To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Większe hamulce w moim eclipsie

SAMAEL - 2009-11-15, 22:28
Temat postu: Większe hamulce w moim eclipsie
Co mo?emy wsadzi? wi?kszego do naszego eclipsa, to pytanie zadawa? sobie b?dzie pewnie wiele nowych klubowicz?w, wi?c postanowi?em napisa? ma?y artykulik kt?ry ma przybli?y? r??ne drogi, na skr?cenie, drogi, hamowania ;)

Najpierw prz?d:

Je?eli mamy gs'a, to najprostsz? opcj? b?dzie za?o?enie zacisk?w z tarczami od Eclipse GSX 2g, Mitsubishi 3000gt SL (fwd bez turbo), galant 2,5 v6 , mitsubishi lancera evolution III lub IV.

Pasuj? bez problemu, odkr?camy ma?e jednot?oczkowe zaciski, zdejmujemy tarcze 256mm i zak?adamy 276mm oraz wi?ksze zaciski dwu-t?oczkowe, i gotowe. Odpowietrzamy i cieszymy si? lepsza modulacj? i si?? hamowania.

Kolejn? opcj?, nie wymagaj?c? "rze?bienia" jest monta? zacisk?w z tarczami od Lancera Evolution 7-9. Zaciski czterot?oczkowe od brembo, tarcza 320mm ?rednicy i 32mm grubo?ci. Niestety potrzebna jest tak?e zwrotnica od galanta po 1999r, gdy? rozstaw ?rub mocuj?cych zaciski jest inny.

Mo?emy jeszcze p?j?? ciut trudniejsz? drog?, mianowicie zacisk brembo, od lancera evo, nissana 350z, alfy 166, fiata coupe, peugeota 406 coupe, bmw 740i, zacisk jest ten sam, r??ni si? rozstawem ?rub mocuj?cych.

Do tego tarcza hamulcowa od evo, subaru sti, 3000gt vr4, nissana 350z r??ni? si? minimalnie grubo?ci? i ?rednic?, tarcza od evo i 350z to 320mm/32mm a od 3000gt to 313mm/30mm , zastosowanie tarczy od 3000gt kt?ra ma ciut inne "et" od tej z evo, pozwala na korzystanie z bardziej "typowych" felg, gdy? zacisk jest g??biej osadzony.

Do monta?u takiego zestawu, bez u?ycia zwrotnicy z galanta, b?dziemy potrzebowa? adapter?w. Tak? drog? poszed?em ja, nie jest ?atwa ale pozwala dorwa? cz?sto bardzo tanie zaciski, gdy? te od evo cz?sto maj? zawy?one ceny. Niestety nie pasuj? nawet pod zwrotnice od galanta.

Tak wygl?daj? dwut?oczkowe zaciski od 2g gsx w 18" feldze


Zaciski od alfy 166 ni jak nie pasuj? jak wida? na zdj?ciu poni?ej


Wykonanie adapter?w nie jest ?atwe, trzeba wymierzy? dok?adnie po?o?enie otwor?w i wyci?? adapter z przynajmniej 8mm blachy, czy to laserem, czy jak kto? ma za du?o czasu r?cznie, albo zleci? wykonanie adaptera technologi? cnc (odpowiedni kontakt mog? poda? PW).

Zacisk na swoim miejscu


Tak wype?nia 18"



Lepsze fotki nied?ugo, prosi? bym klubowicz?w posiadaj?cych komplecik od evo o wklejenie jaki? fotek jak u nich wygl?da to na samochodzie :ok:

Mo?e komu? si? przyda :roll:

Pat - 2009-11-15, 23:23

m?j prz?d:
enkei 17" + brembo z evo

jak wida? wype?niaj? do?? szczelnie.


a jak kto? jest hardcorem to zastanawia mnie teraz mo?liwo?? za?o?enia przodu evo X
wprawdzie b?dzie wymaga?o 18" o s?usznym ET ale to s? ju? chyba 350 tarcze o ile si? nie myl?, a pono? rozstaw ?rub mocuj?cych zacisk jest taki jak w przypadku tych z evo V-IX

