzis mialem troszke wiecej czasu i za twoja rada przyjzalem sie dolotowi i sprawa wyglada tak : srobki sa wszystkie rura tez wyglada dobrze . tylko dwie rzeczy mnie lekko zaniepokoily :ksiadz: .pierwsza to miejse gdzie ta rura spotyka sie z pojemnikem w ktorym jest filtr ,rura jest jakby osunieta i od dolu chyba jest nieszczelnosc. druga sprawa wyglada tak: od tego samego pojemnika idzie jeszcze jedna rura pionowo w dol na tym laczeniu jak wyciagam filtr i delikatnie rusze pojemnikiem to widac asfalt. czy to moze byc problem ? czy wszystko musi tam byc szczelne ? poniewarz napewno nie jest !!!
Anonymous - 2007-10-18, 11:16

Tak. To jest powod... Ten uklad mogybybyc otwarty ale tylko ze stozkiem i inna rura ale w przypadku wykanania fabrycznego tak nie jest.

Jesli dobrze zrozumialem, otwarty dolot pomiedzy przednia czescia ssaca a pudelkiem filtra. Bardzo mozliwe ze sie to tylko rozszczepilo i musiz to poloaczyc. Niektore czesci tych plastikow sa elastyczne i sie wyginaja. Obieg powinnien byc zamkniety od miejsca wlotu powietrza przy masce poprzez pudelko filtra az po sama przepustnice.

Pierwsza czesc jest troche w ksztalcie litery "U" i powinna byc wsunieta od dolu pudelka od filtra. Upewnij sie ze cale pudelko jest dobrze zamocowane i nie wyskoczylo. Druga mozliwosc ale mniejsze to ze ta czesc "U" poluzowala sie od spodu. Ona jest zamocowane pod rama i nie zobaczysz tego bez wejscia pod samochod. Tak czy inaczej jesli naprawisz to masz wielkie szanse na mala poprawe ciagu miedzy 3000-5000 rpm. Powodzenia. Pozdro. :> :badcrack:

robo - 2007-10-21, 22:37

Hej dolot juz zrobilem bylo troszke przy tym roboty ale jakos dalem rade :badcrack: musze powiedziec ze misiowi sie troszke poprawilo lepiej mi sie wkreca i ciagnie rowno do 5000tys :ok: jeszcze na tyg jak znajde chwile czasu to skocze do goscia odczytac blad. to jak bys mial checi i pomodl mi go rozszyfrowac to bylbym wdzieczny. Tak czy tak dzieki wielkie za pomoc :amen: pozdr z PLYMOUTH :lol2:
Anonymous - 2007-10-22, 00:32

Nie ma sprawy. Daj znac jak bedziesz potrzebowal pomocy z kodem. A jesli chodzi o lepsze wykrecanie na obroty to proponuje przeczyszczenie albo wymiane filtra powietrza. Bedzie jeszcze lepiej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group