4G63/4G63T (2.0l) - Podnoszenie mocy w eclipse GS (4g63)
Paulus - 2007-10-25, 16:04
kiepuczi napisał/a: | to sa calkiem inne silniki jeden to 4g63 drugi 420A |
Ale my tu piszemy tylko o 4g63. Dlatego temat da?em w [1G Og?lnie].
kiepuczi napisał/a: | ale w rozsadnych grancach od 0.7 bara, dalej to masakra. |
No tak, ale czy znasz osobi?cie taki przypadek? Co najpierw pada i w jakich okoliczno?ciach?
Anonymous - 2007-10-26, 12:06
daco skrzynka padla przy okolo 400nm... sprzeglo w 4g63 niekiedy zaczyna slizgac ciut powyzej serii.. to pierwszy element do zmiany
kiepuczi - 2007-10-26, 12:34
1g GS uturbiony , skrzynka padla calkowice po ok 8 miesiecach uzytkowania, lozysko sie rozsypalo i wywalilo dziure. turbo 14g doladowanie ok 1.4 bara. wstawiono skrzynke GST
Paulus - 2007-10-26, 13:00
kiepuczi napisał/a: | 1g GS uturbiony ... |
No i to jest konkret! W?asnie o co? takiego mi chodzi?o, tzn. ?eby na forum by? w?tek w praktyczny spos?b potwierdzaj?cy teorie o kt?rych dyskutujemy.
cyberluk - 2007-10-26, 17:16
Paulus napisał/a: | kiepuczi napisał/a: | 1g GS uturbiony ... |
No i to jest konkret! W?asnie o co? takiego mi chodzi?o, tzn. ?eby na forum by? w?tek w praktyczny spos?b potwierdzaj?cy teorie o kt?rych dyskutujemy. |
To mo?e jeszcze sprecyzujmy, czego oczekujemy od uturbionego GS'a? Ch?opaki tu pisz? o 1.4 bara, o 400Nm... A mi si? wydaje, ?e je?eli kto? decyduje si? na uturbienie GS'a, to na 100% nie b?dzie chcia? mie? 300 koni. To ma by? raczej zabieg poprawiaj?cy w?a?ciwo?ci jezdnego tego auta - przynajmniej mi si? tak wydaje.
Paulus - 2007-10-26, 19:16
cyberluk napisał/a: | To mo?e jeszcze sprecyzujmy, czego oczekujemy od uturbionego GS'a? Ch?opaki tu pisz? o 1.4 bara, o 400Nm... A mi si? wydaje, ?e je?eli kto? decyduje si? na uturbienie GS'a, to na 100% nie b?dzie chcia? mie? 300 koni. To ma by? raczej zabieg poprawiaj?cy w?a?ciwo?ci jezdnego tego auta - przynajmniej mi si? tak wydaje. |
Wiesz co, no ci??ko powiedzie?. Zacz??em w?tek z uwag? ?e jest teoretyczny i taka by?a jego idea.
Acha, to jak jest w ko?cu z tym natryskiem oleju na denka w eutopejskim 4G63? Bo mamy dwie sprzeczne opinie.
Anonymous - 2007-10-30, 09:26
a da si? pogodzi? GAZ i turbo?
S?ysza?em ?e padaj? turbiny od gazu - czy to prawda?
Anonymous - 2007-10-30, 11:42
wladek napisał/a: | a da si? pogodzi? GAZ i turbo? |
da sie
wladek napisał/a: | S?ysza?em ?e padaj? turbiny od gazu - czy to prawda? |
jak ktos zabiera sie do tego od dupy strony to tak... wykoncyzsz nie tylko turbine ale i silnik..