Anonymous - 2009-11-15, 23:36

SAMAEL, ?wietna robota:) w ko?cu wszystko zebrane w jedno miejsce.

w pierwszym przypadku (Eclipse GSX 2g, Mitsubishi 3000gt SL (fwd bez turbo), galant 2,5 v6 , mitsubishi lancera evolution III lub IV) jak to jest z korektorem si?y hamowania?
Trzeba go wymienia? na ten od 2G gsx czy nie?
Mo?esz mnie o?wieci? :jezyk:

Rudy18 - 2009-11-16, 14:45

To ja mam takie pytanie, czy zaciski od gala 2,5 v6 wejd? pod 15" felgi ?
Anonymous - 2009-11-16, 14:47

szakal ma i jezdzi i nie narzeka wlasnie po 15"
simongs1 - 2009-11-16, 21:03


stoptechy na feldze 18 cali

MATi - 2009-11-16, 21:05

simongs1, nie lubie Cie :jezyk: :twisted: fajne heble :lol2:
Anonymous - 2009-11-17, 01:14

simongs1, to jest wlasnie jescze jedna opcja o ktorej nie wspomnial samael :) BigBrake Kit pasujacy plug&play :) i hamujacy lepiej o wszystkiego innego w tym temacie :)
Pat - 2009-11-17, 01:59

wcale nie jestem przekonany czy to taka najlepsza opcja.
tarcze do stoptecha jedynie o 8mm (328mmx28mm) wi?ksze od tych z evo IX (320mmx32mm)
evo X ma ponad 2cm (350mm) wi?ksz? tarcz? od stoptecha.
abstrahuj?c od przodu sam ty? z evo X jest wyposa?ony w tarcze 330mm.
oczywi?cie pozostaje kwestia ?rednicy t?oczk?w kt?rych to informacji niestety nie mog? namierzy?.

no i pojawia si? kolejna kwestia.
prz?d z evo X mo?na naby? za 1500-2000z?
prz?d evo IX oko?o 1000z?
(zwrotnice 200pln)
prz?d stoptech do ecli 2000 USD
dla przyk?adu big brake kit brembo (328x28mm) w wymiarach stoptecha do ecli kosztuje 2400USD

wi?c jak i?? grubo to mo?e 200pln na zwrotnice i big brake kit dedykowany dla Evo.
bo szczerze m?wi?c je?eli wydawa? 2000USD na zestaw stoptecha do ecli to jak? r??nic? zrobi w tym momencie dodatkowe 65 dolar?w?

Anonymous - 2009-11-17, 14:40

roznica nawet 8mm to OGROMNA roznica w praktyce !
Pablo1o - 2009-11-17, 14:43

Plusem zmiany na Evo jest to ?e potem nie ma problemu z tarczami , klockami i innymi rzeczami. Wszystko jest og?lnie dost?pne .

1. Dodam tylko, ?e w wersji EVO zwrotnice maj? by? od Galanta EA po lifcie od 99 roku kt?re mia?y zaciski dwut?oczkowe. Bo wychodzi?y te? takie z 1 t?oczkiem a nam potrzebne s? 2 t?oczkowe . Przewa?nie to wersje z silnikiem 2,5 V albo 2.0

2. Os?ony . Z ty?u za tarczami s? os?ony kt?re trzeba albo ponacina? i odgi?c albo wyrze?bi? nowe. Te od Eclipsa s? za ma?e :)

3. Nie trzeba wymienia? ?adnych pomp hamulcowych , serwa i korektora. Wszystko dzia?a bez potrzeby zmiany .

4. Przewody hamulcowe maj? takie same wtycznki wi?c nic nie trzeba przerabia? :)

Piotrekmm - 2009-11-17, 14:50

Pablo1o napisał/a:
Przewa?nie to wersje z silnikiem 2,5 V albo 2.0

ma?e sprostowanie tylko 2.5 V6 i 2.4 GDI mia?y zaciski dwut?oczkowe i to po 99r. :jezyk:

Anonymous - 2009-11-17, 15:54

Pablo1o napisał/a:

3. Nie trzeba wymienia? ?adnych pomp hamulcowych , serwa i korektora. Wszystko dzia?a bez potrzeby zmiany .
:)


Na pewno tak jest w ecli?