Pat - 2007-10-30, 12:13
pr?bowa?em wszystkie posty przem?czy? ale kiepsko si? na tym wszystkim znam i prosi?bym po ludzku gdy? poniewa? planuje zmodyfikowa? swoj? 1g:) planowa?em zrobi? to na czysto bez turbo ale chyba brakowa?oby mi zwie?czenia w postaci: " pssssst". zak?adaj?c ?e jestem zbyt sentymentalny ?eby pozby? si? swojego silnika powiedzcie jakie graty musz? naby? i szacunkowo ile by mnie kosztowa?y ?eby pocisn?? go na 250-300 koni z turbin? tak ?eby fura wytrzyma?a przez troch? (kilka lat)
Wydaje mi si? ?e czas zastosowa? t? ca?? teorie w praktyce:)
Anonymous - 2007-10-30, 12:46
patALLAH, 250-300 koni w GSie na turbo? zeby wytrzymala pare lat ? albo kupa kasy... albo niewykonalne... mysle ze 200 koni to jest taka granica po ktorej zaczyna sie wszystko sypac... chcesz 250-300 koni? tanio=swap (zalezy kto co rozumie przez tanio... mysle ze 10 tysi to bedzie za malo)
cyberluk - 2007-10-30, 12:52
Mi si? wydaje, ?e do 230KM da si? z tego silnika zrobi? na bezpiecznie. P??niej zaczyna si? jazda... 250 to ju? t?oki i odpr??enie... Tylko chyba to nie ma sensu w GSie
Pat - 2007-10-30, 13:37
no to wynik?a kiepska sytuacja bo czeka mnie masa innych prac przy nim a niestety nie jestem zbyt bogaty o 30 kawa?k?w:P
MikeR - 2007-10-30, 13:54
MATi kiedy przestaniesz p?odzi? herezje tunningowe ? B?agam, nie wypowiadaj si? na tematy techniczne bo siejesz tylko zam?t. Za tego posta powiniene? dosta? do?ywotniego BANA
patALLAH mo?esz si? bawi? w podkr?cenie GS, niestety nie do 250 - 300 koni. Co najwy?ej tak jak napisa? kolega Cyberluk do 230 koni na tzw. soft turbo, max 0,5 bara.
Kolega Cyberluk wymieniaj?c przep?ywomierz i ingeruj?c w elektronike sporo podci?gn?? seryjnego GS i wielki respect za to.
Moim zdaniem poza wymienion? ju? elektronik? wystarczy ?e poszukasz kolektora wydechowego pod turbo, seryjnego z 1g, turbo t25 wraz z o2housing, skonstru?ujesz jaki? przelotowy wydech z g?ow?, zaworek upustowy BOV, do tego jaki? dobrze pomy?lany intercooler i bawisz si? w turbo.
Do fajnego i przyjemnego latania 220-230 koni w 1G wystarczy. Mo?esz si? bawi? w taki tunning powoli, nie musisz kupi? wszystkiego naraz, mo?esz skompletowa? graty, nie musz? by? nowe albo kupowane w sklepie, wydech mo?na pospawa? na przyk?ad. A najpierw pobawi? si? w elektronike tak jak Cyberluk.
Teraz strzelam ale 5 tysiak?w to max.
Anonymous - 2007-10-30, 13:58
MikeR napisał/a: | seryjnego z 1g, turbo t25 wraz z o2housing |
14g
ale t25 nadaje sie rowniez jak najbardziej stwierdzilbym ze nawet troche bardziej od 14g bo to ze mozna nim mniej wykrzesac bedzie taka granica bezpieczenstwa by nie przekrecic silnika
cyberluk - 2007-10-30, 14:27
Skrzynia wytrzyma. Je?eli zrobi si? do?? ?agodny przebieg momentu, to da rad?. Sprz?g?o musowo ACT 2100. To samo tyczy si? silnika, ?eby nie pogi?? korb
SAMAEL - 2007-10-30, 19:05
spok?j kur...... T25 nie b?dzie odpowiednia... ani 14b... ni uja we wsi.... dlaczego ? szybko?? wkr?cania... bezpiecznie dla seryjnego ZDROWEGO GS'a to 0,5 bara... 0,6 ju? jest ostro .... trzeba ustawi? na bogato afr coby si? t?oki nie przytopi?y.... a dlaczego nie t25 ? nie 14b ? powiem wam... ja na 16g evoIII rozwierconym mam 1bar przy 3000rpm .... nie wiem czego to zas?uga a po wyprzedzeniu wydechowego o 3* powinien by? 1 bar przy 2800rpm ... wiecie o ile mniejsze jest t25 ? te 0,6 to b?dzie przy oko?o 2500rpm o ile nie ni?ej.... jak to wp?ynie na silnik ? ja si? boj? o swoje korby przy 1.3 bara .... dlatego zakuwam (nic wi?cej nie powiem ) ... a przyjmuj?c ?e gs przy 0,6bara to jest max jego wytrzyma?o?ci... i przyjmuj?c ?e b?dzie takie ci?nienie dostawa? super wcze?nie... to ja bym si? ba? o korby.... max moment bezpieczny to 4000rpm, mo?e troch? ni?ej.... gs fajnie jedzie na ni?szych obrotach bo to n/a .... moim zdaniem turbo powinno s?u?y? do poprawienia top endu ... wi?c s? dwie drogi... albo kupujemy du?? turbink? fajn? ( a potem okradamy bank, kujemy, swapujemy skrzyni? i robimy 350KM....) albo 14g plus ori kolektor i og?lnie ori wszystko... wydech nawet do takiego do?adowania mo?e by? ori .... tylko downpipe zmieni?.... i stosujemy bardzo lipnego bleeeeeda... z cofaniem powietrza przed turbo .... czyli upuszczamy do?adowanie... a? b?dzie go tyle ?e nie "przeci?nie" si? przez dziurk? i nie otworzy wastegate co powinno nast?pi? w miar? p??no. moim zdaniem 230KM w gs to ostro ... i to bardzo... ja bym szed? w mocne N/A i wyci?gn?? 100km z litra pojemno?ci a mo?e kosztowa? to tyle samo..... szkoda to tylko ?e niekt?rzy boj? si? ingerowa? w ?rodek silnika... 1g ma predyspozycje do mocnego N/A ... a rozebranie silnika nie jest niczym strasznym .... np od dwuch tygodni stoi u mnie honda kumpla... g?owica w bagarku z kolektorami, w przodu le?y vtec... wa?ki gdzie s?.... wsz?dzie pe?no ?rubek.... panwa si? obruci?a, nic powa?nego, jutro pewnie po wa? jedziemy i korby.... 200z? .... z?o?y si? i b?dzie ?miga?... nikt jeszcze mocnego n/a w eclipsie nie zrobi? bo niby ?atwiej jest turbo do?o?y?... ale mocne n/a maj? co? w sobie. pozdrawiam.
Anonymous - 2007-10-30, 20:53
Cytat: | nikt jeszcze mocnego n/a w eclipsie nie zrobi? bo niby ?atwiej jest turbo do?o?y?... ale mocne n/a maj? co? w sobie. pozdrawiam. |
jak to nie ? a cyberluk on juz ma dosc sporow powyzej serii.. a i jest pare na ktore sie "tworza" ale : SAMAEL napisał/a: | nic wi?cej nie powiem ) |
hie hie hie
SAMAEL - 2007-10-30, 21:38
170KM z 2l to nie jest du?o...................................... a ja nic nie powiem co do mojego silnika nie chce zapesza?
Anonymous - 2007-10-30, 21:40
wiem wiem honda z wolnossaka krzesa z palcem w d... 200 kuni
SAMAEL - 2007-10-30, 22:22
Miker nie pierdolni nam tu na pikaw? tylko
ja powiem tylko jedno... postawi? obok siebie dwa auta.... diesla kt?ry ma 200km i 300Nm, n/a 200km i 300Nm i turbo 200km 300Nm .... jak my?lisz kt?re bedzie pierwsze na mecie.... moim zdaniem trzy na raz... a czym i jak osi?ga sie t? moc to jest sztuka dla sztuki... ?adnym sposobem nie jest ?atwo ... niekt?rzy wol? dawa? dwa podw?jne ga?niki i po jednej przepustnicy na cylinder i lata? oldshoolowymi furami a nie kt?rzy lubi? pssst.... wog?le jak niekt?rzy zaczynaj? pisa? ?e chciali by psssst, jak zrobi? ?eby by?o psssst to si? zaczynam wstydzi? ?e mam turbo... i a? chcia?o by sie powiedzie? ?eby sobie wsadzili tr?bk? w d.... i pu?cili b?ka to mo?e zbliza si? do HKS'a ...
by?o my?le? jak si? kupowa?o auto... a nie prubowa? zrobi? z galaretki druty telegraficzne... a jak ma si? kas? to mo?na robi? co sie ?ywnie podoba...
|
|
|