Z tego co wiem od kumpla to przy swapach w galantach trzeba by?o wymiania? korektor si?y hamowania tak?e bo auto nurkowa?o przodem a ty? hamowa? s?abiej przez niedobrze rozdzielony p?yn hamuclowy :] droga hamowania sie wyd?u?y?a po swapie bez zmiany korektora.

moze sie myli :lol2:

Pablo1o - 2009-11-17, 16:42

U mnie dzia?a , u Pattalacha dzia?a . W stanach u klubowicz?w z forum DSMTuners te? dzia?a wi?c mo?na uzna? ?e tak jest :)

Dodam ?e u mnie jest ca?y system ( pompa, serwo, korektor ) z GS-a ale podejrzewam ?e w GST i GSX jest taki sam.

MATi - 2009-11-17, 17:35

Pablo1o napisał/a:
1. Dodam tylko, ?e w wersji EVO zwrotnice maj? by? od Galanta EA po lifcie od 99 roku kt?re mia?y zaciski dwut?oczkowe. Bo wychodzi?y te? takie z 1 t?oczkiem a nam potrzebne s? 2 t?oczkowe . Przewa?nie to wersje z silnikiem 2,5 V albo 2.0

A od Evo nie mog? by? ?

Tak sobie policzy?em to same graty zaciski zwrotnice + nowe klocki + nowe tarcze ty? i prz?d+ przewody w oplocie to ok 5 ko?a zestaw + kto? to musi za?o?y? a wiec robocizna

Anonymous - 2009-11-19, 10:58

czyli bior?c pod uwag? ?e pasuj? galantowe z okolic 99r, to te s? dobre, tak?

http://allegro.pl/item813...zedni_lewy.html

i by wychodzi?o ze tez pasuj?

http://allegro.pl/item820...lewy_jazmo.html
:)

Piotrekmm - 2009-11-19, 11:12

Rainman napisał/a:
czyli bior?c pod uwag? ?e pasuj? galantowe z okolic 99r, to te s? dobre, tak?

http://allegro.pl/item813...zedni_lewy.html


do tych musia?bys dokupi? tez zwrotnice od tego galanta tak jak pisa? Pablo1o,

Rainman napisał/a:
i by wychodzi?o ze tez pasuj?

http://allegro.pl/item820...lewy_jazmo.html


natomiast te z pajero pasuja bez zadnych zmian :ok:

Anonymous - 2009-11-19, 11:34

Dobra to ju? ostatnie pytane :lol2:

Jak wygl?da z przewodami hamulcowymi, w 2G s? wkrecane?

I w kt?rym z przypadk?w swapa, z 3000gt sl, galant 2,5 V6, pajero 2,8 badz 3.0 v6, carnival przewody pasuj? PnP?

Anonymous - 2009-11-23, 16:48

http://www.allegro.pl/ite...ne_wroclaw.html ju? dotar?y do Polski!

Zgaduj?, ?e temat dotyczy generacji 2G i 3G ale jako, ?e jest w dziale og?lnym, zapytam :P

Co powiecie na http://www.allegro.pl/ite...bo_hamulce.html takie co? do Ecli 4G? Czy lepiej polowa? na zaciski od EVO VIII bo wizualnie s? bardzo podobne.

Szakal - 2009-11-23, 17:17

Thou napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...ne_wroclaw.html ju? dotar?y do Polski!

Bez komentarza zostawiam taki "tuning"...Po co udawac ,?e masz wieksze hamulce skoro i tak ich nie masz? Co z tego ze wygl?da ,jak nie hamuje?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group